Jump to content

relantiu dereglat 320i 2005


hailie

Recommended Posts

Buna seara oameni buni,

 

M-am gandit sa imi pun GPL pe 320i ul meu din 2005, 150 de CP. Am sunat la monteazagpl.ro (AGR), am dus masina marti dimineata, a doua zi dimineata ma cheama sa vin sa iau masina sa alimentez cu 30 de lei gaz si apoi sa revin pentru programare gaz. Cand ma urc in masina, surpriza, "check engine", ma intorc inapoi la ei fara sa plec si ii rog sa faca o diagnoza ( una din aia universala) si le apare eroare pe senzorul de lambda, avand in vedere ca eu cand am dus masina nu am avut acel "check engine" in bord, niciodata nu am avut eroare pe lambda.

Ideea este ca la pornire imi mergea relantiul dereglat, turometrul ala oscila... pana s-au apucat ei sa mai verifice instalatia de gpl apoi alta buba.. trecerea de pe gaz pe benzina deregleaza relantiul si chiar opreste masina. Montarea instalatiei a fost pusa pe barsanesti la agr, apoi am fost sunat de la sediul central sa merg cu masina la ei sa o calibreze un "sef inginer" :))) .. Am ajuns asta seara acolo la sediul central dupa 1 zi pierduta cu "mecanicii lui peste de la agr Barsanesti" si cei de acolo nu stiau ce sa ii faca , m-au luat si ei la intrebari ca sigur eu am avut probleme cu sonda lambda si de aceea da pe tester.

 

Acum am lasat masina la sediul central sa o verifice maine "mecanicii", asa batai de cap sa am cu o instalatie GPL, ori st eu foarte "norocos" ori nu stiu.

 

- instalatia GPL este tomasetto , injectoare Hana+ calculator macar Qbox plus

- masina mea este valventronic cu dublu vanos

- eu nu am avut niciodata probleme cu relantiul si cu sonda lambda

- la trecerea de pe gaz pe benzina relantiul o ia razna sau se opreste masina ( foarte ciudat), cateodata merge bine la relantiu dupa ce sterge eroarea lambda

 

Sfaturi:

 

- ce pot sa fac in cazul asta?

- sa schimb oare sonda lambda, sa se fi defectat in timpul instalari?

- am inteles ca este un nene Raducu de la Pitesti Green Expert care stie foarte bine cu ce sa mananca instalatiile GPL dar nu am numarul lui de telefon

- colegi de forum care au mai patit asa ceva si cum au rezolvat?

 

 

Deja simt ca o iau razna.

 

 

Multumesc pentru raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda nu avea cum sĂŁ se defecteze. Cel mai probabil, gazul are alte noxe și de asta sonda lambda ĂŽți raporteazĂŁ alte valori, implicit check engine. ReseteazĂŁ eroarea, mergi vreo 50km pe autostradĂŁ pe benzinĂŁ, dacĂŁ nu mai apare, e din cauza gazului (prea mult/prea puțin/sau pur și simplu cĂŁ e GPL).
Link to comment
Share on other sites

Eroarea de sonda lambda este deoarece merge sarac in gaz. Cu niste setari ok nu ar trebui sa stea check.ul aprins. Eu am avut Tomasetto pe acelasi motor si nu am avut problema asta. Apropo, tu ai 318i nu 320i. Nu schimba sonda ca e buna. Ar trebui sa ii dea de cap. Eu am avut setari facute la AGR si mergea foarte bine masina.
Link to comment
Share on other sites

Cum zice si manualul:

 

As we know (very simple explanation), narrow-band probe generates voltage, if no oxygen is present in exhaust gases. So, if L > 1, 00 ( it means, the mixture is lean, there is oxygen present in the gases), the probe don’t generates the voltage; if L< 1,00 (it means, the mixture is rich, no oxygen is present in gases): generates voltage.

 

Masina este 320i - VA41252 :rolleyes:

 

Baiatul de la service zicea ca nu vede valori pe sonda lambda -- niciun voltaj nimic.. cum scrie si mai sus, daca exista oxigen in evacuare nu exista voltaj.

Link to comment
Share on other sites

Nici tu si nici masina nu aveti nici-o vina.

Cei de acolo nu au montat corect instalatia,spunele sa rezolve situatia .

Asa procedeaza mai noi,pun instalatiile de parca ar pune anvelope pe jante.Graba mare sa instaleze cat mai multe intr-un timp scurt.

 

Ca o panteza.Testerul se foloseste cu motorul pe benzina.

Gpl-ul are calculator separat.

Totusi daca motorul are o problema care se manifesta (in unele situati nu apare pe tester cum ar fi o bobina fisurata)pe benzina cand treci pe gaz simptomele se multiplica.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Intr-un final am plecat de la agr cu trambite si sunete.. Masina nu se mai opreste dar check engine este pornit mereu si relantiul este usor dereglat acum.. am mers azi 30 km si nu a murit motorul.

Acum ei sustin ca problema este sonda landa deoarece si pe benzina face la fel ca pe gaz..la relantiu are o mica dereglare si prima sonda Bank 1 senzor 1 nu citeste bine sta in valoarea 1.99. M-au trimis la alt service sa faca o diagnoza amanuntita apoi ala

de acolo a vazut erorile pe care si eu le-am vazut acum cu ista d si anume :

 

- 2C24 - DME: Oxygen sensors before cat. conf. mixed up

- 0029CE - DME : Misfire, cylinder 2

- 0029CC - DME : Misfire , several cylinders

 

IMG-1159.jpg

 

Si nenea ala de la service cu diagnoza mi-a zis sa pun bujii de gpl ca este important pentru aprindere - am dat 240 de lei pe 4 bujii.. deja ma ia capul.

- Eu nu inteleg ce mi-au facut la masina, deoarece eu am dus masina functionala perfect si inainte sa bag gaz pt prima data in ea, a aparut martorul check engine

- Florin din Chitila mi-a zis sa merg la el sa verifice ca poate au uitat idiotii aia sa puna vreun furtunas ceva.. sau au facut ceva la galeria de admisie.. trage aer fals pe undeva..NU AM IDEE ce sa ii mai fac

 

Pana la urma saptamana viitoare o duc la AGR si o las acolo pana o rezolva..asa ceva in tara asta cu servicii de rahat..

 

Sa fie sonda lambda de vina daca asta mi-a aparut pe diagnoza? Stie cineva cum pot sa verific valorile sondei cu ISTA sau INPA?

 

Multumesc pentru ajutor si imi cer scuze pentru stres.

Edited by hailie
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

 

Pana la urma mi-am desfacut capacul la motor si am schimbat conectorii de la injectoarele 3 si 4 intre ele.. Culmea, masina nu mai tremura la relantiu si merge perfect :), pe gaz la 170 km mai apare check engine - sonda lambda..

Am observat ca mi-au rupt un conector de la injector.. cred ca nu au stiut cum sa il scoata.. mi-au pierdut niste suruburi de la capacul de sub filtru de habitaclu.. si inca o ureche de la niste furtunase.. asa ceva n-am mai intalnit..nu stiu ce au avut cu masina mea,dar :))) si-au cam batut joc de ea..

 

Conteaza ca acum relantiul este ok si masina nu mai tremura cand este pe parking sau cand dadeam masarier la fel ...tremura foarte rau.. doar in mers nu se simtea..nu mai am missfire pe niciun cilindru..

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

 

Pana la urma mi-am desfacut capacul la motor si am schimbat conectorii de la injectoarele 3 si 4 intre ele.. Culmea, masina nu mai tremura la relantiu si merge perfect :), pe gaz la 170 km mai apare check engine - sonda lambda..

Am observat ca mi-au rupt un conector de la injector.. cred ca nu au stiut cum sa il scoata.. mi-au pierdut niste suruburi de la capacul de sub filtru de habitaclu.. si inca o ureche de la niste furtunase.. asa ceva n-am mai intalnit..nu stiu ce au avut cu masina mea,dar :))) si-au cam batut joc de ea..

 

Conteaza ca acum relantiul este ok si masina nu mai tremura cand este pe parking sau cand dadeam masarier la fel ...tremura foarte rau.. doar in mers nu se simtea..nu mai am missfire pe niciun cilindru..

treaba de mantuiala , dorel monteaza si instalatii gaz si da si cu lopata. Cam asta e

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.