Jump to content

1993 BMW 520i


drujbex

Recommended Posts

am uitat sa update:

 

am luat masina, merge perfect, acu' e intepenit la 1/2, nu pierde antigel.

 

pompa de apa veche pe langa faptu' ca avea pale de plastic (si chiar se vede o fisura) avea scris cu carioca pe ea "M50", semn ca a fost luata din dezmembrari. pompa de apa... din... dezemembrari. :goodjob:

mda, no comment, e gresala mea ca n-am schimbat TOT ce tine de racire atunci cand am cumparat-o. probabil ar trebui sa-i schimb si radiatorul...

 

saga cu articulatiile nu s-a schimbat, acum simt ca o ia putin caroseria inainte fata de punte, pe fata, la franare => trebuie brate inferioare noi. nu stiu daca sa iau de aluminiu (nu ruginesc, arata mai bine) sau de fier (ruginesc, posibil sa fie mai ieftine, oricum nu e asta un criteriu). cred ca o sa caut ce s-a pus OEM pentru anu' meu si comand pe acelasi producator. raspunsul cred ca e TRW.

 

sper sa nu ma puna necuratu' s-o vand odata ce toate articulatiile o sa fie noi. :frantics:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

niste poze cu ce-am facut joia trecuta, plus un filmulet :D

 

filmuletul

 

 

aici in habitatul ei natural

 

Ut0Bs0b.jpg

 

 

 

aici cum trebuie sa tii piciorul fin ca o pana pe acceleratie ca sa obtii un consum excelent pentru mersul pe autostrada de 10L/100km

73MOE99.jpg

 

 

 

cheile dobrogei

3DmZdV6.jpg

 

 

 

K7PTPxf.jpg

 

 

CElm7jQ.jpg

 

 

B1NbovX.jpg

 

 

 

si in navodari, unde erau taberele alea de vara

kJCYQVr.jpg

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

nu v-a placut albumu' ? :p

anyway, update lista cu ce mai tre'

 

- brate superioare/inferioare fata; se simte in volan cum unele gropi il scutura, de asemenea la franari bruste caroseria o cam ia inainte fata de punte. JUR ca niciodata nu se termina saga cu suspensiile la masina asta!!! daca e cineva care se gandeste sa-si cumpere un E34 si cauta info pe google si ajunge aici, pe acest topic, vreau sa stie ca pe langa verificarile pe care le faci pentru orice masina SH, trebuie sa puna 1000 de euro deoparte pentru a-i face dintr-un singur foc toata suspensia cu piese OEM (sachs, lemforder, etc). si inca 300-400e pentru vasc/termostat/pompa de apa + role accesorii + curele.

 

- strang niste $$$ pana in aprilie cand o sa-i fac o revopsire completa in aceeasi curloare. daca n-ar fi avut putina rugina la aripa spate stanga si pe la usi, o mai lasam, ca spalata arata OK si nu stau cu grija ca daca apar noi zgarieturi!? dar pe langa aceste elemente mai am si o aripa cu lac sarit/exfoliat, urme de polish prost pe plafon, si incet-incet se aduna si tot ajung sa fie necesar sa fac toata masina

 

- electrovalve calorifer + pompa auxiliara

 

dupa aia, nu stiu, cred ca o sa caut niste tovarasi sa inchiriem un garaj ceva pentru a o conserva; incep sa-mi doresc ceva mai nou pentru mers zi de zi, da' nu sunt inca pregatit s-o vand.

 

ce BMW mai nou de 2008 pana-n 10-15.000 de euro cu 6 cilindri in linie, cat de cat fiabil recomandati? poa' sa fie si diesel

mentionez ca e60 nu-mi prea place cum arata, decat cu jante pe 19 in doua latimi si nu mai vreau jante cu talon mic pt mers zi de zi in tara asta. 17in maxim, deci.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mi-am recitit primul post aici, si acum, dupa 2 ani, ii voi aduce niste amendamente :D

 

 

 

- revopsita in 2009, arata ft bine vopseaua, cu exceptia catorva zone izolate unde s-a dus lacul (procent ft mic din suprafata totala) si a unei zgarieturi de cheie pe partea stanga

nu, nu arata. imi luase mie ochii ca era metalizata si pentru ca e superba culoarea. in aprilie/mai DACA nu pun guvernantii taxe de peste 1000 de lei anual vine revopsire (aceeasi culoare), abia astept!

 

 

 

 

- brate fata, bara directie, bielete antiruliu, bucsi bara stabilizatoare, amortizoare fata, flanse amortizoare fata inlocuite in decembrie anul trecut

dap, erau noi, absolut toate, fara exceptie, NISTE GUNOAIE

piese de o calitate ingrozitoare care au tinut un an sau maxim doi.

 

am invatat niste lectii esentiale pentru urmatoarea aventura pentru cand mi-oi mai lua o masina depreciata: mai bine piese neschimbate si negociez la sange avand atu-ul pretului reperelor noi.

sau daca are ceva schimbat, facut teme, intrebat CE piese sunt alea noi.

 

 

 

 

- n-are OBC, dar va avea

tot n-are :D

 

 

 

- sta excelent pe sosea, ruliu minim desi se simte ca e grea, insa te doare inima cand e peticit drumul si sunt gropi; e primul meu BMW si prima mea masina cu roti de 18 inch si talon atat de mic. presupun ca e normal sa te zgaltaie, mai ales ca are suspensie sport "M" din fabrica.

nu avea, si nici nu are suspensie M.

 

 

 

- pana la 3000 rpm se conduce ca orice masina, nimic spectaculos. dupa 3000 rpm te baga in scaun, iar dupa 4500 ar fi bine sa fii pe-o sosea lata in conditii de siguranta. impune o anumita reconfortanta cand accelereaza bagandu-te in scaun si scartaind pielea veche; mi s-a zis ca "asa trage bmw-ul vechi".

dap. asta inca e valabil.

 

 

 

- sunt sigur, insa, ca nu va mai dura mult pana ce-mi voi dori sa fie mai puternica;

si asta

 

 

 

- de fiecare data inainte sa plec cu ea, sau dupa ce-am terminat un drum, mai raman putin s-o admir; nu-mi pot lua ochii de la postura agresiva care nu compenseaza prin absolut niciun exercitiu stilistic nenecesar. totul este functional si sobru. i love it!

si asta!! still loving the looks

 

 

 

 

 

planuri de viitor:

- OBC

nu

 

- grup autoblocant cu un raport care sa favorizeze cruising-ul - aici poate ma pot ajuta alti propietari de e34 de pe forum cu un sfat? nu stiu ce raport are acum, dar e cam turata in a 5a la 120, vreo 4000rpm.

nu (inca)

 

- bolt-ons de performanta, n-as vrea s-o fac turbo sau ceva - ma gandeam la alta chiulasa, alte axe cu came, ceva sa ajung la 200-220whp ca acum banuiesc ca are vreo 170-180.

laugh1.gif

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

valida observatia cu grila.

o sa-i montez si una cromata sa vad cum da, eu m-am obisnuit cu look-ul asa si imi place mult, pare "murdered out".

 

intre timp masina a primit:

 

- Brat inferior dr fata, se pare ca cel montat anterior avea un defect de fabricatie, care cauza o noua bataie pe dreapta.

- Bara directie

- Levier directie

- Flanse amortizor spate -- se pare ca amortizoarele erau ok. acum IN SFARSIT nu se mai aude sunetu' de "carat dulap in portbagaj" cand trec peste denivelari. ar fi si culmea sa se mai auda ceva, cu exceptia amortizoarelor am schimbat absolut tot ce se poate schimba pe spate... si pe fata

 

question: unde s-o duc pentru aerul conditionat? vreau un service mai profi, sa faca investigatie cu UV, sa-mi arate clar pe unde pierde si ce e de facut.

AC-ul si valvele alea care dau drumu la antigel spre calorifer sunt singurele chestii ramase de fixat dpdv functional.

Edited by drujbex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.