Jump to content

Mici probleme la pornire, directie, ambreiaj... :(


gabit25

Recommended Posts

Citind pe aici cateva posturi (din pacate abia dupa ce am trecut pe la dealerul BMW) incep sa inteleg ca situatia mea nu este chiar asa disperata pe cat pare ....

 

Deci ... povestea mea incepe cam asa: BMW E46 316 1.9 din 11/99 si lista cu "problemele" depistate de mine:

1. beculetzul de la airbag aprins de vreo cateva luni

2. de vreo 2-3 ori in interval de o luna am avut dificultati la pornire

3. uneori turatia minima parea a fi neregulata

4. a inceput sa se auda un scartait sub masina cand calc ambreiajul

5. pe la 140-150 la ora in linie dreapta masina "deriveaza" lejer spre dreapta

 

Buun ... ce-am zis hai sa mergem la doctor cu masina ... si surpriza, se pare ca tre sa cam schimb jumatate din motor :) ... Mi-au facut desigur o estimare si cica fara 1800 euro nu scap.

 

O iau in ordine:

 

1. Airbag: de schimbat o unitate de intrerupatoare pe langa coloana de directie (desi data trecuta cand am resetat beculetzul am avut ocazia sa vad pe testerul Bosch KTS ca scria eroare de impedanta la senzorul de sub scaunul pasagerului) ---120 EURO

 

2 si 3. Pornire si turatie minima: de schimbat valva de curatare carter, tub flexibil, generator de impuls arbore came, cutie termostat cu termostat --- 240 EURO in total (precizez ca denumirile sunt traduceri proprii, nu prea stiu ce inseamna)

 

4. Scartait ambreiaj: simplu ... schimbat ambreiaj si inca 2-3 suruburi :blink: --- 240 de euro (masina are 148000km si nu am nici o probleme cu vitezele)

 

5. "Deriva": schimbat bucse brate roata fata --- 120 euro si ... surpriza de proportii ... schimbat cutie directie --- 900 de euro :)

 

Cam asta ar fi ... desigur preturile sunt fara manopera, estimata in total la vreo 9-10 ore asa la prima vedere, adica vreo 5-600 de euro cred.

 

Vad ca pe aici lumea se pricepe si sunt unii care au avut probleme similare, asa ca ... HELP ... sunt destul de deprimat dupa vizita la "doctor".... Dupa parerea voastra ce e de facut? Ce e de schimbat si ce nu? Ce se poate face DIY si ce nu (am chiar si un manual Haynes pt seria 3)?

 

Precizez ca pana azi am crezut ca am o masina super care nu mi-a facut si nu o sa imi faca niciodata probleme. Oare m-am grabit cu aprecierile sau sunt aia de la service exagerati??

 

Multumesc anticipat pentru orice sfat sau opinie avizata sau nu!

 

Gabriel

Link to comment
Share on other sites

 

 

1. Airbag: de schimbat o unitate de intrerupatoare pe langa coloana de directie (desi data trecuta cand am resetat beculetzul am avut ocazia sa vad pe testerul Bosch KTS ca scria eroare de impedanta la senzorul de sub scaunul pasagerului) ---120 EURO

 

2 si 3. Pornire si turatie minima: de schimbat valva de curatare carter, tub flexibil, generator de impuls arbore came, cutie termostat cu termostat --- 240 EURO in total (precizez ca denumirile sunt traduceri proprii, nu prea stiu ce inseamna)

 

4. Scartait ambreiaj: simplu ... schimbat ambreiaj si inca 2-3 suruburi :blink: --- 240 de euro (masina are 148000km si nu am nici o probleme cu vitezele)

 

5. "Deriva": schimbat bucse brate roata fata --- 120 euro si ... surpriza de proportii ... schimbat cutie directie --- 900 de euro :)

 

Cam asta ar fi ... desigur preturile sunt fara manopera, estimata in total la vreo 9-10 ore asa la prima vedere, adica vreo 5-600 de euro cred.

 

1.Ce inseamna unitate intrerupatoare pe langa coloana de directie.Cei de la BMW folosesc KTS?

2.Au aparut erori pentru senzorul de la axa cu came si termostat?Valva de curatare carter banuiesc ca este valva PCV.

3.Cum adica scartait ambreiaj?Scartaie pedala sau...?

5.Bucsile si caseta de directie...la cate gropi sunt,nu este de mirat.

Link to comment
Share on other sites

1.Ce inseamna unitate intrerupatoare pe langa coloana de directie.Cei de la BMW folosesc KTS?

2.Au aparut erori pentru senzorul de la axa cu came si termostat?Valva de curatare carter banuiesc ca este valva PCV.

3.Cum adica scartait ambreiaj?Scartaie pedala sau...?

5.Bucsile si caseta de directie...la cate gropi sunt,nu este de mirat.

82768[/snapback]

 

Multumesc de raspuns!

 

1. Nu stiu ce folosesc cei de la BMW (serviceul e in Italia, nu poti sa vezi ce iti fac la masina ....) Unitatea de de intrerupatoare trebuie sa fie ceva legat de airbag, ceva care genereaza eroare de la airbag cred ... nu sunt sigur, eventual zilele astea o sa mai fac o tentativa sa cer lamuriri ...

2. Nu stiu daca au aparut erori, ar fi interesant de stiut, cum as putea sa aflu? ca cei de la BMW nu cred ca mi-ar zice cum au facut sa puna diagnosticul

3. Ambreiajul ... cand apas pedala se aude un scartait aproape la sfarsitul cursei, dar se aude de afara.

5. Bucsile ok ... dar caseta de directie?? cum ziceam nu am probleme dar la viteza mai mare (peste 140) daca iau mana de pe volan deviaza usor spre dreapta :blink:

 

Ce-i de facut? E posibil ca cei de la service sa vrea sa elimine toate elementele uzate care ar putea sa-mi provoace probleme in viitor? Oamenii sunt profesionisti dar acum vreun an s-a stricat un senzor de la aerul conditionat si mi-au schimbat cam tot in afara de compresor! Sincer as vrea sa elimin problema cu pornirea ... iar restul cu timpul, ma rog sa elimin ce e grav, nu cred ca e cazul sa bag 2000 de euro intr-o masina care valoreaza maxim 8-9000.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de raspuns!

 

1. Nu stiu ce folosesc cei de la BMW (serviceul e in Italia, nu poti sa vezi ce iti fac la masina ....) Unitatea de de intrerupatoare trebuie sa fie ceva legat de airbag, ceva care genereaza eroare de la airbag cred ... nu sunt sigur, eventual zilele astea o sa mai fac o tentativa sa cer lamuriri ...

2. Nu stiu daca au aparut erori, ar fi interesant de stiut, cum as putea sa aflu? ca cei de la BMW nu cred ca mi-ar zice cum au facut sa puna diagnosticul

3. Ambreiajul ... cand apas pedala se aude un scartait aproape la sfarsitul cursei, dar se aude de afara.

5. Bucsile ok ... dar caseta de directie?? cum ziceam nu am probleme dar la viteza mai mare (peste 140) daca iau mana de pe volan deviaza usor spre dreapta  :blink:

 

Ce-i de facut? E posibil ca cei de la service sa vrea sa elimine toate elementele uzate care ar putea sa-mi provoace probleme in viitor? Oamenii sunt profesionisti dar acum vreun an s-a stricat un senzor de la aerul conditionat si mi-au schimbat cam tot in afara de compresor! Sincer as vrea sa elimin problema cu pornirea ... iar restul cu timpul, ma rog sa elimin ce e grav, nu cred ca e cazul sa bag 2000 de euro intr-o masina care valoreaza maxim 8-9000.

82773[/snapback]

 

Daca exista o problema la airbag,exista si un cod de eroare.La fel si cu senzorul de axa si termostat.Nu stiu ce inseamna unitatea de intrerupatoare,dar poate te ajuta altcineva.

 

Daca senzorul de axa+termostatul apar ca erori,probabil sunt defecte si ar fi bine sa le inlocuiesti.

Caseta de directie este destul de sensibila la E46.Nu este normal sa devieze masina ,in linie dreapta.Poate fi o problema de geometrie sau de uzura a anumitor componente de la directie,suspensie.Cred ca este destul de greu de diagnosticat pe...forum :)

Link to comment
Share on other sites

Daca exista o problema la airbag,exista si un cod de eroare.La fel si cu senzorul de axa si termostat.Nu stiu ce inseamna unitatea de intrerupatoare,dar poate te ajuta altcineva.

 

Daca senzorul de axa+termostatul apar ca erori,probabil sunt defecte si ar fi bine sa le inlocuiesti.

Caseta de directie este destul de sensibila la E46.Nu este normal sa devieze masina ,in linie dreapta.Poate fi o problema de geometrie sau de uzura a anumitor componente de la directie,suspensie.Cred ca este destul de greu de diagnosticat pe...forum :blink:

82775[/snapback]

 

Bun deci ma duc la un service mic care are KTS si imi poate spune codurile de eroare, ok? Senzorul de axa (generatorul de impuls scrie pe lista de piese) si termostatul, unde se afla? sunt greu de schimbat?

 

Pentru directie ar fi bine sa ma duc in prima faza sa verific geometria si dupa aia daca mai am probleme sa schimb bucsile si in ultima instanta in cel mai rau caz cand se mai inrautateste treaba si caseta de directie? Ma gandesc ca poate e efectul unei borduri care am "luat-o" cam nasol acum ceva timp exact la roata de pe dreapta fata.

 

Gabriel

Link to comment
Share on other sites

Bun deci ma duc la un service mic care are KTS si imi poate spune codurile de eroare, ok? Senzorul de axa (generatorul de impuls scrie pe lista de piese) si termostatul, unde se afla? sunt greu de schimbat?

 

Pentru directie ar fi bine sa ma duc in prima faza sa verific geometria si dupa aia daca mai am probleme sa schimb bucsile si in ultima instanta in cel mai rau caz cand se mai inrautateste treaba si caseta de directie? Ma gandesc ca poate e efectul unei borduri care am "luat-o" cam nasol acum ceva timp exact la roata de pe dreapta fata.

 

Gabriel

82777[/snapback]

 

 

Nu poti sa faci geometria daca ai jocuri in directie.Mai intai remediezi problemele.

 

 

PS

 

Nu are legatura deca testerul este KTS sau nu,eram curios daca cei de la BMW folosesc KTS :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa faci geometria daca ai jocuri in directie.Mai intai remediezi problemele.

PS

 

Nu are legatura deca testerul este KTS sau nu,eram curios daca cei de la BMW folosesc KTS :)

82778[/snapback]

 

Scuza-ma ca insist, raspunsurile tale m-au pus pe ganduri si oricum incerc sa inteleg cum sa rezolv problemele, sincer nu cred sa am jocuri la directie, am facut revizia acum un an si ceva si era totul ok ... mi-e greu sa cred ca in 5000 de km s-a dus naibii tot :blink: Cum ziceam, daca merg cu 100 la ora merge drept, la 160 de exemplu e de ajuns sa tin un deget pe volan si iar merge drept, daca iau mana se duce foarte usor spre dreapta, numai spre dreapta, nu vibreaza si nu face nimic altceva ....

 

Nu stiu ce sa mai zic ...

Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma ca insist, raspunsurile tale m-au pus pe ganduri si oricum incerc sa inteleg cum sa rezolv problemele, sincer nu cred sa am jocuri la directie, am facut revizia acum un an si ceva si era totul ok ... mi-e greu sa cred ca in 5000 de km s-a dus naibii tot  :blink: Cum ziceam, daca merg cu 100 la ora merge drept, la 160 de exemplu e de ajuns sa tin un deget pe volan si iar merge drept, daca iau mana se duce foarte usor spre dreapta, numai spre dreapta, nu vibreaza si nu face nimic altceva ....

 

Nu stiu ce sa mai zic ...

82781[/snapback]

 

 

La 160 km/h este destul de greu de spus daca "trage" sau nu,mai ales daca ai cauciucuri late si drumul nu este "perfect".

 

Verifica si cauciucurile daca sunt uzate inegal.Poti sa iti faci o idee daca exista o problema de geometrie.

 

Daca exista un mic joc in caseta de directie,nu este mare problema.Depinde cat de "mic" este jocul.Banuiesc ca poti sa te duci in service,sa vezi toate "jocurile" :)

Link to comment
Share on other sites

5. pe la 140-150 la ora in linie dreapta masina "deriveaza" lejer spre dreapta

 

Cateodata imi face si mie asa, dar este ori drumul cu denivelari ori rotile nu sunt egal umflate.

Am fost si eu prin service-uri si ateliere d'astea auto (de obicei nu ma multumesc cu 1 bucata opinie :) ) si am primit diverse sfaturi ba ca sa schimb pivotii, ba ca am joc in caseta de directie, ba ca una ba ca alta... dar, niciodata nu au coincis 2 pareri ! :blink:

Totusi, (zic si eu) verificati si discurile de frana... da cu unghia pe ele, si vezi daca mai sunt netede. Daca nu mai sunt netede si simti oarece denivelari, ar fi bine sa te duci sa rezolvi problema.

Incearca intai sa rezolvi lucrurile astea simple si ieftine (umflat roti la fel, gasit o strada fara denivelari, racait discurile cu unghia :) ) si dupa aia gandeste-te la chestiile costisitoare.

Parerea mea !

Link to comment
Share on other sites

Cateodata imi face si mie asa, dar este ori drumul cu denivelari ori rotile nu sunt egal umflate.

Am fost si eu prin service-uri si ateliere d'astea auto (de obicei nu ma multumesc cu 1 bucata opinie  :)  ) si am primit diverse sfaturi ba ca sa schimb pivotii, ba ca am joc in caseta de directie, ba ca una ba ca alta... dar, niciodata nu au coincis 2 pareri !  :blink:

Totusi, (zic si eu) verificati si discurile de frana... da cu unghia pe ele, si vezi daca mai sunt netede. Daca nu mai sunt netede si simti oarece denivelari, ar fi bine sa te duci sa rezolvi problema.

Incearca intai sa rezolvi lucrurile astea simple si ieftine (umflat roti la fel, gasit o strada fara denivelari, racait discurile cu unghia  :)  ) si dupa aia gandeste-te la chestiile costisitoare.

Parerea mea !

82784[/snapback]

 

Mda ... ma gandesc ca o fi de la bordura .... sper cel putin... Multumesc de parere! Cred ca orice experienta personala poate fi utila!

 

Gabi

Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu o experienta cu o bordura: eram pe banda 1 si unul de pe banda a 2-a a vrut sa faca dreapta fara sa se asigure. Am tras dreapta brusc, si am incalecat o bordura destul de inalta, dar nu am patit nimic. Am avut noroc ca atunci cand am luat bordura, eram in dreptul unei intrari intr-o curte si am prins si zona aia joasa, ca altfel ramaneam si fara janta. Oricum, impactul a fost destul de dur, pentru ca aveam ceva viteza.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce dar chestia asta imi suna tare bine cunoscuta:

 

ultima data cand am schimbat cauciucurile la un bmw a fost dezastruos. desi geometria era perfecta, masina trage in dreapta, asta din cauza uzurii neuniforme a cauciucurilor, care dupa niste echilibrari ale rotilor aia de la vulcanizare le-au pus de nu mai stiu nici ei cum, s-au amestecat intre ele si singura solutie a fost cauciucuri noi. chiar scrie intr-un topic mai vechi sa nu schimbi cauciucurile intre ele la bmw. convergenta trebuie sa fie 0.8 la geometrie fata de 0.6 la multe alte masini deci lasati cauciucurile asa cum sunt ele , mai tocite pe interior de regula... sau luati altele noi cand e mai bine

68144[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.