Jump to content

cutie automatica - lectii


iulian518i

Recommended Posts

Am luat un 520iA, E34...cu o cutie automatica care e destul de desteapta...am facut cca 1000km de cand am luat-o (am aproape o luna de cand am masina) si nu m-am obisnuit inca (unii ar spune sa mai am rabdare :) ) ca intr-un singur picior sa am controlul la 1,5 tone....simt inca nevoia de inca o pedala si un facalet sa schimb eu vitezele...desi in mers nu simt nevoia sa apas ambreiajul pt ca se schimba vitezele la 3000rot/min...deci nu aud motorul cerand sa-i schimb eu vitezele :)...e ciudat...cel putin pt mine..

Intrebarea era daca exista un ghid, ceva pentru cei ce conduc o automatica...

Si mai am o intrebare...la cutie am 3 programe de mers...economic/sport si iarna...ei bine...ce inseamna acel program de iarna? cumva e ASC+T? o fi ceva cuplat cu senzorii de abs si regleaza turatia din cutie?...abia astept sa vina zapada sa testez acel program...

Am gasit descrieri la cutii automatice..dar erau cu 4 trepte de viteza si in locul acelui program de iarna...era ceva in genul manual...orice ar insemna acel manual :)

In rest... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mod de iarna? N-am auzit de asa ceva.

 

Daca ai switch, atunci cu siguranta ai si manual. Ar trebui sa fie sport, economic si manual, care probabil il folosesti iarna pentru ca bagi in treapta cea mai mare ca sa ai o turatie cat mai mica si sa nu smucesti.

 

Eu momentan ma folosesc de un A8 4.2 cu tiptronic, singura problema care o am este cu apasatul pedalei, cateodata vreau un pic de putere, dar imi scapa piciorul prea tare si la 300 de cai o smucesc rau de tot.

Link to comment
Share on other sites

La un Espero automat cu care am mers mult (si am prins si iarna), punerea cutiei in mod winter facea ca satelitzii sa se blocheze, shi ambele roti fatza sa traga, chiar daca una era pe gheatza, si una avea aderentza.

 

Banuiesc ca la BMW ideea e aceeasi.

Link to comment
Share on other sites

am condus destul de mult auto si din cate stiu eu pe progr de iarna cutia pleaca in viteza a 3-a , ca sa aiba aderenta mai mare la sol si sa nu forteze . Deasemenea treptele scad imediat ce se ia piciorul de pe acceleratie pt o frana de motor eficienta ( cel putin asa era la saab si la volvo ) .
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
am condus destul de mult auto si din cate stiu eu pe progr de iarna cutia pleaca in viteza a 3-a , ca sa aiba aderenta mai mare la sol si sa nu forteze . Deasemenea treptele scad imediat ce se ia piciorul de pe acceleratie pt o frana de motor eficienta ( cel putin asa era la saab si la volvo ) .

139411[/snapback]

La asta m-am gandit si eu...si anume ca eficientizeaza frana de motor...adica in momentul cand ai luat piciorul de pe acceleratie, schimba mai rapid in treptele inferioare....o sa ma uit daca in diferential mai intra, in afara de cablul de la sonda kilometrajului, vreun alt cablu care ar putea sa comande blocajul satelitilor :)

Am dat pe programul de iarna si mi-a plecat de pe loc la fel ca cu celelalte programe...nu am simtit faptul ca ar fi alta treapta de viteza decat 1-a la plecare.. :blink:

Atunci este o raritate, personal n-am vazut asa ceva. Am cautat pe google si se pare ca exista. Dar presupun ca baga in treapta cea mai mare ca sa nu poti tura foarte mult.

Acest model al cutiei in 5 trepte a fost original pe masina...aceasta a cedat la un moment dat si ex-proprietarul a schimbat-o cu una identica care acum cativa ani a costat 1000euro

Link to comment
Share on other sites

Mod de iarna? N-am auzit de asa ceva.

 

Daca ai switch, atunci cu siguranta ai si manual. Ar trebui sa fie sport, economic si manual, care probabil il folosesti iarna pentru ca bagi in treapta cea mai mare ca sa ai o turatie cat mai mica si sa nu smucesti.

 

Eu momentan ma folosesc de un A8 4.2 cu tiptronic, singura problema care o am este cu apasatul pedalei, cateodata vreau un pic de putere, dar imi scapa piciorul prea tare si la 300 de cai o smucesc rau de tot.

139357[/snapback]

 

 

M-ar interesa si pe mine o parere despre AUDI A8 4,2 quattro.. Merita? Sau exista la aceeiasi bani ceva mai bun?

 

Sorry pt. OFFTOPIC! :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
AM CUTIE MANUALA...dar fara ambreiaj :blink: ...o folosesc in programul de iarna si schimba vitezele cand ii spun eu de la schimbator...dar exact cand ii spun eu...in celelalte moduri...economic sau sport...schimba tot cand vrea ea....deci e posibil ca programul de iarna sa fie un program manual..pt ca si aici sunt restrictii...daca nu are viteza suficienta....nu intra in a 4-a...desi eu ii dau maneta pe a 4-a....e cutie desteapta..adaptabila...interesanta... :) :) Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Am luat un 520iA, E34...cu o cutie automatica care e destul de desteapta...am facut cca 1000km de cand am luat-o (am aproape o luna de cand am masina) si nu m-am obisnuit inca (unii ar spune sa mai am rabdare :) ) ca intr-un singur picior sa am controlul la 1,5 tone....simt inca nevoia de inca o pedala si un facalet sa schimb eu vitezele...desi in mers nu simt nevoia sa apas ambreiajul pt ca se schimba vitezele la 3000rot/min...deci nu aud motorul cerand sa-i schimb eu vitezele :)...e ciudat...cel putin pt mine..

Intrebarea era daca exista un ghid, ceva pentru cei ce conduc o automatica...

Si mai am o intrebare...la cutie am 3 programe de mers...economic/sport si iarna...ei bine...ce inseamna acel program de iarna? cumva e ASC+T? o fi ceva cuplat cu senzorii de abs si regleaza turatia din cutie?...abia astept sa vina zapada sa testez acel program...

Am gasit descrieri la cutii automatice..dar erau cu 4 trepte de viteza si in locul acelui program de iarna...era ceva in genul manual...orice ar insemna acel manual :)

In rest... :blink:

139348[/snapback]

 

 

 

 

Salut! Am si eu una automata un 325 tds si langa schimbator am acelasi buton ca la tine sport-eco-iarna... sincer nici eu nu stiu exact cum functioneaza si sunt la fel de nerabdator ca tine sa vina iarna.... :) ....Cat despre turatii si schimbat viteza...daca vrei sa auzi motorul *cerand* da-i pe sport si asteapta sa schimbe la 6 mii sau nu stiu exact cum e la benzina...la mine schimba la 5 mii cand intra pe rosu :D .sau daca nu vrei sa dai pe sport si sa mergi mai *economic* :D apasa *butonasul* de sub pedala...am mai zis ca nu stiu cum e la benzinar dar presupun ca e la fel...sub pedala dak apesi la maxim ar trebi sa se apese un buton care te ajuta la depasiri,plecari de pe loc si la altele...:))

Link to comment
Share on other sites

E mai rapida citirea.....e bine ca si acum, la cca jumatate de an de cand nu mai am automatica, primul post e mai interesant....

Revenind....butonasul de sub pedala se numeste intrerupator de kick-down....e un buton de urgenta care mie-mi schimba intr-o treapta inferioara si-mi dadea un demaraj destul de serios....de aceea e si pus sub pedala de acceleratie...sa se activeze cand apesi la maxim pedala, adica, prin similitidunine cu cutiile manuale, cand bagi piciorul in pedala...cerand de la motor demaraj puternic....

Programul de iarna am observat ca schimba si mai repede treptele de viteza...ceva pe la 2000rot/min...mai repede decat la programul economic....in oras mergand cu treapta a 4-a ...bine, e si in functie de cat de mult apesi pedala de acceleratie...poate sa schimbe si la 4000 daca ai pedala apasata dincolo de jumatatea cursei....de aia ziceam ca e o cutie adaptiva...care cditeste indicatiile piciorului tau drept...nu e ca la alte cutii ...hidramate...care fix la o anumita turatie schimba...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.