Jump to content

Fum alb la pornire la rece


Recommended Posts

Salut,

 

Odata cu temperaturile scazute a aparut o problema pe care o credeam disparuta la masina mea. In momentul in care pornesc motorul la rece, dupa scurt timp incepe sa scoata un fum alb si destul de mult. In momentul in care motorul se incalzeste se opreste si fumul. Stie cineva ce ar trebui sa fac? Ma gandeam sa curat EGR-ul si sa schimb filtrul epurator pt ca nu cred ca a fost facuta asta vreodata la masina. Alte idei? Mentionez ca la userul 320ie36 acum vreo luna si jumatate nu a dat nicio eroare.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca NU confunzi cumva acel abur amestecat cu fum care uneori iese pe teava de esapament...si intradevar este fum alb atunci :

FUMUL ALB:

-Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.

Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala.

-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.

Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de _chiulasa_ crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.

Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!

Alte cauze pentru fum alb:

-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.

-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.

Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru

 

FUMUL ALBASTRU:

Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:

Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.

Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.

Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.

Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali.

Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje

 

FUMUL NEGRU:

Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer.

Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.

 

FUMUL GRI (rar):

Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana.

La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.

Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie.

 

Iti recomand sa schimbi filtrul epurator cu un decantor. Daca mai ai chef si bani schimba si filtrul de aer.

Daca nu vrei sa schimbi tot antigelul poti sa schimbi doar o parte din el. Scoti 2L [de ex.] si pui 2L de antigel nou. NU mai ai nevoie de aerisire si batai de cap.

Destul de multe service'uri care cunosc masinile clientilor procedeaza asa in fiecare an. !

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut baieti

Din anumite motive nu mi-am scos masina din garaj aproape o luna jumatate .. o scoteam faceam nici 1 km si o bagam iar la garaj,astazi am scoso sa ii fac rondul de nici 1 km sa o mai misc de pe loc si surpriza .. imi scoate fum alb cand bag in trepte .. pe loc daca o accelerez imi scoate peste 2500 oleaca de negru!M-am speriat oleaca pt ca are un miros aiurea de ars!Stie cineva care este buba ?? mentionez ca motorul a fost incalzit,bmw 320 E46 2002 110kw 150 Cp

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

E46 318d 2002 facelift scoate fum alb-albastrui doar la prima cheie indiferent daca e dimineata sau la pranz si doar cand e frig afara.

Vara nu scoate.

Dupa pornire si eliberarea "norului" pe esapament, relantiul tremura cca 2-3 sec. apoi se stabilizeaza si motorul merge rotund.

Care ar putea fi cauzele ??

 

Va salut !

Link to comment
Share on other sites

E46 318d 2002 facelift scoate fum alb-albastrui doar la prima cheie indiferent daca e dimineata sau la pranz si doar cand e frig afara.

Vara nu scoate.

Dupa pornire si eliberarea "norului" pe esapament, relantiul tremura cca 2-3 sec. apoi se stabilizeaza si motorul merge rotund.

Care ar putea fi cauzele ??

 

Va salut !

 

Injectoarele

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.