Jump to content

Incepator, actizitionare bmw


Mihai fuchiu

Recommended Posts

Buna ziua tuturor.

Privind decursul pietei auto in Romania, iar ca si calitate si ca si numar de masini, am observat ca BMW este o marca foarte raspandita prin Romania, acesta fiind un semn clar, ca sunt masini bune, si banuiesc ca si fiabile.

Lasand la o parte introducerile, as dori ca in acest an sa imi achizionez o masina, care respectiv va fi prima mea masina, nu cunosc mai nimic, cateva lucruri esentiale dobandite la cursurile de mecanica a scolii de soferi. Privind pe forum am observat adesea postat "E36" "E40" "E45" etc, ce anume reprezinta aceste E uri din fata masinii. Tinand cont ca statul este foarte prsat din cate observ de cetateni in legatura cu taxa de prima inmatriculare si de poluare foarte ridicata, are sens sa imi cumpar in acest an masina, sau ar fi mai bine sa mai astept inca un an pentru a reveni la forma ei initiala ? Preturile sunt putin cam ridicate comparativ cu anii anteriori. Dispun de 5000 de euro plus cateva sute, in aceasta suma ce anume ar trebui sa aleg ? Sa aduc o masina de afara si sa o inmatriculez, sau sa caut ceva din Romania ? Fiind prima mea masina, as dori sa nu fiu pacalit desi probabil se va intampla, as vrea sa stiu in acest pret, pot spera la o masina trecuta de anul de fabricatie 2000 ? Si ca incheiere, as dori sa stiu o motorizare buna pentru inceput, diesel, benzinar, si o anume capacitate cilindrica care sa imi favorizeze situatia de incepator.

Specific faptul ca nu doresc fite, putere si multi cai putere, fiind incepator nu vreau sa ma arunc la ceva maret. Masina o voi folosi pentru mersul la facultate, lucru, si probabil drumul Arad - Timisoara deoarece trebuie sa fac asta la fiecare sfarsit de saptamana si trenul nu ma avantajeaza din punctul de vedere al timpului.

Sper sa nu fie intrebari stupide, insa sunt incepator in aceasta lume a automobilelor. Va multumesc anticipat pentru raspunsuri. Stima

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

E30= Seria 3 "ursulet" ..."ala vechi cu 4 faruri"

E36= Seria 3 "pisicuta" ..."ala de dupa ala vechi"

E46= Seria 3 De prin 98 sau 99 pana in `05!

 

Si cam aici te incadrezi cu banii aia!

Eu iti recomand daca tot este sa`ti iei E46,mai vechi asa din 99 sau 00,sa iti cauti unul pe benzina...un 320i de 150cp!

Diesel la anii aia gasesti foarte greu,una in stare tehnica buna si fara probleme!

Link to comment
Share on other sites

daca dispui de 5000 iti sugerez e46 318i varianta de 140 cp sau cu putin noroc cel diesel 320d.

 

la banii astia mai poti lua un e36 impecabil pt tine ideal ar fi un motor 1,8is.cel de 2000 benzina nu il recomand datorita consumului mare la performante aproape identice cu cel in 4 cilindri

 

te ai m ai putea arunca la un e39 seria 5 mai vechi,recomand 525 tds

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

eu ii propun chiar un e46 316i sau 318i fiindca e la inceput nu isi doreste cine stie ce putere si cred ca sunt modele mai putin alergate ...mai ales la banii pe care ii are exista sanse sa nimereasca o masina buna si cu un an ok...sfatul meu este sa te documentezi foarte bine in ce consta achizitionarea acestei masini(intretinere ,consum,) daca esti intr-adevar hotarat si vrei sa iti iei bmw, musai sa duci masina la un tester inainte de a o cumpara...bafta
Link to comment
Share on other sites

Salut, eu propun 318i ,an 1999-2000... are motor de 1895cmc benzina si 118 caluti.... daca zici ca nu vrei sa te arunci dupa ceva puternic e perfect, dar sa stii ca nu e nici slab.... mai ales daca ai noroc si iti gasesti una intretinuta o sa iti placa cum fuge... sunt dragute, au un interior frumos, mult mai frumos dupa parerea mea decat a generatiei noi de seria 3... in banii aia iti permiti si piele si multe dotari... dar inprimul rand sa mergi cu un mecanic de incredere si cu un tester! Iti doresc succes si sa ai parte de o achizitie foarte buna!
Link to comment
Share on other sites

Tester insemnand mecanic, cam care ar fi pretul unui test de acest gen ?

 

Tester = un laptop cu un program de intrat in computerul motorului tau printr-o mufa care se conecteaza deasemenea la motorul masinii .Aici trebuie un baiat care stie ce face si care stie sa interpreteze erorile .

 

La restul ce tine de ochiometrie , orice mecanic e binevenit .

Edited by Billy_e36
Link to comment
Share on other sites

Modelelul de care ti=am zis nu e asa alergat.. binenteles sunt exceptii... dar cu cati are mai multi, cu atat is mai reali, parerea mea... naspa ca nu ai cum descoperi cei reali dar asta e, masina second e loterie...
Link to comment
Share on other sites

Aproximativ sub cati km sa fie? Stiu ca se poate reseta ceasul, insa tinand cond ca vor fi cei reali, cati km ar trebui sa aiba maxim ?

 

Acesta este cel mai neinteresant aspect , daca masina arata bine si motorul este in mintile lui nu stiu de ce km ar mai conta .Oricum toate din targ au km dati inapoi .

Link to comment
Share on other sites

Problema este cat ar trebui sa aiba minim nu maxim. De exemplu eu nu cred ca exista e46 din 1999-2000 cu mai putin de 170000. Este plin autovitul de masini cu 120-130000 km. Eu unul nu cred. Daca are asa putini km sansele sa fie dat inapoi 100000 sunt mari. A mea am luat-o la 186000 acum 2 ani.

L.E. Cam asa gandesc si eu Billy.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Nu.Doar la reprezentanta iti poate spune cand a fost facut a ultima revizie oficiala si cati kilometrii avea masina la acea data.

Ca variante poti lua in considerare si VW Golf4. Datorita tractiunii spate suspensia spate este mult mai simpla si mai putin costisitoare.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

orice ai lua nu cumpara de tot bugetul, ci pastreaza ceva pentru eventuale reparatiic are vor aparea cat de curand. E greu de imaginat o masina la banii ai si la anii aia care sa nu aibe nevoie de ceva.

Verifica atent tablaraia, partea electrica, (apasa toate butoanele, geamurile, instalatia audio) , interiorul, clima, ... restul gen bucsaraie, cate ceva la motor se rezolva mult mai usor decat ce am enumerat mai devreme. De exemplu la un interior neingrijit e infinit mia greu si mai costistor de reconditionat decat un motor cu ceva probleme, iar daca proprietarul a fost atat de nesimtit sa stea ca un porc si nici nu curata dupa el, iti dai seamna cata grija a avut de restul. Piesele sunt ieftine la mtor si articulatii, si un mecanic cat de cat bun gasesti usor pentru ce target ai tu..

 

In general seria 3 e mai usor de intretinut decat seria 5. Motorul 2.5 TDS de care spun multi colegi e ok, dar nu e un motor economic, eu medie sub 8 la motorul ala nu am avut niciodata, cea ce e mult comparat cu un diesel contemporan sau chiar cu benzinare comparabile de varsta lui.. de exemplu motorul 2.0i de 150 de cai..

Alegerea diesel vs benzina.. in general m-as uita la o singura chestie.. cati km anual faci.. peste 25-30k km.. diesel. Faci mai putin de 20k anual sigur.. benzina.

 

 

Sunt niste ecuatii mai complicate legate de costul mentenantei, fiabilitate, etc.. .. dar in principiu cam asta e..

Si bineteles.. mergi cu cineva care se pricepe inainte sa dai banul.. fa un test, urc-o pe elevator...casca ochii cat cepele..

la km nici nu m-as uita, sunt complet neinteresanti, si foarte indoielnic sa fie reali daca sunt ceva gen 120k :) .. nu as exclude masini cu 250-280k km, probabil tot ce vezi prin targ au km aia lejer..

 

Si sa nu cumva sa crezi ca un BMW fie si el mai vechi e la fel de ieftin de intretinut ca un logan.. e o minciuna. O astefel de masina poate inghitii usor 1000 de euro cand e in stare buna.. in afara de cosnumabile. Varsta isi spune cuvantul.

Un BMW e la fel de ieftin de intretinut ca un logan atunci cand cumperi doar braduti parfumati la ea si in rest mergi cu ea fara sa bagi un leu pana iti cad rotile si se rupe in doua..

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

orice ai lua nu cumpara de tot bugetul, ci pastreaza ceva pentru eventuale reparatiic are vor aparea cat de curand. E greu de imaginat o masina la banii ai si la anii aia care sa nu aibe nevoie de ceva.

Verifica atent tablaraia, partea electrica, (apasa toate butoanele, geamurile, instalatia audio) , interiorul, clima, ... restul gen bucsaraie, cate ceva la motor se rezolva mult mai usor decat ce am enumerat mai devreme. De exemplu la un interior neingrijit e infinit mia greu si mai costistor de reconditionat decat un motor cu ceva probleme, iar daca proprietarul a fost atat de nesimtit sa stea ca un porc si nici nu curata dupa el, iti dai seamna cata grija a avut de restul. Piesele sunt ieftine la mtor si articulatii, si un mecanic cat de cat bun gasesti usor pentru ce target ai tu..

 

In general seria 3 e mai usor de intretinut decat seria 5. Motorul 2.5 TDS de care spun multi colegi e ok, dar nu e un motor economic, eu medie sub 8 la motorul ala nu am avut niciodata, cea ce e mult comparat cu un diesel contemporan sau chiar cu benzinare comparabile de varsta lui.. de exemplu motorul 2.0i de 150 de cai..

Alegerea diesel vs benzina.. in general m-as uita la o singura chestie.. cati km anual faci.. peste 25-30k km.. diesel. Faci mai putin de 20k anual sigur.. benzina.

 

 

Sunt niste ecuatii mai complicate legate de costul mentenantei, fiabilitate, etc.. .. dar in principiu cam asta e..

Si bineteles.. mergi cu cineva care se pricepe inainte sa dai banul.. fa un test, urc-o pe elevator...casca ochii cat cepele..

la km nici nu m-as uita, sunt complet neinteresanti, si foarte indoielnic sa fie reali daca sunt ceva gen 120k :) .. nu as exclude masini cu 250-280k km, probabil tot ce vezi prin targ au km aia lejer..

 

Si sa nu cumva sa crezi ca un BMW fie si el mai vechi e la fel de ieftin de intretinut ca un logan.. e o minciuna. O astefel de masina poate inghitii usor 1000 de euro cand e in stare buna.. in afara de cosnumabile. Varsta isi spune cuvantul.

Un BMW e la fel de ieftin de intretinut ca un logan atunci cand cumperi doar braduti parfumati la ea si in rest mergi cu ea fara sa bagi un leu pana iti cad rotile si se rupe in doua..

super tare...asta da explicatie...mi-a placut mult...punct ochit punct lovit

Link to comment
Share on other sites

Acum am ajuns de la schimbul 2 si am reusit sa citesc cu mare atentie parerile voastre pentru care va multumesc.

. Dupa cate observ cu siguranta voi opta pentru seria 3. Insa lucrul care ma va pune pe ganduri va fi motorizarea. As prefera ceva mai mic 316-318, nu pentru ca nu mi`ar placea sa fie putin mai puternic, insa banuiesc ca consumul creste o data cu capacitatea mai mare a motorului, si sper sa nu ma insel.

Ideea asta am precizato` insa nu am primit un raspuns exact, ar fi mai bine sa aduc o masina din Germania sau Austria si sa o inmatriculez in tara, sau e mai rentabil sa o cumpar de aici gata inmatriculata, financiar vorbind, cum ar fi mai ok ?

Si aici specific faptul ca as mai putea astepta inca un an de zile, peste un an probabil va fi mai ok cu taxa auto ? Multumesc mult tuturor.

 

Stima

Edited by Mihai fuchiu
Link to comment
Share on other sites

Eu nu stiu de ce la cei 5 mii de E cauti tu bmw(si bun)...cand poti sa-ti cumperi de exemplu un Opel Astra de prin 2004.Eu unul decat sa stau sa imping la un bmw mai bine imi iau ceva mai modest dar care nu ma lasa in drum.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.