Jump to content

Defectiune motor E90 - la 1600 km de Romania


Recommended Posts

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu ai cum sa ratezi momentul in care o pala de la turbina se rupe. La 50.000 de ture sau chiar mai mult face prapad.

As reveni la debitmetru: data fiind problema cu acel burduf, poate motorul a aspirat mai mult praf decat de obicei, care a trecut de filtru si a afectat debitmetrul? Stiu ca in general common-rail-urile sunt mai sensibile la praf. Ma gandesc ca s-a imbacsit filtrul de aer.

Cu mufa scoasa de la debitmetru ai incercat, sa vezi daca apar schimbari?

Link to comment
Share on other sites

pe traseul de aer inclin sa cred si eu ca este problema, ori partea de geometrie variabila a turbinei s-a blocat si eventual ecu-ul a intrat in avarie de la un overboost de presiune, ori partea de control a turbinei.. vacuum, capsula vacumatica.. are cumva si parte electronica separata tipul asta de turbina?

scoate ceva zgomote ciudate turbina? gen suierat, mieunat, zanganit.. nu iti dai seama la ralenti, accelerata pe loc..

 

nu viteza conteaza, ci turatia motorului.. la 2800-3000 rpm se taie, adica nu mai poti depasi turatia asta sub nici o forma? in orice treapta..

daca ai mers peste 2000rpm nu a fost subturat motorul.., oricum e subiectiva treaba asta cu subturatul, motorul trebuie sa mearga on indiferent de distanta pe toata plaja de turatii, adica 1000->4750rpm.

 

exploziile astea solare cred ca pun pe branci utilajele noastre :twoup:

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

cum spunea si colegul Gago tind sa cred ca s a blocat turbina mergand subturat. Sfatul meu este ca daca o fortezi poti rupe ceva la ea si ti arunca tot uleiul din motor si vii cu ea tractata. S au blocat palele, eu asa crd, debitmetrul nu pica brucs si daca pica accelerata ,merge de 3000 de rot/min. S a intamplat ceva cu geometria variabila de acolo mergand subturat s a imbacsit circuitul cu gaze si a dus la o presiune prea mare sau prea mica si calculatorul a blocat o. Ia o usurel spre casa, fara s o fortezi daca vrei sa ajungi cu masina intreaga inapoi.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca voi nu aveti capul pe umeri. Daca e de la turbina? si`l lasa cine stie pe unde? eu sunt patit cu turbina,poti sa ai norocul sa nu iti piarda ulei dar face ca toti dracii sau iti pierde ulei si se aude doar un suierat ceva (asta a fost in cazul meu) . sfatul meu e sa nu pleci cu ea asa daca ar fi turbina. verifica furtunurile , da jos capacul ala de la motor si arunca`ti ochii pe acolo.
Link to comment
Share on other sites

Nu ai cum sa ratezi momentul in care o pala de la turbina se rupe. La 50.000 de ture sau chiar mai mult face prapad.

 

50.000 de ture :) ?

La turbina zic si eu ca este problema. Nu neaparat ea ca si component..Gago a zis bine de ceea ce tine de ea... :twoup:

Totusi si EGR-ul trebuie vazut... :)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

...

La turbina zic si eu ca este problema. Nu neaparat ea ca si component..Gago a zis bine de ceea ce tine de ea... :twoup:

Totusi si EGR-ul trebuie vazut... :)

Da, si eu cred la fel.

Referitor la ce ma intreba Gago, voi incerca cat mai curand sa prind cumva acel burduf (piesa 16) si sa scot masina la cateva probe (turatie maxima?, turatia in treapta 6 ?, fum?, zgomote? ,etc).

Din cate inteleg de la voi, calitatea si temperatura aerului care intra in motor, ar putea influenta indirect si turbina?

Mi s-a parut la un moment dat ca imi bagase niste praf/fum in masina prin climatizare, dar am zis ca poate o fi praf de pe un drum mai prafuit.

Din pacate nu stiu cum sa ajung la EGR sau la debitmetru si nu stiu ce sa vad la ele, niste schite daca voi gasi mi-ar fi utile.

Voi da jos totusi acele capace sa ma uit si eu pe acolo, caci..... poate imi pica vreo fisa (ca meserie sunt inginer mecanic, dar nu auto :) )

Edited by laur2009
Link to comment
Share on other sites

Ok, multumesc, am sa tin cont, dar pana nu fac niste probe cu ea parca nici mie nu imi e foarte clar.

Din ce am observat pana acum, se manifesta ca nu mai are acel zvac in demaraje (cred ca si dupa loc ii ia mai multe secunde pana la suta), ma chinuie in depasiri , nu prea mai poate depasi 120 km/h, ma tin greu dupa Skoda prietenului, consumul i-a crescut (daca resetam consumul de zi la o anumita viteza pe pilot automat, era mai mic consumul).

 

Apropo, sa fie si asta un motiv, faptul ca am folosit mult pilotul automat la o turatie prea constanta, in treapta 6 ?

Link to comment
Share on other sites

hai ca mai avem un coleg in Grecia , citeste-i topic-ul sa ai si tu un moral bun.

 

 

si eu am aceeasi problema cu un e46 318 d 116cp ,numai ca eu nu sunt la distanta mare de casa:P.spre deosebire de el mie imi intra turbina in functiune si din cand in cand imi taie puterea turbina nemaifunctionand.Daca o opresc si o tin 2 min cu motorul oprit si dupa activez senzorii si o pornesc isi revina.De obicei cand merg subturat ,turbina nu mai intra in sarcina si masina nu mai depaseste 120 km/h.Ma fac de ras si in fata unei dacii,abia mai urc un deal.e rusinos ca sa nu poti urca un deal cu un bmw! habar n am ce are masina! daca vreau sa nu se blocheze trebuie s o duc in 4000 de ture in fiecare treapta si masina se duce si in 200 km/h cu turbina functionand.cand merg mai domol "pierd " turbina! HABAR N AM CE ARE! am zis ceva simptome! ASTEPT PARERI!

Link to comment
Share on other sites

pe traseul de aer inclin sa cred si eu ca este problema, ori partea de geometrie variabila a turbinei s-a blocat si eventual ecu-ul a intrat in avarie de la un overboost de presiune, ori partea de control a turbinei.. vacuum, capsula vacumatica.. are cumva si parte electronica separata tipul asta de turbina?

 

Ar fi trebuit sa aiba eroare pe bord. Daca am inteles corect, nu apare nici o eroare.

Nu stiu cum e la modelul asta, cum se face actionarea geometriei palelor care regleaza debitul de gaze pe turbina, electric, vacuumatic. Oricum ar fi, da eroare actuatorul care regleaza acel unghi. Daca raman blocate acele vane si nu mai arunca debit de gaze pe palele turbinei nu va mai trage, se va comporta ca o masina non-turbo (de aici senzatia ca nu "intra" turbina). Dar repet, intra pe eroare acel actuator.

Daca e de acolo, nu e mare bai: se da jos turbina cu tot cu vanele de reglaj debit si se curata/deblocheaza.

Link to comment
Share on other sites

Masina ta are filtru de particule?E posibil sĂŁ trebuiascĂŁ regenerat dacĂŁ ai condus masina subturat.Mergi cu ea constant cu 70/h in vit. a-3-a 15 min., nu prea are ce sĂŁ se intâmple!!!!BAFTĂ

 

eu am catalizatorul scos la a mea.e46 318 d 116cp 2003. e posibil sa nu mai traga de la asta?

Link to comment
Share on other sites

nu apare nici o eroare pe bord rmg, eroarea daca intradevar este de overboost presiune ramane stocata in ecm si la o diagnoza se va vedea.. si atat, pe bord nu-ti semnealeaza absolut nimic. in principiu motorul merge si se comporta oarecum ca un diesel atmosferic.
Link to comment
Share on other sites

nu apare nici o eroare pe bord rmg, eroarea daca intradevar este de overboost presiune ramane stocata in ecm si la o diagnoza se va vedea.. si atat, pe bord nu-ti semnealeaza absolut nimic. in principiu motorul merge si se comporta oarecum ca un diesel atmosferic.

 

 

Chestia asta se numeste LIMP MODE. De obicei se remediaza prin curatirea turbinei.asa sper s o rezolv si eu...

Link to comment
Share on other sites

Chestia asta se numeste LIMP MODE. De obicei se remediaza prin curatirea turbinei.asa sper s o rezolv si eu...

 

ok :twoup: de obicei limp-mode este semnalizat in bord, in cazul de fata nu este.. deci nu stiu sigur daca este limp-mode mai degraba reduced engine-output

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

stiam k de obicei nu e semnalizat in bord.mie de exemplu nu mi apare.si e limp mode PUR:D.daca opresc masina si o repornesc isi revine.i am dat si 200 km/h cand turbina merge.dar de obicei in treapta a patra imi taie puterea si nu si mai revine
Link to comment
Share on other sites

Masina ta are filtru de particule?E posibil sã trebuiascã regenerat dacã ai condus masina subturat.Mergi cu ea constant cu 70/h in vit. a-3-a 15 min., nu prea are ce sã se intâmple!!!!BAFTÃ

asa se regenereaza filtrul de particule ??? :twoup:

 

wooaaw, de cand cauta lumea metode de-astea ! :)

 

@laur2009, pana nu iei cauzele prin eliminare, nu poti afla care este buba...

verifica prima data imbinarea canalului de aer (desfa capacul motorului "silencerul" si prinde intai canalul de aer, dupa care fixezi capacul la loc)

 

apoi verifica si EGR-ul... la turbina nu prea te sfatuiesc deocamdata sa te bagi daca nu stii cum functioneaza sau nu ai sculele necesare...

 

spor la treaba...

 

PS: totusi as incerca maine o diagnoza/interventie de urgenta la reprezentanta BMW pe care ti-am trimis-o... :)

chiar daca nu ai martori aprinsi in bord, asta nu inseamna ca nu exista erori memorate in ECU...

Link to comment
Share on other sites

Ar fi trebuit sa aiba eroare pe bord. Daca am inteles corect, nu apare nici o eroare.

Nu stiu cum e la modelul asta, cum se face actionarea geometriei palelor care regleaza debitul de gaze pe turbina, electric, vacuumatic. Oricum ar fi, da eroare actuatorul care regleaza acel unghi. Daca raman blocate acele vane si nu mai arunca debit de gaze pe palele turbinei nu va mai trage, se va comporta ca o masina non-turbo (de aici senzatia ca nu "intra" turbina). Dar repet, intra pe eroare acel actuator.

Daca e de acolo, nu e mare bai: se da jos turbina cu tot cu vanele de reglaj debit si se curata/deblocheaza.

Nu imi apare nici o eroare. Din pacate nu m-as baga sa fac ceva ce nu am mai facut niciodata, si tocmai aici.

 

Masina ta are filtru de particule?E posibil sĂŁ trebuiascĂŁ regenerat dacĂŁ ai condus masina subturat.Mergi cu ea constant cu 70/h in vit. a-3-a 15 min., nu prea are ce sĂŁ se intâmple!!!!BAFTĂ

Masina nu are filtru de particule.

 

...@laur2009, pana nu iei cauzele prin eliminare, nu poti afla care este buba...

verifica prima data imbinarea canalului de aer (desfa capacul motorului "silencerul" si prinde intai canalul de aer, dupa care fixezi capacul la loc)

 

apoi verifica si EGR-ul... la turbina nu prea te sfatuiesc deocamdata sa te bagi daca nu stii cum functioneaza sau nu ai sculele necesare...

 

spor la treaba...

 

PS: totusi as incerca maine o diagnoza/interventie de urgenta la reprezentanta BMW pe care ti-am trimis-o... :twoup:

chiar daca nu ai martori aprinsi in bord, asta nu inseamna ca nu exista erori memorate in ECU...

Imbinarea canalului de aer te referi la acel burduf care imi tot cade mie. Daca da, sigur am sa fac tot posibilul, din pacate am doar niste soricei mai mici pe care ii prind unul de altul dar nu prea rezista.

In mod original acolo ce vine, vreo sarma otelita, vreo piesa arcuita metalica, sau ce?

La EGR imi este deasemeni greu sa ma bag pentru ca nu cunosc. Poate doar daca gasesc vreo instructiune explicita cu schita pe aici pe undeva.

Sper ca dupa ce ajung acasa sa incerc sa mai imi bag si eu nasul sa invat cate ceva la masina asta.

Diagnoza erorilor memorate in ECU ma gandesc sa-l fac totusi acasa.

Dar daca voi ramane in pana pe drum, ma va tracta Skoda pana la cel mai apropiat centru BMW din Turcia (apar mai multe locatii pe site-ul de la tine pentru care iti multumesc, iar noi urmeaza sa dam si prin Istambul).

 

PS: Rectific: Cu tractatul nu va fi o solutie, nu avem bara iar cu chestie dinaceea flexibila mi-e frica la vitezele astea, ca nu as putea frana la timp.

Edited by laur2009
Link to comment
Share on other sites

Masina ta are filtru de particule?E posibil sã trebuiascã regenerat dacã ai condus masina subturat.Mergi cu ea constant cu 70/h in vit. a-3-a 15 min., nu prea are ce sã se intâmple!!!!BAFTÃ

asa se regenereaza filtrul de particule ??? :twoup:

 

wooaaw, de cand cauta lumea metode de-astea ! :)

 

da :) , mai nou e bine sa ai si un ciocanel la tine in caz ca metoda de mai sus nu merge prea bine :(

 

el stie ceva dar nu s-a exprimat prea bine..

Link to comment
Share on other sites

Am fost de curand sa fac un test cu masina, am mers vreo 10 km, a functionat ok, a demarat rapid pana la 180 km/h (nu am avut unde sa incerc mai mult), a urcat in ture pana la peste 4000, deci totul ok. Nici un zgomot anormal, decat parca la un moment dat o vajaiala de cca o secunda, pe care am auzit-o doar eu, iar prietenul a crezut ca mi s-a parut mie sau ca a fost de la asfalt.

Am verificat si nivelul de ulei, care nu s-a modificat de la schimbul facut acum vreo 5000 km.

 

Ma gandesc sa plec de aici asa cum este si sa incerc sa vad unde ajung cu ea.

 

Intrebarea zilei:

Cum este mai bine sa o conduc, peste 2500 ture cu turbo intrata sau sub 2500 ture, subturata, nefolosind turbo, sa se imbacseasca turbina de tot, eventual cu treapta a 6-a sub 140 km/h (viteza la care are 2500 ture in mod normal si fara probleme) ??

Link to comment
Share on other sites

Intrebarea zilei:

Cum este mai bine sa o conduc, peste 2500 ture cu turbo intrata sau sub 2500 ture, subturata, nefolosind turbo, sa se imbacseasca turbina de tot, eventual cu treapta a 6-a sub 140 km/h (viteza la care are 2500 ture in mod normal si fara probleme) ??

 

raspunsul zilei ar fi sa folosesti masina normal fara sa abuzezi de reprize cu viteze mari , nu poti sa stii cand face iar figuri si te lasa intr-o depasire . Oricum in locul tau as fi dus masina la reprezentanta macar pt o constatare . Ai totusi de mers ceva drum si daca ramai in mijlocul padurii nu o sa fie placut . Succes !

Link to comment
Share on other sites

Daca mergi cu a6a la 2000 de ture nu inseamna ca mergi cu masina subturata. Subturata e atunci cand in oras schimbi frecvent turatia pe la 2000, sa cada in 1200-1500 si bagi a 6a la 50 km/h. Eu zic sa mergi cu ea catinel spre casa, fara s-o fortezi. Daca geometria ramane blocata si incerci sa tragi de masina pt ca se misca ca naiba e posibil s-o umpli de funingine pt ca-i dai pedale aiurea. Vino usor cu ea, cu acceleratii usoare, eventual daca merge s-o tii ceva mai sus pe la 2500 de ture.

Nu cred ca e cazul sa-ti faci probleme cu turbina, nu te va lasa daca o turezi mai tare. Problemele la ea nu apar din senin iar cand apar, apar cu zgomot, fum alb/albastrui, consum ulei, fluieraturi. Cat timp masina porneste si nu ai zgomote ciudate la motor, ia-o spre casa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.