Jump to content

se opreste la relantii!


swsws

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am o problema asemanatoare la un 318I. La mine la motor rece acul de la turometru variaza intre 500 - 1000, iar la motor cald, numai putin, cam 50 de rpm, dar motorul tot nu merge rotund.

Intrebarea mea este unde se afla acest regulator de ralanti, si cu ce se curata?

Testul cu mufa de la debitmetru l-am incercat, fara rezultate concludente. Motorul parca mergea puti mai bine, cu mufa pusa, iar in momemtul in care puneam mufa, sta putin sa moara.

Altceva interesant ce am observat astazi, ca la franare, daca e scoasa din viteza, iarasi scade turatia. O fi furtunul de vacuum? Unde gasesc furtunul?(adica unde pe masina? :twoup: )

 

Ia vezi tu furtunul ala gros...nu cumva e fisurat?

Din ce an este masina ta?

Offtopic: Scrieti fratilor anul si motorizarea in profil....@Romulus...se poate face ceva in sensul asta?

 

pulverizeaza spray deodorant deasupra admisiei si pe la furtune. daca se accelereaza trage aer fals. poti schimba doar senzorul de debitmetru daca iti rezulta ca este defect dupa ce scoti mufa.

 

Rexona da cele mai bune rezultate...Ia incearca un spray de pornit Dieselu'...face minuni...

Cu senzorul ai dreptate...Teava aia de plastic in care intra senzorul nu pune probleme in general...

deci masina este benzina. nu stiu ce faci tu cu sprayul diesel. dar eu am invatat treaba cu sprayul dela un mecanic mai in varsta. si nu fac glume pentru ca asa am descoperit la mine ca am doua furtune sparte. este valabil pentru benzina. le-am schimbat si nu am mai avut probleme. toti mi-au zis si mie de regulatorul de ralanti si nu a fost de acolo

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am rezolvat problema mea cu relantiul. Este simpla, desi mi-a luat ceva timp sa realizez. Initial am curatat valva de relanti, nici o schimbare, apoi am schimbat cotul de la debitmetru(2 milioane o bucata de cauciuc), nici o schimbare, suspectam alte furtune crapate, dar masina mea fiind fabricata dupa sept 95, nu mai exista furtunele de vacuum care inainte mergeau la valva de relanti. Cercul s-a restrans astfel, am suspectat si valva PCV, dar masina nu are consum marit, deci nu putea fi asta problema si asa am ajuns sa suspectez ceva despre care nu am auzit niciunde, sistemul de reglare a pornirii la rece (KLR kaltlaufregler), asta baga aer in plus la pornire la rece pentru a arde mai bine noxele. Multe masini din germania au asa ceva pe ele pentru a fi incadrate la norma D3. Nu am stat sa demontez tot sistemul, am scos doar furtunul care intra in admisie si am astupat provizoriu mufa in care intra. Este incredibil rezultatul, relantiul sta batz in 750rpm cand pornesc masina dimineata.

Este un punct important de plecare pt toti cei care aveti asa ceva pe masini,sunt nishte sisteme adaugate ulterior, nu sunt oem, iar vara sau cand este maicald afara nu se simte efectul lor asupra pornirii la rece. Atasez si o poza ca sa intelegeti despre ce sistem vorbesc.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce faci tu cu sprayul diesel. dar eu am invatat treaba cu sprayul dela un mecanic mai in varsta. si nu fac glume pentru ca asa am descoperit la mine ca am doua furtune sparte. este valabil pentru benzina. le-am schimbat si nu am mai avut probleme. toti mi-au zis si mie de regulatorul de ralanti si nu a fost de acolo

 

Spray-ul pentru pornit motoare diesel contine o substanta mult mai inflamabila decat alcoolul din spray-ul mentionat de tine. Rezultatele sunt mai concludente.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am rezolvat problema mea cu relantiul. Este simpla, desi mi-a luat ceva timp sa realizez. Initial am curatat valva de relanti, nici o schimbare, apoi am schimbat cotul de la debitmetru(2 milioane o bucata de cauciuc), nici o schimbare, suspectam alte furtune crapate, dar masina mea fiind fabricata dupa sept 95, nu mai exista furtunele de vacuum care inainte mergeau la valva de relanti. Cercul s-a restrans astfel, am suspectat si valva PCV, dar masina nu are consum marit, deci nu putea fi asta problema si asa am ajuns sa suspectez ceva despre care nu am auzit niciunde, sistemul de reglare a pornirii la rece (KLR kaltlaufregler), asta baga aer in plus la pornire la rece pentru a arde mai bine noxele. Multe masini din germania au asa ceva pe ele pentru a fi incadrate la norma D3. Nu am stat sa demontez tot sistemul, am scos doar furtunul care intra in admisie si am astupat provizoriu mufa in care intra. Este incredibil rezultatul, relantiul sta batz in 750rpm cand pornesc masina dimineata.

Este un punct important de plecare pt toti cei care aveti asa ceva pe masini,sunt nishte sisteme adaugate ulterior, nu sunt oem, iar vara sau cand este maicald afara nu se simte efectul lor asupra pornirii la rece. Atasez si o poza ca sa intelegeti despre ce sistem vorbesc.

Eu am sistemul asta pe masina. Imi fluctueaza ralantiul doar la rece. Ce pot sa fac?

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am rezolvat problema mea cu relantiul. Este simpla, desi mi-a luat ceva timp sa realizez. Initial am curatat valva de relanti, nici o schimbare, apoi am schimbat cotul de la debitmetru(2 milioane o bucata de cauciuc), nici o schimbare, suspectam alte furtune crapate, dar masina mea fiind fabricata dupa sept 95, nu mai exista furtunele de vacuum care inainte mergeau la valva de relanti. Cercul s-a restrans astfel, am suspectat si valva PCV, dar masina nu are consum marit, deci nu putea fi asta problema si asa am ajuns sa suspectez ceva despre care nu am auzit niciunde, sistemul de reglare a pornirii la rece (KLR kaltlaufregler), asta baga aer in plus la pornire la rece pentru a arde mai bine noxele. Multe masini din germania au asa ceva pe ele pentru a fi incadrate la norma D3. Nu am stat sa demontez tot sistemul, am scos doar furtunul care intra in admisie si am astupat provizoriu mufa in care intra. Este incredibil rezultatul, relantiul sta batz in 750rpm cand pornesc masina dimineata.

Este un punct important de plecare pt toti cei care aveti asa ceva pe masini,sunt nishte sisteme adaugate ulterior, nu sunt oem, iar vara sau cand este maicald afara nu se simte efectul lor asupra pornirii la rece. Atasez si o poza ca sa intelegeti despre ce sistem vorbesc.

Eu am sistemul asta pe masina. Imi fluctueaza ralantiul doar la rece. Ce pot sa fac?

Intre capatul de la rampa de injectie si admisie este un furtunas de 7-8 cm care probabil daca ai acest sistem a fost taiat si introdus un conector in forma de T. Deconectezi de la acel T-u furtunul mai lung care vine de la sistemul KLR, sau poti scoate toate furtunele si sa pui altul doar intre rampa de injectie(in capatul dinspre botul masinii) si admisie. Ideea e ca deconectezi decat furtunul trebuie sa astupi bratul T-ului care ramane liber, eu am lipit initial cu o banda superadeziva d ela moment, e o banda mai rezistenta, dar nu am lasat-o asa, am cumparat furtun si l-am schimbat 1.5 lei. Ideea e ca in mod normal exista un singur furtun ca in poza(sagetile galbene). Dupa aceasta interventie nu mai am nici o problema cu relantiul, la vara probabil ca o sa-l conectez iarasi, daca ajuta masina sa polueze mai putin la pornire ar fi pacat sa nu-l pun la loc.

Link to comment
Share on other sites

La mine este debitmetrul. Azi am incercat cu debitmetrul unui prieten, si masina a mers ok.

Zimi si mie ce simptome avea masina ta inainte sa probezi debitmetrul??

Relantiu foarte instabil la rece (mi s-a si oprit motorul de vreo 3 ori), la cald tot instabil, la franare scade turatia pana sub 500. Primul care l-amincercat a fost regulatorul de ralanti, nu a fost nici o diferenta, iar cand am schimbat si debitmetrul, motorul si-a revenit. Operatiunea am facut-o cu motorul cald. Ramane de vazut dupa ce schimb debitmetrul, daca am scapat de problema si cu motorul rece.

Edited by petibv
Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am rezolvat problema mea cu relantiul. Este simpla, desi mi-a luat ceva timp sa realizez. Initial am curatat valva de relanti, nici o schimbare, apoi am schimbat cotul de la debitmetru(2 milioane o bucata de cauciuc), nici o schimbare, suspectam alte furtune crapate, dar masina mea fiind fabricata dupa sept 95, nu mai exista furtunele de vacuum care inainte mergeau la valva de relanti. Cercul s-a restrans astfel, am suspectat si valva PCV, dar masina nu are consum marit, deci nu putea fi asta problema si asa am ajuns sa suspectez ceva despre care nu am auzit niciunde, sistemul de reglare a pornirii la rece (KLR kaltlaufregler), asta baga aer in plus la pornire la rece pentru a arde mai bine noxele. Multe masini din germania au asa ceva pe ele pentru a fi incadrate la norma D3. Nu am stat sa demontez tot sistemul, am scos doar furtunul care intra in admisie si am astupat provizoriu mufa in care intra. Este incredibil rezultatul, relantiul sta batz in 750rpm cand pornesc masina dimineata.

Este un punct important de plecare pt toti cei care aveti asa ceva pe masini,sunt nishte sisteme adaugate ulterior, nu sunt oem, iar vara sau cand este maicald afara nu se simte efectul lor asupra pornirii la rece. Atasez si o poza ca sa intelegeti despre ce sistem vorbesc.

Eu am sistemul asta pe masina. Imi fluctueaza ralantiul doar la rece. Ce pot sa fac?

Intre capatul de la rampa de injectie si admisie este un furtunas de 7-8 cm care probabil daca ai acest sistem a fost taiat si introdus un conector in forma de T. Deconectezi de la acel T-u furtunul mai lung care vine de la sistemul KLR, sau poti scoate toate furtunele si sa pui altul doar intre rampa de injectie(in capatul dinspre botul masinii) si admisie. Ideea e ca deconectezi decat furtunul trebuie sa astupi bratul T-ului care ramane liber, eu am lipit initial cu o banda superadeziva d ela moment, e o banda mai rezistenta, dar nu am lasat-o asa, am cumparat furtun si l-am schimbat 1.5 lei. Ideea e ca in mod normal exista un singur furtun ca in poza(sagetile galbene). Dupa aceasta interventie nu mai am nici o problema cu relantiul, la vara probabil ca o sa-l conectez iarasi, daca ajuta masina sa polueze mai putin la pornire ar fi pacat sa nu-l pun la loc.

Eu nu am acea chestie incercuita cu rosu de tine la admisie; in schimb am dispozitivul acela care este in prima poza pusa de tine si este prins de oala din stanga masinii de surubul flansei amortizor.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ce am rezolvat problema mea cu relantiul. Este simpla, desi mi-a luat ceva timp sa realizez. Initial am curatat valva de relanti, nici o schimbare, apoi am schimbat cotul de la debitmetru(2 milioane o bucata de cauciuc), nici o schimbare, suspectam alte furtune crapate, dar masina mea fiind fabricata dupa sept 95, nu mai exista furtunele de vacuum care inainte mergeau la valva de relanti. Cercul s-a restrans astfel, am suspectat si valva PCV, dar masina nu are consum marit, deci nu putea fi asta problema si asa am ajuns sa suspectez ceva despre care nu am auzit niciunde, sistemul de reglare a pornirii la rece (KLR kaltlaufregler), asta baga aer in plus la pornire la rece pentru a arde mai bine noxele. Multe masini din germania au asa ceva pe ele pentru a fi incadrate la norma D3. Nu am stat sa demontez tot sistemul, am scos doar furtunul care intra in admisie si am astupat provizoriu mufa in care intra. Este incredibil rezultatul, relantiul sta batz in 750rpm cand pornesc masina dimineata.

Este un punct important de plecare pt toti cei care aveti asa ceva pe masini,sunt nishte sisteme adaugate ulterior, nu sunt oem, iar vara sau cand este maicald afara nu se simte efectul lor asupra pornirii la rece. Atasez si o poza ca sa intelegeti despre ce sistem vorbesc.

Eu am sistemul asta pe masina. Imi fluctueaza ralantiul doar la rece. Ce pot sa fac?

Intre capatul de la rampa de injectie si admisie este un furtunas de 7-8 cm care probabil daca ai acest sistem a fost taiat si introdus un conector in forma de T. Deconectezi de la acel T-u furtunul mai lung care vine de la sistemul KLR, sau poti scoate toate furtunele si sa pui altul doar intre rampa de injectie(in capatul dinspre botul masinii) si admisie. Ideea e ca deconectezi decat furtunul trebuie sa astupi bratul T-ului care ramane liber, eu am lipit initial cu o banda superadeziva d ela moment, e o banda mai rezistenta, dar nu am lasat-o asa, am cumparat furtun si l-am schimbat 1.5 lei. Ideea e ca in mod normal exista un singur furtun ca in poza(sagetile galbene). Dupa aceasta interventie nu mai am nici o problema cu relantiul, la vara probabil ca o sa-l conectez iarasi, daca ajuta masina sa polueze mai putin la pornire ar fi pacat sa nu-l pun la loc.

salut,

ce ai incercuit cu rosu e cumva regulatorul de relanti? eu am motor m43 si nu gasescICV-ul pe realoem dupa toate explicatiile de DIY pe pe forumuri, inseamna ca e pozitionat aici dupa debitmetru. ai cumva un cod pentru furtunasul care l-ai insemnat ca la mine e crepat unde intra in rampa de injectie.

Link to comment
Share on other sites

ce ai incercuit cu rosu e cumva regulatorul de relanti? eu am motor m43 si nu gasescICV-ul pe realoem dupa toate explicatiile de DIY pe pe forumuri, inseamna ca e pozitionat aici dupa debitmetru. ai cumva un cod pentru furtunasul care l-ai insemnat ca la mine e crepat unde intra in rampa de injectie.

 

Da, asta este ICV (poz.9). Furtunasul ala il poti face din furtun la metru cu interior de 3.5 sau 4...Eu am dat 10 RON pe metru la un magazin de piese auto si am si trimis catorva de pe aici care nu gaseau... :twoup:

Daca vrei cumva original, te uiti in poza 2 la pozitia 12 si este asta:

VACUUM HOSE BLACK 3,5X1,8 11727545323 $14.82 (parerea mea este ca nu merita)

 

Mai este si DIY asta care se refera tot la ICV:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=5909

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

La mine este debitmetrul. Azi am incercat cu debitmetrul unui prieten, si masina a mers ok.

Zimi si mie ce simptome avea masina ta inainte sa probezi debitmetrul??

Relantiu foarte instabil la rece (mi s-a si oprit motorul de vreo 3 ori), la cald tot instabil, la franare scade turatia pana sub 500. Primul care l-amincercat a fost regulatorul de ralanti, nu a fost nici o diferenta, iar cand am schimbat si debitmetrul, motorul si-a revenit. Operatiunea am facut-o cu motorul cald. Ramane de vazut dupa ce schimb debitmetrul, daca am scapat de problema si cu motorul rece.

Ai tot E46 ???

Link to comment
Share on other sites

Da. E46, 318i.

Acum am curatat valva regulatoare de ralanti (sau relanti :twoup: ), si am schimbat debitmetrul. Masina se comporta mult mai bine, dar ralantiul tot nu e ca lumea. Maine ma apuc sa caut furtune sparte... :twoup: . Sau ma resemnez... :)

Deci problema principala a fost din debitmetru???

Vezi ca in spatele motorului sub suportul de la filtrul de polen este un furtun de la vacum , verifical pe acela pentru ca se crapa destul de usor din cauza temparaturii prea mare a motorului.

Si din cauza ca trage aer pe acolo nici ralantiul nu mai tine cum ar trebui.

Edited by swsws
Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu nu stiu care este problema. Cred ca am cumparat masina cu debitmetrul gata stricat, pentru ca de cand l-am schimbat, masina merge altfel,are mai multa putere,mai multa vana.

Insa, problema cu relantiul a devenit si mai interesanta. Cu motorul rece ralantiul e bun,acul sta tapan, cu motorul cald, cand face figuri cand nu. Aseara s-a oprit motorul in mers, intr-un sens giratoriu,cand era pe liber. Am inceput sa suspectez sonda lambda, dar nu am nici o eroare in bord.

Furtunul pecare l-ai mentionat l-am verificat, e ok, am niste furtunase mici crapate (mai bine zis imbatranite) in fata motorului, la rampa, in zona busonului de umplere cu ulei.

Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu nu stiu care este problema. Cred ca am cumparat masina cu debitmetrul gata stricat, pentru ca de cand l-am schimbat, masina merge altfel,are mai multa putere,mai multa vana.

Insa, problema cu relantiul a devenit si mai interesanta. Cu motorul rece ralantiul e bun,acul sta tapan, cu motorul cald, cand face figuri cand nu. Aseara s-a oprit motorul in mers, intr-un sens giratoriu,cand era pe liber. Am inceput sa suspectez sonda lambda, dar nu am nici o eroare in bord.

Furtunul pecare l-ai mentionat l-am verificat, e ok, am niste furtunase mici crapate (mai bine zis imbatranite) in fata motorului, la rampa, in zona busonului de umplere cu ulei.

Pana la urma trebuie eliminate toate furtunele crapate.

Cred totusi ca ar trebui verificat si filtrul de benzina sau chiar schimbat daca ai posibilitatea asta.Un prieten mi-a zis ca sonda lamda la E 46 este la evacuare si nu prea vede cum ar influienta in rau mersul motorului si mai ales ralantiul.

Debitmetrul asa a fost de cand ai cumparat masina pentru ca acesta cedeaza in timp nu este ca un bec sa se arda intr-o secunda si gata nu mai functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Am identificat o alta cauza posibila. Valva PCV. Azi dupa amiaza desfac masina sa o vad cum arata, si o schimb si pe aia. Ma enerveaza vibratiile alea la culmea. Si nu am luat masina asta, sa am tractor. :twoup: . Dupa PCV si furtune nu prea ramane altceva. Poate lamda, dar nu este prea probabil. sper sa nu, oricum la 196k km, nu m-ar mira sa cedeze si lamda.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu reusesc sa imi rezolv problema.

Am incercat azi alte 2 debitmetre de aer si la fel se comporta masina adica in mers in treapta 1,2sau 3 daca o accelerez brusc se pune in bot dar isi revine dupa 1 secunda si merge bine dar tot parca nu trage asa cum ar trebui si se mai si opreste la ralanti la semafor .

Cateodata trage extraordinar de bine dar nu tot timpul.

Am auzit de clapta de acceleratie ca ar putea fi cea vinovata.

Stie cineva daca este asa si pe unde este situata clapeta si cam cat costa????

Link to comment
Share on other sites

Update! Azi am desfacut masina, adica, scos filtrupolen, carcasa, etc. Sub ea, surpriza, furtunul dintre capacul de _chiulasa_ si PCV dezintegrat, rupt, cu pori... etc, pe deasupra si ce a mai ramas din furtun infundata cu depuneri de ulei. Se schimba.

Restul furtunelor de vacum (ma refer la galma de furtunase din parte fata a morotului, langa capacul de _chiulasa_) tot imbatranite, crapate. Se schimba toate.

Daca tot umblampe aici, am demontat si PCV (a mai fost schimbat, masina e din 99, valva din 2003) care deasemenea era plina de depuneri de ulei. Am curatat-o, am si incercat-o, si aici intervine intrebarea: Stie cineva principiul de functionare a valvei PCV? adica fluxul gazelor in ce diretie este permis, in ce directie nu este permis, sau conditiile in care este sau nu permis?

Link to comment
Share on other sites

Gata am rezolvat problema !! :twoup: :) :twoup:

Am schimbat bujiile vechi cu unele noi NGK.

Dar pentru a rezolva problema a trebui sa merg tocmai in pitesti la un baiat care mananca mecanica pe paine pentru ca in craiova sunt numai ciobani ahtiati dupa bani si multi dintre ei habar n-au despre ce inseamna mecanica.

Tot ce stiu sa faca este sa umble cu un laptop in brate si sa ia banii pe testere atat si nimic mai mult.

Inclusiv reprezentanta BMW din craiova cand vine vorba despre lucruri mai dificile se balbaie ca niste papagali.

Tot ce am fost indrumat in craiova de asa zisii mecanici a fost sa iau o alta masina asemanatoare cu a mea si sa iau sa schimb senzorii, injectoarele,pompa de benzina si pana la urma poate gasesc defectul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.