Jump to content

Problema motor 318i din 1992 e36


Fan4BMW

Recommended Posts

Salutari tuturor membrilor bmw club si non bmw club , astazi am revenit cu o problema grava care ma ingrijoreaza foarte tare care mecanici spun ca nu e de ingrijorat dar nu sunt asa prost sa nu imi dau seama ca ceva nu e bine , sa incep sa va spun care este dilema mea si daca ma puteti ajuta...

 

am un bmw 318i din 1992 motor m40b18 distributie curea in urma cu 4 luni de zile am dus masina la service cu motorul facut tandari am investit doar in motor aproape 60 de milioane lei vechi la care iam facut urmatoarele...

 

Segmentat

Cuzineti biela

Cuzineti palier

2 pistoane schimbate

Semeringuri supape

Set garnituri + garnitura chiulasa + suruburi si alte acareturi

Rectificat chiulasa

pompa apa

termostat

kit distributie

toate curelele de pe langa

bujii

ulei mobil1 15w40

 

am facut 1200 km cu masina in rodaj de cand am loato de la segmentat si asa mai departe in acesti 1200 km sau bagat initial 4 litri ulei mobil1 15w40

 

dupa cei 4 litri masina mea a mai consuma 800 grame de ulei in doar 1200 km ceea ce mi se pare absolut normal , mecanici la care am segemntat motorul mi au spus ca pana la primul schimb de ulei pana se aseaza toata treaba in motor o sa consume asa , vreau sa stiu e adevarat sau abereaza si , si au batut joc de mine???

 

multumesc anticipat , multumesc membrilor bmw club si bmw club pt ca exista si ajuta oameni la greu , cu respect.

Link to comment
Share on other sites

este normal sa consume ceva ulei cativa km,acum depinte cat si in cati km dar deocamdata nu este ceva de speriat,eu cred ca pana pe la 5000km o sa tot pape

PS :

cu 200E cumparai un motor pt masina dupa care o vinde-ai 1700-1800

adaugai cei 1500 bagati in reconditionarea motorului actual =3200E

cu 3000E luai un coupe de prin 95-96 cu un M52 de se invartea dupa soare

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

sunt constient genu la momentul asta dar la momentul in care am bagat bani nu eram constient si nu aveam nici o legatura cu motoarele bmw asta a fost prima masina , mai ales primul meu bmw care mi lam dorit foarte mult lam distrus in 3 luni si lam refacut de la 0 sper sa ma tina asa cum e si motoru asta fie el bun sau rau..mai astept pareri va multumesc tuturor care ati raspuns si care veti raspunde
Link to comment
Share on other sites

tinand cont ca ai schimbat o gramada la motor, da este posibil sa consume ulei mai mult, pana se face rodajul, ca toate pisele sa "calce" perfect una pe alta. Cand zici segmentat, inteleg ca ai schimbat si segmentii pistoanelor ? pe acolo de obicei se pierde uleiul, intrand in camera de ardere, si pe la simeringurile supapelor. Edited by Emy4ever
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa te sperii dar parerea mea este ca consuma cam mult !Mai mult de 200 de grame nu are voie sa-ti consume de la un schimb la altul !De ce crezi ca in timp o sa consume mai putin , se astupa niste orificii sau ce ? Eu unul nu as investii intr-un motor care a afost distrus ! Nu este dacie sa poti schimba vibrochen , cilindrii , si pistoane toate la cota 0 de uzura !
Link to comment
Share on other sites

pai si eu ma tem tot la fel zic si eu , mecanicul zice ca pana se aseaza toata treaba in motor de aia consuma dar pana la urma urmei cat ulei intra maxim in motor ? poate intra 4.5 si eu normal am avut 4 ca toti au zis ca 4 si am mai cumparat 1 litru si din litru ala mio consumat 800 grame la 1200 km stiu sigur acum sper sa nu fie rau :((( ca deja nu mai suport
Link to comment
Share on other sites

Daca as fi in locul tau , as merge cam 5000 de km cu masina iar daca fenomenul persista as vinde motorul pe bucati si as cumpara unul mai ok in care nu sa umblat ! De acu in colo nu mai incerca sa rectifici un motor , parerea mea sunt sanse de 2 % sa reuseasca cineva sa-l faca cat de cat perfect , mai ales ca motorul presupun ca are 200000 km cea ce dovedeste un mare grad de uzura ! Nu pot sa dau vina nici pe mecanicul care a umblat prin motor , omul a avut toata bunavointa sa puna toate piesele la locul lor dar nu consta numai in treaba asta repararea unui motor ca nu este puzel !
Link to comment
Share on other sites

Mai asteapta 1000-2000km, si vezi daca mai face asa, daca mai mananca asa mult ulei.

App motoru scoate sunete neobisnuite cva ? de tras cum trage ?

E adevarat ca la banii astia gaseai un motor mama mama, dar exista si sansa aia mica, sa nimeresti unul vai de capul lui....

Asa ca acuma pastreaza-l pe asta, si daca problema cu uleiu se rezolva, stii ca macar ai un motor care nu o sa te lase foarte multi km de acum incolo.

Link to comment
Share on other sites

fum nu scoate .... doar abur cand e frig

motorul dupa urecehea mea se aude cam intrerupt dar am intales ca asa se aude la pisicute

de curs ulei sub nu curge ca am verificato ...

la inceput primi 800 km a mancat cam 300 grame , am fost pana la tm si inapoi + ce ma am mai invartit in 7 zile am reusit sa strang 1200 km atunci a mancat cel mai mult ulei :| , si e cam negrul uleiul

 

de tras primi 800 km rupea acu de cand a mancat ulei mult cam nu prea mai imi place cum trage....sau poate doar am eu impresia ca nu trage

 

dar la urma urmei am intales manca ulei nu e bine dar unde duce uleiu ala daca il mananca ? ce face cu el il baga in benzina ? trebuie desfacut iar motorul ? cat e de grava problema ? multumesc tuturor ca imi sunteti alaturi

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Asta cu " sa se aseze treaba prin motor " este o mare magarie , dar ce frate motorul ala este cos cu mere sa-l scutri ca sa stea merele mai bine ? !!!! :hmm:

Cristian,te cam contrazic aici:de ce spui ca e o mare magarie?cand cuperi o masina de oricefel de la oricare producator,este mai mult decat indicat(scrie si-n carte)ca pana la un anumit nr de km sa nu-i dai in blana si sa nu fortezi motorul,oare de ce?iti spun eu,tocmai pt faptul ca motorul este nou si pana se "aseaza" piesele dureaza ceva timp...tocmai pt asta se face si acel rodaj,altfel nimeni n-ar mai spune sa nu fortezi masina. In alta ordine de idei,si motoarele noi din fabrica consuma o anumita cantitate de ulei pana se rodeaza,ca sa nu mai spun si de combustibil care "papa" considerabil mai mult pana la un anumit nr de km efectuati,si crede-ma nu vb din carti,am simtit-o pe propria piele cu doua masini(un ford fiesta si o leganza,ambele noi).

Fan4BMW,parerea mea e sa nu-ti faci griji deocamdata,mai mergi cateva mii de km si apoi vezi consecintele;gandeste-te ca tu ai un motor aproape nou,motorul ala e strans,compresia e mai puternica si astfel solicitarea e mai mare acum,mai dureaza pana "se mai lasa". Singura grija e sa nu-i dai in goarna cel putin4-5000km,ca altfel il pui pe butuci si nu stiu daca vei mai face ceva din el. Ar trebui sa-ti faci griji la al doilea schimb de ulei,daca problema persista,atunci e de rau;oricum urmatorul schimb dupa un RK se face pe la 5000km,dupa aceea il faci normal(pe la 10000).

App,iti scoate fum alb sau albastrui?

Link to comment
Share on other sites

catalinu nu scoate fum masina din cate am vazut , eu exact la fel mi au zis mecanici 3000 km e rodajul maxim 3 mi de ture prima data au zis 2 mi de ture dar au zis ca pot si 3 mi dar nu mai mult de 3 mi mi au zis ca trebuie sa invat masina sa mearga din nou cum ar veni intre ghilimele , si tot la fel au zis sa schimb uleiul la 5000 km chiar si mai rapid , ori cum am de gand sa bag 10w40 nu stiu de ce au pus iei 15w40 , in fine si voi ce ziceti e mai bun castrol sau mobil1 ?

 

 

 

 

scoate pe toba ceva alb cand o acelrez dimineata dar dupaia nu mai am treaba dar nu cred cai fum de la ulei pe toti care iam intrebat cu masini zic ca e condens :|

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Ai vazut ca am dreptate? :thumbsup:

Aia cred ca-s tampiti,cum adica ti-au bagat 15w40 pe anotimpul asta?pai la motorul tau cum e acum,nici 10w40 nu-i recomandat. Nu vreau sa te dezamagesc,dar 15w40 bagi in momentul in care ai un motor in "batista" si vrei sa scapi rapid de ea fara sa-si dea seama eventualul pagubit cum ca motorul ii praf...15w40 ii bagam la fostul CAZAN 1310 care-i cadea tabla cu tot cu motor si scaune :rofl:

In privinta tipului de ulei,ce sa zic...eu am castrol 10w40,si sunt foarte multumit de el,si nu-mi face nici-un fel de figuri chiar daca e cu - afara.

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba ca-i prost,acele cifre reprezinta gradul de vascozitate,cu cat cifra e mai mare,cu atat uleiul e mai gros,mai vascos,si ia gandeste-te ca mai e si frig afara,la asemenea vascozitate si pe acest frig,ai toate sansele ca uleiul sa devina "marmelada"(exagerez,desigur)ceea ce nu-i face in nici-un caz bine motorului. Eu nici 10w40 nu ti-as recomanda,mai ales ca doar ce ti-ai facut motorul,cel mai indicat este un 5w.
Link to comment
Share on other sites

@Fan4BMW: Uleiu dispare in camera de ardere. Este ars si scos pe esapament. El poate intra in camera de ardere pe la segmentii pistoanelor sau simmering-urile supapelor. (am scris intr-un post anterior).

In alta ordine de idei intre 5W40 si 10W40, 15W40 nu este nici o diferenta. Cifra dinainte de W(winter) reprezinta vascozitatea la rece. Cifra dupa W(winter) reprezinta vascozitatea la 90C (temperatura de functionare a motorului). Cautati pe net tabelul cu vascozitatile uleiurilor si va veti convinge.

 

Acuma ca unele uleiuri de proasta calitate, nu isi mai pastraza proprietatile de pe hartie, asta e altceva. Au fost cazuri in care un ulei 0W40 dupa un anumit nr de KM s-a facut apa lunga....asta e si din cauza numerosilor aditivi adaugati pt a mentine uleiul fluid si la -35C cum e 0w40 conceput sa reziste.

Edited by Emy4ever
Link to comment
Share on other sites

ok multumesc baieti am sa schimb uleiul cat mai curand possibil , ma bucur ca ma ati lamurit si cu uleiul asta cum sta treaba...daca baga 15w40 iarna risk sa stric motorul iara ma refer daca prosti au bagat 15w40 pe frigurile astea in 1200 km e possibil sa fi facut ceva la motor uleiu ala?
Link to comment
Share on other sites

ok multumesc baieti am sa schimb uleiul cat mai curand possibil , ma bucur ca ma ati lamurit si cu uleiul asta cum sta treaba...daca baga 15w40 iarna risk sa stric motorul iara ma refer daca prosti au bagat 15w40 pe frigurile astea in 1200 km e possibil sa fi facut ceva la motor uleiu ala?

 

nu, nu te speria, nu are ce sa se fi stricat. Oricum nu mai sunt ierni cum au fost odata cu temperaturi de crapau pietrele.

Uleiul ila de 15w, va dura mai mult sa urca in rampa, si sa unga axa, sa intre in tacheti..., sa urce in motor cu alte cuvinte, este gros la temperaturi scazute. Odata ce s-a incalzit nu e diferit de 5w40, 10w40.

 

In cazuri mai exceptionale, cand e chiar f frig, si uleiul e atat de gros incat motorul nu porneste, poti sa arzi electromotorul, ori crapa pompa de ulei. Dar astea sunt cazuri exceptionale.

 

Iar uzura, in cateva zile cat a fost ger (daca ai pornito), nicidecum, nu cred ca ar fi putut sa iti afecteze ceva intr-un timp asa scurt.

 

Ca ulei eu ti-as recomanda 10W40. Cel mai bun pentru clima din ROmania. Merge si iarna si vara. Are un nr mai mic de aditivi, si este mai ieftin. (ai vazut 5w mai scump, 0w si mai scump).

 

uite un link despre uleiuri si un tabel cu temperaturile specifice.

http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/

 

5W pana la -25C

10W pana la -20C

15W pana la -15C

Edited by Emy4ever
Link to comment
Share on other sites

pai de 3 saptamani in coace masina nu mai pleaca fara so acelerez un pic rar cand are ea chef porneste fara sa o acelerez

@ms emy

 

apropo baieti daca tot vorbim de uleiuri aici la cutia de vieteze exista compartiment special pentru ulei sa cutia isi ia ulei de la servo ? ca imi intra greu in treapta a 1 a si a 2 a cand e frig afara cand se incalzeste intra bine

Edited by Fan4BMW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.