Jump to content

PRIMII PASI IN TUNING..


c.sainz

Recommended Posts

cum ai ajuns la concluzia ca nu as avea bani de frane?daca la mine te referi..in legatura cu chipul se gaseste peste tot pt. motoarele 2,5 m50(tuningmal,dreamtuning etc.)e vorba de un chip care se ataseaza pe calculator,e o chestie total reversibila

Mai, voi sunteti prea rigizi si, de aceea, nu intelegeti ce scriu! :laugh: In primul rand, am scris : NU AVEAM (fii atent la timpul verbelor!!) si, apoi, era o ...figura de stil, NU o certitudine!! (de unde sa stiu eu ce fonduri ai tu si ....care e treaba mea??)) :laugh:

Referitor la "chip", sa inteleg ca ai un model mai vechi de masina? La care este real CHP TUNING-ul? Adica, prin inlocuirea efectiva a chip=ului de pe placa?

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt sigur că există şi cazuri destule de resoftări făcute pe genunchi din care rezultă maşini cu un soft mult mai prost decât cel de fabrică, însă eu am condus două maşini resoftate la noi şi mergeau foarte bine.

 

De exemplu, 525d-ul lui kretzu.

Trage ca un 530d, nu lasă un nor de fum negru în sarcină, merge chiar fără probleme şi a fost resoftat la noi de o firmă oarecare.

Pai, diferenta dintre 25 si 30 nu e mare! Un soft bun, "rezolva" prblema dintre ele! Ce firma? Si, daca-l stii, roaga-l sa posteze aici. Ar fi interesant sa avem cat mai multe posturi COMPLETE, ca sa putem face comparatii si sa tragem concluzii.

De aceea un soft facut de o "firma", costa; pentru ca s-au facut teste de fiabilitate, pentru ca s-au luat certificate TUV sau VDAT etc. Toate acestea confirma calitatea si compatibilitatea softului pentru un motor anume (firme= Wetterauer, ACS, Hamann, Superchips, Hartge etc)

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Pai, ce as putea comenta la un asa ...feedback???? Din aceasta cauza, o sa incerc sa scriu cat mai exact si mai detaliat. Important este sa inteleaga cat mai multi CUM se face, CE se modifica si UNDe se ajunge. Dar, asta cu grafice si teste pe dyno, nu din ....fisa tehnica a masinii! Poate vor intelege ca NU se resofteaza o masina (mai laes una de ....varsta a doua) in parcare, cu soft trimis si primit pe mail! De aceea un soft facut PE MASINA este mai scump si necesita o experienta si o pregatire.

sincer parerile tale nu ma pasioneaza.mi ai pus o intrebare si ti am raspuns.ai impresia ca doar tu stii cum se face un soft adevarat?pur si simplu nu sunt dispus sa investesc o suma considerabila in motorul asta aspirat,pt ca intentionez sa l schimb sau sa l supraalimentez.mi am satisfacut o curiozitate luand acest cip si vom vedea.asta nu inseamna ca tu poti lua pe cineva peste picior doar pt ca ai deschis acest topic si ai impresia ca le stii tu pe toate

Link to comment
Share on other sites

sincer parerile tale nu ma pasioneaza.mi ai pus o intrebare si ti am raspuns.ai impresia ca doar tu stii cum se face un soft adevarat?pur si simplu nu sunt dispus sa investesc o suma considerabila in motorul asta aspirat,pt ca intentionez sa l schimb sau sa l supraalimentez.mi am satisfacut o curiozitate luand acest cip si vom vedea.asta nu inseamna ca tu poti lua pe cineva peste picior doar pt ca ai deschis acest topic si ai impresia ca le stii tu pe toate

Chiar am impresia ca nu citesti ce scriu, sau ...nu intelegi!! UNDE e vorba de tine in ce am scris?!! Apoi, e treaba ta ce faci; nu te inteleg, dar nici nu voi polemia cu tine!! Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Chiar am impresia ca nu citesti ce scriu, sau ...nu intelegi!! UNDE e vorba de tine in ce am scris?!! Apoi, e treaba ta ce faci; nu te inteleg, dar nici nu voi polemia cu tine!! Bafta!

nu e vorba de nici o polemica,aveam un dialog cu ciupanezu pe tema supraalimentarii in care ai intervenit foarte original,ba ca n avem bani de frane,ba ca facem chiptuning pe genunchi pe nu stiu unde etc etc fara sens.la asta ma refer.si daca vrei sa intervii esti liber sa o faci dar nu veni cu aberatii..unii dintre noi sunt obositi la ora asta dupa o zi de munca si poate n au chef de remarci puerile...

Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, nu stiu ce te ataci de aiurea. Normal ca vorbesc in general, nu e un topic despre un anumit model. Si am zis clar, roti in afara specificatilor si pentru motoare mai mici in special. Ai auzit tu de un anume model specificat ? am precizat, ca e valabil in special pentru motoare de sub 250 de cai.

Stii foarte bine ca vezi masini cu motoare relativ modeste cu jante foarte mari care au numai efecte negative de fapt. Stii foarte bine de practica de a pune flanse sa scoti rotile mai in afara ca "da bine, masina e mai lata deci automat sta mai bine pe sosea", cea ce este o tampenie. TI-am zis tie ceva de tine si viata ta sexuala ? ai impresia ca orice referinta generala e tintita la tine si masina ta ? Eu zic sa o iei mai usor si sa nu incerci sa citesti atat de mult printre randuri, ca nu totul se invarte in jurul tau.

Cand ma refer la turul pnatalonilor ma refer la faptul ca stabilitatea marita in curbe doar impresie. NU conteaza ca se lasa masina putin din cauza talonului marit ci aderenta suprafetei de contact. Si nu e asa mare diferenta in 16 inch si 17, sau chiar intre 16 si 18. Vorbesc de chestii din lumea reala De asta spun ca nu conteaza asa mult. Iti garantez ca tu pe circuit nu vei socoate nici macar 0.5 sec diferenta daca faci o tura cu jante de 16 si una cu jante de 18, desi senzatia de stabilitate pe 18 e mai mare. Pur si simplu nu ai skilurile necesare, ca daca le aveai nu iti mai pierdeai vremea cu scoala si erai pilot pe undeva.

In doilea rand, cutiile 5HP18 prezente pe e34 de prin 92 s-au folosit pe e39 pana in 1999, au fost printre primele cutii lifetime si cu adaptive drive, si au fost atat de proaste si de naspa incat au fost si pe M3. NU se doesebesc nimic de "minunile tehnicii moderne" de pe e39 decat prin lipsa steptronic-ului, si fiind prezente si pe multe model de e39, nici la perfomante. Sun f la fel de lente ca si o cutie de pe e39, generatia masinii tale.

Daca ai fi mers cu un e34 cu astefel de cutie .. mai ziceam. Cutia asta a fost prezenta de la 525i, 525TDS, 530 si 535i.. echivalentele de la e36 si M3 E36 USA, care avea si optiunea de cutie automata.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Stii foarte bine ca vezi masini cu motoare relativ modeste cu jante foarte mari care au numai efecte negative de fapt.

Nu chiar, ai fost prea radical.

Castiga la capitolul look si poate o mica imbunatatire a aderentei pe viraje. Dar daca tragi linie, asa e cum spui tu, dezavantaje garla pe langa micile si putinele avantaje.

 

Maine o sa intru practic intr-o treaba care s-a discutat si pe topicul asta si o sa vin cu impresii. Ca vad ca toti suntem buni la teorie dar "parftica" ne omoara :pardon:

Link to comment
Share on other sites

De aceea un soft facut de o "firma", costa; pentru ca s-au facut teste de fiabilitate, pentru ca s-au luat certificate TUV sau VDAT etc. Toate acestea confirma calitatea si compatibilitatea softului pentru un motor anume (firme= Wetterauer, ACS, Hamann, Superchips, Hartge etc)

 

Dar şi pentru că plăteşti brandul.

Sunt sigur că soft-ul este făcut de oameni pricepuţi, însă am observat că ei oferă creşteri de putere foarte mici, prin urmare mă mir să se fi făcut nu ştiu ce teste de fiabilitate din moment ce o creştere mică de putere nu are cum să ducă la mari probleme de fiabilitate.

Marca este plătită în foarte multe privinţe, acesta este doar unul dintre ele.

La fel ca atunci când plăteşti o banală piesă de plastic cu un preţ exagerat doar pentru că este pentru un BMW.

 

 

 

Ciupanezu, nu stiu ce te ataci de aiurea. Normal ca vorbesc in general, nu e un topic despre un anumit model. Si am zis clar, roti in afara specificatilor si pentru motoare mai mici in special. Ai auzit tu de un anume model specificat ? am precizat, ca e valabil in special pentru motoare de sub 250 de cai.

Şi eu ţi-am explicat clar că faza cu geometria şi cu flanşele este independentă de mărimea jantelor, se poate aplica indiferent de mărimea jantelor.

 

 

Stii foarte bine ca vezi masini cu motoare relativ modeste cu jante foarte mari care au numai efecte negative de fapt. Stii foarte bine de practica de a pune flanse sa scoti rotile mai in afara ca "da bine, masina e mai lata deci automat sta mai bine pe sosea", cea ce este o tampenie. TI-am zis tie ceva de tine si viata ta sexuala ? ai impresia ca orice referinta generala e tintita la tine si masina ta ? Eu zic sa o iei mai usor si sa nu incerci sa citesti atat de mult printre randuri, ca nu totul se invarte in jurul tau.

 

Faza aia cu turul pantalonilor se putea interpreta foarte lejer astfel.

Pe viitor ai putea să laşi mai puţin loc de interpretări.

Pe de altă parte, dacă n-ai vrut să sugerezi astfel de lucruri, îmi cer scuze, nu mă costă nimic. :smile:

 

Faza aia cu flanşele este într-adevăr o tâmpenie, însă nu este menită doar să scoată jantele în afară ci şi pentru că oamenii cumpără jante care nu se potrivesc cu maşinile lor şi se trezesc că jantele ating în amortizor.

Iar când iau flanşele se gândesc să îmbunătăţească, din punctul lor de vedere, aspectul prin această modificare pe care nici eu nu o agreez, mai ales când flanşele scot jantele în afara aripilor.

 

Cand ma refer la turul pnatalonilor ma refer la faptul ca stabilitatea marita in curbe doar impresie. NU conteaza ca se lasa masina putin din cauza talonului marit ci aderenta suprafetei de contact. Si nu e asa mare diferenta in 16 inch si 17, sau chiar intre 16 si 18. Vorbesc de chestii din lumea reala De asta spun ca nu conteaza asa mult. Iti garantez ca tu pe circuit nu vei socoate nici macar 0.5 sec diferenta daca faci o tura cu jante de 16 si una cu jante de 18, desi senzatia de stabilitate pe 18 e mai mare. Pur si simplu nu ai skilurile necesare, ca daca le aveai nu iti mai pierdeai vremea cu scoala si erai pilot pe undeva.

 

Talonul este micşorat, nu mărit.

Diferenţa este mare, eu zic să vorbeşti după ce vei experimenta asta pe pielea ta.

Eu am trecut de la jante pe 16 la jante pe 18 şi într-adevăr se simte o diferenţă, asta în condiţiile în care maşina avea oricum suspensie M.

 

Nu ai cum să garantezi aşa ceva, pur şi simplu vorbeşti vorbe.

 

Skill poate avea oricine, nu doar un pilot, nu prea văd cum crezi tu că poate ajunge pilot cineva dacă părinţii nu investesc în asta foarte mult.

Sportul cu motor e un sport pe mulţi bani investiţi, mai mulţi decât pentru alte sporturi, iar faptul că nu există circuite auto este un alt element care înrăutăţeşte situaţia.

Una e să nu scoţi timpi de pilot şi alta e să scoţi un timp mai bun în comparaţie cu timpul tău iniţial folosind jante diferite.

Dacă voi avea bani pe viitor, o să fac nişte cursuri de pilotaj în afară şi apoi, tot dacă o să am destui bani pentru că altfel nu se poate, o să încerc să particip la VTM, poate chiar în CNR.

E un vis, însă se poate realiza dacă ai banii necesari.

 

 

In doilea rand, cutiile 5HP18 prezente pe e34 de prin 92 s-au folosit pe e39 pana in 1999, au fost printre primele cutii lifetime si cu adaptive drive, si au fost atat de proaste si de naspa incat au fost si pe M3. NU se doesebesc nimic de "minunile tehnicii moderne" de pe e39 decat prin lipsa steptronic-ului, si fiind prezente si pe multe model de e39, nici la perfomante. Sun f la fel de lente ca si o cutie de pe e39, generatia masinii tale.

Daca ai fi mers cu un e34 cu astefel de cutie .. mai ziceam. Cutia asta a fost prezenta de la 525i, 525TDS, 530 si 535i.. echivalentele de la e36 si M3 E36 USA, care avea si optiunea de cutie automata.

 

Te înşeli.

Maşina mea e fabricată în octombrie 1998 şi are cutie 5HP-24 şi este steptronic.

 

Eu am mers cu un astfel de E34 care aparţinea unui utilizator de pe forum, avea un 520i cu această cutie şi a venit la o întâlnire BMWclub şi m-a plimbat şi pe mine dar şi pe MAS.

Cutia aia e mult mai lentă decât una steptronic, pur şi simplu nu se compară.

 

Dacă n-aş fi mers, n-aş fi vorbit.

 

Pai, diferenta dintre 25 si 30 nu e mare! Un soft bun, "rezolva" prblema dintre ele! Ce firma? Si, daca-l stii, roaga-l sa posteze aici. Ar fi interesant sa avem cat mai multe posturi COMPLETE, ca sa putem face comparatii si sa tragem concluzii.

 

La Powerchip Âşi-a resoftat maÂşina, l-am ĂŽntrebat.

 

Nu are Âşi nu a avut nici un fel de problemĂŁ din cauza resoftĂŁrii Âşi e resoftatĂŁ de 2 ani.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Era cutie automată clasică pe acel E34, nu ştiu ce titulatură avea, însă era foarte lentă.

 

Cutiile astea clasice nu se pot compara cu cele steptronic.

 

La fel cum nici cele steptronic de generaţie veche nu se compară cu cele noi, sunt mult mai lente.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

pai eu iti zica probabil ai mers cu cutia de generatie veche. Cele prezente pe o parte din modelele de e34, in special dupa 93, sunt acealeasi cutii cu cele de e39. Daca te uiti pe BMW automatic gearbox application chart, o sa vezi aceasi cutie si la e34 si la e39, si e36 pana in 99. Binenteles ca nu a fost pe toate e39. Ce stiu sigur e ca de exemplu toate e39 525TDS au avut cutia asta. si cu siguranta ca si alte modele de e39.

Din 1995, pe e34, au pus in ele si filtrul si ulei cu indicatia "lifetime", exact ca la e39.

 

E normal ca tu sa ai alta cutie de vreme ai si un motor mai mare cuplu mai mare etc..

 

 

 

Diferenta la e39, e ca bineinteles aveau softul diferit sa lucreze cu EBD, ASC etc si optiunea de a schimba manual + -, dar in sine e aceasi cutie. Cum e si cu cutiile de pe 320D, 325D 330d, e aceasi cutie, soft modificat, ca sunt alte motoare, cupluri etc..

dar ma rog deviem de la subiect. Ideea ca nu e asa simplu cum pare. Din pacate , e34 525i nu am gasit timpi oficiali 0-100 fata de un 525i M50TU manual, dar impresia mea, din turul pantalonilor, e ca e mai mica de 1s. Poate cand ma intalnesc in sfarsit cu DSF i-au jucaria aia a lui de masurat 0-100 si fac un test. Ma repet, neavand date exacte, e doar o impresie. Cu siguranta ca e mai rapida decat vechiul model de cutie prezent pe 525i(care era in 4 trepte, 4hp22) si ceva mai lenta decat una manula, dar nu cu mult.

Fata de modelul vechi de cutie, am gasit date, e de cam 1.2 sec. Cred ca diferenta acum e sub o secunda binisor.

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu

In vreme tu ce nu ai condus e34 cutia asta, eu am condus e39 steptronic. Nu mi se pare mai rapida.

Chiar a fost sufiecient de rapida pentru M3 pana in 1999. Crezi ca in 6 ani nu gaseau sa puna alta cutie ? ca aveau destule slava domnului.

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asta e alta poveste, daca in US au vrut asa ceva..:)

E greu de evaluat daca nu testezi aceleasi motorizari. Mie nu mi s-a parut mare deosebire.

Conteaza si starea tehnica la niste masini atat de vechi. Oricum ideea e ca nu e dracul asa de negru la e34. Nu ca am pretentii sa zic ca e peste e39.

Suntem off topic oricum.. poate continuam pe alt topic.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Piesele alea de la BMW Performance sunt ĂŽn mare parte produse de marketing, inspirate din succesul pieselor aftermarket.

 

Am vãzut o chestie interesantã la Top Gear, ºi anume M3-ul E92 cu pachet Performance se comporta mai prost În curbe decât varianta stock ºi era ºi mult mai puÞin confortabil, deci practic dãdeai 3500 lire sterline În plus degeaba.

 

Ca ĂŽn orice alt domeniu, existĂŁ piese de calitate Âşi piese de calitate ĂŽndoielnicĂŁ, ĂŽnsĂŁ nu Ăžine doar de preĂž.

Scump nu ĂŽnseamnĂŁ neapĂŁat bun, ĂŽnsĂŁ nici ieftin Âşi bun nu prea existĂŁ.

 

nici eu nu prea cred daca poti sa postezi emisunea :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut primul pas spre tuning.

Cum motorul meu era tinut in frau intentionat de cei de la BMW, am decis sa-i dau drumul sa respire in voie si sa vina toti caii acasa.

Se simte, asta e clar. Mai ca tind sa dau dreptate celor care vehiculeaza anumite cifre cu cai putere.

Pacat ca nu se apuca cineva sa faca si o masuratoare clara, inainte si dupa remapare.

 

Pentru mine unul nu a fost decat un experiment. Pare-se, reusit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.