Jump to content

Diy:Reparare ambreaj electromagnetic la compresorul clima


Calin

Recommended Posts

Este o problema destul de intalnita la mai multe marci de compresoare clima cu actionare electromagnetica. Ce se intampla? practic la cuplarea climei (butonul cu fulg de nea) compresorul nu vrea sa porneasca.

Inainte de a suspecta electromagnetul verificati cu o lampa de control daca apare un plus la pornirea climei. Daca da, iar compresorul tot nu functioneaza ramane sa desfacem tot cuplajul si sa-l verificam.

Operatia se poate face si pe masina (fara a demonta compresorul jos) daca spatiul este suficient. Daca nu, datele problemei se schimba umpic in sensul ca va trebui demontat jos si ulterior instalatia umpluta din nou cu freon.

 

1. Prima data se va desface cuplajul din fata fuliei, este piesa turnata in cauciuc care are rol si de atenuator de socuri la pornirea compresorului. De regula este fixat cu un surub (torx, imbus sau cap hexagon). In cazul meu a fost un Tx de ''27.

 

2. Inainte de scoaterea fuliei eliberati siguranta zegger cu un cleste special de sigurante. Dupa ce a iesit puteti sa scoate-ti fulia afara, e posibil sa iasa umpic mai greu. Folositi niste wd-40 pt. degripare daca e cazul.

 

3. Dupa ce fulia e jos se procedeaza la demontatul bobinei. Este fixata exact ca si fulia, adica tot cu o siguranta zegger. Dupa ce a-ti demontat-o trebuiesc facute niste masuratori cu un aparat de masura.

 

Bobina

 

Bobina de anclasare (care atrage cuplajul pe fulie) este bobinata cu sarma destul de groasa (0.9mm) si care zic eu, se intrerupe ceva mai greu. Faceti niste masuratori cu un ohmetru sa vedeti daca nu cumva e vreo intrerupere in bobina. Daca da, acea bobina e pt. aruncat, absolut totul e turnat si incastrat in metal. Carcasa bobinei e etansa si e punctata electric astfel nu se poate ajunge sa o scoti afara si eventual rebobinata din nou.

 

Insa cei care au facut acea bobina au fost niste baieti destepti si undeva din bobina au scos afara o priza. In acel loc practic bobina e taiata si scos capetii de sarma afara unde is fixati intr-un soclu. Capetii sint reuniti printr-un termistor (rezistenta termica) pt. o protectie la supraincalzire. Aceasta se arde intrerupand bobina si decupland compresorul.

 

Eu am scos acel termistor (era spart si fisurat) si am facut o punte intre capetii bobinei. Practic am facut un strap in locul termistorului. L-am facut dintr-o sarma de cupru de 0.5mm (mai subtire decat sarma bobinajului) pt. a avea si o siguranta in caz de supraincalzire.

 

Dupa ce ati rezolvat problema, alimentati bobina la 12v si vedeti daca se magnetizeaza, in cazul meu a functionat perfect.

 

Acesta e un defect destul de des, insa la servis se recomanda achizitia unei bobine noi dar eu nu vad nici un rost sa faceti asa ceva. E un ansamblu care teoretic trebuia sa tina mult si bine, practic nu se invarte, nu e expus nici unei frecari, etc.

post-8540-1280838147_thumb.jpg

post-8540-1280838161_thumb.jpg

post-8540-1280838200_thumb.jpg

post-8540-1280838215_thumb.jpg

post-8540-1280838232_thumb.jpg

post-8540-1280838254_thumb.jpg

post-8540-1280838267_thumb.jpg

post-8540-1280838288_thumb.jpg

post-8540-1280838307_thumb.jpg

post-8540-1280838321_thumb.jpg

post-8540-1280838340_thumb.jpg

post-8540-1280838357_thumb.jpg

post-8540-1280838371_thumb.jpg

post-8540-1280838384_thumb.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da, asa ar fi fost normal. Se gasesc pe la magazinele de electronice, credca e sub un leu bucata. Insa proprietarul avea nevoie neaparat de masina si nu a mai asteptat. Eu am pus o bucata de conductor de cupru de 0.5 care e aproape la fel ca si acel termistor (era de 1A).

I-am spus proprietarului ce am facut si a zis ca-l va schimba cand va ajunge acasa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Uleiul este unul special pt istalatii frigorifice sintetic.

Nu stiu cum ai verificat daca nu mai ai ulei dar solutia este sa mergi la un meserias sa faca o revizie completa a instalatiei de clima si sa bage ulei si freon in cantitatile exacte .

Ai si o placuta la motor cu tipul freonului si gramajul de freon si ulei ce trebuie in instalatie.

 

Mai departe stii si tu lipsa ulei.gripare compresor.lipsa freon.nu raceste...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.