Jump to content

Fluierat in zona cutiei de viteze aparut imediat dupa montare KIT nou ambreiaj LuK


Recommended Posts

In urma cu 5 zile am fost la service cu masina (BMW E46 sedan 316i / 105 CP din 05/2001), sa-i inlocuiesc kit-ul ambreiaj cu unul de la LuK (placa, disc, rulment de presiune) si pe langa kit si flansa cardan, suport ax cardanic si bucsa diferential. Imediat dupa ce mi-au schimbat piesele cei de la service, cand am pornit motorul, am auzit la relantiu un fluierat discret (fluierat metalic - gen rulment) in zona cutiei de viteze pe care nu il mai auzisem pana atunci. Am zis ca poate e ambreiajul nou si in scurt timp se va "pasui" discul de ambreiaj. Cand am plecat de la service si motorul s-a incalzit, am constat cand stateam la semafor ca se aude un fluierat metalic discret din zona cutiei de viteze (asta in contextul in care era scoasa din viteza, motorul pornit si pedala de ambreiaj era sus, evident). Cand apasam ambreiajul disparea imediat fluieratul respectiv si se auzea doar motorul, dar cum ridicam pedala de ambreiaj, revenea imediat fluieratul. Mai enervant a devenit cand acceleram usor in treapta 1 cand plecam de pe loc, de la relatiu pana la aprox. 1500 rpm se auzea un fluierat sau un vajait ascutit (nici nu stiu cum sa-i spun), similar cand tii un plastic apasat pe flancul cauciucului de la bicicleta (de ex. zona pe care ruleaza dinamul). Apogeul vajaielii era cand acceleram usor (de ex. in treapta a 3-a) si ajungeam pe la 2200-2300 rpm, se auzea destul de clar si evident acel vajait (chiar era perceptibil si cu muzica pornita). La fel se aude si cand masina intra in decelerare pe la 2200 rpm si pe la aprox. 1500 - 1700 rpm, se aude acelasi fluierat sau zzzzzzz -ait mai ascutit (cateodata am impresia ca se aseamana cu fluieratul unui avioan cand aterizeaza ... bineinteles mult mai incet :D).

 

Dupa mai multe documentari pe net, cred ca ar fi vorba despre Rulment priza directa (piesa nr. 5), http://bmwfans.info/..._mass_flywheel/. Altfel nu prea pot gasi nici o explicatie, cum de inainte de a schimba ambreiajul nu se auzea nimik si dupa schimbare, m-am ales cu acest fluierat, vajait sau ce-o fi el. Uleiul din cutie l-am schimbat ultima oara la BMW Filaret in urma cu aprox 3 ani (au pus ARAL) si nu cred ca l-ar fi pierdut (semne de scurgeri evidente nu sunt). Masina are 152.000 km

 

Fluieratul se aude numai cand ambreiajul este cuplat si pedala de ambreiaj este sus, evident. Sau cum se mai zice - in priza directa. Cand apas pedala de ambreiaj la relantiu, fluieratul dispare.

 

Ii rog pe cei care au mai avut problema aceasta cu ambreiajul, sa ma ajute cu niste pareri.

 

Va multumesc

 

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

pai de asta ma tem, ca o sa dea jos din nou cutia de viteze si o sa-mi zica ca ma mai costa nu stiu cat manopera.

 

Dar sa stii ca ambreiajul functioneaza impecabil dupa ce l-am schimbat, schimba treptele foarte usor, nu mai trepideaza la pornirile de pe loc, dar acum a aparut problema asta cu fluieratul

 

Asa ca, daca furca NU era montata corect sau ar fi cazut in timpul motajului, n-ar fi trebuit ca ambreiajul sa nu functioneze corect. Am dreptate?

 

Insa el functioneaza foarte bine.

 

 

Nu au pus furca la ambreiaj bine sau a cazut in timp ce o montau .Du-te inapoi la ei ca trebuie sa dea inapoi cutia jos.

Link to comment
Share on other sites

Pai ea nu cade de tot de acolo ,cade putin de pe pozitie .Ea are un surub de reglare daca nu ma insel si daca nu au reglat furca dupa noul ambreiaj tot asa nu e pe pozitie si freaca putin in placa de presiune si de acolo zgomotul.Eu zic asta pt ca ,cred ca este ambreiaj hidraulic si are cilindru si implicit tija daca gresesc sa ma corecteze cineva.

Nu au de ce sa te taxeze suplimentar, nu e vina ta ca nu monteaza ei corect piesele... zic si eu.

Edited by 99buz
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e cazul sa cautati greseala undeva si nici sa va dati cu parerea.

 

A fost la un service? Fix acolo trebuie sa se intoarca pentru lamuriri din moment ce a platit pentru o operatiune.

Poate e o greseala, poate nu este. N-ai de unde sa stii pana nu verifici.

 

Furca nu se regleaza la schimbul de ambreiaj.

 

Uite cum arata furca la BMW:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=21_0093&hg=21&fg=05

 

Nu are suruburi de reglaj. Doar piesa 6 poate fi uzata. E un pin din plastic. Insa, in general, sunt intacte.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Le-am trimis un mail celor de la service -ul specializat pe BMW -uri, unde am schimbat kit-ul de ambreiaj, iar acestia mi-au spus:

 

"Prin absurd daca rulmentrul de la volanta era uzat si stricat facea la fel si cu kit-ul vechi nu doar la cel nou! Volanta si rulmentul erau ok cand a schimbat kit-ul!Facem in felul urmator, desfacem din nou cutia de viteze si daca sunetul vine din kit-ul nou de ambreiaj platesti manopera de demontat-montat, daca este din orice altceva o suportam noi! Nu putem raspunde pentru piesele aduse de client!"

 

Aici au perfecta dreptate la fraza "Prin absurd daca rulmentrul de la volanta era uzat si stricat facea la fel si cu kit-ul vechi nu doar la cel nou", dar din pacate nu a fost asa, caci fluieratul respectiv a aparut doar dupa ce au schimbat kit-ul de ambreiaj. Probabil atunci s-a modifcat ceva si a declansat producerea acestui fluierat. Ce? nu stiu inca.

 

Si la partea asta au perfecta dreptate cei de la service "Nu putem raspunde pentru piesele aduse de client!", iar daca fluieratul provine de la una din piesele din kit-ul de ambreiaj nou de la LuK, raspunzatori pt. acest lucru ar trebui fie cei de MisterAuto.ro, caci de la ei am cumparat kit-ul de ambreiaj si ar trebui sa fie acoperit de garantie ... parca.

 

Oricum, ma voi intoarce la service sa analizeze si ei zgomotul si apoi sa ia o decizie. Pana atunci, nu pot face decat presupuneri despre cauza acestui fluierat.

 

Singurul regret pe care il am acum dupa toata intamplarea asta cu fluieratul, vajaitul sau ce-o fi el, este ca nu le-am solicitat celor de la service sa-mi puna vechile piese in portbagaj, ca sa elimin din start orice banuiala.

 

In fiecare moment in care merg cu masina si incepe sa se auda fluieratul respectiv imi zic: am vrut sa schimb ceva in bine, dar nu se aude bine. :D

 

Asadar, ramane sa va comunic ce s-a intamplat dupa ce ma voi intoarce de la service.

 

Merci pt. pareri tuturor

 

 

Link to comment
Share on other sites

Facem in felul urmator, desfacem din nou cutia de viteze si daca sunetul vine din kit-ul nou de ambreiaj platesti manopera de demontat-montat, daca este din orice altceva o suportam noi!"

 

 

 

si daca sunetul vine din kitul de ambreiaj din cauza ca au montat ei prost rulmentul in furca, sau furca nu a fost infipta corect in cutie, sau furca era fisurata montat invers etc, cine este de vina?

Link to comment
Share on other sites

si daca sunetul vine din kitul de ambreiaj din cauza ca au montat ei prost rulmentul in furca, sau furca nu a fost infipta corect in cutie, sau furca era fisurata montat invers etc, cine este de vina?

 

Cand apasam ambreiajul disparea imediat fluieratul respectiv si se auzea doar motorul, dar cum ridicam pedala de ambreiaj, revenea imediat fluieratul.

adica nu e rulmentul sau furca...rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

Exact de piesa 6 vorbeam ,insa la un pr la un 520i e39 am vazut ca e de fier (asa cred)si nu l-a montat corect si exact asa ii facea ca si la ALEPT.

 

Piesa aia e imposibil sa fie din metal. E din plastic si nu poate fi montat corect sau incorect. Doar se impinge putin pe pozitie.

 

Rulmentul de la volanta nu avea cum sa mearga perfect cu kit-ul de ambreiaj vechi si sa faca zgomot cu noul kit de ambreiaj.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

KIT -ul de ambreiaj de la LUK l-am montat la Bimmer Service (in Bucuresti) si am si factura care confirma plata manoperei pt. montajul kit-ului de ambreiaj. Asa ca din punctul asta de vedere sunt acoperit cu garantia ... sau cel putin asa ar trebui sa fie.

 

ai garantie la kit daca e problema de la piese , daca nu ai montat la nea fane in coltul strazii , poate fi rulmentul prost ,defect . Nu ai alta solutie decat sa desfaci . Asta e , se intampla .

Link to comment
Share on other sites

Exact asa se aude si la mine, in acelasi interval de turatii, in special in decelerare cand trece prin zona de turatii respectiva (1400 - 2200 rpm) sau cand accelerez usor si trecerea prin zona de turatii (1400 - 2200 rpm ) este mai de durata (adica stau prin 2000 - 2300 rom cateva secude in zona asta). Si la mine e la fel. Sunetul asta ca un fluierat se aude cu precadere in treptele 1,2 si 3, dar asta poate si datorita ca in Bucuresti mai greu am reusit sa ajung cu a 4-a sau a 5-a la turatiile astea, mai ales ca am iesit cu masina din service de cateva zile si nici nu am prea mers distante lungi cu ea. La relantiu fluieratul se aude mai incet si poate de aceea e mai greu sesizabil, mai ales daca auzi si motorul in habitaclu. Poate tu ai diesel.

 

nde)

La mine se aude un sunet de genul doar cand masina e in viteza, cu precadere in treptele inferioare in zona 1500-2200rpm. La relanti daca accelerez e totul ok, se aude normal. Ma gandesc si eu ca o fi de la ambreiaj sau volanta...naiba stie.

Link to comment
Share on other sites

Asa ziceam si eu, ca nu avea cum sa mearga perfect cu kit-ul de ambreiaj vechi si sa faca zgomot cu noul kit. Dar cum nu sunt mecanic, am zis ca cine stie se schimbari s-or fi produs cu ocazia montarii noului kit si a aparut fluieratul asta. Nu sunt mecanic, dar sunt pasionat de automobile si nu sunt nici strain de modul de functionare al componentelor masinii, plus ca anumite operatiuni mi le fac singur (deci nu-mi este straina mecanica) si esenta este sa intelegi principiul de functionare a unui ansamblu, iar in cazul meu, analizand situatia, zgomotul produs, piesele schimbate si cele ramase neschimbate din zona ambreiajului, am tras concluzia ca nu poate fi decat rulmentul de priza directa. Dar voi merge la Bimmer Service, unde am montat kit- ul peste 1 saptamana sau doua si atunci ii voi lasa pe dansii sa traga concluziile. Evident ca nimeni nu avea nici un interesa sa se munceasca de 2 ori la aceeasi operatiune, dar daca asta e rezultatul, ce sa fac ... trebuie sa-l remediez.

 

Merci oricum pt. informatii

 

 

 

Piesa aia e imposibil sa fie din metal. E din plastic si nu poate fi montat corect sau incorect. Doar se impinge putin pe pozitie.

 

Rulmentul de la volanta nu avea cum sa mearga perfect cu kit-ul de ambreiaj vechi si sa faca zgomot cu noul kit de ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

KIT -ul de ambreiaj de la LUK l-am montat la Bimmer Service (in Bucuresti) si am si factura care confirma plata manoperei pt. montajul kit-ului de ambreiaj. Asa ca din punctul asta de vedere sunt acoperit cu garantia ... sau cel putin asa ar trebui sa fie.

 

 

daca este volanta defecta nu esti acoperit deloc

banuisec ca au erificat la service daca e in parametri inainte de a monta kit-ul de ambreaj

Link to comment
Share on other sites

Cei de la Bimmer Service mi-au spus exact asa: "Volanta si rulmentul erau ok cand a schimbat kit-ul!"

 

Deci trage si tu concluziile

 

 

 

daca este volanta defecta nu esti acoperit deloc

banuisec ca au erificat la service daca e in parametri inainte de a monta kit-ul de ambreaj

Link to comment
Share on other sites

nu eu trebuie sa trag concluziile , in caz de garantie se face costatarE ( inclusiv cu expert autorizat ) si daca s-a montat in anamblu defect garantia e pa

la asta m-am referit, nu stiu ce ti-au spus sau cum e situiatia reala ca nu am fost cu piesele in brate

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

buna.

am si eu o intrebare... nu sunt specialist dar as dori niste pareri de la cineva cu experienta.

am schimbat volanta si kitul de ambreiaj de pe e46-le meu si am observat un clinchet cand apas ambreiajul iar cand il las se aude din nou.

mentionez ca motorul e oprit si schimbatorul la neutru. am incercat cu motorul oprit si cu schimbatorul in I II III etc si la fel se aude.

ar fi vreo problema sau se aude doar pana si aseaza piesele in angrenaj?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.