Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

Salut la toti!.De curand sunt posesorul unui BMW e36 316 an 95, cutie automata A4S270/310R care se mai numeste si GM 4L30E. Dupa ce am citit un milion de posturii,referitor la tipul de ulei,am ramas in ceata! As dori sa stiu care ar fi cel mai bun ulei? .Cutia schimba bine cu toate ca are 236 000 km.Multumesc...
Link to comment
Share on other sites

Va salut.Sunt fericitul posesor al unui bmw 525d e39 touring 2002 cutie automata,masina cumparata in 2005 de la bmw (germania) la 115.000 km, masina avand in prezent 198.000 km, pana acum uleiul in cutie nu a fost schimbat niciodata, din cauza asa zisului ulei "longlife", precizez: cutia de viteze schimba apsolut perfect, nu am nici un fel de probleme, dar dupa zeci de ore de citit tot felul de pareri, cum ca daca nu am schimbat uleiul la timp pe la 120k, schimbul acum la 198k i-ar face mai mult rau cutiei mele, nu imi da voie sa stau linistit.Din ce am citit in tot acest topic scris de DOMI, am inteles, caci cu cat e mai des facut schimbul de ulei in cutie, cu atat mai bine pt masina ta.Dar ce nu ma face sa fac acest pas este experienta unui cunoscut ce a adus un 525 e39 din germania, si dupa 5 luni de mers in romania cu ea(foarte multumit de modul cum schimba cutia), a facut schimbul de ulei cu tot cu filtru si garnitura ce trebuie schimbata.Din momentul acela masina respectiva nu a mai mers cum trebuie,(socuri mari la schimbul dintre trepte)

Acum caci sunt intre ciocan si nicovala nu stiu ce alegere sa iau, ma roade faptul ca masina pe care o conduc cu atata placere are in cutie un ulei vechi de 10 ani, dar in acelasi timp mi-e frica sa nu am o experienta neplacuta daca fac acest schimb de ulei.repet cutia functioneaza impecabil.

 

Va rog dati-mi un sfat. multumim mult DOMI pt orele care le pierzi in fata calculatorului dandu-ne atatea explicatii.

Link to comment
Share on other sites

salut *e39touring*,eu iti recomand sa schimbi uleiul,deoarece eu am avut un experiment neplacut cu o asemenea cutie.Daca ai cutie fabricata de GM 5L40E sa sti ca sunt foarte pacatoase din cauza lipsei de intretinere (LIFETIME OIL),a cuplului motor.Din ce am citit pe internet uleiul trebuie sa se incadreze in norma DEXRON 6.Iar uleiul ar trebui schimbat cu filtrul nou cu tot.
Link to comment
Share on other sites

faci cum crezi.

daca e deja material desprins de pe discuri si depus, un ulei nou le-ar putea desprinde si plimba prin blocul hidraulic.

daca se intampla asta ar accelera deteriorarea cutiei

 

 

 

 

Daca nu faci schimbul, oricum o sa crape, e doar o chestiune de timp.

acum ca mai tine 10k km sau 50k , numai dumnezeu stie,

 

 

 

nu schimbul de ulei i-a stricat prietenului tau cutia, ea era deja pe duca. sau poate nu a pus ce trebuia in ea.


Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la km astia indicat ar fi sa nu il mai schimbi, poti cauza probleme! Daca faci schimbul, scoate tot uleiul, fa-i 2-3 flush-uri, dai blocul de valve jos, il cureti si apoi pui un ulei nou! Poti intre timp sa verifici uleiul si sa vezi cum arata, pe la busonul de umplere cand temperatura este la 35-40C il slabesti putin si iei o mostra, asta daca iti curge ceva, daca nu, inseamna ca este sub nivel!
Link to comment
Share on other sites

eu personal as face.

Chestia asta se intampla foarte rar, si nici atunci cauzele nu sunt clare, ce ti-am zis eu mai sus e doar o teorie sustinuta de ceva ateliere.

Parerea mea e ca daca se intampla asta, se intampla in maxim 1000 de km, nu in 5 luni cum a patit prietenul tau.

Plus ca se pot intampla multe la schimbul de ulei. , desi e o operatiune facila, chiar si chestiile cele mai simple pot fi complicate de mecanici idioti.

Nu fac nivelul cum trebuie, strang ca ciobanii busonul si ala cedeaza si il pierzi etc etc etc ...

 

si apoi dai vina ca de la schimbul de ulei ai patit asta.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, deci tu DOMI daca ai fi in pielea mea ai face acest schimb dar cu multa atentie!?.Daca voi face acest schimb il voi face acasa impreuna cu tatal meu care este un foarte bun mecanic, dar nu a mai facut niciodata schimbul de ulei al unei cutii automate. E un om inventiv si cu multa imaginatie, cu siguranta va face acea pompa flush, cu o mic improvizatie.ideea e ca daca risc sa fac acest schimb macar sa il fac asa cum trebuie, adica scos tot uleiul, schimbat filtru si garnitura.Cam cati litri de ulei ar intra in acesta cutie?si care ar fi cel mai bun inlocuitor de ulei inafara de cel de la bmw?? care am inteles ca e cam piperat. Sper sa fac o alegere buna si sa nu imi para rau de ceea ce am facut.

Multumesc pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

exista un diy facut de un coleg de forum

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9086-schimbarea-uleiului-la-cutia-de-viteza-automata-e39-diy/

o singura chestie as adauga la el, ca la completare, atunci cand o lasi cu motorul pornit 5-6 min sa se incalzeasca uleiul cu busonul strans cu mana, sa o si treci pe modul manual prin toate vitezele.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt ajutor.deocamdata as dori sa imi spuna cineva care este principiul de functionare al acelei pompe de flush?furtumele pompei, se adapteaza la furtumele radiatorului ce raceste uleiul din cutie??acea pompa baga uleiul curat impingandul pe cel din cutie afara??? sau ea doar il scoate pe cel murdar, si umplerea cutiei cu cel curat se face pe la busonul de umplere de la cutie???poate sa imi spuna cineva caruia i s-a facut acest procedeu!!!

 

multumesc pt sfaturi

Link to comment
Share on other sites

da, cam asa fucnctioneaza.

nici asa nu il scoti pe tot.

Dar daca nu vrei sa te complici, poti folosi procedura normala, adica schimbi cei 5-6l care se scurg, mergi si tu 1-200 de km si repeti operatiunea. In felul asta ar trebui sa ai 80-90 % ulei nou in cutie.

pentru a ta poti lua original, de la claudiubwr sau grozadan de pe forum, au preturi ok, au mai scazut intre timp, sau poti folosi ulei Motul Multi ATF, il gasesti relativ usor, e in jur de 53 de RON/l ( din ce imi dau seama e chiar ceva mai scump decat cel OEM)

in plus fata de cel original e full sintetic, normal e compatibil si cu generatia urmatoare de cutii, 6HP, deci are caracteristici superioare, cel putin rezistenta la oxidare, fiind full sintetic.

Eu in a mea dinasta folosesc, am deja 2 schimburi facute cu el.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am si eu o problema cu cutia la un E39 525d, imi intarzie schimbarea din 2 in 3 si din 3 in 4 patineaza, dupa care merge normal ( nu mai patineaza). Uleiu a fost schimbat de aprox 30k (flush complet), si atunci facea problema din 2 in 3 doar la prima schimbare la rece, dupa care functiona normal. Acum s-a agravat. Pe manual, daca las acceleratia cand schimb vitezele nu se simte, schimba perfect. Acum... intrebarea mea este: merita sa schimb blocul hidraulic, avand in vedere ca in mers cutia nu patineaza? O varianta cu o cutie second este viabila?. Am gasit bloc hidraulic cu 400EUR, cutie second cu 600EUR. Eu am o banuiala ca ar fi electrovalvele sau uzura la acei cilindrii hidraulici de pe blocul hidraulic.

 

Astept si alte pareri.

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

patinarea in anumite trepte vine in general de la uzura discutilor de ambreiaj, iar daca apare in orice treapta de la convertizor.

 

 

 

 

nu cred ca scapi doar cu blocul hidraulic.

Din pacate schimbul de ulei se face preventiv, si doar in anumite cazuri, limitate, in care uzura nu e avansata isi revine cutia, el saracul nu repara nimic...

 

mai degraba ia o cutie cu totul, dar sa fii sigur ca e fucntionala, si inainte sa o pui fa-i si un schimb de ulei si filtru..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut DOMI

 

As dori o parere de la tine. Am schimbat cutia si vreau sa ii schimb si uleiul. Pentru cutia GM A5S390R ar merge un ulei VALVOLINE ATF Dexron VI Mercon V?

Vreau sa ii fac flush, deci nu o sa il combin cu cel vechi care este Texaco ETL 8072B ( are eticheta verde cutia si uleiul este galben).

 

Alta varianta ar fi Castrol Import Multi-Vehicle ATF.

 

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

merg ambele.

Dintre cele 2 as alege pe al treilea :) si anume Motul Multi ATF, e full sintetic.

 

 

 

recent e un coleg pe forum care aduce ce nu se gasea neam in Romania, ulei Redline D4 ATF, e similar la pret cu celalate e full sintetic si asta.

Ambele variante sunt superioare uleiului OEM ( la vremea respectiva nu existatu uleiuri ATF full sintetic)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut.

 

Rog o parere.

 

Cutia automata de pe masina mea, E39 525d din 2002, a mers impecabil in ultimii ani pana ieri, cand urcand o panta, la 50-60 km/h am ridicat brusc piciorul de pe acceleratie (fara frana) si s-a zmucit usor de vreo trei ori, am repetat faza si la fel a facut. Numai la urcare. In linie dreapta sau coborare nu face.

Ajuns in parcare (teren drept), am observat ca stand cu piciorul pe frana, cutia pe D, masina vibreaza usor (parca neregulat) si e mai zgomotoasa. Cand plec de pe loc, totul e ok, schimba lin, fara zmucituri si schimba toate vitezele fara probleme.

Trebuie sa verific daca face si la rece.

 

Mi-am facut o programare pentru saptamana viitoare la AB pentru o verificare, dar pana atunci stau ca pe ace.

Aveti idee, e inceputul sfarsitului? Pot circula cu ea in weekend in regim de oras?

 

Astept pareri, multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Azi am schimbat uleiul, din pacate nu prea simt nici o diferenta majora, in schimbatul vitezei 2-3 , doar ca parca face mai rar smucitura la schimbare, da de facut tot face, acum ar mai fi o chestie cand am schimbat uleiul era destul de murdar, am pus nou si cand am facut nivelul am observat cand curgea surplusul ca era tot ulei murdar, posibil ca doar dupa alt schimb sa am o inbunatatire mai majora la schimbarea vitezelor 2-3? dupa ce schimb si uleiul in proportie de 70%? (am schimbat fara flush)Am schimbat doar uleiul, cu intentia de a mai schimba o data uleiul + filtru dupa aproximativ 500km - 1000km maxim. Ar trebui sa resetez adaptarile cutiei?
Link to comment
Share on other sites

trigerman, daca iti face doar in pante mai abrupte, de regula inseamna ca nu e la nivel.

 

 

Daca nu ai schimbat niciodata, fa un schimb, nu e chiar o avere si se face la un 80-120k km..

 

smiley, la tine e avansata problema, nu stiu daca o salvezi.

 

 

Link to comment
Share on other sites

In manual schimba perfect, doar in D face figuri cateodata <_<

 

Acum poate nu sunt eu foarte in tema cu automata, da in sport de exemplu face in toate vitezele smucitura aia, in schimb in D numa schimbul 2 3 mi se pare ca smuceste la fel ca in sport, acum intrebarea ar fi asa trebuie sa simti cand schimba viteza? sau chiar nu trebuie sa simti nimic? de exemplu ca si in schimbul de viteze 4-5 5-6 unde aproape ca abea iti dai seama , asa trebuie sa schimbe in toate vitezele? in sport e mai brutal schimbul?

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Domi, spune-mi si mie care e problema zumzaitului in habitaclu doar la retrogradare si doar la viteze de sub 50km/h? tot ce-i pste nu se aude nimic,insa cand retrogradeaza 3-2-1 se aude un zumzait nu huruit,alaturi de o mica vibratie la toata masina. Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

salut tuturor sunt nou in acest forum datorita achizitiei unui bmw 320d 136cp cutie automata.

am si eu nevoie de ajutorul vostru findca tocmai ce am achizitionat masina venind de la propietar a mers totul perfect pana knd am ajuns p ultima suta de metri fata de casa si mergand cu ea in forta am observat ca in treapta a 4 se opreste p la 3000 - 3500 de ture si nu mai creste nici in viteza nici nu mai schimba problema e ca daca merg normal in oras merge perfect schimba perfect normal dar dak intru p sport sii ii dau tare imi face probleme. C am observat e k atunci knd e mai racoare afara merge perfect.

Aam vb cu mai multe persoane si akm incerc sa iau contact cu cineva care se ocupa cu cutii de viteze hidramate sa isi dea o parere eu fiind din ploiesti dak ma poate ajuta cineva as fi ft recunoscator. Multi spun si pe forum-uri k ar fii d la ulei tipul kre a avuto mia spus k a skimbat filtrul si uleiul dar iau intrat doar 6 litri astept un raspuns de la el sa-mi spuna ce tip e sa revin cu detalii. ideea e ca sunt foarte speriat nu am mai avut o cutie automata panacum si mie frik k e destul de scumpa de reparat. Astept raspunsuri multumesc anticipat :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.