Jump to content

Sfat achizitie BMW Seria 3 E46


Adrian21

Recommended Posts

Buna tuturor!

 

Doresc sa achizitionez un BMW E46 pe benzina. Nu am mai detinut acest model, dar am mai condus E46 (320d, 2004). Avand in vedere faptul ca nu fac multi kilometri anual si nici nu vreau sa bag o groaza de bani in piese, am ajuns la concluzia ca cel mai potrivit pentru mine ar fi un model pe benzina. Modelele care ma intereseaza ar fi 316i facelift de 116 CP si 1796cc (sedan), dar ma gandesc serios si la un 318Ci de 118CP si 1895cc sau de 143CP si 1995cc, fiindca nu sunt vreun familist si nici nu voi transporta multi oameni, bagaje etc cu masina, ca sa nu mai spun ca arata mult mai bine caroseria de Coupe. As dori sa stiu cateva detalii despre aceste trei motorizari pe care le-am mentionat (fiabilitate, consum, orice) si spre care dintre ele mi-ati recomanda sa ma orientez. De asemenea, as dori cateva detalii legate de sasiul si caroseria lui E46, minusuri si plusuri.

 

PS: Nu sunt interesat sa fac tunning (singurele modificari ce as dori sa le fac sunt legate de jante, in cazul in care nu imi plac si de un MP3 Player), liniute, drifturi sau alte "figuri" gen Fast & Furious. Imi iau masina sa ma bucur de ea, nicidecum sa o forjez sau sa impresionez pustoaice de 18 ani.

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

personal incearca sa mergi pe un 318i facelift ( desi are si este prebispus unor "probleme" specifice motorului)

 

mergi cu masinile enumerate de tine sa-ti faci o idee si vezi cum ti se pare.

 

pe urma cauta modelul care te incanta si verifica sa fie in stare cat mai ok.

in stare "tipla, nu bate, nu troncane"....destul de dificil ai sa gasesti (aici depinde si bugetul)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere faptul ca nu fac multi kilometri anual si nici nu vreau sa bag o groaza de bani in piese, am ajuns la concluzia ca cel mai potrivit pentru mine ar fi un model pe benzina.

 

Daca nu vrei sa bagi o groaza de bani in reparatii...nu iti lua e46 :thumbsup: . Fara 1000e pe an de reparatii nu scapi, oricat de norocos ai fi. Iar la asta adaugi acte, anvelope etc. Asta daca vrei sa ai o masina cat de cat intreaga. Nu vreau sa te descurajez, dar asta este realitatea. Sunt masini vechi, pe care majoritatea din Romania nu le intretin deloc si care au enorm de multe probleme. Ce buget ai?

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu vrei sa bagi o groaza de bani in reparatii...nu iti lua e46 :thumbsup: . Fara 1000e pe an de reparatii nu scapi, oricat de norocos ai fi. Iar la asta adaugi acte, anvelope etc. Asta daca vrei sa ai o masina cat de cat intreaga. Nu vreau sa te descurajez, dar asta este realitatea. Sunt masini vechi, pe care majoritatea din Romania nu le intretin deloc si care au enorm de multe probleme. Ce buget ai?

Aici ĂŽți cam dau dreptate. Eu ĂŽntrețin (cred destul de bine și riguros) mașina, și sub 1000 de euro pe an rar bag ĂŽn ea. Ba la suspensie (cĂŁ na drumuri), ba mĂŁrunțișuri (conducte de frânĂŁ de ex.), ba intercooler cĂŁ s-a fisurat cotul. Nu mĂŁ plâng dar asta e realitatea.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu vrei sa bagi o groaza de bani in reparatii...nu iti lua e46 :thumbsup: . Fara 1000e pe an de reparatii nu scapi, oricat de norocos ai fi. Iar la asta adaugi acte, anvelope etc. Asta daca vrei sa ai o masina cat de cat intreaga. Nu vreau sa te descurajez, dar asta este realitatea. Sunt masini vechi, pe care majoritatea din Romania nu le intretin deloc si care au enorm de multe probleme. Ce buget ai?

 

1000E daca ai noroc :console:

 

Eu am bagat ~5000E cu tot cu cauciuri iarna si vara (~1000E) intr-un an jumate. Bine, sunt destul de tipicar si am luat de fiecare data piesele cela mai bune (si scumpe)

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, multumesc pentru feedback. In al doilea rand, bugetul este in jur de 4000E. Trei, in niciun caz nu doresc sa il iau din Romania, dupa ce a fost rulat pe drumurile noastre.

 

personal incearca sa mergi pe un 318i facelift ( desi are si este prebispus unor "probleme" specifice motorului)

 

mergi cu masinile enumerate de tine sa-ti faci o idee si vezi cum ti se pare.

 

pe urma cauta modelul care te incanta si verifica sa fie in stare cat mai ok.

in stare "tipla, nu bate, nu troncane"....destul de dificil ai sa gasesti (aici depinde si bugetul)

Cum ar fi?

Edited by Adrian21
Link to comment
Share on other sites

Daca iei una din afara s-ar putea sa o gasesti cu toate bucsele, bratele etc. originale iar dupa 3 luni in Ro o sa pice toate. Nu te gandi ca o sa te scape de cheltuieli sa aduci una din afara. Drumul+platforma/numerele pana aici, inmatricularea o sa te coste ~1000 euro si reparatii tot o sa faci destul de multe. Degeaba e rulata in afara daca masina are ~16 ani vechime si nu s-a facut aproape nimic la ea.

Probleme specifice la e46 318i FL: probleme distributie (~800 lei), simeringuri supape (~800 lei), piesa cu tepi clima (~200 lei), vas exansiune, bascule (~400 lei bucata)- daca o tii mai mult sunt sanse sa ajungi sa le schimbi de doua ori, arcuri rupte pe spate, cantar airbag pasager, flansa cardan, scurgeri de ulei peste tot (capac motor, pompa vacuum, solenoizi vanos, diferential, baie ulei). Sondele lambda sunt 4, costa in jur de 300 lei una. Daca s-a mers cu consum mare de ulei (toate consuma ulei pana se schimba simeringurile supape) o sa trebuiasca sa inlocuiesti 1-2 sonde sigur. Pot sa continui povestea cu inca 20 de pagini, dar n-are rost. Orice ai face o sa cheltuiesti o groaza de bani. Si daca iei un e46 de la cineva pasionat si care l-a intretinut exemplar, dupa 2-3 luni inevitabil tot o sa apara probleme costisitoare. Chiar daca ai banii necesari, gandeste-te si la timp. Sa repari in fiecare luna cate ceva la masina nu este vreo placere.

Link to comment
Share on other sites

Ca posesor de e46 din 4 ianuarie 2017 si posesor de e90 te sfatuiesc sa cauti alta marca :D.

Eu am e46 316i fl din 08/2003 berlina si confirm tot ce a spus colegul mai sus :D !

La banii astia te incadrezi la o Honda pe benzina dupa 2007 - mult mai fiabile - poti lua si o hibrida dar sa faci test la acumulatori, doar un exemplu:

 

https://m.olx.ro/oferta/honda-civic-viii-IDbj2qk.html

 

Sau:

 

https://m.olx.ro/oferta/super-oferta-honda-civic-ID8tDkJ.html

Edited by Stefan TheDog
Link to comment
Share on other sites

Pai din tot ce scrieti voi aici, reiese ca sunt masini destul de proaste. Stau totusi si ma intreb, atunci voi de ce mai detineti astfel de modele? Cei care inca le detineti desigur...

 

Cat despre Honda aia, nu multumesc. Ma orientez catre altceva daca e! :D

 

Multumesc pentru contributie, mai astept si alte opinii.

Edited by Adrian21
Link to comment
Share on other sites

Daca iei una din afara s-ar putea sa o gasesti cu toate bucsele, bratele etc. originale iar dupa 3 luni in Ro o sa pice toate. Nu te gandi ca o sa te scape de cheltuieli sa aduci una din afara. Drumul+platforma/numerele pana aici, inmatricularea o sa te coste ~1000 euro si reparatii tot o sa faci destul de multe. Degeaba e rulata in afara daca masina are ~16 ani vechime si nu s-a facut aproape nimic la ea.

Probleme specifice la e46 318i FL: probleme distributie (~800 lei), simeringuri supape (~800 lei), piesa cu tepi clima (~200 lei), vas exansiune, bascule (~400 lei bucata)- daca o tii mai mult sunt sanse sa ajungi sa le schimbi de doua ori, arcuri rupte pe spate, cantar airbag pasager, flansa cardan, scurgeri de ulei peste tot (capac motor, pompa vacuum, solenoizi vanos, diferential, baie ulei). Sondele lambda sunt 4, costa in jur de 300 lei una. Daca s-a mers cu consum mare de ulei (toate consuma ulei pana se schimba simeringurile supape) o sa trebuiasca sa inlocuiesti 1-2 sonde sigur. Pot sa continui povestea cu inca 20 de pagini, dar n-are rost. Orice ai face o sa cheltuiesti o groaza de bani. Si daca iei un e46 de la cineva pasionat si care l-a intretinut exemplar, dupa 2-3 luni inevitabil tot o sa apara probleme costisitoare. Chiar daca ai banii necesari, gandeste-te si la timp. Sa repari in fiecare luna cate ceva la masina nu este vreo placere.

 

Hehe.. exact cazul meu. Mașina adusĂŁ din afara (nu de mine). La prima vedere foarte Ok. DupĂŁ câteva luni au ĂŽnceput sa pice chestii. Toate, dar absolut toate piesele schimbate erau originale (aveau data pe ele).

Am vrut sa o vând dupĂŁ primele piese picate, dar am zis ca totusi dacĂŁ le repar o sa fie Ok. Am reparat ceva și au ĂŽnceput sa pice altele. Acum chiar nu mai are sens sa o vând dupĂŁ cât am bĂŁgat in ea. O mai folosesc 1-2 ani dupĂŁ care vĂŁd eu ce fac.

Partea buna e ca ĂŽmi place foarte mult mașina și nu prea regret investițiile, deși câteodatĂŁ ma gândesc ca puteam sa mai pun puțin și ĂŽmi luam f30 chel la banii investiți + prețul de achiziție al mașinii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pai din tot ce scrieti voi aici, reiese ca sunt masini destul de proaste. Stau totusi si ma intreb, atunci voi de ce mai detineti astfel de modele? Cei care inca le detineti desigur...

 

Cat despre Honda aia, nu multumesc. Ma orientez catre altceva daca e! :D

 

Multumesc pentru contributie, mai astept si alte opinii.

onfirm ceea ce spun colegii, si anume ca un banal e46 este costisitor in conditiile in care nu vrei sa umbli cu improvizatii sau sa te tari e sosea; la varsta masinii,pe langa ceea ce a fost deja enumerat mai adauga un ambreiaj, arcuri+amortizoare, etc, valva pcv, senzor arbore cotit, debitmetru, furtun debitmetru, bucsa diferential, mai pica macarale geamuri, o pompa benzina.....

 

sa nu iti faci iluzii ca vei gasi tu in nu stiu ce tara vreun e46 buletproof, asa fara probleme....o masina ff bine intretinuta are un pret de achizitie mare si acolo

 

 

si eu ma intreb de ce mai detin masina, mai ales ca acum eu fiind in alta tara, ma rog de fratele meu sa o mai plimbe sau sa o mai duca la un service,sau ma plimb eu de 2-3 ori pe an si in total face sub 1000 km/an....dar oricum, cred ca are valoare sentimentala si undeva, sper ca imi voi lua o casa cu garaj, o pun la pastrare,si peste 25 de ani voi face senzatie cu un old timer e46 compact. E46 va trece prin acelasi fenomen cu orice masina veche, devine costisitoare de intretinut datorita varstei versus valoarea de piata, si vor disparea in urmatori ani de pe strazi, si vor mai ramane putine.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

corect, ce nu a zis nimeni este faptul ca si rugina isi face aparitia iar acolo problemele nu se rezolva asa usor.Ca si rezumat dupa 10 ani de 2.5 compact si 100.000 km cu el:

= schimbat bascule + bucsi bascula, amortizoare, radiator plus vas expansiune, senzor ax cu came, garnitura capac tacheti,garnitura filtru ulei,piesa cu tepi , ambreiaj si volanta.

-motorul in sine nu a avut probleme desi in ultimul timp pare sa consume ceva mai mult ulei.

-revopsita total acum 2 ani= rugina aripi fata,din diverse incidente in trafic sau datorita ruginii am schimbat , usa sofer, capota, hayon si urmeaza aripile fata.

Una peste alta masina a fost ok probabil ca, cum a zis colegul o voi baga undeva la pastrare, mai ales ca pretul care il pot lua pe un compact 2.5 chiar daca rezolv problemele de rugina e mic in momentul de fata.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai ce am uitat sa spun ca la mine a fost un caz relativ fericit am luat masina cu aproape 60.000 km , cam tot ce gasesti prin Germania acum are in general minim 150.000 km.Oricum ideea e sa mai ai cam 1000 eur pusi deoparte pentru diverse treburi care pot apare.318i cu motor n42 as recomanda si eu, odata rezolvate problemele spuse de colegi mai sus e o masina ok.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.