Jump to content

cum va porneste la -10?


darius_x

Recommended Posts

De ce porniti voi din prima cheie masina, pe frigul asta, numai voi stiti... Eu inainte s-o las sa porneasca ii dau de 4-5 ori la cheie ca sa urce uleiul prin motor si astfel motorul pleaca de parca d-abia as fi oprit masina de 5 minute

 

 

daca ai ulei 0w 40 nu ai nici o problema de genul asta :)

 

probabil ca tie nu prea iti porneste masina din prima cheie :)

 

Da stiam de problema ca am avut si dacie dar credeam ca la bmw nu exista aceasta problema (am discuri pe spate si frana de mana pe saboti din aia mici). :twoup:

 

 

cred ca toate bmw-urile au asa :twoup:

 

Pompa de ulei este invartita de motor, la pornire motorul este invartit de electromotor=> pompa de ulei e invartita oarecum de electromotor. Iarna, dupa ore de repaos, uleiul coboara in baie si face pelicula si cand ii dai sa plece motorul pleaca practic pe uscat. Cu totii stim ca uzura cea mai mare a unui motor este la prima pornire

 

 

daca ii bagi 15w40 sau 10w40 poate ,sa faci pelicula d-aia... :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Pompa de ulei este invartita de motor, la pornire motorul este invartit de electromotor=> pompa de ulei e invartita oarecum de electromotor. Iarna, dupa ore de repaos, uleiul coboara in baie si face pelicula si cand ii dai sa plece motorul pleaca practic pe uscat. Cu totii stim ca uzura cea mai mare a unui motor este la prima pornire

 

 

Perfect de acord cu tine, cunosc si eu princiupiul functionarii motorului si al pornirii si tocmai de aceea te-am si intrebat... cat poate sa invarta pompa de ulei in 4-5 chei scurte sa ajunga uleiul sus (banuiesc ca la chei scurte te-ai referit, ca altfel e normal sa-ti ajunga uleiul sus daca nu porneste si tu invarti de 4-5 ori)

 

La dacie mai era un obiecei ceva de genul asta "ciudat", cand era frig tare... invarteai cu mana de paletele de la ventilatorul pentru radiator, ca sa "rupi uleiul"... dar era dacie ('tu-i mama ei)

Link to comment
Share on other sites

La dacie mai era un obiecei ceva de genul asta "ciudat", cand era frig tare... invarteai cu mana de paletele de la ventilatorul pentru radiator, ca sa "rupi uleiul"... dar era dacie ('tu-i mama ei)

 

pai nu era din cauza ca era dacie :twoup:

 

era din cauza ca ii bagai ulei 25w 50 :) care se facea marmelada la frig, dar nu papa masina ulei :twoup:

 

d-aia iarna se zicea ca trebuie sa ii bagi mai subtire si vara mai gros :) unii inca fac treaba asta si la bmw-uri

 

la bmw-u bagi 0w 40 si nu ai probleme nici vara nici iarna..eu dau cheie si plec, nu conteaza anotimpul , in cei 164 de mii ,nu am avut nici un fel de problema(motor-turbo)..

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Am 10W60 in ea si se ingroasa foarte mult la frig... Oricum, alta pornire are dupa ce o pornesc asa...

 

 

de ce ..ai M ?! :twoup:

 

nici daca ai avea M60 B40 , nu se baga uleiul ala in el.. poate daca aveai ceva motor gen S38..

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

si eu 10w-40 in ea si porneste foarte bine. Tot M50, poate la MAS e roblema , ca are 2 ala in plus.. gen M50+2..:twoup: Poate fac maine dimineata un filmulet, si aici erau dimineata -9 grade.

 

Poyut, la Castrol .. cand bagi masina si anul iti apare ca varianta si 10w-60 la BMw e34 525i

Sincer nu as pune decat vara si daca o calc rau in masina, sau as avea probleme cu temperatura.

am incercat , a fost ok dar mai bine e cu 10w-40. 5w-40 ar fi mai ok iarna, dar vad ca nu e bai oricum. Teroretic orice e cu 10W in fata, la motor aspirat, nu ar trebui sa ai probleme pana la -20 de grade.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

e ciudat cu uleiul asta,la mine pe M54 de ex am vazut ca se simte bine cu 0W40 .cu 0W40 a pornit iarna trecuta la Bran dupa o noapte cu temperaturi de peste -20 grade,ziua la 11 erau -15 grade.A pornit normal,atat ca nu se mai auzea motorul :twoup: in general la rece chitaie un pic o rola. Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

si eu 10w-40 in ea si porneste foarte bine. Tot M50, poate la MAS e roblema , ca are 2 ala in plus.. gen M50+2.. :) Poate fac maine dimineata un filmulet, si aici erau dimineata -9 grade.

 

Poyut, la Castrol .. cand bagi masina si anul iti apare ca varianta si 10w-60 la BMw e34 525i

Sincer nu as pune decat vara si daca o calc rau in masina, sau as avea probleme cu temperatura.

am incercat , a fost ok dar mai bine e cu 10w-40. 5w-40 ar fi mai ok iarna, dar vad ca nu e bai oricum. Teroretic orice e cu 10W in fata, la motor aspirat, nu ar trebui sa ai probleme pana la -20 de grade.

 

 

10w 40 este semisintetic.

 

de la 5w 40 inspre 0w 40 sunt toate sintetice spre fullsintetic..

 

pe bidoanele de 0w 40 scrie foarte clar ca poti da cheie si pleca.

 

 

 

aici adevaraciune :) cand da drumu la pedala de ambreiaj moare direct :twoup:

 

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Acum am Liqui Molly Super Leichtlauf 10 W-40, care este full sintetic, nu zemurile alea semisintetice de la Castrol. Putine uleiuri la Castrol sunt full sintetic.. dar cica au nu stiu ce aditivi si "secret de fabricatie" de sunt la fel cu cele sintetice..:twoup: Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acum am Liqui Molly Super Leichtlauf 10 W-40, care este full sintetic, nu zemurile alea semisintetice de la Castrol. Putine uleiuri la Castrol sunt full sintetic.. dar cica au nu stiu ce aditivi si "secret de fabricatie" de sunt la fel cu cele sintetice.. :)

 

 

castrol sa sti ca este o firma serioasa de uleiuri , si da , au niste aditivi gata preparati care sa se muleze bine cu fiecare vascozitate si sa nu necesite alte surplusuri ,gen betabond etc.. fiecare isi pune ce vrea in masina eu am incredere in Castrol si uleiul Bmw , neaparat 0w 40.

 

a da, si bucara-te tu ca scrie sintetic pe bidonul de 10w 40 de la Moliilea alea :)

 

Clipul cu subaru e chiar interesant nu credeam sa apare atatea probleme la -40 dar se pare ca sunt multe !!

ce se amuza cand chitaie masina ca toti draci , adica cand reuseste sa dea drumul la ambreiaj :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Faza e cam asa.. la nivel european falsificarea uleiurilor e undeva la 30%.. media.

 

In Romania am vazut unele estimari undeva la 40-50%. Multi cred ca ulei contrafacut se refea la faptul ca in bidon de Castrol de exemplu, e pus.. alt ulei, nu castrol.. ceva infect .

De fapt falsificarea cea mai des intalnita e ca nu se respecta indicele de calitate al uleiului, de exemplu in de SL e de fapt M sau mai jos. Si asta e facuta chiar de producator.. lasa sa scape loturi de ulei slab pe piata, si de cele mai multe ori le merge..

Sa nu crezi ca pun Liqui Molly ca e mai ieftin decat castrol, ci ca sincer cred ca e mai bun. Liqui Molly, cel putin aici in De, la un supermarket, are pret aproape identic. Motul e chiar o idee mai scump decat ambele, cel putin la tipurile de care am eu nevoie.

 

Castrol in ultima vreme a devenit poate cel mai ieftin ulei premium sa ii spunem.. si la nivel general pentru mine inseamna un singur lucru, ca e din ce ince mai prost. Teste clare am doar pe RS 10w-60..dar probabil ca si la celelate e cam la fel. Si sincer am sesizat schimbari in bine dupa ce am schimbat brand-ul, nu pe loc neaparat, ci in timp dupa 2-3 schimburi.

Am avut Castrol RS 10w-60 si iarna, masina pornea aproximativ la fel de repede, dar cu niste sunete si tacanituri de mi se rupea inima.. si teoretic la rece niste uleiuri 10w ar trebuii sa fie identice.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai depinde de motor, tu ai TD, eu am benzina. Si intradevar la un indice mai jos pornirea la rece gen -10 e mai putin tramatizanta pentru motor . LA motorul meu, asta e si uleiul recomandat in mod normal. Am avut si 5w-40, nu mi s-a parut mare deosebire.

Ce spuneam eu era referitor mai mult la ce povestea MAS cu pornirea la rece cu uleiul lui Castrol RS 10W-60, cu motor ca al meu cica.. :twoup: Ca altfel vorbim pe vorbe.

Daca te uiti la fisa tehnica emisa de castrol a fostului Castrol TWS 10w-60 si actualul Castrol RS 10w-60 o sa iti dai seama despre ce vorbesc, si asta numai pe fisa scoasa de ei..

Link to comment
Share on other sites

Daca te uiti la fisa tehnica emisa de castrol a fostului Castrol TWS 10w-60 si actualul Castrol RS 10w-60 o sa iti dai seama despre ce vorbesc, si asta numai pe fisa scoasa de ei..

 

 

mas are 520i e34,desi umbla vorba ca ar avea motor mai mare acum ,nu ala de fabrica sau ceva modificari..in fine, nu conteaza.

 

Castrol 10w60 este EDGE acum (transformarea s-a facut cand a fost cumparat de BP),nu mai exista RS...RS a fost inaintea TWS-ului.. :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Si eu am 0w40 (vezi filmuletul din pagina anterioara). Cu 5w40 pornea ceva mai greu dar nu cu mult. 10wXX e deja exclus sa bag in ea. In plus de asta cand am luat masina (neamtul folosea ELF 5w40) la pornire de sub 5 grade bateau tachetii cateva secunde, de cand folosesc 0w40 problema a disparut aproape complet. :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Si eu am 0w40 (vezi filmuletul din pagina anterioara). Cu 5w40 pornea ceva mai greu dar nu cu mult. 10wXX e deja exclus sa bag in ea. In plus de asta cand am luat masina (neamtul folosea ELF 5w40) la pornire de sub 5 grade bateau tachetii cateva secunde, de cand folosesc 0w40 problema a disparut aproape complet. :twoup:

 

la motoarele 3.0TDI de la audi (generatie 2000-2011) daca bagi mai sus 5w30 motorul ala nu tine mai mult de 160de mii , are niste gaurele de ungere cat varful de ac pe tacheti,culbutori :) deja exista seturi speciale pe la reprezentante pt repararea lor :)

 

eu zic ca un ulei bun conteaza foarte mult .

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.