Jump to content

am atins bordura


Core

Recommended Posts

Salut

Dadeam cu spatele sa intru intr-un loc de parcare si nu am inclinat oglinda.

 

Cred ca aveam maxim 10 km/h iar bordura are 14 cm inaltime. am un 116i 3 usi. eram singur in masina. Dupa ce am simtit ca am dat in bordura am luat piciorul de pe acceleratie iar masina s-a oprit poate la 30-50 cm de marginea bordurii.

Am dat cu roata din dreapta spate, poate nu cu toata latimea cauciucului.

Are ceva roata de la urcat aceasta bordura? Directia e ok.

Link to comment
Share on other sites

Da-te un pic intr-o parte, sa vedem mai bine daca a patit ceva :)

 

 

paul este pus pe glume astazi.... :) parca tot tu l-ai penalizat si pe cel cu gentile gaurite :twoup:

 

on topic....daca cu ochiul liber pare ok si directia este buna nu cred ca a patit nimic insa cel mai bine este sa te duci la o vulcanizare si sa o pui pe aparat sa vada cei de acolo daca s-a strambat....

Edited by zeky
Link to comment
Share on other sites

Daca parcai iti spun eu ca nu aveai nici 5 Km/h, eu zic sa stai linistit. Acum normal in functie de ce roti ai (jante, profil cauciuc etc) si cat de agresiv ai dat, daca ti s-a strambat janta o sa simti, daca ai zgariat-o se vede, poate ti-a modificat unghiul de cadere putin sau unghiul de incidenta (cred ca in romana asa se numeste, stiu din engleza toe-in). Unghiul la roata trebuie sa fii prea bolnav de condus sau sa conduci masina prea la limita sa simti ceva, ai putea sa te duci oricum sa faci directia la masina cu ocazia asta si le spui sa verifice si pe spate. Nu e de cristal, e masina... Daca nu ai lovit esapamentul sau ceva pe sub ea si janta e OK si nici nu simti nimic diferit la condus eu zic sa dormi linistit. Dar, cum am mai zis, cu ocazia asta faci si directia. Vezi ca unghiul aiurea pe o roata se vede in timp dupa condus mai mult in functie de cum toceste cauciucul in conditii normale de condus (nu prea alergata ca atunci vezi pe exterior daca nu ti-ai reglat unghiul de cadere inainte). Poti sa iei o carioca sa trasezi o linie si dupa ce mergi vreo 10-15 Km sa vezi cum se vede pe cauciu. Linia transversala, normal.
Link to comment
Share on other sites

Core,

Paul, zeky si V8Li – au drepate si eu cred ca n-a patit nimik 316i-ul tau!

Fii linistit ca e destul de tare masina si la acest tip de soc un cred ca a patit ceva chiar daca un ai lovit pe toata suprafata de rulare a anvelopei. La viteza asta s-a deformat doar anvelopa.

 

Foarte interesanta ideea lui V8Li! “Poti sa iei o carioca sa trasezi o linie si dupa ce mergi vreo 10-15 Km sa vezi cum se vede pe cauciu. Linia transversala, normal.” Am sa o aplic si eu cind am sa-mi verific unghiurile la roata! Simplu si cred ca ff eficace.

Tks! V8Li

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesanta ideea lui V8Li! “Poti sa iei o carioca sa trasezi o linie si dupa ce mergi vreo 10-15 Km sa vezi cum se vede pe cauciu. Linia transversala, normal.” Am sa o aplic si eu cind am sa-mi verific unghiurile la roata! Simplu si cred ca ff eficace.

Tks! V8Li

 

Da, eu sunt cam bolnav cu manevrabilitatea... acum, sunt copil sarac :twoup: si nu m-a tinut tata pe la carting si nici nu am avut pe ce masini sa experimentez. Dar am simulatoare gramada si am invatat cum sa setez o masina cel putin teoretic. Pun si in practica, imi fac directia des si le spun baietilor ce unghiuri sa dea. Ideea cu carioca mi-a venit si mie dupa ce vedeam in simulatoare ca se ia temperatura cauciucurilor din 3 locuri: exterior, median si interior.

 

E off-topic dar vreau si eu sa impart cu altii ce stiu, scuze pentru monopol :) : daca e presiune prea mare in cauciuc o sa fie temperatura mare pe mijloc, daca e pe exterior inseamna ca in conditiile de condus unghiul de cadere este prea mic, daca pe interior inseamna ca e prea mare. Uzura e influentata de mai multi factori si mai multe unghuri (incidenta este important si asta influenteaza enorm manevrabilitatea dar ar trebui sa fie prea extrem ca sa se vada in uzura) dar unghiul de cadere e principalul din ce stiu. In mod normal soferul este interesat ca pe asfalt sa fie cat mai mult din suprafata cauciucului pentru maximul de aderenta. Vorbim de temperatura in conditii de curse in 3-4 tururi intr-o zi de teste inainte de cursa, daca este vorba de conditii normale de condus la masini de strada cred ca linii trasate sunt suficiente.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca efectul se vede mai bine daca vopsesti toata suprafata cauciucului. Markerul se ia destul de usor, am incercat si d-ala permanent si ne-permanent si nu mai vedeam dungile. Le-am cautat si pe asfalt si pe cauciuc, nexam.

Eu nu prea ma pricep la matematica, dar unul priceput cred ca poate calcula in functie de suprafata stearsa deviatia unghiului de incidenta (am inteles ca in engleza ii spune toe-in).

Link to comment
Share on other sites

Eu nu prea ma pricep la matematica, dar unul priceput cred ca poate calcula in functie de suprafata stearsa deviatia unghiului de incidenta (am inteles ca in engleza ii spune toe-in).

Trigonometrie mai exact.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Unitcircledefs.svg - sa zicem ca imaginea asta este cauciucul vazut de sus, cu partea din fata in partea dreapta. Cred ca tangenta de unghi da exact dimensiunea uzurii. Te uiti intr-un tabel cu valori si vezi unghiul. CRED...

Nu prea am suportat matematica la scoala ca mi se parea fara rost dar pun pariu ca daca un profesor de matematica ar da explicatii de-astea la ora cel putin baietii ar trece mai usor BAC-ul :twoup: .

 

Eu stiam din engleza toe-in si nu stiam in romana, am vazut pe un raport dupa ce am facut directia si am dedus. Daca tu stii din romana incidenta inseamna ca am lamurit-o :) .

 

Da, dai cu ce ai, acum am si specificat sa se uite repede, undeva la 15 Km rulati. Daca ai vopsea banuiesc ca e mai ok.

Edited by V8Li
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru reply-uri.

Eram in Mamaia si m-am precipitat ca ii blocam pe unii care veneau pe strada. Am dat in bordura pt ca nu am intrat pe locul de parcare ci putin in dreapta, era un loc in margine, perpendicular pe axul drumului.

Poate aveam maxim 7 km/h.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru reply-uri.

Eram in Mamaia si m-am precipitat ca ii blocam pe unii care veneau pe strada. Am dat in bordura pt ca nu am intrat pe locul de parcare ci putin in dreapta, era un loc in margine, perpendicular pe axul drumului.

Poate aveam maxim 7 km/h.

 

daca nu ai urme vizibile pe janta sau anvelopa si daca nu vibreaza nimic in mers e ok .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.