Jump to content

schimbare motor e46


ceaun

Recommended Posts

Am un e46,316i din 2000 si vreau sa-i schimb motorul cu ceva mai puternic dar care sa ramana sub 2000 cm.Nu sunt maniac al vitezei sau puterii,dar daca tot pot face ceva sa maresc puterea ramanand cam la aceeasi cilindree,de ce nu?Nu de alta dar nu am chef sa arunc banii pe impozit aiurea cu cilindree mare.Sincer ma gandisem la motorul de 318i FL,care are daca nu ma insel in jur de 140cp si e totodata si sub 2000 cm sau la un diesel daca o merge.Stiu o sa ziceti sa schimb masina,dar sincer chiar nu are nici o "buba",iar tablaria e impecabila si decat sa o dau pe bani putini si sa mai pun eu o diferenta mare si poate iau si vreun cazan mai bine schimb motorul,mai ales ca am pe cineva care a zis ca imi poate face rost de un motor de pe o masina cu volan pe dreapta,la un pret super bun.Asa ca am 2 intrebari:

1) ce motor merge pe 316i dar fara mari modificari?Si cam care ar fii acele modificari?

2) se potriveste motorul de la o masina cu volan pe dreapta?Si daca ar mai fii de facut modificari cam care ar fii acelea?

V-am intrebat si de modificari ca sa stiu sa iau in consideratie si pretul eventualelor piese necesare adaptarii....

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.....

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa iti zic nimic despre operatiunea mecanica sa zic asa,dar daca esti un fraier ca mine si te gandesti sa faci si legala schimbarea asta de motor-omologare RAR o sa iti treaca foarte repede-am pus eu intrebarea asta la RAR si raspunsul m-a blocat-omologarea unui motor cu o putere mai mare cu minim 40% decat motorul original costa foarte mult-testele dinamice si omologarea in sine ar fi undeva in zona a 5000 de lei - din punctul meu de vedere schimbarea nu merita pentru 30 CP in plus.De banii astia ii faci o revizie full,cauciucuri noi si o sa fii mult mai multumit de masina.
Link to comment
Share on other sites

1. Poti sa pui orice motor care a fost pe e46 fara batai de cap. Daca ai o masina donator e mai simplu, ca iei tot de pe ea: cardan, suporti motor, radiator etc.

2. Daca vrei sa pui motorul de pe o masina cu volan pe dreapta, singura modificare pe care trebuie sa o faci este sa prelungesti instalatia electrica a motorului.

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa iti zic nimic despre operatiunea mecanica sa zic asa,dar daca esti un fraier ca mine si te gandesti sa faci si legala schimbarea asta de motor-omologare RAR o sa iti treaca foarte repede-am pus eu intrebarea asta la RAR si raspunsul m-a blocat-omologarea unui motor cu o putere mai mare cu minim 40% decat motorul original costa foarte mult-testele dinamice si omologarea in sine ar fi undeva in zona a 5000 de lei - din punctul meu de vedere schimbarea nu merita pentru 30 CP in plus.De banii astia ii faci o revizie full,cauciucuri noi si o sa fii mult mai multumit de masina.

Pai teoretic as fii cam la limita cu un motor de 318i FL,care are 140cp....Si ala e tot in 4 cilindrii,deci mare modificare nu prea vad....Plus ca cel care imi poate aduce motorul pentru mine mi-l da pe la 500e complet ,deci o afacere super buna .....Nu stiu cum e cu dieselul 318d care are tot 4 cilindrii.

Asa ca va rog sa mai dati niste sfaturi care va pricepeti cat de cat macar sa-mi fac o idee.....Multam!

Link to comment
Share on other sites

Tocmai a explicat omul ca e multumit de masina lui...

 

Si eu sunt foarte tentat de motorul de fl de 143 cp...

 

Din punctul meu de vedere, as face treaba asta daca as gasi un motor in bani buni... si cam asa:

 

La mine in talon motorul nu are serie (la toate e asa? ). As schimba motorul si as merge asa fara nici un stres, pentru ca la ITP nu si-ar da seama nimeni ca nu e M43 si ca e N20.

Edited by Cosmin316
Link to comment
Share on other sites

Am mentionat ca motorul meu nu are serie...

 

Iar la ITP, anul acesta am fost cu 3 masini (de la serviciu)... Am stat langa ei, iar tot ce au facut a fost sa verifice seria caroseriei si sa vada daca am becuri arse. Una din masini era stramba pe toate

 

partile, scotea fum, nimeni n-a facut nici un test de noxe. Si in cazul in care m-as simti cu musca pe caciula, sunt convins ca as putea sa ma inteleg cu "nenea" sa ma treaca si daca as avea V12 in loc de

 

M43. Si nu vorbesc in necunostinta de cauza, fiindca "nenea" mi-a facut niste favoruri la facturi... :twoup:

 

LE: Din punctul meu de vedere, problemele pentru un motor mai puternic ar fi franele, suspensiile... Oare ar trebui un upgrade si acolo? Fiindca daca e asa... atunci nu se mai merita!

Edited by Cosmin316
Link to comment
Share on other sites

Daca greutatea motorului e aceeasi, sau diferenta foarte mica, nu trebuie sa modifici suspensii si frane, daca e considerabil mai mare, banuiesc ca trebuiesc schimbate.

 

Si pe mine ma bate gandul la motorul de 318 facelift

Edited by Balanganel
Link to comment
Share on other sites

si eu ma gandeam la un moment dat sa imi schimb motorul, cel mai bine ar fi sa-i pui un 2.5, ce conteaza ca nu e in talon, cand vrei sa o dai , pui motoru vechi si gata, cel mai indicat e sa gasesti o masina donatoare pe Anglia, din cate stiu eu sint mult mai accesibile la pret
Link to comment
Share on other sites

motorul n42b20 de pe e46 318i facelift(105 Kw) e foarte bun Âşi nu se comparĂŁ cu m43-ul.e altĂŁ tehnologie. se meritĂŁ modificarea 100%.

500 este un preĂž foarte bun.

Da stii cumva si cam ce modificari mai trebuie facute?Te intreb pentru ca daca mai trebuie sa iau piese pentru modificare de inca 2-300e ar fii ok,chestia e sa nu ajung la 1000 si ceva...

Link to comment
Share on other sites

pe e46 merge sa pui orice motor de e46,trebuie schimbate urmatoarele,motor+toate anexele,cutie,diferential si toata instalatia electrica,asa ca cu cea de pe volan de anglia o sa iti trebuiasca sa schimbi caseta de directie si toata instalatia electrica,sau daca pastrezi instalatia electrica de la cel cu volan pe dreapta v-a trebuii sa faci niste modificari la ea.

 

Am uitat sa precizez,daca pui alt motor,adica si alt calculator de motor,va trebuie sa schimbi si imobilizatoru,care citeste cheia,din cate stiu eu calculatoru motorului+imobiliozatoru+contactu+cheile sunt facute impreuna,adica nu merg una fara alta,deci trebuiesc schimbate si astea.

 

Am motor de 2500cm de pe 323i,daca e cineva interesat,complet cu toate anexele,evacuare,diferential.

Link to comment
Share on other sites

pe e46 merge sa pui orice motor de e46,trebuie schimbate urmatoarele,motor+toate anexele,cutie,diferential si toata instalatia electrica,asa ca cu cea de pe volan de anglia o sa iti trebuiasca sa schimbi caseta de directie si toata instalatia electrica,sau daca pastrezi instalatia electrica de la cel cu volan pe dreapta v-a trebuii sa faci niste modificari la ea.

 

Am uitat sa precizez,daca pui alt motor,adica si alt calculator de motor,va trebuie sa schimbi si imobilizatoru,care citeste cheia,din cate stiu eu calculatoru motorului+imobiliozatoru+contactu+cheile sunt facute impreuna,adica nu merg una fara alta,deci trebuiesc schimbate si astea.

 

Am motor de 2500cm de pe 323i,daca e cineva interesat,complet cu toate anexele,evacuare,diferential.

 

daca este moca il iau eu :twoup:; daca nu, pune si tu un pret...

Edited by adi_JOL
Link to comment
Share on other sites

La mine in talon motorul nu are serie (la toate e asa? ).

 

 

"Competentii" RAR-ului n-au nici cea mai vaga idee unde este seria motorului, asa a fost si la mine... mai mult de atat, era trecut in cartea masinii ca seria motorului nu poate fi pansonata :twoup:

 

Dupa ce am luat masina, am insistat sa mi se treaca seria motorului si toate dimensiunile la jante (in momentul cumparararii fiind in ilegalitate daca te uitai la talon si la masina).

Link to comment
Share on other sites

Am mentionat ca motorul meu nu are serie...

 

Iar la ITP, anul acesta am fost cu 3 masini (de la serviciu)... Am stat langa ei, iar tot ce au facut a fost sa verifice seria caroseriei si sa vada daca am becuri arse. Una din masini era stramba pe toate

 

partile, scotea fum, nimeni n-a facut nici un test de noxe. Si in cazul in care m-as simti cu musca pe caciula, sunt convins ca as putea sa ma inteleg cu "nenea" sa ma treaca si daca as avea V12 in loc de

 

M43. Si nu vorbesc in necunostinta de cauza, fiindca "nenea" mi-a facut niste favoruri la facturi... :twoup:

 

LE: Din punctul meu de vedere, problemele pentru un motor mai puternic ar fi franele, suspensiile... Oare ar trebui un upgrade si acolo? Fiindca daca e asa... atunci nu se mai merita!

 

 

nu stiu unde ai facut tu rar-ul,insa mie mi-au zis clar ca daca am serii modificate nici nu discuta,da trec cu vederea alte jante,folie,xenon aftermarket,o bucsa,

 

de ce,pai el nu putea sa se justifice daca cei din centrala opreau pt verificari rezultatele,in ultimii 2 ani am facut ITP-ul la 4 masini,una a fost oprita

 

si eu ma gandeam la un moment dat sa imi schimb motorul, cel mai bine ar fi sa-i pui un 2.5, ce conteaza ca nu e in talon, cand vrei sa o dai , pui motoru vechi si gata, cel mai indicat e sa gasesti o masina donatoare pe Anglia, din cate stiu eu sint mult mai accesibile la pret

 

ce simplu este , cat costa manopera si cat costa masina donator ?

sa nu mai vb de timp

Link to comment
Share on other sites

transplantul de motor nu trebuie sa sperie pe nimeni este nevoie de un mecanic bun singura chestie este ca apar in acele momente cateva chestii care te intarzie, in orice caz cu ambitie si timp disponibil faci treaba fara probleme!

daca faci asemenea salt de la 316 ar trebui sa pui macar motor de 2,0 in 6 pistoane sa nu regreti dupa aia munca si timpul pierdut, 2,5 implica ceva mai multe schimbari este mai complicat ca sa poata suporta masina pe configuratia OEM pe care o are, are nevoie de frane fara discutie de suspensie de evacuare de transmisie de elemente de racire etc ..

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai de asta am zis ca vreau de 318i FL in principal....Pentru ca are 143 cp,deci aproape de 320i si mai ales pentru ca este tot in 4 cilindrii si cred ca e cam la fel.Am vazut un 318i in autovit cu capota deschisa si m-am uitat un pic la motor si mi s-a parut ca e la fel motorul si ca nu trebuie mari modificari.Plus ca daca pun motorul de 318i nu stiu daca se mai schimba diferential,frane,suspensii...etc.

Da cum ziceam si intr-un post mai inainte,cu cat mai multe sfaturi cu atat mai bine.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.