Jump to content

m-a lasat la dracu'-n praznic


Recommended Posts

Salutare,

Sunt in Germania de vreo luna si am fost pana la aeroport sa ridic pe cineva. Pe drum inapoi mi s-a aprins indicatorul de baterie - asa ca am oprit tot in afara de lumini si ventilatia pe prima treapta. Dupa cateva secunde am pierdut servodirectia (nu si frana), mi s-au aprins becurile de abs, esp, airbag. Am mai mers vreo 15-20km, am oprit, am stat putin si am pornit motorul dar indicatoarele nu s-au stins. Am oprit din nou masina, m-am gandit ce sa fac (mai aveam vreo 15 km pana la destinatie), asa ca am plecat din nou. Pe drum am ramas fara faruri (era deja cam noapte) si tot bordul lumina slab de tot. Bine macar ca am reusit sa ajung 'acasa' si am lasat-o acolo.

Initial am suspectat alternatorul dar din moment ce am pierdut si servo probabil e cureaua. Am vazut ca aceeasi curea conecteaza si pompa de apa dar nu am vazut apa sa creasca mai mult de jumate.

Ce nu-mi explic e un vajait care se auzea doar in mers, la oprire isi pierdea din 'viteza' si nu se mai auzea. Ceva in genul o elice care se invarte in gol in mers si la oprire ii scade turatia.

 

Problema acuma este, eu sunt langa Frankfurt (Offenbach mai exact) si nu stiu ce service-uri gasesc aici dupa revelion (nu ma gandesc inainte) care sa nu ma jecmaneasca. Ce as putea sa fac ar fi sa incarc bateria (oricum o sa o incarc ca sa nu inghete) si pot sa merg vreo 15-20km pana undeva, daca aveti vreo recomandare. Nu stiu insa daca e ok sa merg cu ea asa.

Alta intrebare, exista vreo posibilitate sa pot schimba eu cureaua? Nu stiu ce trebuie dat jos, curea sigur gasesc pe aici ca sunt miliarde de magazine si reprezentante (dar eu nu vorbesc germana), cel putin mi-am luat cam toate sculele cu mine pentru astfel de situatii.

Link to comment
Share on other sites

Alta intrebare, exista vreo posibilitate sa pot schimba eu cureaua? Nu stiu ce trebuie dat jos, curea sigur gasesc pe aici ca sunt miliarde de magazine si reprezentante (dar eu nu vorbesc germana), cel putin mi-am luat cam toate sculele cu mine pentru astfel de situatii.

 

 

nu cred ca iti trebuie doctorat in mecanica : http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Seda.../browse/engine/ uita-te pe aici ,

e o rola / un intinzator si scoti cureaua...dar nu stiu care , unde e .

bafta.

Link to comment
Share on other sites

multumesc, acolo m-am uitat si eu (de fapt pe realoem) si ar fi asta:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Seda...ump_alternator/

 

Oricum aseara nu am mai avut nervi sa ma uit sub capota, era si bezna, dar o sa ma uit maine. Oricum ma astept ca asta sa fie problema, dar totodata cureaua s-ar fi putut rupe si daca vreun rulment de la pompa de apa, servo sau alternator s-a blocat.

M-am mai linistit, la un service gen ATU (ca e plin de ele pe aici) ar costa undeva pe la 150-200E cu piese si manopera, ceea ce e digerabil.

Link to comment
Share on other sites

nu te amendeaza nimeni cata vreme nu iti deranjezi vecinii si nu lasi un morman de gunoaie, sau sa scurgi ulei pe acolo etc..

oricum pe vremea asta e cam nasol sa lucrezi afara. Daca nu e distanta mare si viteza mare, poti tractat si fara servo frana. MAsina va frana la fel, doar ca trebuie tu sa apesi zdravan pedala.. e ca la volan. tragi mai tare de el. Nu zic ca e usor dar daca mergi cu grija e ok.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cumpara curea din peco si monteaz-o singur sau daca ai vreun pitt stop sau alt service pe langa tine mai bine,nu costa nici mult.

cata vreme nu umbli la roti si nu curge ulei pe jos nu-ti spune nimeni nimic iar daca esti imobilizat suna la adac si vin ei cu cureaua,insa atunci costa mult mai mult toata distractia.

Edited by bzk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pana la urma mi-am facut timp (cureaua o luasem dupa doua zile) si vremea a tinut cu mine asa ca m-am apucat de treaba. Dar cand m-am uitat mai atent, cureaua era de fapt acolo si de fapt rola de pe intinzator avea rulmentul spart:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=18 - piesa 4

Apropo de instructiunile TIS (ca eu alea le folosesc) - au omis un pas destul de important - ca trebuie dat jos vascocuplajul ca sa poata fi dat jos ventilatorul si carcasa lui. Eu am mainile inguste si am lucrat ca un ginecolog fara sa il dau jos, dar e o omisiune destul de importanta.

 

Apropo, cum se demonteaza acel intinzator? Nu am incercat pentru ca inca nu am comandat piesa; apropo, echivalentele sunt astea:

AUTEX: 654461

DAYCO: APV2548

FEBI BISTEIN: 30114

GATES: T39015

INA: 531078810

IPD: 15-3456

RUVILLE: 55083

SWAG: 20930114

TRISCAN: 8641101008

 

In manual vad ca zice ca se roteste in sens antiorar intinzatorul cu totul, dar as prefera sa aflu de la cineva care a facut asta - se roteste ~60 grade si pe urma iese?

 

Apropo, am fost sa fac o programare la un service (am bateria incarcata si ATU e la 1km, deci nu ar fi problema sa ajung) dar cu germana mea de-abia m-am facut inteles. Pe urma au vrut talonul (asta inteleg) dar si cartea de service pe care am lasat-o in RO. N-am inteles pentru ce, mai ales ca reviziile din Romania nu-s trecute acolo, pe urma nu am mai reusit sa ma inteleg nicicum cu ei. Cei de la magazin nu prea pareau profesionisti si sincer nici prea buni vorbitori de limba germana :twoup:

Edited by brainwash
Link to comment
Share on other sites

ca sa inlocuiesti intinzatorul, practic iti arata el singur ce-i de facut, te lamuresti cand ai piesa noua in mana.

 

chiar in centru, rola / axul ei, ar trebui sa aiba o gaura hexagonala, sa poti baga o cheie imbus.

cum stai tu in fata motorului / masinii, trebuie sa sucesti de axul ala in sens invers fata de sensul in care el tinde sa intinda cureaua, asa e logic. ar trebui sa aiba vreo modalitate de blocare in pozitia deschis / netensionat, cu un pin / stift / cui. uita-te dupa gaura de vreo 4-6 mm.

Link to comment
Share on other sites

Talonul il vor ca sa te inregistreze si in baza lor de date si sa iti faca un fel de isotric daca mai vii pe acolo. Totodata folosesc VIn-ul ca sa se asigure ca au ce piese ai nevoie sau estimeaza ei ca vei avea nevoie pe stoc.

Ei cer istoricul masinii cat il ai, tot ca sa o poata pune la punct, desi in mod normal la ATU nu prea se fac lucrari foarte complexe, ei mai mult cu revizii mentenata normala, un schimbat de placute, un rulment poate, chestii relativ minore..

Link to comment
Share on other sites

Am aflat de la un prieten cu passat, cartea tehnica e folosita pentru a identifica exact modelul masinii. In cazul lui, la un service din Ungaria i-au pus discuri mai mici pe spate si in timp (<1 an) s-au distrus atat discurile cat si placutele de pe spate. Talonul din RO nu specifica toate datele necesare pentru service, poate la E39 nu sunt atatea variante de facelift, dar la alte masini in special gama VW stiu ca sunt 'mici' modificari de la an la an.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.