Jump to content

Colantare trimuri - e90


13NCU

Recommended Posts

Colantare trimuri / folie carbon 5d - e90

 

Nu asta a fost scopul initial ci doar vroiam sa fixez grila ventilare centrala inapoi in consola bord pt ca o vedeam distantata si pe drum prost ma exaspera cu scartaielile ei, asa ca intr-o zi mi-am bagat degetele in capatul dinspre usa a trimului bord si l-am extras cu simt de raspundere.

 

Mda, nimic sofisticat, clemele fixare grila ventilare erau intregi, in 2 minute le-am clipsat ...apoi m-a trecut o idee - pai daca tot am plasticul asta in mana, de ce sa nu.... ? Asa ca mi-am comandat 1m liniar de folie carbon 5d (1m) x 1,50m (vreo 80 lei).

 

Pt demontarea consolei schimbator nu am scos maciulia schimbatorului ci doar am declipsat baza/rama mansonului si am trecut-o prin patratul consolei. Nu am avut acel set de scule plastic vazut la unii pe YouTube pt demontare ornamente dar s-au dovedit suficiente varfurile degetelor.

 

Trimul bordului (cel lung) l-am dus in casa cu tot cu buton start-stop si grile ventilare iar consola schimbatorului la fel - cu tot cu scrumiera si butonul iDrive (sper ca zic bine)

 

In casa:

- demontat totul de pe ornamente

- spalate cu detergent sub duș

- eliminat zgarieturi si lovituri din smirghel 800 - 1000 - 1500 - 2000 in mediu umed si asta pt ca nu stiam cat de subtire e colantul si nu vroiam sa se vada denivelari prin el.

 

Pt demontarea capacului scrumierei, am folosit o metoda delicata - surubelnita si forta ! :)

 

- in partea din spate a capacului scrumierei am introdus o surubelnita lata si am fortat capacul in sus. Acesta e prins in niste nituri plastic care mai rezista prin apasare ferma la 1-2-3 remontari, apoi doar cu adeziv probabil. Pt scoaterea ornamentului cromat al capacului scrumierei am folosit o surubelnita mai finuța si multa gingasie pana am reusit sa strecor surubelnita sub el apoi l-am zburat afara.

 

A ajuns si colantul, si:

 

- degresat temeinic piesele cu alcool tehnic si acetona

- taiat pt fiecare piesa o bucata folie ceva mai mare cu 4-5 cm decat estimam suprafata necesara

- adus uscatorul de par al sotiei la indemana

 

Primele impresii

 

- folia parea a fi in principiu vinil si fiind prevazuta cu sistem de autoeliminare bule aer (minuscule protuberante pe zona lipicioasa) mi-am dat seama repede ca e usor de aplicat chiar si cu degetele goale.

 

- e maleabila cu conditia incalzirii ei cu feonul, poti trage de ea cum vrei singura problema fiind ca intinzand-o foarte mult la cald, te pomenesti in spatele piesei cu un surplus de material cu care nu sti ce sa faci si cum sa-l ascunzi. Oricum, incalzit bine colantul devine ca o carpa moale si poti acoperi cu succes colturi exterioare. Totusi daca se repeta prea multe cicluri incalziri-raciri pe o zona anume, folia parca se plastifiaza raspunzand din ce in ce mai greu la deformari plastice.

 

- am inceput cu trimul mic din bord (cel din stanga) si care la final s-a dovedit a fi un esec perfect !

Nah, pana isi intra meseriașu' in mana !

(era ok privit din fața dar pe laterale era plin de pliuri peste pliuri total inestetice asa ca am repetat operatiunea)

 

In plus, tot exersand am inceput sa ma specializez:

- initial incalzeam o zona cu feonul, apoi opream feonul, il puneam deoparte si ma apucam de manipulat folia timp in care aceasta se cam racea si nu prea mai puteam face multe ...asa ca mi-am dat seama ca e mult mai ok sa lucrez continuu sub jet cald in sensul ca am fixat feonul pe masa si lucram cu ambele maini pe piesa sub jetul feonului.

 

Dupa ce am terminat de colantat toate piesele le-am lasat in casa 2 zile pt a le tine sub observatie. Aveam un dubiu pt zonele de colturi interioare unde am sesizat ca oricat de bine am aplicat folia, exista o oarecare tendinta de tensionare si desprindere. Ideea este ca fenomenul de dilatare/inmuiere a foliei sub jetul de aer cald este urmat (firesc) de un fenomen de contractare/strangere a ei. La colturile exterioare fenomenul e chiar benefic dar la colturile interioare sub influenta contractarii folia va avea tendinta sa rotunjeasca coltul pe care a fost aplicat.

 

Dupa 2 zile de tinut in casa, piesele se prezentau nesperat de bine asa ca am presupus ca intreaga operatiune a fost un succes si drept urmare le-am montat pe masina.

 

Fericirea a durat fix 3 zile cand dupa o noapte mai racoroasa am gasit dimineata toate colturile interioare rotunjite de folia ce "a luat-o pe scurtatura" asa ca fortat de situatie am facut niste taieturi fine cu un cutter in zona colturilor pt a putea plia folia inapoi.

 

 

In concluzie

 

Ar fi meritat sa incerc macar de proba ca in chenarul grilelor ventilare sa fi decupat folia "la nivel" si sa nu o fi aplicat pana in spatele piesei...desi asta pot face si acum cu putina atentie.

Oarecum consider operatiunea un succes esuat.

Asa, ca persoana neavizata nu vei remarca defectele colturilor interioare dar eu le stiu si ma enerveaza la culme. Raman asa deocamdata pana imi vin alte idei.

 

Si cateva poze

 

https://youtu.be/uVIK2R2aNsk

Link to comment
Share on other sites

Pozele cu interiorul sunt facute ieri deci la aproape 2 luni de la montaj.

Da, in prima saptamana am avut de furca cu unele colturi dar dupa cum am spus, le-am ajutat cu mici crestaturi din cutter. Acum se pare ca s-au stabilizat.

Cred ca in final voi vopsi trimurile profesional dar deocamdata le las asa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.