Jump to content

Este legala anularea DPF? Este OK dpdv tehnic?


Recommended Posts

Nu are nici o legatura filtrul de particule cu nivelul de poluare Euro. Exista modele BMW cu filtru de particule care sunt Euro 4 si modele fara filtru de particule care sunt tot Euro 4. Ma repet, masinile cu DPF au si catalizator. O masina fara DPF ramane in continuare Euro 4, poate chiar mai curata avand in vedere ca softul de gestiune al motorului este structurat pentru DPF si ECU vede in continuare senzorii ca functionand in parametri. Tocmai, mai mult decat nivelul de CO2 nu se poate verifica, iar testul dinamic intr-adevar, se face pentru a determina diferentele intre modelele Euro 3 si Euro 4 insa doar la prima inmatriculare. Nici o masina nu are un alt motiv dupa aceasta interventie sa mai intre in RAR pe standul dinamic. Asadar,lasand deoparte faptul ca nu exista sanctiuni in vigoare aplicabile, si lipsa DPF-ului nu poate fi depistata prin teste abilitate, de care ne lovim zi de zi, pentru ce atata tam-tam pe marginea acestui subiect?

 

 

Pai asta am spus si eu, ca are sau nu are DPF e irelevant si o unitate mobila RAR nu poate verifica din analiza gazelor, daca masina are DPF-ul eliminat. Asta inseamna automat ca exemplul dat de tine cum ca ai fost verificata de RAR si nu au fost probleme, este de asemenea irelevant. Si nici daca masina mai este conforma cu o anumita norma de poluare nu se poate verifica, deci un control RAR e apa de ploaie pentru oricine, daca inca mai are catalizator si nu are probleme de injectie.

 

O intrebare, ca nu stiu exact pentru ca n-am avut diesel cu DPF. Nu se elimina si fizic de pe masina? Adica la un ITP, daca un inginer se baga sub masina, nu ar putea observa lipsa DPF-ului?

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Fata bemve (nu te supara, mi-e greu sa scriu in engleza) are dreptate cand spune "mai railor, de ce sariti in capul meu, ca la altii nu v-ati deranjat" visavis de alte topicuri cu si despre hotii si ieftineli. E o dreptate trista, insa.

 

Deci asa se explica e60-urile care le-am vazut nu odata fumegand cand primeau "talpa". :)

Link to comment
Share on other sites

Deci asa se explica e60-urile care le-am vazut nu odata fumegand cand primeau "talpa". :)

 

E60-urile alea, daca aveau tevile de esapament indreptate in jos, erau 530d-uri si asa au venit din fabrica, fara dpf. Daca aveau tevile drepte, clar aveau dpf off !

Link to comment
Share on other sites

Pai asta am spus si eu, ca are sau nu are DPF e irelevant si o unitate mobila RAR nu poate verifica din analiza gazelor, daca masina are DPF-ul eliminat. Asta inseamna automat ca exemplul dat de tine cum ca ai fost verificata de RAR si nu au fost probleme, este de asemenea irelevant. Si nici daca masina mai este conforma cu o anumita norma de poluare nu se poate verifica, deci un control RAR e apa de ploaie pentru oricine, daca inca mai are catalizator si nu are probleme de injectie.

 

Mai puternic decat un control RAR la o masina deja inmatriculata in momentul de fata, ce poate fi in Romania?

De fiecare data cand am fost oprita cu RAR-ul mobil, mi s-a facut testul noxe, si nu am TIR.

Nu exista nici o lege care sa sanctioneze in Romania, lipsa filtrului de particule de pe masina dupa prima inmatriculare. Nu cred ca suntem suficient de abilitati, nici noi, nici voi, sa stam sa dezbatem de ce este asa si de ce nu este asa. Atat timp cat legea se aplica, nu vad care este problema. Ma repet, aveti multe probleme pe care vi le puneti, dar nu aveti nici un caz concret, un caz in care cineva a fost sanctionat de lege sau prin lege de lipsa unui DPF de pe masina. Atat timp cat nu exista astfel de cazuri, de unde pana unde va puneti problema si inventati scenarii?Va multumesc.

 

Fata bemve (nu te supara, mi-e greu sa scriu in engleza) are dreptate cand spune "mai railor, de ce sariti in capul meu, ca la altii nu v-ati deranjat" visavis de alte topicuri cu si despre hotii si ieftineli. E o dreptate trista, insa.

 

Deci asa se explica e60-urile care le-am vazut nu odata fumegand cand primeau "talpa". :)

 

Atat timp cat catalizatorul este prezent pe masina, acest lucru nu poate surveni. Poate acele E60-uri aveau alte probleme, nu lipsa DPF-urilor, la fel ca si multi de pe aici.

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

Filtrul de particule nu da norma Euro 4, filtrul de particule se refera la ceea ce am descris mai sus.

 

Nu are nici o legatura filtrul de particule cu nivelul de poluare Euro. Exista modele BMW cu filtru de particule care sunt Euro 4 si modele fara filtru de particule care sunt tot Euro 4. Ma repet, masinile cu DPF au si catalizator. O masina fara DPF ramane in continuare Euro 4, poate chiar mai curata avand in vedere ca softul de gestiune al motorului este structurat pentru DPF si ECU vede in continuare senzorii ca functionand in parametri.

 

Tu chiar nu stii despre ce vorbesti sau doar incerci sa ne induci in eroare? Ia uite ce spune BMW despre DPF:

"To comply with the EU4 legislation taking effect as of 2005, a coated diesel particulate filter is necessary on certain vehicles.

This diesel particulate filter separates the soot particles in the exhaust gas with high efficiency (> 95 %). The diesel particulate filter has no influence on the nitrogen oxide (NOx) emissions; these are reduced by measures inside the engine.

 

The use of a diesel particulate filter complies with the standard EU4. This exhaust emission regulation came into force in the years 2005. "

Deci DPF este NECESAR pentru a se putea indeplini cerintele EU4 in vigoare din 2005.

 

 

Pretul este foarte competitiv avand in vedere ca cel mai probabil cei care deja fac acest lucru, DPF off folosesc "ca toti saracii" programul crack-uit. Noi folosim versiunea originala cu licenta si dongle care beneficiaza de suport online,

Asta e totala! :). Adica voi faceti ceva ce nu este legal, dar o faceti cu scule cu licenta :). E ca si cand un spargator se mandreste ca el nu-ti sparge usa cu un simplu ciocan, ci are cu ciocan cu licenta pentru spargatori :).

 

Filtrul de particule este echipat cu 3 senzori, in spetza, 2 senzori de temperatura si un senzor de presiune diferentiala. Softul nostru nu anuleaza acesti senzori, dar manipuleaza softul ECU de asa natura incat chiar si fara DPF pe masina, ECU vede valori de temperatura si presiune testate la nivelul de incarcare al DPF-ului la care motorul a dat si da cel mai bun randament.

Pai daca ECU crede mereu ca DPF este in regula, ce se intampla cand acesta se infunda? Ca el se va infunda fara doar si poate, indiferent de cum este pacalit ECU.

Link to comment
Share on other sites

Cand am vrut sa vand o masina, avand roti pe 19 netrecute pe carte, cumparatorul m-a rugat sa ii fac autenticitatea la Valcea, pentru ca la Bucuresti trebuia sa dea spaga. Pe acelasi principiu, DPF-ul este trecut pe carte, semnatura si stampila sub datele masinii, unde se mai trece si C02-ul. Pe acelasi principiu, cand ajungi la RAR, pentru autenticitate, pentru ITP, daca fizic se vede ca s-a dat jos DPF-ul, eu cred ca e un MARE motiv de dat spaga pentru un inginer, nu pot crede ca nu se ia de tine ca sa te ciupeasca, din moment ce te ciupeste pentru niste cauciucuri.
Link to comment
Share on other sites

To comply with the EU4 legislation taking effect as of 2005, a coated diesel particulate filter is necessary on certain vehicles.

This diesel particulate filter separates the soot particles in the exhaust gas with high efficiency (> 95 %). The diesel particulate filter has no influence on the nitrogen oxide (NOx) emissions; these are reduced by measures inside the engine.

 

Da, exact asta spuneam, dupa cum spunea si WLF ca a masurat NOx, insa filtru de particule nu poate influenta aceste valori si dupa cum spuneam, diferentele se fac din ECU, acesta fiind programat pentru prezenta filtrului de particule. In postul tau nu apare nimic despre CO2, alaturi de NOx, acestea fac obiectul masuratorilor RAR. Acesta masura dupa cum scrie si mai sus, este necesara pentru anumite vehicule din anul 2005 si cam atat pentru ca dincolo de 2005 s-a trecut la folosirea catalizatoarelor si DPF-ului in acelasi corp.

 

Sa recapitulam, DPF-ul a fost necesar doar pt anumite BMW-uri din anul 2005, si lipsa lui nu influenteaza emisiile de NOx. Iti multumesc ca ai raspuns pentru mine mai concret.

Link to comment
Share on other sites

Deci DPF este NECESAR pentru a se putea indeplini cerintele EU4 in vigoare din 2005.

 

Am fost eu la testul dinamic si singurul lucru important pentru a determina norma Euro4, a fost NOx, atat, dupa cum spun si ei acolo in citat ca DPF e irelevant. De altfel, pe documentul pe care mi l-au dat sa il prezint la RAR-ul local, erau trecute diferentele dintre norme, limitele maxime admise, si ce valori scosese masina mea comparativ cu aceste limite.

 

Insa este posibil ca DPF-ul sa fie obligatoriu prezent pe masina pentru a putea fi omologata in circulatie, ceva de genul lumini de ceata etc.

Link to comment
Share on other sites

Cand am vrut sa vand o masina, avand roti pe 19 netrecute pe carte, cumparatorul m-a rugat sa ii fac autenticitatea la Valcea, pentru ca la Bucuresti trebuia sa dea spaga. Pe acelasi principiu, DPF-ul este trecut pe carte, semnatura si stampila sub datele masinii, unde se mai trece si C02-ul. Pe acelasi principiu, cand ajungi la RAR, pentru autenticitate, pentru ITP, daca fizic se vede ca s-a dat jos DPF-ul, eu cred ca e un MARE motiv de dat spaga pentru un inginer, nu pot crede ca nu se ia de tine ca sa te ciupeasca, din moment ce te ciupeste pentru niste cauciucuri.

 

In continuare doar povesti, nici un caz concret. Masinile cu catalizator dar cu DPF-ul eliminat vor avea aceleasi norme de poluare ca si inainte de eliminarea lui pentru ca obiectul masuratorii RAR nu este afectat de lipsa DPF-ului, citeste mai sus ce a scris colegul tau de forum.

 

Am fost eu la testul dinamic si singurul lucru important pentru a determina norma Euro4, a fost NOx, atat, dupa cum spun si ei acolo in citat ca DPF e irelevant. De altfel, pe documentul pe care mi l-au dat sa il prezint la RAR-ul local, erau trecute diferentele dintre norme, limitele maxime admise, si ce valori scosese masina mea comparativ cu aceste limite.

 

Insa este posibil ca DPF-ul sa fie obligatoriu prezent pe masina pentru a putea fi omologata in circulatie, ceva de genul lumini de ceata etc.

 

 

Foarte corect, la omologare prezenta lui este necesara. Insa omologarea se face o singura data. Mai mult decat atat, chiar si prin eliminarea sitei ceramice a DPF-ului din recipientul catalizator, vizual, filtrul este inca pe masina. Iarasi, nici un motiv de grija.

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai. Daca prezenta DPF-ului este obligatorie pentru omologarea masinii in circulatie, asa cum sunt obligatorii luminile de ceata, centurile in 3 puncte etc., atunci ce faci?

 

Eu cred ca glumesti cand spui ca ulterior nu mai este necesar, din moment ce masina s-a omologat in circulatie. Pai si atunci obiectul ITP-ului care este? Se pica ITP-ul pentru parbriz fisurat, pentru far spart, pentru folie pe geamuri, pentru alte cauciucuri, si nu se pica ITP pentru ca un lucru obligatoriu pentru omologare (in speta DPF-ul), nu se mai afla pe masina.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Mai mult decat atat, chiar si prin eliminarea sitei ceramice a DPF-ului din recipientul catalizator, vizual, filtrul este inca pe masina. Iarasi, nici un motiv de grija.

 

De ce naiba permiteti unui asa zis inginer BMW sa scrie asa ceva, sa faca astfel de afirmatii/recomandari/remarci, etc, sa dea idei despre cum se poate pacali RAR-ul sau legea ?

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat mai sus, ca nu stiu cum se procedeaza, se elimina fizic filtrul de pe masina? Sa inteleg ca ramane doar tabla goala pe dinauntru?

 

Nu am spus ca nu mai este necesar, insa daca cineva decide sa renunte la el, nu are cum sau de ce sa fie sanctionat pentru asa ceva, iar constatarea prezentei DPF-ului pe masina nu face obiectul ITP tocmai pentru ca nu influenteaza normele CO2 sau NOx, masina este perfect functionala Euro 4 si fara el. Tot ce ai enumerat mai sus si pentru care se pica ITP-ul sunt elemente de siguranta care iti pot pune existenta in trafic, in pericol. Cum se elimina DPF-ul fizic de pe masina se discuta cu service-ul in cauza, eu pot discuta doar de manipularea electronica. Multumesc.

 

De ce naiba permiteti unui asa zis inginer BMW sa scrie asa ceva, sa faca astfel de afirmatii/recomandari/remarci, etc, sa dea idei despre cum se poate pacali RAR-ul sau legea ?

 

 

Care lege?Care pacalit RAR?Cum sanctioneaza RAR-ul lipsa DPF-ului de pe masina dupa omologarea cu acesta?Prin intermediul carei legi sau sanctiuni?Da un exemplu concret. Knowledge is power...

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

Pai tu mai sus ai zis ca vizual nu se vede la RAR, deci? Eu asta vreau sa aflu, il dai jos sau nu de pe masina.

 

Pentru ca teoretic la un moment dat, chiar daca masina merge bine si nu mai da erori datorita softului tau, filtrul ala se va infunda si va trebui facut ceva cu el.

 

Care lege?Care pacalit RAR?Cum sanctioneaza RAR-ul lipsa DPF-ului de pe masina dupa omologarea cu acesta?Prin intermediul carei legi sau sanctiuni?Da un exemplu concret. Knowledge is power...

 

Te sanctioneaza simplu, nu mai treci ITP-ul, din moment ce un element necesar omologarii, nu se mai afla pe masina. Dupa cum spuneam mai sus, parbriz fisurat, far sau stop spart/nefunctional, alte roti etc etc, destule exemple.

Link to comment
Share on other sites

Pai tu mai sus ai zis ca vizual nu se vede la RAR, deci? Eu asta vreau sa aflu, il dai jos sau nu de pe masina.

 

Pentru ca teoretic la un moment dat, chiar daca masina merge bine si nu mai da erori datorita softului tau, filtrul ala se va infunda si va trebui facut ceva cu el.

 

 

 

Te sanctioneaza simplu, nu mai treci ITP-ul, din moment ce un element necesar omologarii, nu se mai afla pe masina. Dupa cum spuneam mai sus, parbriz fisurat, far sau stop spart/nefunctional, alte roti etc etc, destule exemple.

 

Nu cred ca ai citit atent si complet ce am scris. Testul ITP chiar si la RAR are o definitie clara si implica inspectarea unor elemente ale masinii. DPF-ul nu se afla printre acestea decat la omologare. Masinii i se face omologarea la intrarea in tara, cand are numere rosii si se inmatriculeaza pentru prima data. La efectuarea ITP chiar si la RAR, se masoara noxele, ca peste tot, CO2 sau NOx la un eventual test dinamic, emisii pe care DPF-ul nu le influenteaza. Cred ca este destul de clar si chiar am oferit si v-ati oferit chiar si singuri argumente si explicatii. Eliminarea DPF-ului survine in urma pierderii eficientei acestuia sau a infundarii.

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

atat timp cat ti-ai inscris masina si ai primit o reducere pentru acel DPF si tu ulterior mergi si-l anulezi ... se numeste inselatorie si devine un fals in acte sau un fals in declaratii, etc.

Daca tot ziceti ca lucrati cu TUV si softuri licentiate (desi cred ca nici pe windows nu aveti licenta), activitatea voastra este legala ? Dati factura pentru acest serviciu in care sa scrie clar ca ati luat bani pentru anularea DPF ? Sau e la fel de lagala ca a bulgarilor care copiaza chei ?

 

Vreau sa apelez si eu la serviciile voastre, asa ca te rog sa-mi scri numele firmei, domeniul de activitate, CUI-ul firmei, sediul firmei, precum si preturile practicate de voi pentru eliminarea DPF.

 

Dupa aia vedem cat de legala e treaba ca vreau sa merg cu masina la RAR sa-mi zica si ei ca-s in regula dupa aceasta operatiuni minune.

Link to comment
Share on other sites

Doamne fereste, nu stiu de cate ori trebuie sa ma repet ca sa intelegi ceva. Nu ma refer la DPF din punct de vedere al noxelor.

 

Ma refer la prezenta fizica a unui element obligatoriu pentru omologare, dupa cum am stabilit mai sus. Daca el lipseste fizic de pe masina, mai treci ITP-ul? Raspunde la intrebarea asta.

Link to comment
Share on other sites

Care lege?Care pacalit RAR?Cum sanctioneaza RAR-ul lipsa DPF-ului de pe masina dupa omologarea cu acesta?Prin intermediul care legi sau sanctiuni?Da un exemplu concret. Knowledge is power...

 

Ti-am scris si mai sus dar continui sa faci pe...nestiutoarea.

 

Exemplu concret: Inmatriculezi o masina iar fiindca masina este echipata cu dpf, statul iti acorda o reducere de 25% la plata taxei de inmatriculare ! In momentul in care anulezi si/sau demontezi dpf-ul masinii respective, ai pacalit statul sau nu ? Eu vad asta cu anulatul/demontatul dpf-ului, in cazul in care ai beneficiat de reducerea de 25% la inmatriculare, un fel de evaziune fiscala, din moment ce acel filtru ti-a adus o scutire de la plata unei sume iar tu il anulezi !

Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

atat timp cat ti-ai inscris masina si ai primit o reducere pentru acel DPF si tu ulterior mergi si-l anulezi ... se numeste inselatorie si devine un fals in acte sau un fals in declaratii, etc.

Daca tot ziceti ca lucrati cu TUV si softuri licentiate (desi cred ca nici pe windows nu aveti licenta), activitatea voastra este legala ? Dati factura pentru acest serviciu in care sa scrie clar ca ati luat bani pentru anularea DPF ? Sau e la fel de lagala ca a bulgarilor care copiaza chei ?

 

Vreau sa apelez si eu la serviciile voastre, asa ca te rog sa-mi scri numele firmei, domeniul de activitate, CUI-ul firmei, sediul firmei, precum si preturile practicate de voi pentru eliminarea DPF.

 

Dupa aia vedem cat de legala e treaba ca vreau sa merg cu masina la RAR sa-mi zica si ei ca-s in regula dupa aceasta operatiuni minune.

 

Se numeste inselatorie incalcarea unei legi care reglemnteaza un obiect. Nu stiu unde ai citit ca am spus ca lucram cu TUV. Banuiesc ca te plictisesti tare cu corespondenta de vrei sa mergi la RAR sa ne verifici. Datele firmei vor fi disponibile la momentul facturarii precum si incadrarea in CAEN. Multumesc pentru intelegere.

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

Iti cer datele (Nume si domeniu de activitate) al firmei, ca si potential client, in urma anuntului pe acest forum. Daca nu-mi oferi aceste date anuntul pe acest forum este NUL si ca urmare va fi inexistent.

 

Din gradina BMW-ului pentru habarnistii in domeniu, gen bimmer_girl:

Particulate Matter

One area where diesels are less than desirable is in the area of particulate

matter emissions or “PM”. PM emissions are more commonly

referred to as soot. Although diesel engines emit less HC

and CO, soot is derived from any unburned fuel. Sulfur is one of

the origins of soot in diesel exhaust. The reduction of sulfur content

in the fuel is one way to reduce overall PM emissions.

Particulate matter emissions are classified in two groups which are

based on particle size. PM10 refers to those particulates which are

less than or equal to 10 microns and PM2.5 has a particle size of

2.5 microns or less.

 

Diesel exhaust consists of mostly the smaller (PM2.5) particles.

Particulate matter is considered a harmful pollutant which contributes

to respiratory problems. Therefore, PM emission should

be controlled.

PM emissions can be reduced in a number of ways. One of the

first and most practical measures is to reduce the sulfur content in

the fuel. As of 2007, the new ULSD fuel has a limit of 15 ppm

sulfur. This represents a major reduction over the former 500 ppm

limit.

Engine design and engine management systems can greatly contribute

to a reduction in PM emissions by ensuring the most efficient

engine operation. Perhaps the most effective method of

reducing PM emissions is found in the exhaust after-treatment

systems.

The diesel oxidation catalyst (DOC) has proven to be somewhat

effective in breaking down the constituents of PM. However, the

DOC is not enough to meet the current emission standards regarding

particulate matter emissions. This is where the diesel particulate

filter (DPF) becomes an important element of overall PM

reduction.

 

Diesel Particulate Filter

In order to combat PM emissions, a diesel particulate filter was

developed in order to store and then “burn off” accumulated soot.

The filter element of the diesel particulate filter consists of a ceramic

honeycomb made of heat-resistant silicon carbide. It is up to

50% porous and has a platinum-based, catalytic coating.

The DPF will trap and store soot in the channels in the honeycomb

structure. At certain intervals, the DPF will go through a “regeneration

phase” to burn off the residual soot.

The high temperature generated by the exhaust heats the ceramic

structure and allows the particles inside to break down (oxidize) into

less harmful components.

Function of the DPF

The diesel particulate filter ensures the conversion of the following

exhaust gas constituents:

C + 2NO2 => CO2 + 2NO

C + O2 => CO2

2CO + O2 => 2CO2

The coating of the catalyst helps to achieve a reduction in the soot

ignition temperature and thus to guarantee good regeneration

characteristics of the diesel particulate filter.The exhaust gases flow out of the oxidation catalytic converter and

into the inlet ducts of the diesel particulate filter. These are closed

at their ends. Each inlet duct is surrounded by four exhaust ducts.

The soot particles deposit on the platinum coating of the inlet

ducts and remain there until they are combusted as a result of an

increase in the exhaust temperature.

The cleaned exhaust gas flows out of the exhaust ducts through

the platinum-coated, porous filter walls. Soot is only converted

during vehicle operation under certain conditions such as full throttle

situations. However, the optimum conditions are not always

present is sufficient time intervals to remove soot, so a filter regeneration

phase can be induced by the DDE periodically.

Filter Regeneration

The soot particles (carbon particles) that are deposited on the filter

walls would eventually cause damage to the diesel particulate filter.

The soot particles therefore need to be burnt off. This can happen

when the exhaust temperature rises above the soot ignition

temperature. This process occurs under certain vehicle operational

situations or when the DDE initiates the process. This process is

known as filter regeneration. The soot and carbon particles are

converted to gaseous carbon dioxide (CO2).

Soot particles have a relatively high ignition temperature. So, the

exhaust temperature must be raised in order to initiate a regeneration

phase. The exhaust temperature is raised by “post injection”

events. The DDE system triggers the injectors after initial

combustion has taken place. This raises the exhaust temperature,

which in turn burns off the accumulated soot particles.

The DDE will initiate regeneration every 300 to 500 miles depending

on several factors. Mostly, the regeneration is transparent to

the driver. There may be a light loss of power for a short period

while the soot is burned off.

 

 

poate imi arati si mie senzorii din DPF de care ziceai :)

tot ce am scris mai sus este BMW si nu generic sau alta marca.

Link to comment
Share on other sites

Ti-am scis si mai sus dar continui sa faci pe...nestiutoarea.

 

Exemplu concret: Inmatriculezi o masina iar fiindca masina este echipata cu dpf, statul iti acorda o reducere de 25% la plata taxei de inmatriculare ! In momentul in care anulezi si/sau demontezi dpf-ul masinii respective, ai pacalit statul sau nu ? Eu vad asta cu anulatul/demontatul dpf-ului, in cazul in care ai beneficiat de reducerea de 25% la inmatriculare, un fel de evaziune fiscala, din moment ce acel filtru ti-a adus o scutire de la plata unei sume iar tu il anulezi !

 

Pricepi greu, si ma convingi de asta cu fiecare post al tau. Eu iti inteleg frustrarea si presupunerile, dar evaziunea fiscala se face pe alte criterii, nu cele enumerate de tine. Eliminarea DPF-ului nu este incadrata la evaziune fiscala nicaieri. Odata platita taxa, masina este bun legal si ai drept de proprietate asupra ei, doar legislatia in vigoare referitoare la masinile omologate si inmatriculate se poate aplica asupra ta. Dar dupa cum ziceam si mai sus, nu exista o lege care sa sanctioneze eliminarea DPF-ului, iar la ITP masinile vor fi perfect legale. Tu vezi asta evaziune fiscala, sistemul legislativ nu o vede. Poate te angajezi consilier la ei ca vad ca te pricepi. Multumesc ca ne-ai facut atenti la nimic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca sa terminam cu speculatiile legate de RAR si ITP.

 

Din lege:

 

http://www.euload.com/legis/legis.119.php

 

Ce se verifica la un test ITP si motive pentru care se pica acesta:

 

 

(6) Se anuleazĂŁ de cĂŁtre personalul R.A.R. abilitat inspecĂžia tehnicĂŁ periodicĂŁ a unui vehicul reverificat conform prevederilor din alin. (4) ĂŽn cazul ĂŽn care ĂŽn urma reverificĂŁrii se constatĂŁ cel puĂžin una din urmĂŁtoarele defecĂžiuni:

 

...

 

h) lipsa unor elemente ale sistemului de evacuare sau deteriorĂŁri importante ale acestuia;

 

....

 

 

PLANUL DE OPERAĂIUNI "INSPECĂIA TEHNICĂ PERIODICĂ"

 

II MOTOR ÂŞI CADRU

 

Lipsa elemente sistem de evacuare a gazelor arse.

 

 

 

In concluzie, daca fizic nu mai ai DPF pe masina, nu ai cum sa treci ITP.

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

Iti cer datele (Nume si domeniu de activitate) al firmei, ca si potential client, in urma anuntului pe acest forum. Daca nu-mi oferi aceste date anuntul pe acest forum este NUL si ca urmare va fi inexistent.

 

Din gradina BMW-ului pentru habarnistii in domeniu, gen bimmer_girl:

Particulate Matter

One area where diesels are less than desirable is in the area of particulate

matter emissions or “PM”. PM emissions are more commonly

referred to as soot. Although diesel engines emit less HC

and CO, soot is derived from any unburned fuel. Sulfur is one of

the origins of soot in diesel exhaust. The reduction of sulfur content

in the fuel is one way to reduce overall PM emissions.

Particulate matter emissions are classified in two groups which are

based on particle size. PM10 refers to those particulates which are

less than or equal to 10 microns and PM2.5 has a particle size of

2.5 microns or less.

 

Diesel exhaust consists of mostly the smaller (PM2.5) particles.

Particulate matter is considered a harmful pollutant which contributes

to respiratory problems. Therefore, PM emission should

be controlled.

PM emissions can be reduced in a number of ways. One of the

first and most practical measures is to reduce the sulfur content in

the fuel. As of 2007, the new ULSD fuel has a limit of 15 ppm

sulfur. This represents a major reduction over the former 500 ppm

limit.

Engine design and engine management systems can greatly contribute

to a reduction in PM emissions by ensuring the most efficient

engine operation. Perhaps the most effective method of

reducing PM emissions is found in the exhaust after-treatment

systems.

The diesel oxidation catalyst (DOC) has proven to be somewhat

effective in breaking down the constituents of PM. However, the

DOC is not enough to meet the current emission standards regarding

particulate matter emissions. This is where the diesel particulate

filter (DPF) becomes an important element of overall PM

reduction.

 

 

Corect, nu doar ca esti habarnist, dar te si complaci in penibilitate. Felicitari, esti campion la Google search. Cu toate acestea vad ca n-ai reusit sa pricepi chiar si din posturile colegilor tai de forum, ca prezenta filtrelor de particule nu influenteaza ceea ce RAR-ul masoara pe masini la ITP sau chiar si la testele dinamice. Si cu toate astea ai reusit sa subliniezi ceea ce am zis si eu mai sus, o masina Euro 4 cu DPF eliminat va merge la fel de bine si va avea aceleasi emisii de CO2 si NOx ca si una cu DPF datorita unei gestiuni electronice gandite pentru functionarea cu DPF. Iti multumesc pentru sustinere.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.