BMWClub: Probleme la un N42 - BMWClub

Jump to content

  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Probleme la un N42

#21 User is online   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2008
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 18 July 2018 - 11:18

View PostCatalin318i, on 18 July 2018 - 07:57, said:

1.Sistemul valvetronic nu lucrează in parametrii rămân valvele blocate,
2.verifica valorile pe admisie si evacuare trebuie sa fie 120 cu 80.daca distribuția nu este bine pusa apar probleme.


Posted Image

sigur te referi la valvetronic ?
1. sist. valvetornic are ca principala piesa in componenta sa o a 3 a axa cu came, suprapusa celei de admisie, axa suplimentara ce are rolul de a actiona asupra axei de admisie schimband-ui astfel unghiul de deschidere al supapelor de admisie. axa cu came Valvetronic actioneaza asupra axei de admisie, prin intermediul levierelor intermediare astfel determinandui acesteia unghiul de deschidere al supapelor de admisie.

Pe intelesul tuturor, in momentul in care se apasa acceleratia la maxim, axa cu came suplimentara faciliteaza deschiderea maxima a supapelor, si cu cat actionarea pedalei de acceleratie este mai lina si progresiva cu atat mai mult sistemul Valvetronic Bmw limiteaza deschiderea supapelor, astfel oferind o cantitate limitata de aer, impreuna cu o cantitate limitata de combustibil, astfel obtinandu-se o economie de pana la 25% de carburant.
O alta componenta importanta a sistemului Bmw Valvetronic este sitemul de pinioane axa cu came variabile, unitati Vanos actionate hidraulic prin intermediul a cate un selenoid.
Aceste pinioane au rolul de a schimba pozitiile axelor cu came in functie de regimul de mers, fiind actionate hidraulic prin intermediul sistemului de ungere.Actionarea acestora se face de catre calculatorul motor, in raport cu volumul de aer cantarit de debitmetru si conform pozitii axe cu came citite de senzorii axelor cu came.
Rolul sistemului vanos este de a permite motorului un raspuns imediat la accelerari rapida, o pozitie generala a axelor cu came cat mai potrivita regimului de condus
0

#22 User is offline   zeronoo 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2079
  • Joined: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 18 July 2018 - 11:21

"sigur te referi la valvetronic ?<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">1. sist. valvetornic are ca principala piesa in componenta sa o a 3 a axa cu came, suprapusa celei de admisie, axa suplimentara ce are rolul de a actiona asupra axei de admisie schimband-ui astfel unghiul de deschidere al supapelor de admisie. axa cu came Valvetronic actioneaza asupra axei de admisie, prin intermediul levierelor intermediare astfel determinandui acesteia unghiul de deschidere al supapelor de admisie."


exact: pentru acceleratie, vanos este vanos - modifica unghiul axelor cu came, mai citeste o data pe wiki, valvetronic si vanos sunt 2 sisteme distincte

This post has been edited by zeronoo: 18 July 2018 - 11:22

0

#23 User is online   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2008
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 18 July 2018 - 11:38

@zerono...stiu.
0

#24 User is offline   zeronoo 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2079
  • Joined: 30-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Posted 18 July 2018 - 13:44

da, scuze, nu am fost atent...
0

#25 User is online   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2008
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 18 July 2018 - 14:00

nu e problema
(in plus era un post usor ironic)
dupa 2 vizite la Florin din chitila pentru probleme specifice N42-lui si indrumat 2 prieteni tot cu N42 la el....am mai "invatat/aflat" cate ceva despre motorul asta.
0

#26 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 18 July 2018 - 14:24

La florin din chitila am pus distributia acum 2 luni si axa cu sistemul valvetronic sunt ok asa mi-a spus.
0

#27 User is online   Eugen B 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1207
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 18 July 2018 - 14:54

Sunt posesor al acestui motor de ceva ani buni, utilizator destul de rar in ultimul timp, insa am cateva sugestii pentru tine:


-verifica tot ce inseamna traseul de aer -furtunul ce pleaca din filtrul de aer, furtunele valvei pcv; la vechimea masinii, ar fi o surpriza sa fie in stare buna
-verifica functionarea clapetei de acceleratie
-verifica debitmetru(asta e simplu, mergi cu mufa scoasa)
-presiune benzina in rampa, stare pompa benzina

Tot ceea ce am enumerat mai sus le-am schimbat deja, in decursul anilor, masina avand aprox 210 k si 17 ani vechime in acest moment, deci nu m-ar mira sa prezinte defecte si la tine.

Functionarea sistemului valvetronic, si anume a motorasului, din cate tin minte, sper sa nu ma insel, se putea face pe tester, sau parca se facea adaptarea lui cu un tester.

Cand am scris mai sus verifica, ma refer sa verifice cineva specializat, pentru ca noi, ca si utilizatori, oricat am fi animati de bune intentii, nu putem avea expertiza necesara intotdeauna.
0

#28 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 18 July 2018 - 15:03

Urmeaza sa schimb tot ce tine de valva pcv si senzor arbore. Furtunul care e intre clapeta si carcasa filtru de aer este ok, clapeta se vede putin murdara urmeaza sa fie curatata. Din cate mi-a spus fostul proprietar el a schimbat pompa de benzina cu cateva luni inainte sa o cumpar eu acum nu stiu daca a fost sh sau noua dar nu e exclusa. Si debitmetrul ar fii de banuit deoarece mai am mici oscilati care sunt foarte rare. Iarna masina porneste la sfert fara balbaieli, am tinut-o in garaj 3 luni pe timpul ierni nepornita si fara baterie scoasa si masina a pornit imediat dupa la o saptamana cand a inceput sa se incalzeasca afara a inceput sa se balbaie.

This post has been edited by Luv: 18 July 2018 - 15:06

0

#29 User is offline   Catalin318i 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 8
  • Joined: 29-October 17
  • Gender:Male

Posted 18 July 2018 - 17:03

View Postroby_m, on 18 July 2018 - 09:21, said:

@Catalin318i, la mine arata bine?

Posted Image

La ce m-am referit da, este perfect.astea fiind perfecte nu ai ceva complicat doar trebuie sa cauti un mecanic bun care stie sa regleze un valvetronic,alte pareri sunt inutile..am trecut prin aceiasi problemă
0

#30 User is offline   roby_m 

  • Frumos
  • Group: Members
  • Posts: 1346
  • Joined: 16-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 18 July 2018 - 20:34

View PostCatalin318i, on 18 July 2018 - 17:03, said:

La ce m-am referit da, este perfect.astea fiind perfecte nu ai ceva complicat doar trebuie sa cauti un mecanic bun care stie sa regleze un valvetronic,alte pareri sunt inutile..am trecut prin aceiasi problemă


Explica-mi te rog de ce zici ca trebuie reglat valvetronicul.
0

#31 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 24 July 2018 - 22:35

Intre timp a aparut si EML insotit de Check Engine, dupa ce apare eml in 10 secunde masina nu o mai pot tura deloc si cand opresc pe loc oscileaza intre 1000-1200 si martori DSC + Semnul exclamari pe galben, o opresc si dupa 5-10 minute iar apare.
0

#32 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 02 August 2018 - 21:37

Azi am reusit sa ii fac o diagnoza cam acestea sunt erorile https://imgur.com/a/D1BzUAV plus eroare pe senzor vibrochen. Se pare ca eroarea pe axa came evacuare tot persista chiar daca senzorul a fost schimbat cu unul nou si din cate mi-a explicat baiatu' ca pe evacuare nu-mi sta la anumite grade.. din cate am vazut erau 2 randuri la primu era pozitie actuala 120 grade iar pe al doilea rand sarea maxim pana la 60 si minim 50 depinde cand o lasa la relanti si cand o tura, in plus a inceput sa mi dea rateuri tot pe evacuare iar cand apa a ajuns aproape de jumate a murit motorul brusc. Am vorbit cu florin si mi-a spus ca as avea vanosurile duse, ce parere aveti?

This post has been edited by Luv: 02 August 2018 - 21:39

0

#33 User is offline   roby_m 

  • Frumos
  • Group: Members
  • Posts: 1346
  • Joined: 16-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 02 August 2018 - 22:49

In DIS poti vedea erorile mai detaliat.
La mine, de ex, era o eroare la un senzor de la o axa, in INPA scria doar de eroare, dar in DIS scria si ceva in plus legat de un scurt si intradevar problema a fost de la un fir intrerupt. Daca nu era DIS-ul puteam schimba tot si degeaba.
0

#34 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 02 August 2018 - 23:24

Da stiu ca unele testere nu arata, am mai incercat un delphi dar ala imi arata doar eroare pe ax came evacuare si sonda pe cand acesta imi arata cam tot.. simptomele masini de a se opri in mers sau la relanti mi-a aratat senzorul de vibrochen iar pt ca in ultima saptamana masina a stat pe loc deoarece imi aparea imediat dupa pornire eml si intra in limp mode de aici eroarea cu supapa unitate variabila ceea ce nu stiu este la ce componenta se refera.

This post has been edited by Luv: 02 August 2018 - 23:25

0

#35 User is offline   roby_m 

  • Frumos
  • Group: Members
  • Posts: 1346
  • Joined: 16-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Posted 02 August 2018 - 23:38

Iar legat de vanosuri, cred ca initial ar trebui sa incerci sa le cureti (nu stiu exact cum - intrun amestec de diluant si inca ceva...poti cauta pe net) si apoi sa vezi cum se comporta.
0

#36 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 02 August 2018 - 23:53

Nu stiu sigur dar am vaga banuiala ca nu ar fii problema de la vanos.. https://www.youtube....h?v=uhDiMQEVu8U asa facea si la mine imediat cum porneam masina de fiecare data.
0

#37 User is offline   crazyboy 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 482
  • Joined: 01-December 13
  • Gender:Male

Posted 03 August 2018 - 02:50

Ai problema cu vanosurile. Am avut aceeasi problema cu masina prietenei mele. Pana la urma am luat vanosuri Aisin noi si am scapat de problema.
0

#38 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 18 October 2018 - 16:31

Am schimbat motorasul vvt si vanosurile, am mers 100km si a mers super bine, astazi dupa ce am trecut de 4000 turati a avut o intrerupere si a reaparut eml, daca o opresc dispare si trebuie sa merg la turati mici precum 2500-3000 sa nu apara. Erorile au fost 2865 supapa unitate variabila limitare putere mod avarie limphome si senzor vanos semnal implauzibil din ce am inteles ca ar fii ceva pe la solenoizi si trebuiesc inversati si cu senzor excentric sau calculator vvt din spusele mecanicului.

This post has been edited by Luv: 18 October 2018 - 16:59

0

#39 User is offline   Luv 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 75
  • Joined: 21-February 17
  • Gender:Male
  • Location:Location Unknown

Posted 11 April 2019 - 11:20

Revin cu singura problema pe care o mai am la ora actuala. Pornirea balbaita careia nu-i dau de cap, are unele momente dupa ce sta nepornita in jur de 2-3 ore si apa ajunge undeva in zona albastra, porneste ok la sfert de cheie sau la a2 cheie rareori la a5 cheie. Tin sa mentionez ca motorul a fost reconditionat complet, nu am probleme pe sistemul de alimentare sau aer fals. Aseara am observat ca am avut o eroare pe senzorul de la ax came admisie (inainte imi aparea doar evacuarea) check engine nu era aprins.

This post has been edited by Luv: 11 April 2019 - 11:22

0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro