BMWClub: Cum procedam cand ne opreste politia - BMWClub

Jump to content

  • 9 Pages +
  • « First
  • 7
  • 8
  • 9
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Cum procedam cand ne opreste politia Ghid rutier Rate Topic: ****- 3 Votes

#161 User is offline   Sly 

  • primitiv
  • Group: Banned
  • Posts: 2750
  • Joined: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:hunedoara/cluj-napoca

Posted 07 May 2011 - 18:26

concluzia este-cand mergi cu viteza trebuie sa ai tot timpul pe unul in fata ta :rolleyes:
si atunci esti acoperit

problema e ca sunt greu de gasit iepurasi care sa alerge cu 200
0

#162 User is offline   muv 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 206
  • Joined: 19-June 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 May 2011 - 18:40

STATIE, toti o injurasi fac misto pana raman fara permis.
0

#163 User is offline   .Bogdan 

  • [ unknown ]
  • Group: Contributors
  • Posts: 6964
  • Joined: 18-August 09
  • Gender:Male
  • Location:.ro/B

Posted 07 February 2013 - 12:47

http://www.mediafax....ilegala-9144346



Posted Image
0

#164 User is offline   23LKY 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 623
  • Joined: 04-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Focsani

Posted 07 February 2013 - 12:59

View Postsuri, on 07 May 2011 - 18:20, said:

Si pentru ca tot vorbeati de Brasov... cam cat noroc sa ai sa treci cu 180 pe sub nasul politiei in timp ce te "dadeai" cu unul, sa te ia radarul, sa te opreasca regulamentar si cand sa-ti ia carnetul... sa constate cu stupoare ca pe filmare il vad pe cel fata ta si cand sa treci si tu, camera n-a inregistrat decat jumatate de masina dupa care filmarea s-a intrerupt? adica se vedea o bucata de tabla albastra, viteza si mai putin numarul de inmatriculare... mi s-a intamplat in ghimbav, m-a oprit "organu'" si mi-a dat drumul cu permisul in buzunar din "lipsa de probe".


concluzia: once in a lifetime...


Da ce ghinion sa ai sa mergi la consum, si s-o scapi pe panarama de masina intr-o localitate fix in dreptul prostului cu logan cu 80 la ora... Daca-mi vine amenda acasa innebunesc... Chiar am mers alaltaieri la consum, eram curios cat de jos pot sa ajung si n-am depasit 105km/h inafara iar in localitati mergeam prudent undeva pe la 60-65km/h cu a 4-a si cam 70 cu a 5-a. Si in localitatea respectiva m-a sunat nevasta si fara sa-mi dau seama am urcat cu a 5-a fiind undeva pe la 80...

Deci ghinion? :)
0

#165 User is offline   .Bogdan 

  • [ unknown ]
  • Group: Contributors
  • Posts: 6964
  • Joined: 18-August 09
  • Gender:Male
  • Location:.ro/B

Posted 11 June 2015 - 10:05

Direct de la sursa:

Quote

ATENTIE! Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier

Daca circulati regulamentar si sunteti oprit de un echipaj de politie, sau daca "v-a prins radarul" trebuie sa stiti ca aveti si drepturi nu doar obligatii.

Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de "cel oprit" in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.




Într-adevăr polițistul are obligații și trebuie să respecte anumite proceduri, dar acest lucru nu duce la anularea sancțiunilor aplicate de acesta. Respectarea de către polițist a procedurilor și a obligațiilor ce îi revin sunt chestiuni de bucătărie internă, iar verificarea și sancționarea unor eventuale încălcări este atributul exclusiv al sefilor ierarhici ai polițistului, în niciun caz al conducătorului auto, al cetățeanului de pe stradă sau al contribuabilului ce are impresia că polițistul e angajatul său și e dator să-i cânte în strună.

Cazurile de anulare a proceselor verbale de constatare a contravențiilor sunt prevăzute expres în legislație, mai exact în Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, nu după cum își închipuie orice habarnist.



Quote


1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).





Legea 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române prevede:

ART. 41
(1) În exercitarea atribuțiilor de serviciu polițistul este obligat să prezinte insigna sau legitimația de serviciu, după caz, pentru a-și face cunoscută, în prealabil, calitatea, cu excepția situațiilor în care rezultatul intervenției sau siguranța ulterioară a polițistului ar fi periclitată.




În concluzie, polițistul este obligat să se legitimeze doar dacă nu are în piept insigna, în caz contrar nu mai e obligat să prezinte și legitimația de serviciu, iar din ce am văzut cu toții în ultimii ani în special polițiștii rutieri din cadrul Poliției Rutiere au pe lângă insigna de polițist și un ecuson cu numele.



Quote


2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).





O altă aberație contrazisă clar de prevederile din legislația rutieră:



Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice



Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către polițistul rutier sau, după caz, de către polițistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situația în care există indicii temeinice despre săvârșirea unei contravenții ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte și a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum și pentru verificarea deținerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează și în condițiile producerii unor calamități naturale, dezastre sau a altor situații care pun în pericol siguranța circulației.



Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea polițistului să oprească orice autovehicul pentru "pentru verificarea deținerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege" nu mai putem discuta de oprirea fără motiv și alte legende urbane de acest gen.



Quote


3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.





Referitor la "ordinul de serviciu" o altă tâmpenie, ce nu are nici cea mai mică legătură cu realitatea.

Dacă căutăm în legislație vom găsi definiția "ordinului de serviciu" ce spune că este o dispoziție scrisă dată de conducerea unei unități prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acțiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Ori controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale polițistului rutier.



În plus, chestiunile ce țin de locul, data și activitățile ce le desfășoară polițistul sunt dispoziții interne cu caracter secret, ce pot fi verificate doar de șefii acestuia, nu de oricine de pe stradă.

Cei care susțin aceste afirmații, clar sunt victimele unor limitări în privința capacității intelectuale, pentru că numai astfel de oameni deficitari la capitolul logică își pot imagina că atunci când sunt opriți pentru control de polițist, îl pot controla ei la rândul lor pe acesta.

Dacă ar fi așa, nu ar mai avea niciun rost existența șefilor din poliție, ăstia nu ar mai avea ce să facă, pentru că oricum polițistul ar fi verificat și controlat de toți cetățenii de pe stradă.



Quote


4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).





O altă prostie, pentru că NU există nicio astfel de prevedere legală. Costatarea unor abateri ce încalcă normele legale se poate face oricând, nu există nicio restricție în acest sens.



Quote

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.




Procesului verbal de constatare a contravenției nu are nicio rubrică specială pentru a recunoaște fapta, există doar rubrica "Alte mențiuni" unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la conținutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completări, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semnează pentru că a luat la cunoștință despre conținutul procesului verbal și în baza acestei semnături primește o copie a procesului verbal.

Despre "convocarea la Tribunal" nu pot să spun decât că este o stupiditate, pentru că polițistul care întocmește procesul verbal nu are calitate procesuală în cazul contestației procesului verbal, parte într-un asemenea proces este instituția din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de poliție.





Quote

6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.




Despre sunatul la 112, e o mare tâmpenie și oricine se poate convinge singur dacă studiază legislația care prevede foarte clar:

Art. 32 din O.U.G. 34/2008
(1) Constituie contravenții următoarele fapte și se sancționează după cum urmează:
a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;




Tot în acest act normativ este prevăzut faptul că apelarea la numărul de urgență 112 se face NUMAI pentru situații de urgență. Faptul că ești oprit de un polițist pentru control NU este o situație de urgență, puteți vedea aici: Ce este o situație de urgență.



Quote


7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.





În privința acestor documente "legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar" ori "legitimația care atestă dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne" și copia după certificatul metrologic, sunt doar afirmații infantile, similare cu cea privind "ordinul de serviciu" pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de șeful ierarhic al polițistului.

Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanța de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestație împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanței, în niciun caz conducătorului auto sancționat.



Quote


Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment





Fals! Afirmația asta e chiar hilară și dovedește habarnismul ce îl caracterizează pe autorul textului. Cei care procedează așa cum sunt îndrumați în acest text, nu vor face decât să-l enerveze inutil, să-l provoace și să-și asigure înverșunarea polițistului de ai sancționa exemplar.
1

#166 User is offline   bobeialex 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 149
  • Joined: 21-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Targu-jiu, Bucuresti

Posted 11 June 2015 - 10:26

Foarte bine subliniat Bogdane.
0

#167 User is offline   .Bogdan 

  • [ unknown ]
  • Group: Contributors
  • Posts: 6964
  • Joined: 18-August 09
  • Gender:Male
  • Location:.ro/B

Posted 11 June 2015 - 10:29

Nu e meritul meu, e textul citat de la sursa, n-am mai facut citat in citat. Raspunsurile date sunt mai mult decat logice pentru oricine cu un minim de bun simt, lasand la o parte argumentarea legala.
0

#168 User is offline   bobeialex 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 149
  • Joined: 21-October 13
  • Gender:Male
  • Location:Targu-jiu, Bucuresti

Posted 11 June 2015 - 10:35

Da, am impresia ca am vazut pe facebook un articol asemamator
0

Share this topic:


  • 9 Pages +
  • « First
  • 7
  • 8
  • 9
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro