Jump to content

BMW E60 520d vs 520i .. pareri (vreau sa achizitionez)


Alex Dragan

Recommended Posts

Motoarele acestea mi se par prea mici pentru un e60, gandestete macar la un 525d...... bafta

 

Nimeni nu spune ca un E90 320d e submotorizat. Insa zice ca 520d este. Diferenta de greutate este de sub 100kg deci foate mica. Nu sunt masini sportive dar submotorizate nu sunt.

 

Evident, ideea de submotorizare este relativa. Comparativ cu un M6 si un 540i e submotorizat.

 

Revenind la subiect:

 

La 520d (asta am eu) consumul e f mic, taxele mici. Pt o masina de zi cu zi e ok.

 

Cum trage motorul la 520i nu stiu ca nu am condus sau mers....

 

O vrei de noua sau SH?

Link to comment
Share on other sites

Motoarele acestea mi se par prea mici pentru un e60, gandestete macar la un 525d...... bafta

 

Nimeni nu spune ca un E90 320d e submotorizat. Insa zice ca 520d este. Diferenta de greutate este de sub 100kg deci foate mica. Nu sunt masini sportive dar submotorizate nu sunt.

 

Evident, ideea de submotorizare este relativa. Comparativ cu un M6 si un 540i e submotorizat.

 

Revenind la subiect:

 

La 520d (asta am eu) consumul e f mic, taxele mici. Pt o masina de zi cu zi e ok.

 

Cum trage motorul la 520i nu stiu ca nu am condus sau mers....

 

O vrei de noua sau SH?

 

520i are consumul exagerat de mare.

14 in oras si asta in iasi la mers o idee sportiv .

10-12 la drum intins condus cu o tenta sportiva.

 

Daca vrei 520i second da-mi un pm . stiu o masina la un pret de ocazie, fostul proprietar a fost cu adevarat pasionat .

Edited by slacker
Link to comment
Share on other sites

@Alex Dragan: fara suparare, dar la cum ai formulat intrebarea ma mir ca ti-au raspuns citiva colegi de forum.

Daca vrei sa iti faci o idee, ar trebui sa fii mai explicit. Da-ne citeva detalii cu ce anume te intereseaza la viitoarea masina pe care vrei sa ti-o iei :

* masina va fi noua sau sh ?

* masina va fi una de familie ?

* te intereseaza cheltuieli aditionale ( CASCO, impozit anual etc - asta daca treci la un motor mai mare ) ?

* o vrei pentru figuri, te intereseaza CP ( liniute etc ) ?

* te intereseaza consumul ?

* conduci mai sportiv sau esti mai relaxat ( ce cutie preferi ) ?

* conduci mult in oras ? ( esti din Bucuresti )

 

Doar citeva indicatii. Si poate asa cei care doresc sa te ajute iti vor da sfaturile lor. Caci altfel o sa ajungi la concluzia ca iti trebuie minim un 535d sau un 540i sa nu zic M5. <_<

Link to comment
Share on other sites

Benzina este eficienta numai motoare mici pana-n 1.4 sau peste 3.0 ca ce e intre consuma la fel.Asa ca ramane diesel, pentru ca ai cuplu de jos ceea ce te ajuta in traficul nostru, si nu sus unde trebuie turat motorul si de aici rezultand consumul ridicat.

Desigur daca pica vreo pleasca de 520i la pret de nimic , nu are rost sa stai pe ganduri.

Link to comment
Share on other sites

Benzina este eficienta numai motoare mici pana-n 1.4 sau peste 3.0 ca ce e intre consuma la fel.Asa ca ramane diesel, pentru ca ai cuplu de jos ceea ce te ajuta in traficul nostru, si nu sus unde trebuie turat motorul si de aici rezultand consumul ridicat.

Desigur daca pica vreo pleasca de 520i la pret de nimic , nu are rost sa stai pe ganduri.

 

exemple ?

Link to comment
Share on other sites

Zyppo .. am asteptat niste raspunsuri sa stiu cum sa intervin sa explic si eu mai departe.

Sunt total confuz ...

Ma sperie taxa de inmatriculare la motoare gen 525d, 530d ... acum 520d nu prea sunt multe ... 520i aud ca e puturos.

Cine ma scoate din impas nu stiu :|

Concret :

- masina personala nu de familie;

- nu merg mult, nu fac naveta, nu ma sperie consumul, cu toate ca as opta pentru diesel.

- nu stau in aglomeratie, condusul in zona mea este f lejer si cu drumuri bune respectiv Arges Pitesti

- nu o vreau pentru liniutze; vreau doar un motor capabil pt acest model, sa fie un bmw seria 5 nu doar cu imaginea.

- si da ma intereseaza aspectele astea privind Casco, RCA-ul, eventual si impozitul ..

Cam atat. Daca mai puteti intervenii va rog mult ..

Link to comment
Share on other sites

Deci, reiau ideea, nu iti lua aceste motorizari la o asemenea caroserie.

In primul rand chiar tu zici "sa fie un bmw seria 5 nu doar cu imaginea"

In al doilea rand zici ca nu iti trebuie pentru liniute, e foarte bine daaar,,, cu toti stim ca, atunci cand conducem un BMW, avem anumite pretentii de la aceasta masina, nu doar sa ne duca si sa ne aduca de la serviciu si vei ajunge in situatii cand o sa vrei sa-i ceri mai mult si ea sa nu poata. Nu stiu ce varsta ai, eu am o varsta la care pot sa zic ca mi-au cam trecut "pasarelele" dar inca imi place "sa ma dau cu masina" nu doar sa ma "plimbe" altfel mi-as fi luat un logan ca "tot ala drac e" adica tot cutie pe patru roti si motor.

Nu stiu de ce resurse financiare dispui, dar un seria 5 e60 oricare model, ca intretineri,RCA, Casco sunt destul de costisitoare, diferentele intre motorizari nefiind asa de mari, deci merita un efort, din acest punct de vedere, sa-ti iei o motorizare cat de cat mai mare, chiar si un 525i. Daca resursele financiare sunt limitate atunci sfatul meu este sa te indrepti catre o seria trei, daca vrei sa ai si cu ce sa te dai, daca o vrei masina pentru "imagine" atunci.............

Bafta in alegerea pe care o vei lua.

Link to comment
Share on other sites

decat 520i mai bine 525i,asta ca tot depasesti 2000cm,fix dintre cele doua as alege 520d

am 520i pe cutie steptronic din 2000 si este perfecta masina adica la viteza are putera mai mare decat poti sa iti imaginezi mai ales cand o dai pe sport , nam avut probleme deloc cu ea ...consumu este 13 in bucuresti iar la drum lung daca nu o fortezi 8-8,5 iar daca o fortezi 9,5-10 cam asa .... in rest este foarte comfortabila si are de toate ... <_<

Link to comment
Share on other sites

Daca nu mergi mult si nu te sperie prea tare consumul mergi pe un 525i. Asta ca sa ai si un feeling sportiv in raport cu 520d sau i.

 

Inainte de achizitie fa-ti si calcule legate de RCA, CASCO, impozit.

Cred ca un CASCO sub 1.500 EUR / an nu prea poti sa obtii ( acum depinde si de anul masinii, optionale, pretul de catalog etc ).

 

Impozite / an :

1. 520d ( 2.0l ) : 150 RON.

2. 520i ( 2.2l ) : 330 RON.

3. 523i ( 2.5l ) sau 525i ( 2.5l ) : 375 RON.

4. 525i ( 3.0l ) sau 530d/i: 900 RON.

5. M5 ( 5.0l ) : 3.000 RON. <_<

 

Citeste si topicul legat de consum.

Link to comment
Share on other sites

daca nu faci mai mult de 30 k km pe an poti lua benzina. Mai ales daca e SH. Sunt ceva mai fiabile si mai usor (ieftin ) de intretinut cel putin motoarele. Diesel devin rentabile daca faci multi Km si se acopera diferenta la combustibil cu costul intretinerii si al fiabilitatii mai reduse si datorita multor factori specifici Ro, ca de exemplu motorina proasta, praful omniprezent, mersul in trafic infernal subturat...

Daca iei masina noua si ai grija de ea in ambele cazuri nu cred ca ar trebui sa ai probleme 4 - 5 ani.

Restul costurilor sunt identice la benzina si diesel ( gen amortizoare, placute de frana s.a.m.d ..) . Taxe si asigurare numai dumnezeu stie cum vor arata la anul.

Cat despre comportament poti face un testdrive sa vezi de exemplu daca un 520D sau 520I sunt prea puturoase pentru tine.

520i si 520 D submotorizate nu cred ca sunt, dar oricum nu astepta de la ele sa "rupa asfaltul".

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

decat 520i mai bine 525i,asta ca tot depasesti 2000cm,fix dintre cele doua as alege 520d

am 520i pe cutie steptronic din 2000 si este perfecta masina adica la viteza are putera mai mare decat poti sa iti imaginezi mai ales cand o dai pe sport , nam avut probleme deloc cu ea ...consumu este 13 in bucuresti iar la drum lung daca nu o fortezi 8-8,5 iar daca o fortezi 9,5-10 cam asa .... in rest este foarte comfortabila si are de toate ... <_<

 

depinde cand/cum si pe unde mergi,mie 320d facelift manual imi scoate intre 9 si 11% in buc,miram-as un 520IA sa manace doar cu 2 litrii in plus

 

de sportivitate nici nu poate fi vb,acum depinde si ce astepata initiatorul de la masina

Link to comment
Share on other sites

Si io am cam aceeasi dilema ca si tine: e39 520-525d sau 520-525i? (toate de dupa 2001) <_<

 

Si eu o vreau ca masina personala, nici eu nu merg mult (7.000-15.000 km/an maxim maxim maxim!), nu fac naveta, nu ma sperie consumu (dar sa fie in limitele "bunului simt", corelat cu salarul :unsure:, undeva la maxim 13-15%). Nici eu nu o vreau pentru liniute, nu conduc sportiv (nici nu am cum cu cei 51CP ai Matizului:P), cat despre traficul din Cluj, e nasol, dar drumurile sunt relativ bune :bashwall:. Casco mi-a zis cineva ca are pe 525dA din 2001 sau 2002 undeva la 1200 euro parca. Eu nu o sa-mi fac CASCO, ca nu conduc sportiv, is foarte atent la traficul din jur, nu conduc cu viteza pe conditii grele de drum (ploaie, zapada) deci sansele sa imi busesc masina is mai mici, si nu merita sa dau 1000 euro pe CASCO. Iar despre impozit de exemplu, diferenta dintre un 520d (cel mai probabil asta o sa-mi cumpar) si un 520i-525d/i este de aprox. 200lei; RCA-ul (cel mai ieftin) fiind la 520d de 564.30 Lei, la 520i si 525i/d - 696 Lei. Facand un calcul simplu toate astea (RCA+impozit), in afara de CASCO, te-ar costa anual asa:

 

- la 520d: aprox 750lei

- la 520i: aprox 1050lei

- la 525d-525i: aprox 1100lei

 

... facand acest calcul, logic te-ar avantaja 525i/d, deoarece diferenta e de aprox 300lei, dar aici vin dezavantajele (cel putin din pct-ul meu de vedere):

 

- TAXA DE POLUARE (pt euro3) e diferenta enorma intre 520 si 525, la 520d e minim 1450euro, pe cand la 525 taxa e de minim 2600euro, aproape dublu

- usurinta revanzarii lui 520d fata de restul: 520i/525i/525d, deoarece romanii is obisnuiti mai nou cu dieseluri cu motoare cat mai mici, ca au consum mic, asta si daca ei fac 10.000km/an...

 

In concluzie, pentru mine, cred ca si pentru tine, ideal ar fi un 525d deoarece:

 

1. am zis amandoi ca nu facem multi km deci o sa mergem in service mult mult mai rar decat restul, deoarece regula la diesel e ca faci multi km (++) cu consum mic (+), dar dai mai mult la intretinere (-), fata de benzina: faci mai putini km (-) cu consum mai mare (-) dar intretinere mai ieftina (+) ... asa ca noi, cum nu facem multi km se merita diesel (3 + si 1 -) fata de benzina (2 - si 1 +) ... hmmm sau intretinerea la benzina e ++, adica f ieftina ? cine stie? ... oricum daca ar fi ++, ar fi 2 - si 2 +.

2. o sa consume putin putin mai mult decat 520d, dar cu 30 de cai in plus si cuplu mai mare

3. poti sa iei motorina de la soferii de dube, sau tiruri, cu un pret sub cel de la pompa

4. benzinele is mai nervoase, ceea ce pentru mine e un minus, deoarece imi ajunge puterea lui 520d sau 525d, nu tzashnesc in depasiri, iar cat despre viteza maxima, imi ajunge un 130-150km/h

5. motoarele diesel tin mai mult decat benzin

6. 525d are mult mai multe optiuni decat 520d

 

dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ ... taxa de poluare ma obliga la 520d :) preturile la cele 2 fiind aproximativ egale, ca de era 525-u mai ieftin cu 1000-2000 euro mai era ceva ceva, diferenta pana la 520d ai fi dat-o la taxa; dar la anul sau in toamna (am auzit mai nou) ca taxa se va plati in impozitul anual, dar eu sincer nu mai astept pana la anul, pana la toamna da.

 

Oricum tot ce am zis aici e subiectiv, parca vad ca si in cazul tau ca si in cazul meu, cand o sa vedem un e39 care o sa ne placa la nebunie, o sa-l luam indiferent ca e 520d sau 530i :blink: o sa facem pe dracu-n patru sa ni-l luam, ignorand opiniile celorlalti, ca pana la urma asta e important, sa-ti placa masina tie, nu s-o cumperi doar pentru ca Xulescu zice ca dieselu e bun, sau ca mai bine merita benzina, ca dupa aia iti dai in cap ca l-ai ascultat pe el si nu pe tine. Mai bine gresesti datorita tie, decat datorita opiniilor altuia ... parerea mea.

Si cu asta basta! am incheiat.

 

Succesuri!

 

LaterEdit: daca pe un anunt din Germania apare ca masina costa de ex 6400euro si in paranteza scrie 5378€ Export!, io cat ii platesc exact neamtului?? 6400 si imi primesc diferenta inapoi cand ies din vama?

Edited by Vlad C
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

daca aduci adeverinta ca firma ta e platitoare de tva o iei cu pretul de export.(fara TVA) Normal trebuie sa platesti TVA in tara la inmatriculare, pe care il deduci apoi. Multi nu faceau asta si in felul asta faceau mica evaziune si iesea masina mai ieftina pe firma. Stiu ca va apare sau a aparut deja o norma care obliga plata tva cand faci dosarul de inmatriculare. Fara hartoaga ca ai platit nu poti inmatricula masina. Nu stiu sigur daca e deja in vigoare sau e inca la stadiul de proiect.
Link to comment
Share on other sites

eu am un 523i din 2007 - cutie automata, facelift

 

Consum Bucuresti: ~15%

Exterior: 8-9%; acum depinde si cum ce viteza mergi ca poti sa o tii si numai in 20% sau chiar sub 8% daca mergi cu 150 pe autostrada de exemplu

 

Am condus si Diesel insa cel pe benzina e mult mai silentios iar pe la 5-6000 ture are un sunet exceptional

 

Daca ai bani, ia-ti ceva dupa 2007 pentru ca de-atunci s-au introdus motoarele cu Efficiency Dynamics, zic ei cu consum redus cu pana la 20-30%

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa simti ca e un bmw, atunci tre sa faci un compromis si sa te orientezi spre motoare de peste 2,5l. Adica un 2,5 sau 3.0 este ideal. Cu toate ca nu sunt un adept infocat al diesel, dc e sa faci comparatie intre 2,5i si 2,5d, eu as alege 2,5d...am mers cu amandoua si d-ul mi s-a parut mai nervos... desigur compromisul se face la taxe etc...

 

motoarele de 2,0l i si d, se comporta onorabil, dar nu au valente sportive...

 

Motoarele acestea mi se par prea mici pentru un e60, gandestete macar la un 525d...... bafta

 

Nimeni nu spune ca un E90 320d e submotorizat. Insa zice ca 520d este. Diferenta de greutate este de sub 100kg deci foate mica. Nu sunt masini sportive dar submotorizate nu sunt.

 

Evident, ideea de submotorizare este relativa. Comparativ cu un M6 si un 540i e submotorizat.

 

 

 

 

ai uitat diferenta de gabarit intre cele 2 caroserii...intradevar, diferenta de greutate este mica, dar. totusi pt un motor de 2,0l, si 100kg se simt, la care se mai adauga si rezistenta aerului...un fenomen foarte foarte important in comportamentul masinii si al motorului...

deci se poate spune ca submotorizarea aparea din cauza aerodinamicii si nu a greutatii...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca 520d ar fi bun daca nu faci liniute si alte chestii de genu ...

In Constata trafic la greu ... sau in mamaia ... consum 8% ... In afara 6,2 - 6,6

Putere ... 177 de cai iti ajung ... dar la drumuri lungi , in depasiri mai lungi ... am simtit nevoia a 30-40 de cai in plus

Per total e ok masina !

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult de tot tuturor pentru efortul depus .. ca am mai invatat cate ceva..

Maine (duminica) plec in Germania si sper sa am noroc de masina buna si intretinuta.

Am decis dar nu 100% sa iau un 520d bun daca gasesc pentru ca m am gandit la mai multe puncte de vedere .. intretineri, taxe, impozite, consum (asta in comparatie cu un 530d).

Sper sa gasesc si o sa va tin la curent.

Daca mai puteti adauga cate ceva cu siguranta imi va prinde bine orice.

V am pupat.

 

Imi prindeau bine niste informatii despre diferenta costurilor unui motor de 520d vs 530d ..

Niste valori sigure : impozit, daca sunt diferente mari de consum, eventual alte taxe si tot asa .. caci va spun drept nu stiu pe cine si ce sa mai cred ..

Edited by Alex Dragan
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult de tot tuturor pentru efortul depus .. ca am mai invatat cate ceva..

Maine (duminica) plec in Germania si sper sa am noroc de masina buna si intretinuta.

Am decis dar nu 100% sa iau un 520d bun daca gasesc pentru ca m am gandit la mai multe puncte de vedere .. intretineri, taxe, impozite, consum (asta in comparatie cu un 530d).

Sper sa gasesc si o sa va tin la curent.

Daca mai puteti adauga cate ceva cu siguranta imi va prinde bine orice.

V am pupat.

 

Imi prindeau bine niste informatii despre diferenta costurilor unui motor de 520d vs 530d ..

Niste valori sigure : impozit, daca sunt diferente mari de consum, eventual alte taxe si tot asa .. caci va spun drept nu stiu pe cine si ce sa mai cred ..

 

 

 

bafta, si sa revii cu informatii despre ce ai achizitionat... <_<

 

la o evaluare rapida... dif dintre 520d si 530d sunt:

taxe - aprox triplu (impozit anual, taxa de prima inmatriculare, asigurare...),

carburant - in functie de oras... in bucuresti, un 520 are consum de aprox 12, iar 530 aprox 15...

service - nu stiu, dar clar 530-ul este in frunte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.