Jump to content

Articol: Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

absolut toate informatiile le aveti pe prima pagina. De ce nu cititi voi frumusel documentatia atasata cu liste de uleiuri si puse link-uri mura in gura..

uleiul original este ZF lifeguard 6. Exista si echivalenti ma ieftini.

Ai mai multe posibilitati. Poti incerca sa il cumperi de la Hyundai .. e acealsi ulei, part no. de hyundai, pret de hyundai, nu de bmw..part no. hyundai e 0400000C90SG.(informatia valabila in fisierul 3 atasat TE ML 11, care este lista oficiala ZF

 

 

Echivalenti confirmati de producatori gasesti la TItan AF , link-ul este prezent la sfarsitul articolului..

http://www.olyslager....asp?language=1 bagi masina si iti apre o lista cu ce uleiuri merg.

Pentru acest model de cutii exista si varianta Redline D4 ATF.

http://www.redlineoi...x?pid=51&pcid=9

Ambele varainte sunt confirmate de producatorul lor ca sunt compatibile cu aceste cutii si sunt folosite destul de mult in Europa si State, desi nu sunt cunoscute in ROmania.

Exista si un reprezentat ZF, e mentionat ceva mai sus prin comentarii, o firma din Bucuresti.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cutia e Zf ga6hp26z, duce 600NM daca vorbim de un model mai recent. As putea fi sigur daca mi-ai da un part no sau ultimele cifre din VIn, sau macar anul de fabricatie al masinii tale

. Dar 99% asta e cutia restul raman valabile sfaturile generale.. evita liniute cu plecat de la 0, cerculete si alte nebunii, schimba-i uleiul/filtrul la timp (80-120k km maxim ) si in rest bucurate de ea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

salut

 

 

am si eu o doua probleme cu un bmw e 46 320d,150 cai,hidramat din anul 2003.masina are 120000 km reali...la cat trebuie schimbat uleiul din cutie?

cea de.a doua problema se intampla in mers....masina incepe si zcoate un zgomot ciudat ca cel de rulment,indiferent in ce treapta de viteza ea scoate zgomotul,in momentul in care iau piciorul de pe aceleratie nu mai face niciun zgomot...ce poate fi?

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

mersi de raspuns,

 

nu sunt sigur de la ce e,am fost cu masina pe elevator si nu mi.au fasit nimic,am verificat uleiul in grup si e ok, e posibil sa fie ceva la cardan?ideea e ca ,indiferent in ce treapta de viteza ea scoate zgomotul,in momentul in care iau piciorul de pe aceleratie nu mai face niciun zgomo...chiar nu stiu

cat ulei intra in cutie? ce ulei este recomandat?

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

in articol, jos ai niste tabele foarte clare cu ce ulei trebuie.

huritul paote fi de la cardan sau diferential daca il auzi numai in sarcina. Cardanul are un disc de de cauciuc si un rulment, verifica acolo.

Uleiul este in functie de cutie, tu probabil ca ai cutia A5S390/360. Trebuie sa cauti pe ea o eticheta va fi galbena sau verde si ai un part. no pe ea.

 

Daca este galbena cu BMW PART NUMBER 83 22 0 026 922 este uleiul TEXACO ETL 7045E, daca e verde si ai pe ea BMW PART NUMBER

83 22 0 024 359 este uleiul TEXACO ETL 8072 B

Exista si echivalenti la preturi rezonabile , unul din ele e mentionat in lista de la valvoline din articol.

Poti itreba la mica publicitate, user-ul claudiubwr sau grozadan au ulei original la pret mai rezonabi, daca vrei original

claudiubwr stiu sigur ca iti poate oferi alternative aftermarket rezonabile la pret,.una din ele e Valvoline MAxlife ATF, mai sunt si altele si de la Castrol si Mobil1..etc...

. iti trebuie si un kit de garnitura cu filtru. asta iti recomand sa iei original, au mai fost probleme cu filtre aftermarket care nu se potriveau, nu intrau in lacasul lor.

De intrat iti intra intre 6 si 8l, depinde unde faci schimbul si cad de bun e ala care efectueaza schimbul

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pentru colegul @cosminmateibmw - o problema ar putea veni de la convertizor iar cea dea doua problema din cutie unde este si un rulment care suna ca drecu, asa este si la mine sunetul, am dus cutia la mester si acuma o desface si o repara, in schimb nu am nimik la blocul hidraulic. S-ar putea sa fie rulmentul din cutie (este un rulment pe acolo nu stiu cum ii zice dar fostul proprietar al masinii mele aproape ca recunoaste ca a schimbat ceva rulment pe acolo, dar se pare ca e pra las asa recunoasca) astfel ca gandul ma trimite si pe mine la acel rulment care scoate sunetul acela de care vorbesti si tu doar in sarcina, daca las pedala de acceleratie e totul ok. Sau pur si simplu ai nevoie de un schmb de ulei si se remediaza toate (aceste este cazul optimist). Bafta in continuare sa ne anunti ce ai mai rezolvat la ea pe viitor.
Link to comment
Share on other sites

va multumesc pentru ajutor. eu am cumparat masina la 116ooo km acum am 123000 si nu a avut niciodata uleiul schimbat in cutie,sincer imi e frica sa ii schimb uleiul ....toate persoanele care au facut asta au avut probleme cu cutia dupa....eu sunt din valcea. aveti idee unde as putea sa merg sa fac acest schimb???imi puteti spune va rog cat ma costa tot schimbul de ulei pentru cutie+toate necesare????????

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Pentru colegul @cosminmateibmw - o problema ar putea veni de la convertizor iar cea dea doua problema din cutie unde este si un rulment care suna ca drecu, asa este si la mine sunetul, am dus cutia la mester si acuma o desface si o repara, in schimb nu am nimik la blocul hidraulic. S-ar putea sa fie rulmentul din cutie (este un rulment pe acolo nu stiu cum ii zice dar fostul proprietar al masinii mele aproape ca recunoaste ca a schimbat ceva rulment pe acolo, dar se pare ca e pra las asa recunoasca) astfel ca gandul ma trimite si pe mine la acel rulment care scoate sunetul acela de care vorbesti si tu doar in sarcina, daca las pedala de acceleratie e totul ok. Sau pur si simplu ai nevoie de un schmb de ulei si se remediaza toate (aceste este cazul optimist). Bafta in continuare sa ne anunti ce ai mai rezolvat la ea pe viitor.

 

 

pana la urma unde ai dus cutia la ..mester?

 

Nu stiu daca a mai spuns cineva, dar de serviceul ZF din incinta FAUR stiti ceva? Este autorizat? Si-a facut cineva schimbul de ulei acolo?

 

 

daca aflii mai multe... da-ne de stire!

Link to comment
Share on other sites

va multumesc pentru ajutor. eu am cumparat masina la 116ooo km acum am 123000 si nu a avut niciodata uleiul schimbat in cutie,sincer imi e frica sa ii schimb uleiul ....toate persoanele care au facut asta au avut probleme cu cutia dupa....eu sunt din valcea. aveti idee unde as putea sa merg sa fac acest schimb???imi puteti spune va rog cat ma costa tot schimbul de ulei pentru cutie+toate necesare????????

va multumesc

 

Au avut probleme pentru ca au asteptat sa faca schimbul pana cand a mers cutia prost si avea semne de defectiuni.

Toate persoanele care ti-au zis asta au facut schimbul cand cutia dadea sa moara deja, si nici un schimb de ulei nu o mai salva.

 

 

 

In astfel de cazuri, nu uleiul nou strica cutia.. ea e deja stricata, iar un ulei nou nu repara nimic. Schimbul de ulei previne aparitia problemelor, nu le rezolva.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da pana la urma am dus masina la Dani nu am mai avut incotro, deja ne saturasem de atata bataie de cap si de strans si destrans surube si scuturi, inlocuiri de ulei si flsh-uri de ulei astfel incat am decis sa o duc la el, mi-a inlocuit blocul hidraulic dar nu este de vina blocul hidraulic, tot asa au ramas simptomele si am deci impreuna cu el sa schimbam convertizorul si sa dea jos cutia care oricum trebuie data jos pentru inlocuirea convertizorului astfel incat sa se uite prinea daca nu cumva sunt probleme de acolo. Oricum fostul proprietar zicea el ceva ca o schimbat ceva rulment din cutie alea alea... dar cica nu pe asta a mea ci pe un 318dA dar nu isi aminteste sigur daca pe a mea sau pe alta masina, deci tind sa cred ca a umblat "putin asa cat ai gandii" si la cutie. Astazi ramane sa vad ce zice si Danii, ca a spus ca el incerca si aceste operatiuni cu convertizorul si cutia. El spunea ca sunt prea generale probleme pe care le are cutia asadar si prn urmare am decis impreuna cu el sa rezolvam problemele prin eliminare. Incepand de la schimbat bloc pana la schimbat convertizor si verificat cutia amanuntit. Va tin la curent cu ce se intampla in continuare. Intradevar am avut o parere gresita fata de Danii si pe aceasta cale imi cer scuze fata de el poate am fost mai repezit de gura si manios in acele momente de agonie dar recunosc eu am gresit, nu e bine sa cataloghezi omul inainte de a vdea ce stie sa faca doar dupa cateva schimburi de cuvinte.Ii multumesc si lui @unvicont pentru pontul dat. :drinks:
Link to comment
Share on other sites

Pe scurt: 320d 177cp, 2008, 60.000 km, automata, e93.

 

Se hotaraste subsemnatul ca la 1.800kg ar mai fi nevoie de niscaiva putere...

 

Se apuca subsemnatu si comanda de la superchips.co.uk remap cu bluefin. spre 218cp si 400nm cuplu.

 

Vine bluefinu (pt cei ce nu stiu, e un device care se leaga pe usb la serverul lor, downloadeaza noua harta pt ecu si o legi pe OBD si face resoftare, poti sa o pui si sa o scoti cand vrei) fac remapul la masina.

 

Trage bine, trage tare, cuplu garla DAR initial la viteze gen 40-50 si 80-90 aparea o scurta vibratie, o fractiune de secunda, ca si cum ai trece peste benzile de vopsea intrerupte de pe mijlicul drumului care baraie. M-am gandit ca o fi o vibratie in cutie de la prea mult cuplu...am raportat problema la prietenii de la superchips, au mai scazut cuplul..dupa vreo 3 4 harti noi a mai scazut si feelingul dar la 70kph problema ramane.

 

Pe cale de consecinta, pot sa ii pun sa mai coboare cuplul in zona respectiva sau sa imi iau cei 500 de euro inapoi si sa stau linistit...

 

Avand in vedere ca cineva de pe topicul asta sigur stie care e problema, de unde apare vibratia, cat de daunatoare este, si care ar fi cea mai buna varianta...poate imi luminati si mie putin calea.

 

Ar fi nevoie sa schimb uleiul in cutie sau vreo chestiune de genu asta ar putea sa ma ajute? sau pur si simplu e prea mare cuplul si imi face zob cutia? ce e vibratia aia?

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce harta au folosit ei.

In principiu se pot pune harti ca macar in trepta 1-2-3 sa fie cuplul redus. Daca ii intrebi o sa zica da sigur asa am facut. Dar ei de fapt ignora complet cutia in 90% din cazuri, nici macar nu stiu ce cutie e pe masina. Vorbesc de "tuneri" in general, nu stiu daca e valabil si la tine

. A doua chestie e c ar putea introduce un fel de delay la schimbarea treptelor, dar iar ma indoiesc ca cineva ar umbla vreodata in ECU cutiei. Din ce spui tu pare ca e fix la schimbarea treptei de viteza. Poti confirma asta ? Ca tu stii cel mai bine daca in momentul ala cutia face schimbare de treapta. Daca asa e, si ai socuri, vibratii sau orice fel de alte manifestari la schimbarea de treapta.. sanatate ..

 

Nu stiu daca la tine e din cutie vibratia sau altceva, e greu de pus un diagnostic pe forum. Cand iti face? in acceleratii violente? in orice conditii ?

Un schimb de ulei oricum trebuie sa faci indiferent ca ai chipuit-o sau nu, la 80-120k km, conform indicatiilor oficiale ZF. IAr daca e solicitata sa tare, chiar mai devreme.

BIneinteles toate astea sunt niste precautii, nu iti garanteaza nimeni ca astfel o sa tina la nesfarsit. Si daca cutia e dusa, nu ti-o salveaza un schimb de ulei, schimbarea uleiului e o operatiune preventiva.

 

 

Oricum parerea mea e ca la tine oricum cutia e impinsa aproape de maximul constructiv din start, cu masina stock, si nu vad cum o chipuire. ar putea avea un efect pozitiv asupra ei.

Te poti linisti cu gandul ca e consumabila, cand ii vine vremea faci rebuild.. e vreo 1100 de euro minim si gata. Daca banii astia sunt o problema pentru tine, , as lasa-o stock si m-as ruga sa nu fie afectata cutia deja.

Sincer iti zic .. daca vrei putere mai mare orienteazate spre altceva.. E greu. toti am vrea 250-300 de cai.. sa coste pana in 10k euro, sa tina un 150k km acolo macar si sa consume 5%.. dar din pacate inca nu e posibil.

Link to comment
Share on other sites

nu e la schimbarea treptei de exemplu in DS la 70 in a 3-a la 2000 rpm apare chestia asta...si o tin in a 3-a eu deci nu sare mai departe...

 

Culmea e ca nu imi face in acceleratii violente ci cand o las sa schimbe de capul ei..la accelerari finute care sa ii permita sa fie in treapta respectiva. daca ii dau kickdown in D sau in DS se tureaza sanatos si la turatii mari nu vibreaza nimic.

 

As mai avea o intrebare. Cand am luat masina mi s-a recomandat sa fac un DPF regen fortat ca a umblat mai mult prin oras si la viteze mici, si femeie, si in oras mic.. Inca nu am apucat sa fac chestia asta, ca o am de vreo luna si nu mi-am facut drum pe la dealer. Nu am nici un bec de DPF sau ceva care sa imi indice ca ar trebui facut ceva dar crezi ca ar exista vreo posibilitate ca sa fie DPF-ul sa zicem mai infundat si sa creasca din cauza asta miraculos cuplul? :))

 

Aceste simptome nu exista cu chipul scos, ca asta m-au intrebat si astia de la superchips, iar masina are 60.000 km reali ca am luat-o de la o cunostinta.

 

 

E cutia impinsa spre maximul constructiv? nu e cutie asemanatoare cu cea de pe 335i? asa aveam impresia...

 

Ma rog...in concluzie eu vroiam sa vad daca sa tin remapu sau sa il scot daca nu rezolv problema vibratiei... sa fac un rebuild de 1500 de euro odata la 2 ani de exemplu nu e un capat de lume pt mine

 

Nu sunt neaparat chitit sa il tin ca sunt constient de faptul ca si cu ...si cu sufletul in rai nu se poate :))

Link to comment
Share on other sites

mergi la un diagnostic sa afli exact cauza.

Intradevar e aceasi cutie ca la 335i. Daca ai citi atent in articol, am scris clar ca limitarea cutiilor automate nu sta in putere, ci in cuplu. TU la 320D ai cuplu aproape cat 335i.

Diferenta e ca la tine intra mult mai de jos, e la valoare maxima si e foarte brutal. Asta solicita si mai mult cutia.

 

 

 

Daca ai iDrive iti zice cat mai duce DPF. Normal el tine 200k km.

Si intradevar mers in oras in turatii mici ii scurteaza viata. Iesi si tu pe autostrada si tine-o ceva mai sus in ture o bucata de vreme,(setezi manual o treapta si o tii la un 3000+ de ture) daca mergi in regimul ala macar un 20 de min ajung gazele la temperaturi mai mari si il mai curata.

sincer din ce imi spui tu e posibil sa fie ceva la cutie dar nu iti pot spune cu siguranta. MAi pot fi multe chestii. O scadere momentana in putere/cuplu provoaca aceleasi smucituri in cutie.

Mergi la cineva care stie sa faca un diagnostic competent.

De exemplu la unele cutii primele semne ca e ceva in neregula se manifesta in pante relativ usoare, turatii joase, cand apesi usor acceleratia si schimba, se simte o smucitura usoara la schimb., desi cand o calci mai tare su in regim sportiv sa zic asa, nu se observa nimic. .

Asta e semn ca uleiul nu mai e la nivel optim sau ca ar trebui schimbat.

 

Dar repet,la tine, din ce imi spui tu e greu de determinat daca e de la cutie sau nu. Daca spui ca fara chip merge ok, inclin sa cred ca ai probleme in alta parte.

Efectul asupra cutiei e unul cumulativ, de uzura care se acumuleaza si la un moment dat crapa. Daca iti dispare chestia asta cand dai jos chipul.. e foarte posibil sa fie altceva.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

mergi la un diagnostic sa afli exact cauza.

Intradevar e aceasi cutie ca la 335i. Daca ai citi atent in articol, am scris clar ca limitarea cutiilor automate nu sta in putere, ci in cuplu. TU la 320D ai cuplu aproape cat 335i.

Diferenta e ca la tine intra mult mai de jos, e la valoare maxima si e foarte brutal. Asta solicita si mai mult cutia.

 

 

 

Daca ai iDrive iti zice cat mai duce DPF. Normal el tine 200k km.

Si intradevar mers in oras in turatii mici ii scurteaza viata. Iesi si tu pe autostrada si tine-o ceva mai sus in ture o bucata de vreme,(setezi manual o treapta si o tii la un 3000+ de ture) daca mergi in regimul ala macar un 20 de min ajung gazele la temperaturi mai mari si il mai curata.

sincer din ce imi spui tu e posibil sa fie ceva la cutie dar nu iti pot spune cu siguranta. MAi pot fi multe chestii. O scadere momentana in putere/cuplu provoaca aceleasi smucituri in cutie.

Mergi la cineva care stie sa faca un diagnostic competent.

De exemplu la unele cutii primele semne ca e ceva in neregula se manifesta in pante relativ usoare, turatii joase, cand apesi usor acceleratia si schimba, se simte o smucitura usoara la schimb., desi cand o calci mai tare su in regim sportiv sa zic asa, nu se observa nimic. .

Asta e semn ca uleiul nu mai e la nivel optim sau ca ar trebui schimbat.

 

Dar repet,la tine, din ce imi spui tu e greu de determinat daca e de la cutie sau nu. Daca spui ca fara chip merge ok, inclin sa cred ca ai probleme in alta parte.

Efectul asupra cutiei e unul cumulativ, de uzura care se acumuleaza si la un moment dat crapa. Daca iti dispare chestia asta cand dai jos chipul.. e foarte posibil sa fie altceva.

 

 

Stii pe cineva competent la care sa ma duc? Inainte sa iau masina a stat 4 ore la bavaria pe tester si i-au facut un set complet de analize si a iesit fara probleme..exceptand povestea cu DPF..eu de atunci am iesit de multe ori cu masina din oras si am tinut-o in regim de curatare... nu am idrive sa vad ce imi mai poate spune despre asta.

 

Tunerii, atat superchips cat si altii din anglia spun ca e de la cuplu si ca din cauza asta "the torque convertor has fittment issues" chestiune care nu stiu ce inseamna :)) decat ca e cuplu prea mare in punctul respectiv...

 

daca nu imi dau astia o harta fara probleme o sa il scot cred si aia e...ca alte probleme sau chestiuni de sesizat nu am sesizat, cutia schimba cand trebuie, nu smuceste, nu sare in N, nu da erori etc....adica ma gandesc ca "if it ain't broke...don't fix it" :))

 

AA!!!

 

mi-am dat seama de cevaaa.

 

Bluefin asta are si cititor de erori..si intro zi am facut un test si a scos P0545 Adica Exhaust Gas Temp. Sensor Circuit Low Bank 1.

 

Mi s-a intamplat odata chiar sa vad ca nu trage masina...adica accelera f greu dar trecea de 3000, nu era in limp mode...am inchis motorul si repornit si a disparut. Am sters si eroarea dar ocazional mai apare. (asta inainte de chip deci fara legatura)

 

Am tot zis ca ma duc la service sa vad exact ce e dar nu am apucat.

 

Acum mi-am dat seama...in primul rand nu stiu ce vrea sa zica eroarea aia. Banuiesc ca e vreun senzor pe undeva care citeste aiurea temperatura gazelor de evacuare (EGR) sau poate chiar e ceva in neregula la sistemul respectiv.

 

Asta ar putea cauza o cadere de cuplu ocazionala in anumite puncte, poate chiar la plaja aia de turatii si asta sa fie motivul vibratiei..iar din cauza cipului sa fie accentuat efectul..

 

Aveti vreo idee ce e eroarea aia (asta asa de dragul dezbaterii ca oricum o sa ma duc la service sa vedem exact)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.