Jump to content

Firava scurgere ulei motor: ce piesa trebuie schimbata?


Recommended Posts

Masina are in jur de 210k Km pe bord si merge perfect. Insa mi-a aparut o scurgere de ulei la motor. Se vede umed in partea din fata a motorului, in dreptul rolelor antrenate de curele. M-am uitat si la joja si intr-adevar semnul de ulei era pe la mijloc (ultima oara cand am schimbat uleiul semnul era aproape de maxim) si am mai completat.

Am fost la un mecanic si mi-a zis ca nu-i problema, cunoaste buba si ca-i frecventa la masinile astea. Mi-a zis ce anume trebuie schimbat, parca 2 chestii (2 semeringuri?!...), dar am uitat (oricum mi-a spus un pret mic la piesa). Mi-a mai spus ca ma va costa mai mult manopera decat ce-mi va schimba, intrucat va trebui sa-mi dea jos cam tot ce se vede in fata la motor pentru a rezolva problema.

 

Aveti idee ce piesa trebuie sa schimb (eventual si un link de pe realoem) si cam cat ar costa?

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

probabil simeringul de la vilbrochen, de verificat si la suportul filtrului de ulei, e o garnitura care f*te meciu frecvent.

 

simering vilbrochen: piesa 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10 costa aprox 70-80 de lei

 

 

trebuie demontata fulia de la vilbrochen, intr-adevar se da jos mai greu, in sensul ca e stransa foarte tare.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

probabil simeringul de la vilbrochen, de verificat si la suportul filtrului de ulei, e o garnitura care f*te meciu frecvent.

 

simering vilbrochen: piesa 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10 costa aprox 70-80 de lei

 

 

trebuie demontata fulia de la vilbrochen, intr-adevar se da jos mai greu, in sensul ca e stransa foarte tare.

Asa-asa. Stiam eu c-a zis ceva de-un simering, dar nu eram sigur.

Bun. Si are ceva (in afara de acea scurgere de ulei) daca merg asa cu el pana il voi schimba?

Manopera in jur de 200 de lei este OK (adica atat se practica si prin alte parti?) sau ma jupoaie?

 

Multumesc pentru raspunsul prompt!

Link to comment
Share on other sites

parca e putin cam scump... practic detensioneaza curelele si le da jos, ceea ce e foarte simplu, apoi desface fulia de la vilbrochen, asta se desface cam greu ca e foarte stransa... dar operatia nu e foarte complexa. Nu stiu cat iau altii.

 

mari probleme nu ai daca mai circuli asa cu ea daca nu pierzi foarte mult, de genul sa se vada pe joja pierderea sau sa-ti unga totul pe dedesubt, e cel putin inestetic, plus ca are si efecte negative asupra elementelor din cauciuc gen bucse... daca ajunge p-acolo.

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

pune si tu o poza ca sa ne edificam asupra locului pe unde curge, cum ti-au zis si colegii de mai sus, sunt 2 locuri, in fata, de obicei pe unde curge, corpul filtrului de ulei sau garnitura de la capacul distributiei. La primul cu un pic de indemanare si scule poti si face si tu operatiunea, eu am facut-o singur si nu mai am probleme, banuiesc ca si la al-2-lea e cam la fel, vreo 3 ore de munca iti vor trebui cel putin si ceva nervi, asa e prima data... :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Mda, ce am schimbat eu este garnitura 13-14 care se vinde ĂŽntr-o bucată + piesa 3

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=10

1) Si cat te-au dus garniturle si piesa 3 (fiecare in parte)?

2) Dar manopera?

3) Nu a fost necesar sa dai uleiul afara (deci schimb de ulei)?

 

Multumesc.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

nu pot ajuta pt topicul anterior, dar am si eu o intrebare cu tema asemanatoare.am facut schimbul de ulei acum 3 luni si deja a inceput sa se aprinda iar semnalul de bord pt a anunta cantitatea scazuta de ulei.din cate am verificat, nu observ scurgeri de ulei.este normal ca o masina sa consume ulei atat de mult? mentionez ca modelul masinii este 330 i 2005 cu 115k km la bord. multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

nu pot ajuta pt topicul anterior, dar am si eu o intrebare cu tema asemanatoare.am facut schimbul de ulei acum 3 luni si deja a inceput sa se aprinda iar semnalul de bord pt a anunta cantitatea scazuta de ulei.din cate am verificat, nu observ scurgeri de ulei.este normal ca o masina sa consume ulei atat de mult? mentionez ca modelul masinii este 330 i 2005 cu 115k km la bord. multumesc anticipat

Sa inteleg ca ai cumparat recent masina? Pana acuma n-ai mai schimbat uleiul?...

Nu sunt specialist, insa daca motorul haleste 1L de ulei la 3 luni atunci e nasol. Se prea poate ca motorul sa fi fost fortat rau, tenteaza cei 254CP...

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca ai cumparat recent masina? Pana acuma n-ai mai schimbat uleiul?...

Nu sunt specialist, insa daca motorul haleste 1L de ulei la 3 luni atunci e nasol. Se prea poate ca motorul sa fi fost fortat rau, tenteaza cei 254CP...

 

 

masina o am de 5 luni, nu i-am schimbat uleiul inainte pt ca mi-a spus fostul proprietar ca nu este nevoie, schimbul efectuandu-se de curand.in cele 5 luni am facut aprox 12k km, si reumplerea am facut-o o singura data cu 2l.deobicei merg cu 2-3000 turatii, iar la drum lung ajung si pana la 7000, media fiind de 5000 turatii.conteaza asta ?

Link to comment
Share on other sites

1) Si cat te-au dus garniturle si piesa 3 (fiecare in parte)?

2) Dar manopera?

3) Nu a fost necesar sa dai uleiul afara (deci schimb de ulei)?

 

Multumesc.

 

1. Nu mai ºtiu cât au costat fiecare, oricum mai puÞin decât garnitura

2. Manopera a fost 300 ron ĂŽn care a intrat Âşi schimb ulei + filtre

3. Uleiul dacĂŁ-i bun ĂŽl poĂži recupera Âşi refolosi dupĂŁ schimbarea garniturilor. Eu trebuia sĂŁ fac Âşi revizia.

Link to comment
Share on other sites

masina o am de 5 luni, nu i-am schimbat uleiul inainte pt ca mi-a spus fostul proprietar ca nu este nevoie

Masina n-ai cumparat-o de noua. Ca atare, atunci cand cumperi o masina second hand primul lucru pe care-l faci este o inspectie/revizie sumara care cuprinde schimbul uleiului si al filtrelor. De ce? Pai pentru ca, in afara cazului in care masina are reviziile periodice facute ca la carte la un service autorizat si consemnate in caietul de service al masinii si data la care s-au facut reviziile si numarul de km cand masina a intrat in revizie, nu ai de unde sa stii ce a facut ultimul proprietar cu ea si cum a intretinut-o.

in cele 5 luni am facut aprox 12k km

Pai daca tii la masina, dupa cei 12k de Km trebuie sa-i schimbi uleiul, caci masina o plimbi prin Romania si ca atare nu schimbi uleiul la 20-25k Km cat iti arata la bord dupa ce-l resetezi atunci cand schimbi uleiul.

si reumplerea am facut-o o singura data cu 2l

Deci in 12k de Km ai mai completat cu INCA 2L de ulei?!?!?! :) Si asta nu ti-a dat de gandit?!?!?! De ce motorul haleste ulei in halul asta? Intre maximum si minimum de pe joja se regaseste 1L de ulei. Deci de la ultimul schimb de ulei motorul ti-a ars cei 2L + inca 1L pe care ti-l semnalizeaza martor acuma.

de obicei merg cu 2-3000 turatii, iar la drum lung ajung si pana la 7000, media fiind de 5000 turatii.conteaza asta ?

Cum sa mergi cu 7k de rpm?! :twoup: Pai acolo este maximum, acolo motorul cred ca intra in protectie si nu se mai tureaza. Probabil ai vrut sa spui ca la drum lung, probabil in depasiri, turezi motorul foarte mult. Dar nu se poate sa mergi cu masina intr-un asemenea hal in care 5k rpm sa reprezinte media cu care exploatezi motorul. Indiferent ca ai avea cutie manuala sau automata exploatezi masina intr-un regim foarte agresiv (nu vreau sa ma gandesc pe unde mergi si ce faci de duci motorul frecvent in regimuri inalte de turatii, in contextul in care masina are o herghelie de cai sub capota). Iti bati joc de masina!

 

In acest context sa nu te mire ca motorul iti consuma uleiul cu litrii intre 2 schimburi. Fa-i schimbul de ulei (0W40 sau maxim 5W40) si consumabile la 10k, maxim 12k Km, nu mai omori motorul in halul asta pe intervalul urmatorului schimb si vezi daca-ti mai papa ulei, caci dac-ai dat motorul ala pe ulei mai bine vinzi masina decat sa bagi o roaba de bani in el.

 

Parerea mea...

 

1. Nu mai ştiu cât au costat fiecare, oricum mai puţin decât garnitura

2. Manopera a fost 300 ron ĂŽn care a intrat şi schimb ulei + filtre

3. Uleiul dacă-i bun ĂŽl poţi recupera şi refolosi după schimbarea garniturilor. Eu trebuia să fac şi revizia.

Multumesc frumos.

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

1) Si cat te-au dus garniturle si piesa 3 (fiecare in parte)?

2) Dar manopera?

3) Nu a fost necesar sa dai uleiul afara (deci schimb de ulei)?

 

Multumesc.

 

1. Nu mai ºtiu cât au costat fiecare, oricum mai puÞin decât garnitura

2. Manopera a fost 300 ron ĂŽn care a intrat Âşi schimb ulei + filtre

3. Uleiul dacĂŁ-i bun ĂŽl poĂži recupera Âşi refolosi dupĂŁ schimbarea garniturilor. Eu trebuia sĂŁ fac Âşi revizia.

Link to comment
Share on other sites

Masina n-ai cumparat-o de noua. Ca atare, atunci cand cumperi o masina second hand primul lucru pe care-l faci este o inspectie/revizie sumara care cuprinde schimbul uleiului si al filtrelor. De ce? Pai pentru ca, in afara cazului in care masina are reviziile periodice facute ca la carte la un service autorizat si consemnate in caietul de service al masinii si data la care s-au facut reviziile si numarul de km cand masina a intrat in revizie, nu ai de unde sa stii ce a facut ultimul proprietar cu ea si cum a intretinut-o.

 

evident ca i-am facut revizia completa si evident ca mi-am permis sa nu-i schimb uleiul si filtrele deoarece deoarece ultima revizie era consemnata cu 200 km inainte sa o cumpar.deci care era rostul ?

 

Cum sa mergi cu 7k de rpm?! pe autostrada, pe europene, am mentionat ca la drum lung. daca e liber, evident ca ma grabesc

 

 

. Dar nu se poate sa mergi cu masina intr-un asemenea hal in care 5k rpm sa reprezinte media cu care exploatezi mot

"asemenea hal"este ultima viteza , 220-230 km/h :twoup:

 

Indiferent ca ai avea cutie manuala sau automata exploatezi masina intr-un regim foarte agresiv (nu vreau sa ma gandesc pe unde mergi si ce faci de duci motorul frecvent in regimuri inalte de turatii.

 

fac farte multe drumuri lungi.

 

In acest context sa nu te mire ca motorul iti consuma uleiul cu litrii intre 2 schimburi.

 

asta era intrebarea mea de baza.e normal ca in regimul acesta de condus consumul de ulei ?sa inteleg ca da, dar nu este neaparat ok.

 

 

merci mult

Link to comment
Share on other sites

"asemenea hal"este ultima viteza , 220-230 km/h :twoup:

Daca ai pe unde rula (evident ca nu pe drumurile patriei), pentru ce poate motorul de pe un 330i, cruising speed-ul este in jur de 160-180Km/h.

Daca masina poate sa zicem 200Km/h este limpede ca daca rulezi cu pedala la fund mult timp si in repetate randuri numai bine nu are cum sa fie pentru ca o exploatezi la limita.

Este absurd si imposibil ca intr-un regim excesiv de exploatare motorul sa nu consume uleiul (la 7000 rpm fortele de frecare sunt uriase), s-ar defecta altfel. Problema este ca masina ta nu este o supersportiva (de exemplu Ferrari 458 Italia) ca sa fie gandita si construita pentru a fi exploatata fara probleme in regim race.

asta era intrebarea mea de baza.e normal ca in regimul acesta de condus consumul de ulei ?sa inteleg ca da, dar nu este neaparat ok.

Repet, da, este normal ca motorul sa-ti consume uleiul daca il exploatezi mult timp in regim de turatii foarte mari, dar in acest fel nu te va tine mult timp. Dar poate "are balta peste" si-ti permiti sa-ti iei alta.

Bafta!

Edited by RAZVAN2007
Link to comment
Share on other sites

am uitat sa specific faptul ca limitatorul este scos, deci maxima trece usor de 260. de aceea, testand-o si conducand asa de la inceput, 200km/h nu mi se pare o fortare majora a motorului.bine, asta nu inseamna neaparat ca e si e ok. ma rog, am deviat de la subiect.

 

iar legat de "are balta peste", nu are, dar imi place sa testez limitele a unei masini .la urma urmei nu o tin ca bibelousi nici 10 ani.

 

merci inca o data pt raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.