Jump to content

Capac culbutori neetans?


nautilixx

Recommended Posts

De ceva vreme ma confrunt cu o problema. O scurgere de ulei pe la garnitura capac culbutori (asa parea). Garnitura a fost schimbata cu una victor reinz, asigurat fiind de calitatea acesteia de catre vanzator. Problema a reaparut dupa o perioada, uleiul se scurge pe galeria de evacuare, care fiind foarte fierbinte, il arde si iese fum care se simte chiar si in habitaclu ( sunt nevoit sa pun mereu ventilatia pe recirculare). Mecanicul care mi-a schimbat garnitura a strans mai mult suruburile care fixeaza capacul, dar degeaba. A concluzinat ca poate fi deformat capacul, ceea ce e cam greu de crezut. Un alt mecanic mi-a spus ca ar fi trebuit dat un strat subtire de silicon pe garnitura pt etanseitate. Ceea ce primul mecanic mi-a spus ca nu se face. Nu mai stiu ce sa cred.

De curand, am mai observat ca arunca ulei din borcanul de servo, prin capac, acesta fiind mereu umed. Mecanicul care imi face de obicei revizia (ultima oara acu 2 zile) mi-a spus ca ar putea fi de vina pompa de servo, care e cam greu accesibila pt verificare.

Sunt programat de abia luni la un alt mecanic (destul de solicitat de posesorii bmw). Pana atunci as vrea sa aud cateva pareri, poate cineva a avut problemele astea si le-a rezolvat.

 

Masina este un E46 320i an fabr. '99 (motor m52, 6L, 1991 cm3, 150 cp).

Link to comment
Share on other sites

capacul de culbutori este umed si pe deasupra?

cand ai montat garniturile ai dat cu putin gasket la colturile semilunelor si la separatia dintre carcasa vanos-ului si chiulasa?

 

ptr. servo, la capac are o mica garnitura, cand este moarta ai borcanul tot timpul umed.

 

p.s. de strans poate sa stanga pana ii ies ochii din cap, au stop suruburile-de fapt piulite.., ar mai putea fi o-ring-urile de cauciuc care vin pe aceste piulite, ele dau de fapt apasarea pe capac.

 

daca nu rezolvi in nici un fel foloseste gasket cu incredere, dar atentie, nu prea mult, si pe ambele fete- de fapt 3.. ale garniturii, si pe o-ring-urile respective.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Nu, capacul de la culbutori e curat deasupra. Doar pe (toata) latura dinspre evacuare pierde ulei. O sa verific garnitura aia de la capacul servo. Mersi!

 

Gago - n-am schimbat eu garniturile.

 

Paul - voi verifica (mecanicul nu mi-a spus nimic de vreo fisura) - banuiesc ca te referi la capacul culbutori

Edited by nautilixx
Link to comment
Share on other sites

pai garnitura de chiulasa ca pozitionare nu este sub colectorii de evacuare? cum ar putea sa o ia uleiul in sus?

 

M52TU am avut aceeasi problema ca initiatorul numai ca la mine era fisurat capacul-vizibil.. in dreptul bobinelor 3-4

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Uleiul umezeste doar latura dinspre evacuare, in rest e curat (inclusiv deasupra).

Gago - am aruncat un ochi la garnitura aia de la capacul de borcan servo si pare intacta. Capacul are o un orificiu prin lateral pe unde se elimina surplusul de ulei banuiesc. Are alta cauza pierderea asta de ulei. S-a pierdut ceva ulei, care a fost completat la revizia de acum 2 zile.

Link to comment
Share on other sites

doar pentru ca pare intacta nu inseamna ca este si buna, este ca piatra dupa 11 ani. pune putin gasket si urmarste-o 1 saptamana, sau mai bine inlocuieste-o si ia-ti gandul de la ea. poate sa sara ulei pe respectivul orificiu cand ai un nivel prea mare, sau cand pompa in loc sa impinga in caseta baga mult pe retur, in cazul asta de obicei are si zgomote anormale pompa.

 

cand sare pe orificiul din capac uda toata zona - capota, masca radiator, alternator...

 

p.s. daca o remediezi cu gasket sa o dai jos, curatat perfect canalul, garnitura, gasket in canal, pusa garnitura si iar gasket peste garnitura, strat subtire + capacul strans bine

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

cred ca la noi nu se gaseste :twoup:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=20 , piesa 3 are cod separat deci se gaseste pe original!

 

pentru capac da si protectia jos si mai fa-i o poza! eventual desfa una din pilite si vezi daca are ulei sub-pe langa rondela respectiva de cauciuc! pare sa nu fie bine etansat.

Link to comment
Share on other sites

De curand, am mai observat ca arunca ulei din borcanul de servo, prin capac, acesta fiind mereu umed. Mecanicul care imi face de obicei revizia (ultima oara acu 2 zile) mi-a spus ca ar putea fi de vina pompa de servo, care e cam greu accesibila pt verificare.

Acum vad ca ai si problema asta. E o boala standard la foarte multe masini.

Ca sa nu mai pierzi timpul, iti spun ca si eu am patit la fel, tot timpul era ulei pe rezervorul de la servo si pe furtunurile de sub el. Am pierdut timpul incercand sa schimb garnituri, coliere, furtunuri.

Singura rezolvare a fost sa schimb rezervorul cu tot cu furtunuri. Nu se vedea, dar era o mica fisura in rezervor. De cand am schimbat rezervorul, nu mai curge absolut nimic.

 

Din pozele puse de tine cu capacul de la culbutori, inclin sa cred ca e capacul fisurat. Se fisureaza exact in dreptul unei gauri de surub, si creeaza impresia ca de vina e garnitura. Cand demontezi capacul sa-l stergi foarte bine si sa te uiti atent cu o lumina buna sa fii absolut sigur ca nu e fisurat.

 

Poti sa incerci sa speli bine capacul si inainte de a-l da jos, si sa te uiti din cand in cand la el sa vezi pe unde curge de fapt.

Link to comment
Share on other sites

post-10631-1281011896_thumb.jpg

 

post-10631-1281011923_thumb.jpg

 

Am facut niste poze, zic eu sugestive.

Gago, garnitura de la capacul servo nu se gaseste separat, vine cu tot cu borcan si capac (am intrebat azi).

Am si eu o rugaminte...Poti sa pui inca vreo 2-3 poze mai de ansamblu si eventual sa incercuiesti pe un de iti curge....Multam mult....

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat garnitura noua( victor reinz) suruburi( sau piulite, ce or fi) noi si tot curge, am pus si alt capac, tot se umezeste, cred ca ''asa ie iele'' ...

eu la m42 cand il turam mult pierdea ulei in partea din spate unde are 2 galme,am pus garnitura noua si silicon si degeaba,am rezolvat problema cu suruburi m8 si filet refacut

 

incerca sa mai pui o saiba sau doua pe suruburi,asa ar sta mai presat capacu,ai grija sa nu strici filetu daca strangi prea tare

 

nu pune silicon k nu rezolvi nimic,ajuta pentru putin timp dar dupaia tot curge

Link to comment
Share on other sites

pentru capacul de culbutori, eu l-am schimbat acum 2 sapt si nu curge gram, dati cu gasket pe colturile semilunelor si la separatia dintre vanos si chiulasa, pe acolo se prelinge si ajunge pe partea cu evacuarea.. ma rog asta in caz ca nu e fisurat..

 

gasket.jpg

 

referitor la borcanul de sevo la mine curgea pe langa garnitura, simptome.. tot borcanul umed + furtunurile... pana si pe alternator ero o guma din cauza uleiului, dupa ce am inlocuit garnitura nu am mai avut probleme.

 

daca il presezi cu saibe suplimentare atunci chiar risti sa-l deformezi sau fisurezi.. o-ring-uri noi si gasket din plin pe ele!

 

p.s. nici la capacul vechi cu garniturile originale banuiesc 136kkm nu am avut pierderi pana am fisurat capacul..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Am avut aceeasi problema la un M50 (identic si la fel) iar problema a fost defapt garnitura de _chiulasa_... sper la tine sa fie ceea ce banuiesti (garnitura de la capac)

 

hai salut , ce este acel gasket de care tot vorbesti ? ca in traducere gasket inseamana garnitura.

 

 

on topic : si eu am avut garnitura schimbata , dar din cate imi aduc aminte nu se murdarea asa tare la suruburi . cat despre silicon, aia sa-si puna mecanicul la masina lui !

Link to comment
Share on other sites

Sa o luam in ordine.

 

Gago - dupa ce am vazut linkul de pe realoem mi-am dat seama, spre rusinea mea, ca de fapt imi lipseste garnitura aia care vine pe buza borcanului. In seara aia cand am verificat la lumina becului si cu ulei pe capac, am avut senzatia ca la baza capacului ar fi o garnitura de cauciuc, ce parea intarita. Am verificat inca o data si de fapt e un profil de plastic. Nu stiu cum a disparut garnitura (eu nici nu tin minte s-o fi vazut), ca masina o am de 2 ani si se umezeste de cateva luni capacul. Banuiesc eu ceva, dar n-are rost sa detaliez. Cert este ca imi trebuie garnitura. Multumesc ca m-ai luminat!

 

Paul - iti multumesc si tie pentru sfaturi, insa nu o sa ma bag personal la asemenea manopere din 2 motive: nu am timp si n-as fi impacat sa umblu eu la capacul culbutori, pt ca n-am mai facut asta vreodata. Insa, o sa-mi fie de folos parerile voastre atunci cand mecanicul va desface capacul, iar eu voi fi langa el. Sunt programat luni dupa amiaza .

 

Ceaun - la revizie a fost sters tot uleiul care se scursese, inclusiv cel de pe marginea capacului. La putin timp dupa ce am inceput sa merg cu masina, s-a umezit in coltul dinspre habitaclu, apoi la coltul dinspre farul dreapta, ulterior pe toata latura dintre cele 2 colturi. Nu pot sa spun cu precizie pe unde curge, iti spun cum a inceput din nou sa curga si cred ca iti e mai de folos decat niste poze. Daca insisti, fac si niste poze.

Edited by nautilixx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.