Jump to content

Turbina e90


Zseries

Recommended Posts

Da .Nu-mi explic care e rolul conductei aleia care intra din capac tacheti in conducta prin care turbina trage aer din filtru .Vaporii aia de ulei,la un moment dat se depun pe paletii turbinei,se depun in intercooler,pe clapeta de acceleratie,pe galeria de admisie ...Din punctul meu de vedere face doar rau .

 

Ne explica cineva ,care stie mai bine ,ce rol are conducta aia ?

Link to comment
Share on other sites

Da, important este sa nu aibe joc.

Daca ar fi sa nu aiba joc, 90% din turbine ar trebui sa fie scoase anual d epe masini si reconditionate..

 

DEPINDE care joc de ax... (nu mai baga propietarul in sperieti..)

 

 

Daca nu auzi vreun suierat ascutit de sub capota cand accelerezi (in mers, dar si stationar..), pana prin 2000 rpm; dai bataie daca vrei ca nu are nici pe naiba; turbina are nevoie de ulei si o vei gasi plina de ulei (manjita de ulei), indeosebi pe "admisia" ei..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

turbina are nevoie de ulei si o vei gasi plina de ulei (manjita de ulei), indeosebi pe "admisia" ei..[/i]

 

Uleiul intra in turbina pe tur, printr-un orificiu,unge axul (il si raceste) si iese pe retur .Doar acolo e contactul uleiului cu turbina. Teoretic ,daca miezul turbinei este bun,nu are ce cauta ulei pe paletii turbinei .

Ulei ,pe paletii turbinei si pe tubulatura ,gasesti din conducta aia de vorbeam mai sus sau daca miezul turbinei e dus .

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Uleiul intra in turbina pe tur, printr-un orificiu,unge axul (il si raceste) si iese pe retur .Doar acolo e contactul uleiului cu turbina. Teoretic ,daca miezul turbinei este bun,nu are ce cauta ulei pe paletii turbinei .

Ulei ,pe paletii turbinei si pe tubulatura ,gasesti din conducta aia de vorbeam mai sus sau daca miezul turbinei e dus .

OK, am inteles.

Poate numai eu stiu, dar axul turbinei PRACTIC (cand se roteste la viteze de peste 20.000 rot/min) PLUTESTE in ULEI. De aceea e conducta aceea acolo langa axul turbinei. Ce ulei sta acolo la acele viteze si presiune a uleiului, care permanent trebuie creata in motor, ca axul sa nu atinga lagarul sau si mai grav, peretii cu paletii..?

OK?

Uleiul se pierde daca nu ma insel datorita unor bucse din alama prevazute sa intoarca/retina uleiul in lagar, fapt care in timp (relativ scurt) nu isi mai face treaba..

Nu vad sa stea lucrurile altfel..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

Uleiul se pierde daca nu ma insel datorita unor bucse din alama prevazute sa intoarca/retina uleiul in lagar, fapt care in timp (relativ scurt) nu isi mai face treaba..

Nu vad sa stea lucrurile altfel..

Exact . Atunci apare si jocul pe lung al axului turbinei (care nu este acceptat).

In acel moment trebuie reconditionata turbina ,altfel riscul este foarte mare sa plece uleiul pe admisie ,in cantitati mari.

Un joc mic lateral e perfect normal , un joc pe lung arata ca turbina e dusa .

Eu continui sa afirm ca ,in lipsa unei turbine defecte,singurul loc pe unde intra vapori de ulei pe admisie ,e conducta aia careia nu ii vad rolul .

Acolo trebuia sa fie ,eventual, un "oil catch tank" .

Edited by Godini
Link to comment
Share on other sites

Exact . Atunci apare si jocul pe lung al axului turbinei (care nu este acceptat).

In acel moment trebuie reconditionata turbina ,altfel riscul este foarte mare sa plece uleiul pe admisie ,in cantitati mari.

Un joc mic lateral e perfect normal , un joc pe lung arata ca turbina e dusa .

Eu continui sa afirm ca ,in lipsa unei turbine defecte,singurul loc pe unde intra vapori de ulei pe admisie ,e conducta aia careia nu ii vad rolul .

Acolo trebuia sa fie ,eventual, un "oil catch tank" .

 

Salut,

 

Banuiesc ca rolul acelei conducte este sa elimine gazele ce se formeaza, acestea sunt filtrate de filtrul epurator si apoi bagate in admisie.

Da, solutia sa nu mai treaca uleiul ar fi un catch can, eu ma gandesc sa pun unul la mine, asa scap de uleiul ce pleaca spre admisie, egr, clapeta si ce mai e pe acolo.

 

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Nu vad exact cum se poate pune asa ceva.

Volumul de aer care trece prin intercooler trebuie sa ramana acelasi pentru eficienta turbinei iar conducta aceea daca o scoateti/anulati de acolo cum se mai unge turbina??

 

Sugerez sa intelegi intai ce se intampla si apoi sa modificati/adaugati ceva.. si unde anume.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da, bimmer,

 

Despre conducta aceasta vorbeam, nu stiu la ce te gandeai tu.....

Glumesc,

E conducta cu gazele de la iesirea filtrului epurator, ar merge pus un catch can aici pe traseu. Eu am o hardughie patrata pe acolo la F11, nu vad nici un cod sa-mi dau seama la ce serveste.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, bimmer,

 

Despre conducta aceasta vorbeam, nu stiu la ce te gandeai tu.....

Glumesc,

E conducta cu gazele de la iesirea filtrului epurator, ar merge pus un catch can aici pe traseu. Eu am o hardughie patrata pe acolo la F11, nu vad nici un cod sa-mi dau seama la ce serveste.

Am inteles gresit.

 

Nu am vazut nicaieri asa ceva facut specific turbinei.

 

Succes.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am inteles gresit.

 

Nu am vazut nicaieri asa ceva facut specific turbinei.

 

Succes.

 

Salut,

Cum.am.scris si mai sus, era o gluma, nu te certam, am inteles ca nu ai inteles discutia😉.

Exista kituri pentru asta, cauta pe net si pe youtube si vei vedea cum se procedeaza, nu e complicat aici, mai complicat e la E39 unde nu prea poti face asta din cauza anatomiei traseului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.