Jump to content

curea alternator+curea ventilator


mariusleciu

Recommended Posts

  • 1 year later...

N-am vrut sa deschid topic nou, asa ca m-am bagat pe asta chiar daca e mai vechi.

 

Prima problema pe care o am, ar fi scartaitul motorului...eu banuiesc ca e de la cureaua de la alternator sau poate sa fie alta curea? Nu sunt familiarizat cu sunetul, este un sunet ascutit, nu foarte puternic, in schimb, daca o turez si o mentin la 3000 nu mai scartaie. Poate fi uzata vreo curea? pana acum n-a scartait, cand am schimbat senzorii de temperatura si am scos un furtun de antigel mi-a curs probabil pe curele si de atunci face, dar nu se mai opreste. Daca circul cu ea jumate de ora si se incalzeste nu mai face zgomot. Astept pareri.

 

Alta treaba, ventilatorul motorului trebuie sa functioneze non-stop? adica nu are un termostat si cand e cald motorul ar trebui sa porneasca? e vorba de un 1.6 m43 din '94.

 

A3a buba: cum se schimba antigelul, cum se face aerisirea si cati litri de antigel incap? antigelul se pune combinat cu apa distilata? sau se poate pune doar antigel "curat"?

 

Toata stima, Raul.

Edited by r4ulik
Link to comment
Share on other sites

1. De schimbat dureaza cam 20 min. cu tot cu pauza de tigara a mecanicului. Pret max. 100 lei cu tot cu spaga.

 

2. Scartaitul acela care dispare dupa ce se incalzeste putin motorul l-am obtinut eu dupa ce am schimbat curele si role..:)))

Explicatia ar fi urmatoarea: curea noua=ceva mai rigida; masina fiind veche probabil fuliile de alternator, pompa apa sunt ceva mai tocite si aluneca cureaua pe ele, iar dupa ce se mai incalzeste un pic motorul normal ca se incalzeste si cureaua si devine mai elastica. Singurul lucru care ar putea fi facut(mai ieftin)sa cauti de la producatorul KENT un spray care se numeste BELT DRESSING care asigura ceva mai multa elasticitate curelei la temperaturi joase. Cica se recomanda mai ales pt. tari ca Ukraina, Rusia....

Link to comment
Share on other sites

N-am vrut sa deschid topic nou, asa ca m-am bagat pe asta chiar daca e mai vechi.

 

Prima problema pe care o am, ar fi scartaitul motorului...eu banuiesc ca e de la cureaua de la alternator sau poate sa fie alta curea? Nu sunt familiarizat cu sunetul, este un sunet ascutit, nu foarte puternic, in schimb, daca o turez si o mentin la 3000 nu mai scartaie. Poate fi uzata vreo curea? pana acum n-a scartait, cand am schimbat senzorii de temperatura si am scos un furtun de antigel mi-a curs probabil pe curele si de atunci face, dar nu se mai opreste. Daca circul cu ea jumate de ora si se incalzeste nu mai face zgomot. Astept pareri.

 

Alta treaba, ventilatorul motorului trebuie sa functioneze non-stop? adica nu are un termostat si cand e cald motorul ar trebui sa porneasca? e vorba de un 1.6 m43 din '94.

 

A3a buba: cum se schimba antigelul, cum se face aerisirea si cati litri de antigel incap? antigelul se pune combinat cu apa distilata? sau se poate pune doar antigel "curat"?

 

Toata stima, Raul.

 

 

La partea cu scartaitul am scris mai devreme.

Ventilatorul: cauta pe forum discutii despre vasocuplaj si te lamuresti (in principiu da "se invarte tot timpul")

Antigel: aerisirea se face foarte simplu; langa busonul de la radiator ai un surub in forma de cruce care trebuie desfacut putin si cu mototul pornit si caldura deschisa la maxim stai pe langa masina vreo 15 min timp in care mai completezi nivelul in radiator cand este cazul. Cand nu mai suge deloc lichid este gata "ïmpachetezi" tot si bun de drum insa nu uita dupa ce se raceste mototul sau a 2-a zi dimineata sa verifici nivelul de lichid. In mod normal intra cam 2 litri si poate fi pus cum vrei tu concentrat 1:1 , 1:2, 1:3.....depinde pana la ce temperatura vrei sa te tina(scrie pe orice sticla tipurile de concentratii)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc foarte mult pt. sfaturi, foarte utile!!

 

Daca vreau sa fac schimbul de antigel, avand in vedere ca doar de 4 luni am masina si nu stiu ce e acolo, cum pot face schimbul? are ceva buson care trebuie desfacut? sau ceva furtun mai gros din partea de jos a radiatorului? Cati litri de antigel incap la un schimb?

 

Stima, Raul.

Edited by r4ulik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.