Jump to content

Turbina F25 /2.0d/185cp rectificatĂŁ.


76MIN

Recommended Posts

Nu recomand AVD.

Eu am trimis turbina la ei pentru geometria variabila si m-au sunat ca ar trebui sa fac si reconditionarea turbinei, asta desi nu avea niciun simptom.

Daca tot era data jos de pe masina, masina in service, am zis sa-i ascult si sa o fac.

 

Rezultatul: dupa 3 luni a inceput sa fluiere.

M-am infiintat la ei cu garantia si au inceput cu cacaturi ca service-ul la care am montat-o nu are autorizatie RAR de nu stiu ce clasa si alte prostii de genul asta.

M-am lamurit repede ca am luat teapa si am plecat urandu-le de mame si fiice.

 

Daca vrei o alternativa, vezi ca exista asa:

 

https://www.ebay.de/itm/Turbolader-BMW-120d-320d-420d-520d-GT-X1-X3-2-0d-135-kW-11658515188-11658512464/152629975975?hash=item2389749ba7:g:OugAAOSwXJ9ajnLF

 

Firma are 4900 de review-uri si este 100% pozitiv. Foarte rar gasesti asa ceva, tot timpul are cineva ceva de comentat.

 

Eu o sa cumpar de la ei si asta e.

 

Nu mi vine sa cumpăr de pe eBay, in caz de ceva crede ma ca nu rezolvi nimic, iar sa merg pe încredere 100% nu vreau. Am trimis o la avd, mi au făcut 10% discount ( 1000 lei fără TVA este prețul normal pt aceasta turbina). I am explicat băiatului de problema, i am spus ca sunt putini km, a zis ca e ciudat într-adevăr ca a picat la putini km, ei dau garanție 12 luni fără limita km si de obicei țin lejer 100.000 km. Efectivă a mea scârțâia/șuieră, însa tragea la fel de bine si fără alte probleme, oricum nu mai ținea mult, am venit de la Severin la Tm fără sa trec de 2100 rpm.

 

Au zis ca oricum o sa vada ce e cu turbina, sunt curioși si ei ce are de face asa si de ce si a făcut jocul asta.

 

Am pus un video pe YouTube ca sa va arat jocul axului. Jocul radial ( stg Dr) nu era deloc, însă axial ( fata spate) foarte mare, 1 cm cred.

 

 

 

Daca faci totul cum trebuie in service autorizat rar ( ulei+ filtru + conducta retur/tur) si pătește ceva turbina, o sa ti o facă in garanție ( 12 luni fără limita km), pe asta ma bazez.. sper sa țină mai mult acum, revin cu informații după ce imi ajunge si o pun pe mașina. Sper sa nu fac Off topic, însă nu vreau sa mai fac alt topic.

Edited by X X L
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De-aia nu dispar teparii, pentru ca lumea merge tot la ei si dupa ce au fost tepuiti.

La aceiasi bani ca AVD puteai sa cumperi de pe eBay. Nu, nu te credem “pe cuvant” ca nu rezolvi nimic daca e vreo problema, pe langa parghiile foarte ajutatoare pentru client ale eBay mai e si PayPal prin care daca platesti ai metode suplimentare de recuperare a banilor; poate era o teapa si aia (cu cateva mii de reviewuri maxim pozitive...), dar macar nu dadeai apa la moara unor jecpari ordinari cum sunt cei de la AVD.

Iti urez sa nu mai ai probleme cu turbina niciodata dupa acest episod, dar e pacat ca teparii sunt incurajati in “munca” lor de a da tepe. Pacat.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

De-aia nu dispar teparii, pentru ca lumea merge tot la ei si dupa ce au fost tepuiti.

Gresit.

Teparii dispar cand apar meseriasii, companiile care produc mai buna CALITATE/FIABILITATE, nu slaba calitate asa cum multi zic (avd).

 

Lumea NU s-ar mai duce la ei pentru ca altii sunt mai buni.

Daca te-ai duce totbla aia care fac lucruri proaste atunci ai fi cu adevarat prost in alegerea lor.

 

(Stii tu altii mai buni?)

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Eu iau de pe eBay lucruri mai ieftine si neĂŽnsemnate la care pot dovedi ca au probleme pe viitor exclusiv din vina produsului, dupĂŁ o luna dupĂŁ ce ai luat ceva de la ei, poți sa ti iei la revedere daca se intampla ceva.. mai ales la o turbina, unde poate sa fie de cele mai multe ori vina utilizatorului si nu a turbinei prost reconditionate... de aia zic ca poate este buna... ĂŽnsĂŁ nu poți reveni cu review peste 2 ani sa zici daca a fost buna sau nu turbina, au dat review bun ca merge bine.. ĂŽnsĂŁ cine știe pe viitor. Daca as avea bani mulți, as ĂŽncerca de curiozitate aceea turbina de pe eBay.. ĂŽnsĂŁ nu mi permit sa ma joc cu 1000 lei.

 

Multumesc pentru urare Mike! Multumesc la fel ! :)

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate asta e, tepe se au non stop, pe toate domeniile de activitate...autoritatile dorm. Am luat si eu teapa cu un convertizor refacut profi...bine mi-a dat si banii inapoi ca altfel dracii il lua...cine vrea sfaturi unde sa NU se duca in CT pentru reconditionare, PM me.
Link to comment
Share on other sites

Mie la e90 in 2013 mi-au reconditionat-o cei de la AVD si dupa 3 zile a inceput sa fluiere pe revenire, si dupa ce am fost inapoi cu masina, o dadeau ca e normal, ca asa mai fac turbinele reconditionate

si dupa mari interventii pe la cunostiinte si prieteni, Ionut s-a dat batut, pe atunci era doar Ionut, si mi-a pus un CHRA de la Melett, cu care am facut 1000.000 km si merge impecabil si in ziua de azi, si a fost abuzat nu gluma

Deci iti recomand un CHRA de pe ebay de la Melett din UK, il montezi tu in turbina si te duci cu turbina la cineva sa ti-o puna pe un stand de flow si sa-ti regleze actuatorul. Atentie ca nu prea multa lume are stand de flow, majoritatea regleaza actuatoarele cu rahatul ala de VNT

Link to comment
Share on other sites

VNT = Variable nozzle technology...

daca turbocompresorul are tehnologia VNT incorporata atunci sigur actuatorul este reglat ca sa deschida complet si sa inchida complet nozzle-ul (e format din multe palete de mici dimensiuni care in functie de comanda data aka "calcat pedala" se deschid pentru a permite gazelor de esapament sa agreneze ansamblu roata turbina-ax-roata compresor si in acest mod sa introduca prin compresie aer bogat in oxigen in amestec). setarea "flowului" (debitul de gaze) este intradevar invatarea calculatorului masini a parametrilor care sunt necesari pentru deschiderea-inchiderea nozzleului indiferent ca actuatorul este pneumatic sau electric.

 

N47 cat si succesorul sau ca motor B47 au echipate turbocompresoare de la Garrett. in linkul de mai jos gasiti mai multe detalii despre VNT.

https://www.garrettmotion.com/turbocharger-technology/diesel-turbochargers/variable-geometry-turbos-for-diesel-engines/

Link to comment
Share on other sites

Stati ca trebuie sa fiu explicit in acest spatiu public ca se gasesc tot felul de specimene care se plictisesc si nu se simt bagate in seama si trebuie ei sa dea lectii de desteptaciune

Prin rahatul ala de VNT ma refeream la PDA+ul ala care are o mufa care se baga in actuator si il misca sus jos, un fel de calibrator pentru actuator care se folosea acum 10 ani, dar care nu este bun de nimic,

este mai mult un tester pentru actuator

Link to comment
Share on other sites

VNT = Variable nozzle technology...

daca turbocompresorul are tehnologia VNT incorporata atunci sigur actuatorul este reglat ca sa deschida complet si sa inchida complet nozzle-ul (e format din multe palete de mici dimensiuni care in functie de comanda data aka "calcat pedala" se deschid pentru a permite gazelor de esapament sa agreneze ansamblu roata turbina-ax-roata compresor si in acest mod sa introduca prin compresie aer bogat in oxigen in amestec). setarea "flowului" (debitul de gaze) este intradevar invatarea calculatorului masini a parametrilor...

Nu stiu ce ai vrut sa zici in ce am accentuat eu sus dar, nu prea pot sa te cred. Actuatorul nu este facut ca sa deschida complet si sa inchida complet ca un comutator, cum reiese din exprimarea ta..

Nu, acesta (actuatorul) are rolul de a deschide PROGRESIV in functie de puterea generala (si de gaze evident) de motor la un moment dat. Practic pe banc se regleaza plaja de valori (in functie de actionare: electric sau pneumatic.. ) intre care trebuie sa actioneze acele mici palete de la minutul 1:42 din video marind sau micsorand volumul de noxe de pe evacuare.. totul in functie de tipul motorului.

 

Geometrie variabila nu este un lucru nou. Cei de la Garett nu ai facut decat sa bibileasca un pic mai mult la felul cum gestioneaza presiunea de pe evacuare, imbunatatind (a se citi facand) turbina sa traga aer pe admisie in ture mai mici si nu mai mari, practic micsorand pragul cand "intra" turbo. Au pus doua turbine pe anumite motoare. Nimic nou. Un pic de re-design..

Au creat in turbina ceea ce au si patentat doua canale de alimentare a turbinei prin vanele ei.. pentru o mai buna balansare a miezului.. chestii mecanice, desigur ingenioase.

 

Ce sunt curios este cum arata un hydro-dynamic flow bearing...

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

N47 foloseste un actuator electronic in care se pot rescrie capetele de cursa fully open fully close.... de aici si aparitia PDA-ului de care mentionezi. S-au gasit in trecut destui care sa modifice aceste valori pentru a incerca obtinerea overboostului. De aceea la B47 s-a optat pentru introducerea unui actuator electronic la care Epromul sa nu mai poata fi scris. La bancul de flow se verifica doar daca la voltajul stabilit de BMW gasesti un flow cu o valoare pe care o doreste BMW. Tehnologia VNT se foloseste inca si chiar a migrat pe turbocompresoarele pe benzina (1.5 de la VW).

Nu inteleg totusi atitudinea ta legata de informatiile pe care le-am dat. Nu ma plictisesc, doar ma gandeam sa impartasesc din informatiile pe care le detin, obtinute in urma faptului ca lucrez la o fabrica care asambleaza turbosuflante.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

 

Nu inteleg totusi atitudinea ta legata de informatiile pe care le-am dat. Nu ma plictisesc, doar ma gandeam sa impartasesc din informatiile pe care le detin, obtinute in urma faptului ca lucrez la o fabrica care asambleaza turbosuflante.

Nu ma.plictisesc, doar ca nu inteleg eu atitudinea ta pein care incerci sa explici (mai sus) doua lucruri in unul!

 

In postul ce tocmai l-ai pus te-ai sucit putin si vorbesti despre hacking deja si ce face bmw ca sa limiteze..

 

Pana si E90 si chiar E46 are actuator electronic! Nimic nou din nou, N47 e doar un lucru putin imbunatatit.. Aici nu vorbim nave spatiale si daca vreau sa te corectez sper sa o pot face si fara permsiunea ta.

Si doar pentru a dovedi ca am inteles ceva (de la tine) apoi explic si eu la randul meu ce stiu, cun stiu, bla bla.

 

Daca ai ceva de contrazis din ce am scris, ne intalnim acolo!

Intre timp sa lasam persoanele in pace!

 

Tu lucrezi la o fabrica de turbosuflante (de apreciat sa ne spui lucruri nestiute ) iar eu am citit/tradus de pe internet si am desfacut turbina. :)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Exprimarea lasa de dorit intradevar… mea culpa. In timpul procesului de asamblare (inainte de ajunge pe motor) turbocompresorul trece prin standul "de calibrare actuator" indifferent ca este pneumatic (actionat prin presiune sau depresiune) sau electronic. Pe actuatoarele pneumatice si pe anumite modele electronice se seteaza pozitia maxim inchis si maxim deschis software (limitele cerute de producatorul motorului) si apoi se verifica un debit la o valoare stabilita (la pneumatice se verifica la o anumita presiune/depresiune aplicata actuatorului - la electronice la o anumita valoare de current).

@bimmer - ii raspundeam colegului razvann… intre timp ai postat si tu...

Edited by rusuvitali
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

M au sunat cei de la Avd turbo, cicĂŁ “geometria variabila trebuie ĂŽnlocuitĂŁ”. I am intrebat si ei teoretic mi au pus geometria mea variabila cea veche acum doi ani când au spus ca este buna si trebuie doar turbina in sine recondiționatĂŁ. Mi a spus ca are un joc foarte mare si cumva a afectat si geometria jocul sau geometria in sine a cauzat acest joc longitudinal. A ĂŽnceput sa mi zicĂŁ ca dpf ( este anulat downpipe pana in spate), injectoare ( refĂŁcute) , i am zis ca soft e fĂŁcut la Dragoș completechip, a zis ca știe ca Dragoș știe ce face si nici el nu crede ca e din soft, doar 205 cai are pe dyno, a zis ca e posibil sa creascĂŁ presiunea foarte mult pe turbo si asta duce la un fel de baxkpressure sau ceva de genul, N am inteles foarte bine... mi a zis ca ma costa 1460 lei cu tot cu 10% discount pe care mi l au aplicat ( dintre care 400 lei este geometria). Dragoș mi a spus in schimb ca e posibil sa inchida ei prea mult geometria si din cauza temperaturii intervine o limitare, aveam o limitare care apĂŁrea o data la ceva timp si ținea vreo 5-10 secunde fĂŁrĂŁ sa de a eroare... astept sa mi ajungĂŁ turbina, o sa schimb ulei f ulei f aer si imi fac factura de montaj pentru a avea garanție, ca data trecutĂŁ. Mi a zis ca jocul longitudinal nu intra nici in garanția de 12 luni, dar asta rĂŁmâne de vĂŁzut. O sa inspectez din nou softul posibil cu Dragoș sa fiu sigur ca nu are vreo problema. Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

O sa inspectez din nou softul posibil cu Dragoș sa fiu sigur ca nu are vreo problema.

Intreb si eu, Dragos nu putea sa iti spuna sa schimbi si turbina?

Daca tot e anulat DPFul si motorul scoate mai multe gaze avand puterea marita as zice ca probabil presiunea care practic scade de indata ce gaxele ies, ar avea un efect asupra geometriei.. asta e doar o presupunere.

 

Din cate stiu daca maresti puterea tre sa maresti si turbina.. intercoolerul..

Nu sunt un pro tuning dar e interesant de aflat.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu mi a zis asa ceva, mi a zis ca lucreazĂŁ mai mult cu Bogdan Haplea, ĂŽnsĂŁ eu am vrut la avd ca este firma mare si cicĂŁ garanție si seriozitate mai mare ... fix o ...nu am vrut turbo hibrid sau avioane, de aia am doar 205 cp la roata.

 

Da nu știu... o sa inspectez turbina la 2-3 luni, daca e ceva ds garanție o trimit la ei, daca iarĂŁși am probleme sub 100.000 km sau 5- 7 ani, nu o mai trimit la ei si nu i mai recomand vreodatĂŁ. Sa zicem ca au dreptate, ĂŽnsĂŁ nu cu faptul ca provlema e de la mașina, atâta timp cat nu mai e nimic pe evacuare nu are ce sa cauzeze jocul ala in afara de kit uri ieftine sau prost montate. Atâta timp cat joc radial nu este deloc si e impecabil.

Link to comment
Share on other sites

Exprimarea lasa de dorit intradevar… mea culpa. In timpul procesului de asamblare (inainte de ajunge pe motor) turbocompresorul trece prin standul "de calibrare actuator" indifferent ca este pneumatic (actionat prin presiune sau depresiune) sau electronic. Pe actuatoarele pneumatice si pe anumite modele electronice se seteaza pozitia maxim inchis si maxim deschis software (limitele cerute de producatorul motorului) si apoi se verifica un debit la o valoare stabilita (la pneumatice se verifica la o anumita presiune/depresiune aplicata actuatorului - la electronice la o anumita valoare de current).

@bimmer - ii raspundeam colegului razvann… intre timp ai postat si tu...

Perfecta explicatia!

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

M au sunat cei de la Avd turbo, cicĂŁ “geometria variabila trebuie ĂŽnlocuitĂŁ”. I am intrebat si ei teoretic mi au pus geometria mea variabila cea veche acum doi ani când au spus ca este buna si trebuie doar turbina in sine recondiționatĂŁ. Mi a spus ca are un joc foarte mare si cumva a afectat si geometria jocul sau geometria in sine a cauzat acest joc longitudinal. A ĂŽnceput sa mi zicĂŁ ca dpf ( este anulat downpipe pana in spate), injectoare ( refĂŁcute) , i am zis ca soft e fĂŁcut la Dragoș completechip, a zis ca știe ca Dragoș știe ce face si nici el nu crede ca e din soft, doar 205 cai are pe dyno, a zis ca e posibil sa creascĂŁ presiunea foarte mult pe turbo si asta duce la un fel de baxkpressure sau ceva de genul, N am inteles foarte bine... mi a zis ca ma costa 1460 lei cu tot cu 10% discount pe care mi l au aplicat ( dintre care 400 lei este geometria). Dragoș mi a spus in schimb ca e posibil sa inchida ei prea mult geometria si din cauza temperaturii intervine o limitare, aveam o limitare care apĂŁrea o data la ceva timp si ținea vreo 5-10 secunde fĂŁrĂŁ sa de a eroare... astept sa mi ajungĂŁ turbina, o sa schimb ulei f ulei f aer si imi fac factura de montaj pentru a avea garanție, ca data trecutĂŁ. Mi a zis ca jocul longitudinal nu intra nici in garanția de 12 luni, dar asta rĂŁmâne de vĂŁzut. O sa inspectez din nou softul posibil cu Dragoș sa fiu sigur ca nu are vreo problema.

 

 

Ti-ai luat aceeasi teapa ca si mine.

Eu am trimis turbina pentru geometrie si ei m-au sunat ca nu este OK nici turbina. Legende ...

De la 500 RON am ajuns, cu totul, la 2200 si am o turbina care fluiera.

 

Aia de pe ebay este completa (turbo, geometrie, furtunul pe care trebuie sa-l cumperi daca vrei garantie, oringuri colier etc) si costa mai putin ...

 

Sfat: schimba obligatoriu si acel colier, pare o chestie minora dar eu am dat la perete 2 luni nestiind pe unde ies gaze de esapament ...

 

PS. Vezi ca autorizarea RAR a service-ului este pe clase. Multe. Daca nu este cea pe care o vor AVD .... :bye: garantie.

Uite aici lista https://prog.rarom.ro/servicenou/Default.asp?jud=BB

Edited by Graveworm
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

PS. Vezi ca autorizarea RAR a service-ului este pe clase. Multe. Daca nu este cea pe care o vor AVD .... :bye: garantie.

Uite aici lista https://prog.rarom.ro/servicenou/Default.asp?jud=BB

E "interesant" ce ai zis tu aici.

Eu cred ca e ca o sabie cu doua taisuri.. avand in vedere situatia lui WIN60.

Dar mai bine te las tine sa exlici ce ai vrut sa zici.

 

Te referi la relatia AVD-RAR sau AVD-client in privinta unei garantii?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.