BMWClub: Articol: Cutii automate intretinere - BMWClub

Jump to content

  • 46 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Articol: Cutii automate intretinere

#21 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 07 March 2011 - 10:11

a da, spunea ceva bogdan. Nu cred ca rezolvi ceva cu inca un schimb. Probabil ca e dusa deja, trebuie desfacuta si reparata.
0

#22 User is offline   skorpyon 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 112
  • Joined: 17-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 07 March 2011 - 10:47

pe tester a iesit ok, nu am nico o eroare nici la valve si nici pe partea electrica, am facut testul de vreo 3 ori si nu a iesit nici o eroare. Simptomele se amelioreaza pe zi ce trece dar in momentul in care se incalzeste afara, dar persista intr-un mod mai rar decat facea inainte. Totusi si de aici tind sa cred ca uleiul este de vina, din moment ce la rece face urat iar dupa aceea la cadl nu mai exista socuri de amplitudine mare doar asa din cand in cand foarte slab sesizabile in mers sau pe loc. Oricum inspre desfacerea ei tind sa ma duc impreuna cu bogdan, cred ca ar fi cea mai corecta chestii sa vedem ce se petrece acolo pe partea blocului hidraulic. Daca ar fi dusa deja cutia sigur intra in avarie, dar dinoctombrie vad ca nu a intrad si nici semna se pare ca nu da.Aici este partea cea mai problematica, de ce face chestia asta? Aici ne mancam nervii si singurul neuron ramas in rezolvarea dilemei.Pentru inceput ne gandim totusi la flush cu curatarea totala a cutiei precum si a blocului hidraulic plus convertizorul de cuplu.
0

#23 User is offline   Bogdan Chis 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 620
  • Joined: 16-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj -Napoca/Clermont-Ferrand(F)

Posted 07 March 2011 - 11:07

Bai fratilor eu zic ca problema in cutia aia este uleiul.Si in maxim doua luni daca e treaba buna o sa fie iara in parametrii.Acum merge la 90% zic eu.@skorpion e un perfectionist de felul lui si daca nu merge ca noua pentru el este egal cu 0.Ma rog.Eu zic ca o sa se rezolve.Simtomele care le zice el se manifestau inainte destul de tare.Dupa schimb de ulei si completare se manifesta putin doar la rece si dupa aceea merge brici.M-am dat si eu cu masina si stiu ce face.Acolo sunt mai multe probleme.O parte din vibratii rezulta de la o tija care trebuia sa tina catalizatorul de dupa turbina.Care dupa ce a fost schimbata turbina la un momentdat in viata masinii,a disparut.Si esapamentul vibreaza in draci.In plus mai este si o problema cu centrarea si tragerea la semne a cardanului.Care de asemenea genereaza vibratii.Toate astea o sa se rezolve pe parcurs.Si o sa va tin la curent.E usor sa vb in necunostinta de cauza si sa dramatizezi.Pana nu rezolv problema definitiv nu mai are rost sa vb degeaba despre acest caz.Tot ce ma intereseaza este un ulei alternativ la faimosul Texaco ETL 7045 care are proprietati hidraulice superioare.Preferabil din gama Liqui Molly.Daca stie careva ceva astept un pont.
2

#24 User is offline   skorpyon 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 112
  • Joined: 17-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 07 March 2011 - 11:09

Tip: click inside this box to load the editor
0

#25 User is offline   skorpyon 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 112
  • Joined: 17-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 07 March 2011 - 11:11

Am dat ding greseala submit scuze, vroiam sa ii zic lui @bogadan, ca intradevar asa sunt cum zice el, cine nu ar fi :), dar in legatura cu uleiul echivalent la ETL 7045 ti-am trimis 2 optiune una de la Liqui Moly si alta de la Castrol. Aseara pe messenger.
0

#26 User is offline   Bogdan Chis 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 620
  • Joined: 16-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj -Napoca/Clermont-Ferrand(F)

Posted 07 March 2011 - 11:15

Deocamdata o sa mai completez cu inca un litru sau juma de litru de etl 7045 ca de ala am bagat.Si eu zic ca o sa meraga bine.Cand o sa mai stranga @skorpyon niste bani(dupa pasti cred)chiar daca o sa meraga bine.si sunt convins de asta.o sa o dau jos sa curat blocul hidraulic si sa schimb toatal uleiul cu ceva mai bun.De asemenea simtoma cu primele schimburi de viteze la rece,cu socuri si delay este tratata si in TIS.Ei sustin ca este o problema de soft.Valva care actioneaza ambreiajul C1 ramane deschisa facand ca daca masina sta parcata mai mult timp sa se scuga uleiul si la o prima actionare sa nu aiba presiune hidraulica suficienta.In momentul in care este presiune cupleza brusc.Ei recomanda resoftare.Cer doar rabdare.Si o sa va tinem la curent.
0

#27 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 07 March 2011 - 12:08

uite inca un ulei compatibil .. la texaco etl 7045
http://www.redlineoi...x?pid=51&pcid=9
de la redline, am auzit numai lucruri bune de ei.

Nu stiu cine si daca aduce cineva in RO, parca era cineva pe forum. Ma uit la pret si ma umfla rasul.. ~ 10 $/L, fata de cat cer astia pe la stealership.

0

#28 User is offline   tiberiuenache 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1634
  • Joined: 20-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Pe mare sau prin Bucuresti
  • Interests:BMW

Posted 07 March 2011 - 13:07

View PostBogdan Chis, on 07 March 2011 - 11:15, said:

Deocamdata o sa mai completez cu inca un litru sau juma de litru de etl 7045 ca de ala am bagat.Si eu zic ca o sa meraga bine.Cand o sa mai stranga @skorpyon niste bani(dupa pasti cred)chiar daca o sa meraga bine.si sunt convins de asta.o sa o dau jos sa curat blocul hidraulic si sa schimb toatal uleiul cu ceva mai bun.De asemenea simtoma cu primele schimburi de viteze la rece,cu socuri si delay este tratata si in TIS.Ei sustin ca este o problema de soft.Valva care actioneaza ambreiajul C1 ramane deschisa facand ca daca masina sta parcata mai mult timp sa se scuga uleiul si la o prima actionare sa nu aiba presiune hidraulica suficienta.In momentul in care este presiune cupleza brusc.Ei recomanda resoftare.Cer doar rabdare.Si o sa va tinem la curent.


Acea valva poate fi blocata mecanic (span sau altceva o blocheza deschis) si atunci nu ai cum s-o rezolvi prin resoftare, la fel de bine poate "curge" si pistonul care actioneaza ambreiajul C1, care iarasi nu se poate rezolva prin resofare ci prin repararea lui.

This post has been edited by tiberiuenache: 07 March 2011 - 13:08

0

#29 User is offline   Bogdan Chis 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 620
  • Joined: 16-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj -Napoca/Clermont-Ferrand(F)

Posted 07 March 2011 - 13:25

Se poate sa fie ....Asta spuneam ca o sa va tin la curent.Le iau prin eliminare.Deocamdata dupa primul schimb de ulei imbunatatirea este dramatica.In rest o sa va tin la curent.
0

#30 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 07 March 2011 - 18:29

Am mai gasit niste uleiuri, tot citeam pe ceva forumuri nemtesti de el, dar nu intelegem mare lucrul. acum ca am terminat lvl 2 :) la germana... mai inteleg cate ceva.
Este o lista de FUCHS, e o companie germana independenta care face numai uleiuri, de orice fel.


Frumusetea listei de la ei e ca specifica clar aplicatiile la BMW cu part. no. Deci cautati in Real OEM sau pe cutie part.no si apoi alegeti unul din lista.
http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html
0

#31 User is offline   c.sainz 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 3679
  • Joined: 04-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 10 March 2011 - 09:14

Felicitari! Interesant articolul tau si, mai ales, UTIL!!! Dar, daca tot ai inceput, ar fi bine sa-l....termini/completezi!
Adica, daca ai posibilitatea de a afla date concrete de la ZF, ar fi benefic sa postezi si un tabel cu diferitele cutii de viteze si modelele de masini care-l folosesc in care sa apara si CUPLUL MAXIM suportat! Asta, tot pentru amatorii de ...chip tuning!
Multumesc
Cu stima
1

#32 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 10 March 2011 - 10:36

multumesc.Am adunat ceva fisiere. o sa le organizez putin si le adaug. Referitor la cuplul maxim suportat, la majoritatea se aplica regula care am mentionata-o in articol, e continut in denumirea cutiei. Dupa aparitia cutiilor in 6 trepte, pe e90 e60 de exemplu, au schimbat nomenclatura si datele sunt ceva mai greu de gasit, dar in principiu le pot afla si daca aveti vreo intrebare specifica o putei adresa aici.



0

#33 User is offline   c.sainz 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 3679
  • Joined: 04-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 10 March 2011 - 13:32

Pai, ma intereseaza cat suporta cutia cu 6 trepte pusa pe E90 (177CP)? Multumesc
0

#34 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 10 March 2011 - 13:34

zi-mi te rog part no de la ea, sau cum apare numele ei in realoem. . Daca nu stii poate imi poti trimite pe privat ultimele cifre din VIN si caut eu.



0

#35 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2093
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 March 2011 - 19:00

@c.sainz - cutia steptronic pt E90/177CP este proiectata sa suporte un cuplu maxim de 400 Nm
"GA6HP19Z (designed for maximum torque of 400 Nm)"
0

#36 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 March 2011 - 19:15

nu neaparat, depinde de versiunea cutiei de asta i-am cerut part no.



0

#37 User is offline   CTS 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 617
  • Joined: 23-April 09
  • Gender:Male

Posted 14 March 2011 - 19:27

inafara de schimbatul uleiului,ce alte metode de intretinere a cutiilor automate mai sunt?Domi,eventual daca ai timp si poti sa faci o lista analitica cu sfaturi utile.Felicitari pt documentatie!
0

#38 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 March 2011 - 19:33

multumesc. Cat despre sfaturi in mare am scris acolo, pe langa schimbul uleiului, trebuie evitate liniute, cerculete etc..in general tot ce presupune accelerari violente de pe loc( 0 km/h), mai ales tinand frana..
In al doilea rand la primul semn de probleme mergeti la un diagnostic.. o problema prinsa din timp poate scuti multi bani. In multe cazuri pot fi niste simple tampoane, sau completat un pic uleiul, dar ne diagnosticate si mers in continuare gen "poate isi revine" poate duce la costuri mari de reparatie..

This post has been edited by DOMI: 14 March 2011 - 19:34

0

#39 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2093
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 March 2011 - 21:07

View PostDOMI, on 14 March 2011 - 19:15, said:

nu neaparat, depinde de versiunea cutiei de asta i-am cerut part no.

Cate versiuni de cutii steptronic s-au pus pe E90 LCI 2.0 177CP?

This post has been edited by EQUANT: 14 March 2011 - 21:08

0

#40 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 14 March 2011 - 21:37

informatii oficiale BMW dupa cum stii nu exista . Conform fisierului oficial ZF care il am scrie clar ca ZF 6hp19 are rating intre 350-400 NM in functie de versiune. Nu sunt diferente foarte mari dar sunt.
Daca te uti prin realoem o sa vezi diferente subtile la ani de productie de regula in care denumirea e aproximativ indentica, totusi part no poate diferi. Exista de regula o litera suplimentara, care poate indica rating-ul cutiei. Din pacate lipsa de transparenta a BMW face dificila chestia asta. Asa ca din informatiile care mi le-a dat nu pot spune precis..Daca imi dai part no al cutiei sau vin-ul masinii pot incerca sa aflu. Sau chiar mai bine, part no ZF, care e pe o eticheta foarte mica si difera de cel BMW.
Si 50 de NM e toleranta destul de mare daca vrea sa faca un chip tuning de exemplu, poate fi diferenta intre a fi in limitele de toleranta chiar cu o marja suficienta , sau a le depasi.






0

Share this topic:


  • 46 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro