Jump to content

[DIY] RETROFIT OBC 4


Apple

Recommended Posts

Salut... in scurt timp voi pune OBC-ul si voi face un DIY dar pana atunci va dau cateva sfaturi...

 

In primul rand aveti grija cand cumparati OBC-ul 4. Inauntrul acestuia exista un coding plug care este in functie de motorul masinii... Coding plug-urile spun OBC-ului cum sa citeasca si sa interpreteze datele... Pe unele 520 si 518 E 34 nu exista nici un fel de interpretor ptr datele motorului si este foarte costisitor si deloc recomandat sa trageti fire de la mufa de diagnoza in bord ptr a il face sa mearga... puteti strica suficiente pe acolo, deci nu va recomand. La modelele 525, 530, 535 exista acest coding plug deja la masina, deci un OBC 4 luat de la aceste modele ar trebui sa mearga in mod normal. Pentru 520 si 518 este recomandat sa luati exact OBC-ul de la aceste modele, daca nu veti pati ca mine si va trebui sa faceti modificari.

In primul rand, trebuie sa vedeti ca mufa care intra in OBC 2 care il aveti pe masina (acela doar cu ceas si temperatura) sa aiba foarte multe fire. daca este asa, atunci e bine, puteti pune OBC 4. Daca nu, aveti de lucru ca in prima varianta, ceea ce e nasol...

Eu am luat un OBC 4 de pe un M5 E34, la vreo 2 mil. E un pret ok, daca OBC-ul il dai jos cu mana ta si il vezi ca mergea cand s-a scos de pe masina. La dezmembrari pe Mihai Bravu s-ar putea sa il gasiti mai ieftin cu vreo 500.000 dar sa stiti ca nu merita... Am incercat vreo 4 pe acolo si unele sunt varza, altele nici macar becurile nu se aprind la ele.

Am luat OBC-ul l-am pus pe masina, dar nu se aprindeau decat becurile. Am vrb cu mai multi colegi de forum si, cu ajutorul lui Iulian518, am descoperit ca unul din fire nu se alimenta. Mai exact trebuia ca pe unul din fire sa am un plus, ceea ce nu se intampla...

Am taiat firul gri-galben-rosu, am scos un pic de izolatie de pe firul galben-rosu si am legat firele. Pe display va aparea PPPP ca in cazul meu daca OBC-ul care l-ati luat nu are coding plug de 520, sau va functiona daca aveti norocul sa gasiti unul exact ptr 520.

Coding plug-ul il gasiti la Bavaria la 40 de euro cu tot cu TVA, pe baza de comanda. Eu il astept cu nerabdare. Oriunde in alta parte este mai scump cu cativa euro, iar pe net veti gasi pe undeva pe la 30 de euro, adaugand transportul iese un pret si mai mare.

Aveti grija ca suportul nu se potriveste. OBC cu data si temperatura este mai scurt decat OBC 4. Va trebui ori sa scoateti acele plastice din spate (adica sa le taiati sa incapa OBC-ul) ori sa comandati un panel ptr OBC 4 care costa 45 de euro tot la AB. As fi comandat unul dar din pacate nu se potriveste la mine. Eu am climatizre bi-zona ca la seria 7 si nu va merge... Ar trebui sa comand un panel de seria 7 E32, dar acela este si mai scump...

Din coding plug aveti nevoie de fapt doar de un mini PCB care se va lipi pe cei 6 pini de pe spatele OBC-ului dupa ce il desfaceti pe acesta...

Acum astept coding plug-ul ca sa va pot face poze si sa vedeti in ce consta toata operatiunea... :blink:

 

PS: Coding plug-ul pe care trebuie sa il comandati are part number 65818360997

Link to comment
Share on other sites

 

In primul rand aveti grija cand cumparati OBC-ul 4. Inauntrul acestuia exista un coding plug care este in functie de motorul masinii... Coding plug-urile spun OBC-ului cum sa citeasca si sa interpreteze datele... La unele modele CODING PLUG-ul se afla in ceasul de la bord.De aia ti-am spus sa vii sa probezi cu al meu.Succes

Link to comment
Share on other sites

 

In primul rand aveti grija cand cumparati OBC-ul 4. Inauntrul acestuia exista un coding plug care este in functie de motorul masinii... Coding plug-urile spun OBC-ului cum sa citeasca si sa interpreteze datele... La unele modele CODING PLUG-ul se afla in ceasul de la bord.De aia ti-am spus sa vii sa probezi cu al meu.Succes

158927[/snapback]

Ala de la ceasuri este pentru ceasuri , cel de la obc este pentru obc :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ala de la ceasuri este pentru ceasuri , cel de la  obc este pentru obc :blink:

158929[/snapback]

Daca il scot pe ala de la ceasuri nu-mi mai merge obc-ul sau daca ii pun alt ceas.Am probat f multe ceasuri pana fara coding plug si nu a mers nici unul al meu avea km blocat la 299960

Link to comment
Share on other sites

Asa este,ciudat.Tu ai coding plug la obc?,eu nu,am la ceasuri.

158941[/snapback]

la ceasuri am sigur :) dar la obc este inauntru , in carcasa , daca te uiti pe schema cu firele care pleaca de la obc vei observa ca doar unu pleaca la instr cluster adik cel care trebuie sa afiseje pe display ul de la cc :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu intelegeti niste chestii... Coding plug-ul se afla in OBC... La unele modele intr-adevar nu este in OBC ci in CC. Eu nu am CC, decat unul ptr erori grave si care afiseaza in bord atunci cand ma lasa ceva... De exemplu, aveam un furtun de la pompa de servo la caseta fisurat... mi-a afisat power steering fluid loss ... deci... nu cred ca vrb de acelasi lucru totusi... Ca sa ne lamurim, ziceti part numberele de pe OBC-urile voastre si part numberele de pe bord si atunci putem avea o explicatie...

Coding plug-ul de care vorbesc nu exista sigur la masinile cu motoare de 2 litri, 2,5 litri pana in anul 1992, si 3,5 litri pana in 1991. La restul exista o parte a coding plug-ului in CC. De acolo vine un fir ptr ca OBC-ul sa afiseze datele sincron cu CC. De asta exista uneori diferente de afisaj sau nesincronizari ale OBC-ului cu CC-ul. Chiar era cineva pe aici care se plangea de asa ceva... In orice caz sigur coding plug-ul de la CC nu indeplineste functia de coding plug ptr OBC.

 

Anyway... mai am de asteptat pana saptamana viitoare cand vine coding plug-ul de la Bavaria... Ard de nerabdare... :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca vrb de acelasi lucru totusi... Ca sa ne lamurim, ziceti part numberele de pe OBC-urile voastre si part numberele de pe bord si atunci putem avea o explicatie...

Coding plug-ul de care vorbesc nu exista sigur la masinile cu motoare de 2 litri, 2,5 litri pana in anul 1992, si 3,5 litri pana in 1991. La restul exista o parte a coding plug-ului in CC. Masina mea este 530i din 89 cu obc din fabrica.De 2 luni am pus motor ca al tau m50 2000c,si obc-ul functioneaza la fel ca inainte.

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca vrb de acelasi lucru totusi... Ca sa ne lamurim, ziceti part numberele de pe OBC-urile voastre si part numberele de pe bord si atunci putem avea o explicatie...

Coding plug-ul de care vorbesc nu exista sigur la masinile cu motoare de 2 litri, 2,5 litri pana in anul 1992, si 3,5 litri pana in 1991. La restul exista o parte a coding plug-ului in CC.                                                                                                                    Masina mea este 530i din 89 cu obc din fabrica.De 2 luni am pus motor ca al tau m50 2000c,si obc-ul functioneaza la fel ca inainte.

159459[/snapback]

pai vad ca nu prea merge : http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=10462&hl=

Link to comment
Share on other sites

Eu am modelul nou , si are tot patru mufe :blink: , este tot VDO , si are spatele albastru deschis , obc ul meu are codul :65 81 8 351 055

Citez din www.bmwe34.net :

The e34's have 2 different types of OBC one for the BMW 518i,520i and a different type for the BMW 525i,530i,535i,540i.

There are two types of OBC but you can fit ANY OBC IV (without the coding plug socket) into a 518 or 520 with a little modification.

I successfully retro-fitted an OBC IV (with GONG and Temp Sensor) into my 1995 520SEi where the OBC DID NOT have the coding plug socket in it and it's fully operational.

All the OBC IV's out of higher spec cars eg.525, 535, etc (without coding plug socket's) are technically dumb on their own as they have no information about the car's engine type, etc.

This means you go to BMW (like i did) and buy a coding plug for £20 (UK).

BMW need to know Year, Model, Petrol or Deisel, Plastic or Metal Fuel Tank so that the coding plug has the correct calculation's for your engine, eg. MPG,etc.

You then take the coding plug apart so your left with a mini PCB. You then open your OBC and solder the mini PCB onto the back of your OBC. It's only 6 pins and is super easy to do.

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum stiti... a venit coding plug-ul... AB s-a tinut de cuvant si mi l-a livrat azi, adica ieri, 5.12.2006. A durat 7 zile. Le multumesc ca au adus exact ce trebuia.

Coding plug-ul vine sub forma de stecher. Acesta se desface la unul din capete si din acea mufa se extrage un circuit cu 8 pini si un mini PCB.

Se desface OBC-ul, atentie are 4 cleme de plastic chiar in fata, 2 sus si 2 jos, plus 2 suruburi in partea din spate. Desfaceti cu grija suruburile pentru ca ele se prind in filete de plastic ce sunt fixate foarte inteligent pe o clema ce tine panglicile din interior.

Circuitul extras din stecher trebuie lipit pe spatele OBC-ului, chiar langa mufa mama, pe un rand de 8 pini. Mini PCB trebuie sa fie spre dreapta, spre piesa albastra, asta ca si orientare a corespondentei pinilor. Nu veti reusi sa lipiti circuitul direct pe placa, va trebui sa folositi fire. Eu am folosit cum se poate vedea din poze, fire dintr-un cablu UTP, pentru ca sunt marcate si le puteti deosebi si numerota foarte usor. Va recomand sa folositi un ciocan de lipit cu varf foarte fin, eventual o statie de aer cald, ptr ca este foarte greu de lipit cu pistolul. Eu n-am avut decat pistol la indemana si nu mai aveam rabdare, asa ca m-am descurcat cum am putut. Aveti foarte mare grija sa nu folositi o temperatura foarte inalta pentru ca puteti arde circuitele. Nu puneti floudor in exces pentru ca puteti uni contacte intre ele si, Doamne fereste, scurtcircuitati ce nu trebuie.

Dupa ce lipiti firele intai pe circuit, apoi le lipiti pe placa OBC, decupati in spate cutia deasupra mufei, pentru a putea sta liber circuitul, altfel el nu intra si se pot presa si rupe firele pe care tocmai v-ati chinuit sa le lipiti.

Dupa ce ati facut acest artificiu, mergeti la masina. Aveti grija sa decuplati borna de la baterie, apoi cuplati OBC-ul. Nu uitati ca unul din fire nu se alimenteaza. Mai exact trebuia ca pe unul din fire sa aveti un plus, ceea ce nu se intampla...

Taiati firul gri-galben-rosu, scoateti un pic de izolatie de pe firul galben-rosu si legati firele. Recuplati borna si porniti masina. Daca pe afisajul OBC vedeti --:-- UHR, felicitari, operatiune reusita. In rest trebuie setat OBC-ul. Eu inca nu l-am setat am schimbat doar limba. Se apasa simultan pe butonul 1000 si pe butonul 10, pe display apare TEST. Apasati o data 10 si o data 1. Va aparea TEST 11. Si apoi alegeti de acolo limba 0. Nu alegeti US sau UK, pentru ca va fi setat pe masurile britanice (mile, galon, etc.) si nici E, pentru ca inseamna spaniola. Apasati apoi S/R pentru activare. in rest si eu inca nu le stiu pentru ca era deja ora 3-4 dimineata si toata operatiunea luase deja vreo 3-4 ore.

Mai ramane de aranjat partea estetica. OBC-ul 4 este mai lung decat OBC 2, cel simplu cu temperatura si ceas. De aceea va trebui sa taiati plasticele din masca de plastic sau sa cumparati o masca cu suport de OBC4, care costa 45 de euro cu TVA la Automobile Bavaria. Eu inca nu am facut nici una nici alta ca era tarziu. Maine rezolv.

Atasez si poze din timpul montarii... Sper sa va descurcati si sa intelegeti.

 

PS: Le multumesc pe aceasta cale politistilor de la sectia 16 Bucuresti, care la ora tarzie la care patrulau, au inteles ca e vorba de cineva nebun, care a vrut sa faca un OBC 4 sa mearga, si nu vreun hot care sparge masini. Pe mine m-a apucat montajul asta la ora 12 noaptea, eram la un prieten, am montat acolo si s-a terminat totul la ora 3 jumate dimineata... E de inteles ca oricine umbla la fire la o masina trebuie verificat.

 

Ma duc sa dorm macar 3 ore ca mai am de schimbat maine dim un furtun de servo... :blink:

post-1970-1165371627_thumb.jpg

post-1970-1165371673_thumb.jpg

post-1970-1165371721_thumb.jpg

post-1970-1165371794_thumb.jpg

post-1970-1165371835_thumb.jpg

post-1970-1165371872_thumb.jpg

post-1970-1165371915_thumb.jpg

post-1970-1165371956_thumb.jpg

post-1970-1165372003_thumb.jpg

post-1970-1165372047_thumb.jpg

post-1970-1165372091_thumb.jpg

post-1970-1165372139_thumb.jpg

post-1970-1165372200_thumb.jpg

post-1970-1165372234_thumb.jpg

post-1970-1165372270_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care doreau sa stie PIN-outul iata-l:

 

Ceas digital/sensor temperatura

pin4: ground

pin5: blue/red/yellow, temp sensor

pin8: + from fuse F1

pin9: + from fuse F20

pin18: white/blue, chimes

pin19: white/red, chimes

pin22: grey/red, light switch

 

 

OBC

---

pin1: violet/green/yellow, alarm system

pin10: black/green, starter

pin6: + from fuse F17

pin9: + from fuse F20 (red/yellow)

pin8: + from fuse F1

pin22: grey/red, light switch

pin25: yellow/red, turn signal switch

pin3: white/yellow, diagnostics

pin16: white/violet, diagnostics

pin14: white/grey, instrument cluster

pin7: black/white, instrument cluster

pin4: ground

pin5: blue/red/yellow, temp sensor

pin20: black/red/yellow, pre-ventilation

pin21: black/white, pre-ventilation

pin23: violet/white/yellow, alarm system

pin17: red/grey/yellow, alarm system

pin26: black/red/yellow, fuel tank level sensor

pin12: brown/violet, fuel tank level sensor

pin11: white/black, DME

pin24: black/violet, DME

pin19: white/red, chimes

pin18: white/blue, chimes

pin15: white/brown, radio

pin2: blue/brown/yellow, radio

Link to comment
Share on other sites

Mai ramane o problema: deblocarea functiilor ascunse si a testelor de OBC.

Am gasit peste tot ca acest lucru se face intrand in meniul de test, apasand simultan 10 si 1000, apoi folosind 10 si 1 se alege testul 19, se apasa S/R, apare 0000 LOCK si se introduce data curenta. Depinzand de limba setata se alege formatul DDMM sau MMDD. Numai ca dupa ce introduceti in oricare din formate, veti descoperi ca apasand S/R va apare ceasul.

Sper sa pot rezolva problema in alt fel... deocamdata OBC-ul e cuplat la computer si incerc sa ii citesc niste instructiuni din EEPROM...

Va dau raspunsul si la aceasta intrebare intr-o ora.

Link to comment
Share on other sites

Cam tardiv, dar...

 

E34 520i OBC IV Retrofit

 

Sorry ca nu l-am gasit mai devreme, te mai scuteam de munca.

 

M-am pus si eu pe cautat info, ca la mine problema e un pic mai delicata: nu am decat 3 fire in mufa din spatele ceasului, deci trebuie sa fac si ceva cablaje. Plus ca eu am coding plug-ul in ceasurile de bord.

Link to comment
Share on other sites

coding plug-ul in ceasurile de bord... nu prea cred... fa o poza te rog cu ce coding plug ai gasit in ceasurile de bord... Ala e alt coding plug... :blink:

Si zi-mi culoarea de la mufa din spatele ceasului...

Edited by Apple
Link to comment
Share on other sites

Coding plug retains mileage of vehicle and will have vin# printed on it if original. If yours is pre Feb 89 your coding plug will be built into the instrument cluster

 

I'm '88 luna 9. Am gasit doc cu ce fire tre' sa cablez, dar e in germana, si ... :)

 

LE: Cred totusi ca ai dreptate si ala e alt coding plug decat cel necesar OBC-ului...

 

There is two model of instrument clusters, one from built date: '88- Feb 89 with the coding plug in the wiring harness (brown connector), and another one after '90, the coding plug is inside the instrument cluster.

 

Dar ce vor sa zica cu:

[coding plug asta din instrument cluster] - It controls the odometer reading, miles/kilometer/ some of the gauge functions as well. [...] Also since the obc shares data with the coding plug, the plug to the obc on the back of it must be disconnected and wait at least one minute after the coding plug has been changed.

 

Pana la urma, exista cp si in instrumente si in obc? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Un mic update thanks to MuadDib...

Iata codurile de coding plug necesare necesare pentru retrofitul OBC-ului...

Kunststofftank = rezervor de plastic; Blechtank=sheet metal tank

520iM20 Limo; Blechtank 65 81 1 384 777

520iM20 Limo; Kunststofftank 65 81 1 389 527

520iM50 Limo / 520i Touring; Blechtank? bis 9/93 65 81 8 351 053

520iM50 Limo / 520i Touring; Blechtank? ab 9/93 65 81 8 360 998

520iM50 Limo / 520i Touring; Kunststofftank bis 9/93 65 81 8 351 054

520iM50 Limo / 520i Touring; Kunststofftank ab 9/93 65 81 8 360 997

524td Limo ?? 525td Limo / 525td Touring / 525tds Limo / 525 tds Touring; bis 9/93 65 81 8 359 376

525td Limo / 525td Touring / 525tds Limo / 525 tds Touring; ab 9/93 65 81 8 360 999

Kunstofftank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.