Jump to content

Integrala


330xi

Recommended Posts

Citeam posturile de pe transmisie spate versus transmisie spate...si intrebarea mea cerea un subiect nou. Daca le adunam si avem o transmisie integrala...care credeti ca-i cel mai bun raport de impartire a cuplului intre fata si spate? BMW a ales pentru seria 3 E46 33% fata si 67% spate (raport fix). Alte nume folosesc 50% - 50% sau inclusiv modificarea permanenta intre punti functie de conditiile de rulare...vezi i-drive-ul...
Link to comment
Share on other sites

Nu exista unul mai bun. Depinde de unde si pentru ce se aplica...

13506[/snapback]

 

Pai vorbim de integrale pe masine de serie...normale...sau aproape normale...nu WRC-uri sau alte scofeturi...ma gandeam la o comparatie intre sistemele integrale de la cele 3 marci nemtesti...quattro de la audi...x-ul de la BMW si 4matic-ul de la Mercedes...parca chiar vazusem o astfel de comparatie intr-una din revistele noastre auto...

Link to comment
Share on other sites

Exista multe variante bune si rele unele reviste ca si mine testam asa ceva si ajungem la anumite concluzii.Eu personal am concurat la peste 100 de competitii OFF-ROAD si stiu ce inseamna 4x4 si unde e bun.

Concluzie o masina cu tractiune integrala se misca mult mai bine ca una obisnuita mai ales iarna pe ploaie pe drumuri mai rele dar consuma mai mult si in Vest lumea gandeste altfel de accea si BMW sau alti constructori au facut o tractiune 4x4 electronica cu avantajele si dezavantajele ei.Avantaje greutatea masini mai mica consum mai mic dar nu sunt asa bune ca cele mecanice.Si aici e problema pentru ce drum o folosesc.La Mercedes se folosete cu sistem de franare si se duc repede placutele sau franele la BMW face aceasta treaba un DSC si e mai bine.Ca in fata e 37% si in spate restul e egal cu cat mai mult pe axa cu atat consum mai mic si electronica reactioneaza in nici o secunda asa ca nu simiti si de fapt nici nu stii ca o roata a patinat.As putea sa scriu pana maine avantaje si dezavantaje eu zic ca fiecare trebuie sa stie ce vrea eu unul zic ca de exp. un X 3 ajunge daca nu vrei sa urici la cota 1.400m in munti.

Link to comment
Share on other sites

Exista multe variante bune si rele unele reviste ca si mine testam asa ceva si ajungem la anumite concluzii.Eu personal am concurat la peste 100 de competitii OFF-ROAD si stiu ce inseamna 4x4 si unde e bun.

Concluzie o masina cu tractiune integrala se misca mult mai bine ca una obisnuita mai ales iarna pe ploaie pe drumuri mai rele dar consuma mai mult si in Vest lumea gandeste altfel de accea si BMW sau alti constructori au facut o tractiune 4x4 electronica cu avantajele si dezavantajele ei.Avantaje greutatea masini mai mica consum mai mic dar nu sunt asa bune ca cele mecanice.Si aici e problema pentru ce drum o folosesc.La Mercedes se folosete cu sistem de franare si se duc repede placutele sau franele la BMW face aceasta treaba un DSC si e mai bine.Ca in fata e 37% si in spate restul e egal cu cat mai mult pe axa cu atat consum mai mic si electronica reactioneaza in nici o secunda asa ca nu simiti si de fapt nici nu stii ca o roata a patinat.As putea sa scriu pana maine avantaje si dezavantaje eu zic ca fiecare trebuie sa stie ce vrea eu unul zic ca de exp. un X 3 ajunge daca nu vrei sa urici la cota 1.400m in munti.

13548[/snapback]

Turboman,

Nu vorbeam de competitii off road pentru ca acolo cu exceptia poate a lui X5 cu noul i-drive BMW-ul nu are prea multe sanse...vorbeam de automobile ( de familie chiar) care au aceasta optiune...transmisia integrala...fiecare din branduri spune ca a lui e mai tare...numele quattro are istorie veche si e destul de cunoscut...4maticul de la benz e mai nou...x-ul de la BMW se apropie cel mai mult de solutia clasica transmisie spate...intrebarea era ce avantaje si dejavantaje au fiecare din sistemele adoptate de BMW si concurenta...

Link to comment
Share on other sites

Turboman,

Nu vorbeam de competitii off road pentru ca acolo cu exceptia poate a lui X5 cu noul i-drive BMW-ul nu are prea multe sanse...vorbeam de automobile  ( de familie chiar) care au aceasta optiune...transmisia integrala...fiecare din branduri spune ca a lui e mai tare...numele quattro are istorie veche si e destul de cunoscut...4maticul de la benz e mai nou...x-ul de la BMW se apropie cel mai mult de solutia clasica transmisie spate...intrebarea era ce avantaje si dejavantaje au fiecare din sistemele adoptate de BMW si concurenta...

13555[/snapback]

 

Am aflat si eu ca 4matic inseamna ca e 4x4.Credeam pana acum ca e cutie automata in 4 viteze.

Link to comment
Share on other sites

Am aflat si eu ca 4matic inseamna ca e 4x4.Credeam pana acum ca e cutie automata in 4 viteze.

13557[/snapback]

Integrala frate...aia e...benzul a bagat-o si la E classe si la S classe...ca de altfel si audi cu A6 si A8...in opinia mea e o greseala ca BMW nu ofera optiunea asta si pentru clasele mai mari...seria 5 si 7...cred ca mai furau din clientela rivalilor traditionali...

Link to comment
Share on other sites

BMW ofera atat petru seria 3 si seria 5 4x4.

Daca ai citi mai atent am scris putin ce face un X- Drive sau un 4x4 BMW vrei comparatii?Depinde cu ce si cu cine caci cu Mercedes sau 4X4 de la Golf nu are rost singurul care se compara bine este sistemul de la Audi.Avantajele unui sistem electronic sunt ca masinile sunt mai usoare si mai ieftine dar treaba e in generak acceasi la fiecare.

Link to comment
Share on other sites

Daca ne referim la a folosii masina in conditii de aderenta precara(zapada,gheata,nisip etc),BMW pierde din pacate in fata marilor rivali,care sunt mai bine adaptati conditiilor precare.Distributia fata/spate de50/50 este in acest caz un avantaj.

 

TURBOMAN se vede ca ,cunoaste foarte bine fenomenul 4*4, de aceea explicatia sa este corecta.

 

BMW este insa mai agil decat contracandidatele sale pentru ca, in conditii normale de aderenta, BMW-ul se comporta ca o masina cu tractiune spate si este mai manevrabila si mai fun to drive.

 

Si eu cred ca BMW trebuia sa puna optional tractiune integrala si pe 5 si pe 7.

 

Undeva in jurul Brasovului(cred,nu stiu sigur) s-a organizat cu ceva ani in urma un fel de mini-raliu,mai exact o proba speciala scurta pe macadam la care puteau lua parte soferi profesionisti, piloti de raliu sau simplii pasionati.Masinile erau impartite pe clase si fiecare concurent venea cu masina de acasa.La categoria 4*4 a castigat un BMW 330ix pilotat de Dodo Toma, in fata a mai multa masini preparate special pentru o astfel de suprafata.

 

Felicitari D-lui 330ix pentru masina.Cand BMW a facut 330ix, cred ca s-a gandit si la mine. :blink: :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

E46 xi are 38% fata si 62% spate !

Pentru iesiri din namol si zapada(cu cauciucurile potrivite,desigur) este suficient sistemul dezvoltat de BMW...restul sunt povesti !Este valabil si pentru drumuri cu aderenta scazuta !Apoi mai conteaza si soferul...si astfel se echilibreaza balanta :)

Tinand cont ca esti penalizat de garda la sol,niciodata nu o sa intri pe coclauri !Daca totusi tii neaparat,iti iei un ARO ! :blink:

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

Intrati si voi aici ca sa vedeti ce inseamna x-Drive(nu si turbo-man)

 

http://www.bmw.com/com/en/index_narrowband...ine_xdrive.html

 

Turbo-man poti sa ne explici de ce sunt mai bune sistemele mecanice decat cele electronice? Dar lasand total la o parte problemele de fiabilitate. Personal sunt foarte curios.

 

Edit : dintr-un motiv sau altul nu pot sa pun link-ul bun si fuge undeva la X5.

in situl bmw.com la insights exista un filmulet in care explica X-drive.

Edited by MMC
Link to comment
Share on other sites

Sistemul X-drive din X 3;5 seria 5 din martie 2005 si seria 3 din toamna e unul din cele mai bune sisteme electronice ceva asemanator sunt folosite si in WRC am fost vara trecuta la WRC Subaru si am vazut ca si ei folosesc sisteme asemanatoare sunt in vine din cauza simplitati technici al greutatii si al costurilor de productie.In schimb la una mecanica daca inchizi diferentialul merge exact nu mai lasa nici o secunda deci e 100% iar la electrice dureaza totodata catva timp mai puti de 1 sec.Depinde pentru ce ai nevoie,dar pentru ziua de azi un X-drive ajunge.
Link to comment
Share on other sites

@sandumrs: poti sa fii linistit, BMW va introduce integrala si pe seria 5, mai ai putina rabdare. Doar pe motoarele mai mari de 2.5l.

daca citeai cu atentie, vedeai ca TurboMann a scris deja asta.

Edited by Luk
Link to comment
Share on other sites

@sandumrs: poti sa fii linistit, BMW va introduce integrala si pe seria 5, mai ai putina rabdare. Doar pe motoarele mai mari de 2.5l.

daca citeai cu atentie, vedeai ca TurboMann a scris deja asta.

13818[/snapback]

stiu doar ca masinile de teren au 50-50 si 40-60 cred ca e mai bine ultima deoarece pe fata e mai grea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.