Jump to content

Ce baterie se poate pune pe un 320d E90 ?


hornetb

Recommended Posts

Salutare, dupa cum ziceam si in titlu, ce baterie se poate pune/ ar fi recomandata pe/pentru un 320d E90 ?

De ce intreb, pentru ca mai demult am vorbit pe mess cu un tip de la un site de baterii (daca-mi este permis dau id/adresa web) dar sa nu se considere reclama, ca sunt suspendat foarte des :twoup:) si mi-a zis (daca-mi aduc maine aminte, maine il mai intreb o data) ca as avea nevoie de o VARTA (varta au ei, varta vreau, consider ca sunt foarte bune) de 110 Ah (amperi). Eu m-am uitat astazi la baterie in portbagaj si-am vazut ca bateria e originala BMW (cred ca e cea care a fost pusa prima data pe masina, e alba, scrie BMW pe eticheta) si scrie ca e de 12 V, 80 Ah.

 

Acum...ori eu nu mai tin minte exact, ori ala mi-a recomandat-o pe aia de 110 Ah ca sa dau mai multi bani :)

Pana la urma, daca are amperajul mai mare, am inteles ca nu strica, ba e chiar bine, dar totusi, 110 Ah e prea mult pentru un 320d E90, n-ai nevoie de atat.

 

Voi ce stiti, e cineva care a mai schimbat bateria la un E90 ? Ce recomandati, tot una ca asta de 80 Ah sau ?:twoup: Varta cum vreau eu sau altceva mai ieftin, dar bun (daca exista). Ms

Link to comment
Share on other sites

nu ai de ce sa pui mai mare . 80 Ah e suficient si alternatorul e setat pt valoarea asta .

 

Ar fi super, asa m-am gandit si eu, plus ca, dupa cum ziceam, cea de pe masina are 80 Ah. Nu stiu de ce mi-a zis ala 110 Ah. Plus ca aia e si mai mare, nici nu stiu daca ar incape acolo. Sau poate nu mai retin eu bine, il mai intreb pe mess maine. :twoup:

Ms

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Eu ti-as recomanda sa pui originala BMW ca ma modelul tau trebuie codata pe masina bateria noua iar cele care nu sunt BMW nu se pot coda cu softul BMW.

 

ce se codeaza domle' la baterie ? p-asta nu o mai auzisem :twoup:.. auzi sa codezi bateria cu softul BMW...

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Asa am numit-o eu codare dar practic nu e o codare ci doar in softul de programare la sectiunea service este " batery replacement " si acolo te intreaba de care este alba sau neagra si exact de cati amperi este.BMW-ul recomanda la masinile mai noi ( E60,E65,E90..) sa se faca chestia asta cand se schimba bateria.Este exact ca si cand schimbi debitmetrul ( poti sa nu esetezi adaptarile mai ales dca pui unul original dar procedura BMW spune ca trebuie sa faci asta pentru ca ei pun numai original).

Acum fiecare face cum vrea la masina lui...eu doar am scris ce zice BMW-ul!

Link to comment
Share on other sites

Daca foloseai functia 'search' gaseai raspunsul fara sa mai faci un topic in care sa ne spui ca esti suspendat foarte des si .... apropo ai uitat sa ne mai spui de robert cum ti-a distrus viata....

 

Daca nu m-as teme de un nou suspend, ti-as spune sa canti la alta masa, dar asa nu-mi permit, asa ca ma abtin :twoup:

 

 

Asa am numit-o eu codare dar practic nu e o codare ci doar in softul de programare la sectiunea service este " batery replacement " si acolo te intreaba de care este alba sau neagra si exact de cati amperi este.BMW-ul recomanda la masinile mai noi ( E60,E65,E90..) sa se faca chestia asta cand se schimba bateria.Este exact ca si cand schimbi debitmetrul ( poti sa nu esetezi adaptarile mai ales dca pui unul original dar procedura BMW spune ca trebuie sa faci asta pentru ca ei pun numai original).

Acum fiecare face cum vrea la masina lui...eu doar am scris ce zice BMW-ul!

 

Interesanta treaba, nu m-am gandit la asa ceva, nu te contrazic, dar ma-ndoiesc ca n-ar vrea orice baterie...alte pareri mai sunt ?:)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa am numit-o eu codare dar practic nu e o codare ci doar in softul de programare la sectiunea service este " batery replacement " si acolo te intreaba de care este alba sau neagra si exact de cati amperi este.BMW-ul recomanda la masinile mai noi ( E60,E65,E90..) sa se faca chestia asta cand se schimba bateria.Este exact ca si cand schimbi debitmetrul ( poti sa nu esetezi adaptarile mai ales dca pui unul original dar procedura BMW spune ca trebuie sa faci asta pentru ca ei pun numai original).

Acum fiecare face cum vrea la masina lui...eu doar am scris ce zice BMW-ul!

 

+1

Am mai zis si eu chestia asta acum ceva vreme(ba chiar cu printscreen), dar se pare ca tot degeaba.

Romanul tot pe a lui o stie: si ce, daca nu fac asta ce se strica ceva?

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

Starea bateriei este estimata pe baza unui algoritm software.

 

Pentru a functiona corect, acel algoritm foloseste niste indici legati de uzura bateriei. Acei indici se incrementeaza in functie de curentul de incarcare/descarcare, timp, numar de ciclii incarcare descarcare.

 

La inlocuirea bateriei, este necesara resetarea acelor indici astfel ca algoritmul respectiv sa interpreteze corect starea bateriei.

 

Ponderea lor in calcul este detul de mica, de aceea merge si asa dar corect 100% este folosirea bateriei originale si resetarea acelor indici la inlocuirea ei.

 

In caz contrar, nu se strica nimic doar ca va da baterie descarcata cand bateria inca mai are energie in ea.

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Asa am numit-o eu codare dar practic nu e o codare ci doar in softul de programare la sectiunea service este " batery replacement " si acolo te intreaba de care este alba sau neagra si exact de cati amperi este.BMW-ul recomanda la masinile mai noi ( E60,E65,E90..) sa se faca chestia asta cand se schimba bateria.Este exact ca si cand schimbi debitmetrul ( poti sa nu esetezi adaptarile mai ales dca pui unul original dar procedura BMW spune ca trebuie sa faci asta pentru ca ei pun numai original).

Acum fiecare face cum vrea la masina lui...eu doar am scris ce zice BMW-ul!

 

+1

Am mai zis si eu chestia asta acum ceva vreme(ba chiar cu printscreen), dar se pare ca tot degeaba.

Romanul tot pe a lui o stie: si ce, daca nu fac asta ce se strica ceva?

 

Daca traduc (in mare, nu 100 % corect) ce scrie in acel print, vine cam asa:

 

Dupa ce se schimba bateria, inregistrati noua baterie cu sistemul de diagnoza al BMW.

Daca functia service "inregistreaza schimbarea bateriei" nu este facuta dupa schimbarea bateriei, datele stocate in managementul puterii nu vor fi resetate. Calitatea bateriei o sa corespunda atunci cu cea a vechii baterii. Valoarea pentru calitatea bateriei este insuficienta pentru bateria instalata. Nivelul de incarcare al bateriei ar putea fi interpretat gresit si mesaje nedorite de verificare/control pot aparea sau erori ale memoriei ar putea ramane. (ex. mesajul verificare/control "reincarca bateria" chiar daca bateria pusa este noua si total incarcata.

 

Deci, asadar, prin urmare...eu sunt de acord sa fac chestia asta, n-am zis ca gata, pun bateria si n-o fac. Desi mie nu-mi da nicio eroare si nu mi se aprinde nimic in bord cum ca ar trebui sa schimb bateria. Si n-am probleme cu pornirea, decat daca las masina oprita, cu casetofonul pornit sau cu angel eyes-urile sau becul de la portbagaj. Atunci se descarca si trebuie sa-i dau curent, am patit-o de cateva ori.

In rest, masina mi-a pornit foarte bine si asta iarna, la minus nu stiu cate grade, porneste foarte bine dupa cateva zile lasata asa, etc.

 

So, eu nu sunt gica contra impotriva efectuarii acestei operatiuni, de "inregistrare" a noii baterii.

 

Dar zic, trebuie neaparat originala BMW sau merge si una VARTA ?

Link to comment
Share on other sites

Dar zic, trebuie neaparat originala BMW sau merge si una VARTA ?

 

Merge si una Varta...

 

O zici de parca as lua o baterie de pe tractor si-as pune-o :twoup:

E chiar atat de rau sa pui o alta baterie, decat una "originala BMW" ? Adica totusi, o baterie e tot o baterie, acelasi amperaj pun...deci care sa fie problema ?:)

Link to comment
Share on other sites

daca-ti intra, pune de amperajul cat mai mare, cica vine iarna grea, e corecta/ logica si povestea cu resetat-ul / curatatul simptomelor de la bateria veche . ca sa fii linistit la iarna eu as da jos si electromotorul si alternatorul, curatate / spalate , verificati carbuni / gresat. dupa 5 ani d viata rau n-are cum sa le faca, deja carbunii d la alternator ar fi d schimbat cred.

din experienta mea, peste 30 d baterii montate p diesele muncite, poti sa-ti iei linistit baterie de rombat, totul e sa o iei direct d la reprezentanta lor si imediat ce e adusa din fabrica. ai grija sa respecti verificarile ce asigura garantia bateriei.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

daca-ti intra pune de amperajul cat mai mare, cica vine iarna grea, e corecta si povestea cu resetat-ul / curatatul simptomelor de la bateria veche.

 

Pai poate-mi intra si mai mare...dar n-as vrea nici sa stea "intr-o dunga" pe acolo :twoup: Iarni grele au mai fost, mi-a pornit masina dupa cateva zile de stat, la minus nu stiu cate grade, fara probleme. Probleme am doar daca las becurile aprinse (alea dinauntru, portbagaj) sau angel eyes-urile, sau casetofon + navi ceva timp...

Si nu am lasat niciodata mai mult de 40 de min...am inteles ca ar trebui sa tina cam o ora. Adica, daca ma duc la spalatorie mi-e frica sa las portbagajul deschis :) Presupun ca bateria e de vina.

 

Sunt de acord ca e corecta acea poveste.

Treaba e, neaparat originala BMW sau e super ok si una VARTA ?:twoup:

 

daca-ti intra, pune de amperajul cat mai mare, cica vine iarna grea, e corecta/ logica si povestea cu resetat-ul / curatatul simptomelor de la bateria veche . ca sa fii linistit la iarna eu as da jos si electromotorul si alternatorul, curatate / spalate , verificati carbuni / gresat. dupa 5 ani d viata rau n-are cum sa le faca, deja carbunii d la alternator ar fi d schimbat cred.

din experienta mea, peste 30 d baterii montate p diesele muncite, poti sa-ti iei linistit baterie de rombat, totul e sa o iei direct d la reprezentanta lor si imediat ce e adusa din fabrica. ai grija sa respecti verificarile ce asigura garantia bateriei.

 

O sa incerc sa dau jos si electromotorul si alternatorul, pentru curatare/spalare si sa verific carbunii, daca zici ca-i bine :twoup:

 

"ai grija sa respecti verificarile ce asigura garantia bateriei." - mai exact ?

 

 

 

Am vazut ca au astia promotie in real la bateriile Varta, daca nu-i diferenta mare intre rombat si varta, cred ca as prefera varta :twoup:

Dar daca rombat e la jumatate de pret, as lua rombat :twoup:

 

http://www.totulredus.ro/auto-si-accesorii...ul-real-115051/

Link to comment
Share on other sites

Este OK si alta marca atata timp cat o inregistrezi in masina dar eu am aici in Timisoara un tip care aduce piese originale BMW de la Munchen si o baterie noua de 90A pentru E60-ul meu costa 100 EURO pai atunci de ce sa nu iau originala ca nu cred ca una Varta costa mai putin.E drept ca la reprezentanta nesimtitii cer vreo 200-230 Euro pe una ca asa e la noi de ce sa nu pun adaos cat incape...:twoup:
Link to comment
Share on other sites

Este OK si alta marca atata timp cat o inregistrezi in masina dar eu am aici in Timisoara un tip care aduce piese originale BMW de la Munchen si o baterie noua de 90A pentru E60-ul meu costa 100 EURO pai atunci de ce sa nu iau originala ca nu cred ca una Varta costa mai putin.E drept ca la reprezentanta nesimtitii cer vreo 200-230 Euro pe una ca asa e la noi de ce sa nu pun adaos cat incape...:twoup:

 

Daca o baterie noua, originala de 90 Ah costa doar 100 E, e foarte bine, una VARTA e mult mai scumpa.

 

"E drept ca la reprezentanta nesimtitii cer vreo 200-230 Euro pe una ca asa e la noi de ce sa nu pun adaos cat incape...:)" - nu stiu daca cer atat, dar sunt convins ca cer mult mai mult decat este, spre exemplu, o piesa care la orice magazin care aduce piese e vreo 15 milioane, la reprezentanta e 19. Desigur, daca VARTA e 5 si "originala BMW" e 6 la reprezentanta, nu ma deranjeaza s-o iau de la reprezentanta si sa mi-o monteze ei, etc. Dar daca diferenta-i mai mare...

Link to comment
Share on other sites

Am shimbat si eu bateria la fostul e90, si era de 70 AH.

A fost schimbata cu una de la Banner si m-a costat in jur de 320 lei :twoup:

 

Tare, la tine de 70 Ah si la mine e de 80 Ah. De ce oare ?:twoup:

Super ok pretul, eu credeam/cred ca o sa dau vreo 5 - 6 mil pe o baterie.

De cand am vazut promotia aia din REAL, e altceva :)

Ms

Link to comment
Share on other sites

Am shimbat si eu bateria la fostul e90, si era de 70 AH.

A fost schimbata cu una de la Banner si m-a costat in jur de 320 lei :twoup:

 

Tare, la tine de 70 Ah si la mine e de 80 Ah. De ce oare ?:twoup:

Super ok pretul, eu credeam/cred ca o sa dau vreo 5 - 6 mil pe o baterie.

De cand am vazut promotia aia din REAL, e altceva :)

Ms

Nu stiu, eu inca mai am bateria veche ca nu am vrut sa o arunc oriunde.

Pretul ce ti l-am dat e pret de importator, nu cred ca o sa gasesti baterie banner la pretul ala :twoup:

 

Ah, ai luat-o cu "relatii" :twoup: Banner e mai buna decat Varta ?:twoup:

 

pentru @brownshark, ai idee cat cat e garantia la o baterie ? 2 ani, sau ?

Link to comment
Share on other sites

garantia in RO e de 24 luni.

ATENTIE MARE LA DATA FABRICATIEI PT BATERIILE VANDUTE LA PRET AVANTAJOS / PROMOTIE / DISCOUNT.

pt orice marca de baterie cu Pb trb sa aveti in vedere un principiu de baza, de la linia de finisare la locasul de pe masina ta bateria trb sa treaca prin cat mai putine manipulari. scurt si clar.

 

dupa cele 24 d luni, daca n-o schimbi in luna a 20-a.... :twoup: ... ca sa fii sigur de starea ei dezlipesti elegant adezivele ce acopera busoanele si aduci nivelul de electrolit la 0 cu apa distilata.

 

chestia cu maintenance free e o alta prosteala comerciala ca sa vanda baterii mai multe.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

garantia in RO e de 24 luni.

ATENTIE MARE LA DATA FABRICATIEI PT BATERIILE VANDUTE LA PRET AVANTAJOS / PROMOTIE / DISCOUNT.

pt orice marca de baterie cu Pb trb sa aveti in vedere un principiu de baza, de la linia de finisare la locasul de pe masina ta bateria trb sa treaca prin cat mai putine manipulari. scurt si clar.

 

dupa cele 24 d luni, daca n-o schimbi in luna a 20-a.... :twoup: ... ca sa fii sigur de starea ei dezlipesti elegant adezivele ce acopera busoanele si aduci nivelul de electrolit la 0 cu apa distilata.

 

chestia cu maintenance free e o alta prosteala comerciala ca sa vanda baterii mai multe.

 

Sa stii ca m-am gandit si eu la data fabricatiei bateriilor aflate in acea promotie...

E scrisa data pe ele, undeva ?:)

 

"pt orice marca de baterie cu Pb trb sa aveti in vedere un principiu de baza, de la linia de finisare la locasul de pe masina ta bateria trb sa treaca prin cat mai putine manipulari. scurt si clar." - de ce, probleme daca o "zdruncina" ?:twoup:

 

Bun, tu de unde recomanzi sa iau ?:twoup:

 

"ca sa fii sigur de starea ei dezlipesti elegant adezivele ce acopera busoanele si aduci nivelul de electrolit la 0 cu apa distilata." - pentru asta poate o sa te solicit :twoup:

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.