BMWClub: Articol: Cutii automate intretinere - BMWClub

Jump to content


  • 46 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Articol: Cutii automate intretinere

#41 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2355
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 14 March 2011 - 22:22

Omul are E90 320d LCI. Eu n-am auzit sa fie montat pe aceasta masina alt model de cutie decat GA6HP19Z, dar tu stii mai bine :)
http://www.realoem.c...093&hg=24&fg=05
0

#42 User is offline   wolf 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 275
  • Joined: 06-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Alexandria
  • Interests:my car was going well

Posted 15 March 2011 - 00:42

Un ulei compatibil la cutiile ZF 5HP18 :http://www.starlubricants.ro/ro/produse/lubrifianti-auto/uleiuri-pentru-transmisii-automate/esso-atf-lt-71141
0

#43 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 15 March 2011 - 10:52

7probabil nu am fost suficient de clar. In momentul in care BMW nu ofera nici un feld e date eu ma bazez pe ce spune ZF, si ZF spune despre cutia aia ca suporta intre 350-400NM IN FUNCTIE DE VERSIUNEA cutieI, nu masina pe carea fost folosita. Cutia asta in general e folosita pe o groaza de modele de BMW, dar in multe cazuri part no difera.

Daca te uiti aici..
http://www.realoem.c...=24&fg=05&hl=60

aceasi cutie si alt part no. Despre asta vorbesc.


Diferenta intre cele 2 versiuni, de 350 si 400 de NM ale cutiei consta intr-o singura piesa, convertizorul de cuplu . Neavand cod separat al piesei imi e greu sa bag mana in foc. De asta am cerut codul ZF de pe cutie, e cea mai sigura cale.
uite aici un link catre un document ZF, sa nu mai atasez 1 mil de pdf -uri ca nu mai am spatiu.
Totusi nu cred ca au pus ei pe 320D cutie de 400 Nm ca strica orzul pe gaste...

http://www.kingjs.co...description.pdf

This post has been edited by DOMI: 15 March 2011 - 10:56

0

#44 User is offline   max83 

  • gentile goyim
  • Group: Banned
  • Posts: 1758
  • Joined: 18-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 March 2011 - 12:53

View PostDOMI, on 15 March 2011 - 10:52, said:

7probabil nu am fost suficient de clar. In momentul in care BMW nu ofera nici un feld e date eu ma bazez pe ce spune ZF, si ZF spune despre cutia aia ca suporta intre 350-400NM IN FUNCTIE DE VERSIUNEA cutieI, nu masina pe carea fost folosita. Cutia asta in general e folosita pe o groaza de modele de BMW, dar in multe cazuri part no difera.

Daca te uiti aici..
http://www.realoem.c...=24&fg=05&hl=60

aceasi cutie si alt part no. Despre asta vorbesc.


Diferenta intre cele 2 versiuni, de 350 si 400 de NM ale cutiei consta intr-o singura piesa, convertizorul de cuplu . Neavand cod separat al piesei imi e greu sa bag mana in foc. De asta am cerut codul ZF de pe cutie, e cea mai sigura cale.
uite aici un link catre un document ZF, sa nu mai atasez 1 mil de pdf -uri ca nu mai am spatiu.
Totusi nu cred ca au pus ei pe 320D cutie de 400 Nm ca strica orzul pe gaste...

http://www.kingjs.co...description.pdf



Salut, am si eu o intrebare : cutia de 750 e38 Part number: 24 00 1 422 512 A5S560Z-PZ a fost steptronic? Nu stiu daca poti afla exact din ce an s-a pus pe e38 steptronic, din cate am gasit pe google si in manuale BMW, incepand cu 1996 dar nu sunt sigur.Am atasat si o poza cu schimbatorul...cu ce e diferita fata de automata standard? poti schimba din schimbator cand vrei pe + si - ? eu asta am inteles...Ai idee cam ulei e indicat ptr cutia asta? Multumesc.
0

#45 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2355
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 March 2011 - 12:54

Motorul de 177CP are 350 Nm, iar cel de 184CP are 380 Nm. De ce ti se pare exagerat sa puna cutie de 400 Nm?
1

#46 User is offline   max83 

  • gentile goyim
  • Group: Banned
  • Posts: 1758
  • Joined: 18-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 March 2011 - 12:54

View PostDOMI, on 15 March 2011 - 10:52, said:

7probabil nu am fost suficient de clar. In momentul in care BMW nu ofera nici un feld e date eu ma bazez pe ce spune ZF, si ZF spune despre cutia aia ca suporta intre 350-400NM IN FUNCTIE DE VERSIUNEA cutieI, nu masina pe carea fost folosita. Cutia asta in general e folosita pe o groaza de modele de BMW, dar in multe cazuri part no difera.

Daca te uiti aici..
http://www.realoem.c...=24&fg=05&hl=60

aceasi cutie si alt part no. Despre asta vorbesc.


Diferenta intre cele 2 versiuni, de 350 si 400 de NM ale cutiei consta intr-o singura piesa, convertizorul de cuplu . Neavand cod separat al piesei imi e greu sa bag mana in foc. De asta am cerut codul ZF de pe cutie, e cea mai sigura cale.
uite aici un link catre un document ZF, sa nu mai atasez 1 mil de pdf -uri ca nu mai am spatiu.
Totusi nu cred ca au pus ei pe 320D cutie de 400 Nm ca strica orzul pe gaste...

http://www.kingjs.co...description.pdf



Salut, am si eu o intrebare : cutia de 750 e38 Part number: 24 00 1 422 512 A5S560Z-PZ a fost steptronic? Nu stiu daca poti afla exact din ce an s-a pus pe e38 steptronic, din cate am gasit pe google si in manuale BMW, incepand cu 1996 dar nu sunt sigur.Am atasat si o poza cu schimbatorul...cu ce e diferita fata de automata standard? poti schimba din schimbator cand vrei pe + si - ? eu asta am inteles...Ai idee cam ulei e indicat ptr cutia asta? Multumesc.
0

#47 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 15 March 2011 - 13:46

cutia ta e steptronic, ZF 5HP30 Daca te uiti la articol ai acolo linkuri cu ueliuri compatibile.


Uleiul original e esso LT 71141 (se vede clar in prima poza atatasata la articol)
aici ai niste varainte de la Fuchs.(link prezent in articol pe part no si ai si un OIL chooser unde bagi direct masina)
http://www.olyslager....asp?language=1

Tot in tabelul atasat la articol, cel cu uleiuri Valvoline, este specificat clar la masina ta e38 750I Valvoline MaxLife






Transmission, automatic ZF 5HP30 (A5S560Z)/1Capacity 5,5 liter
Use: With black gearbox ID shield TITAN ATF 3353
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4400


Use: With green gearbox ID shield TITAN ATF 3353
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4400

This post has been edited by DOMI: 15 March 2011 - 14:00

0

#48 User is offline   max83 

  • gentile goyim
  • Group: Banned
  • Posts: 1758
  • Joined: 18-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 March 2011 - 14:02

View PostDOMI, on 15 March 2011 - 13:46, said:

cutia ta e steptronic, ZF 5HP30 Daca te uiti la articol ai acolo linkuri cu ueliuri compattibile.


Uleiul original e esso LT 71141 (se vede clar in prima poza atatasata
aici ai niste varainte de la Fuchs.(link prezent in articol pe part no si ai si un OIL chooser unde bagi direct masina
http://www.olyslager....asp?language=1

Tot in tabelul atasat, cel cu uleiuri Valvoline, este specificata clar la masina ta Valvolinwe MaxLife





Transmission, automatic ZF 5HP30 (A5S560Z)/1Capacity 5,5 liter
Use: With black gearbox ID shield TITAN ATF 3353
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4400


Use: With green gearbox ID shield TITAN ATF 3353
TITAN ATF 5005
TITAN ATF 4400



Mersi mult, vazusem chart-ul si ma uitam ca chiorul ca nu gaseam A5S560Z/5HP30...deci in cutie intra 5.5l ptr ca nu are convertor ci...discuri ambreiaj?

Am retinut, A5S560Z esso LT 71141 :thumbsup:
0

#49 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 15 March 2011 - 14:05

Toate cutiile automate au convertizor si discuri. Dupa cum scrie si in articol, daca nu faci la un service specializat fara pompa speciala de schimb, pe cel din convertizor nu il poti schimba. De aici si diferentele.. schimb normal intra 5.5L, schimb total 13.5 L.

This post has been edited by DOMI: 15 March 2011 - 14:34

0

#50 User is offline   max83 

  • gentile goyim
  • Group: Banned
  • Posts: 1758
  • Joined: 18-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 15 March 2011 - 14:22

View PostDOMI, on 15 March 2011 - 14:05, said:

Toate cutiile automate au convertizor si discuri. Dupa cum scrie si in articol, daca nu faci la un service specializat fara pompa specaila de schimb, pe cel din convertizor nu il poti schimba. De aici si diferentele.. schimb normal intra 5.5L, schimb total 13.5 L.



Am inteles. Multumesc!
0

#51 User is offline   cipsu 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 73
  • Joined: 31-March 08

Posted 16 March 2011 - 19:50

Nu vreau sa deschid "cutia" Pandorei dar trebuie sa intreb: UNDE schimbam uleiul? Si nu vreau sa discutam de reprezentanta pentru ca nu vor sa faca serviciul. Unde gasim un furnizor cu experienta, nivel tehnic rezonabil (experienta + scule - pompa), fara emotii de piese/uleiuri contrafacute?
1

#52 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 17 March 2011 - 16:05

articolul asta e postat si sub forma de topic in forum, si in link -ul de mai jos, o sa vezi cateva service-uri specializate de care stiu eu.
Poate mai sunt si altele. Din pacate nu sunt foarte multe care sa aibe echipament complet.

http://www.bmwclub.r...te-intretinere/

0

#53 User is offline   cipsu 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 73
  • Joined: 31-March 08

Posted 17 March 2011 - 19:38

Multumesc!
0

#54 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 18 March 2011 - 15:41

15 March 2011 - 12:54Motorul de 177CP are 350 Nm, iar cel de 184CP are 380 Nm. De ce ti se pare exagerat sa puna cutie de 400 Nm?Pentru ca BMW este o firma comerciala, pusa pe facut bani. Bani se fac printre altele reducand costurile. Pentru ca au mai facut-o de nenumarate ori, in special la cutii, si mai ales prin Europa.. vezi catastofele legate de tot ce a fost 3.0D la BMW in 200-2003. Pentru ca le merge, mai ales in Europa, din cauza garantiei mai mici si a faptului ca Europa nu e unita, inca, sunt 30 de tarisoare mai mari sau mai mici si consumatorii inghit orice rahat li se serveste de la marketing cu usurinta, fara sa aibe organizatii puternice sa le reprezinte drepturile cum se intampla in State. De asta zic eu ca e foarte posibil sa aibe cutia la limita, si pana cand BMW nu va fi mai transparent, cum era inainte, pornesc de la presupunerea asta. Asa cum au pus cutia cea mai mica si pricajita, la limita pe motoarele 3.0D, nu stiu de ce nu ar face-o si acum, ca 100k km tin oricum. Dupa garantie.. potopul.

0

#55 User is offline   LYM 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2355
  • Joined: 30-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 19 March 2011 - 23:39

Daca gandesti asa, inseamna ca toate companiile producatoare de autoturisme ar trebui sa faca la fel, ca toate sunt puse pe facut bani, nu? Si totusi, care este frecventa de cutii stricate la 320d?
...le merge in Europa din cauza faptului ca "Europa nu e unita", "sunt 30 de tarisoare mai mari sau mai mici"!? ...no comment :console:
0

#56 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 20 March 2011 - 10:14

pai da, e foarte adevarat din pacate. Nu cred ca a fost in Europa vreun class action suit ca in State impotriva vreunei comapanii auto, datorita defectiunilor aparute prematur. Una e cand ai o piata de 300 de mil de omeni care vorbesc in aceasi limba si comunica imediat intre ei si se organizeaza usor, si alta e in Europa. Plus ca in US se fac de regula si km mai multi si din cauza asta si indicatiile de service sunt diferite.
Masini cu defecte majore care chiar omoara oameni.. sunt o surpriza pentru tine ? sunt nenumarate exemple... cel mai recent e Toyota.

Si cam fac si ceilalti, mai mult sau mai putin. Problema e ca un BMW nou costa o groaza de bani, oriunde in lume , si un client are ceva mai multe pretentii.. Si mai ales ca au facuta deja, cand nu numai ca au pus cutie la limita ci chiar sub limita, vezi tot ce a fost cu motor 3.0 D din 2000-2003, in afara de 730.D, care avea o cutie protrivita motorului.
Am gasit un document TIS, ei spun ca are rating de 400 NM

1

#57 User is offline   KYL 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 346
  • Joined: 28-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu

Posted 21 March 2011 - 10:30

in cutia septronic de 320d e46 an 2000 cati litrii de ulei intra in total?
0

#58 User is offline   c.sainz 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 3679
  • Joined: 04-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 March 2011 - 10:40

View PostDOMI, on 20 March 2011 - 10:14, said:

pai da, e foarte adevarat din pacate. Nu cred ca a fost in Europa vreun class action suit ca in State impotriva vreunei comapanii auto, datorita defectiunilor aparute prematur. Una e cand ai o piata de 300 de mil de omeni care vorbesc in aceasi limba si comunica imediat intre ei si se organizeaza usor, si alta e in Europa. Plus ca in US se fac de regula si km mai multi si din cauza asta si indicatiile de service sunt diferite.
Masini cu defecte majore care chiar omoara oameni.. sunt o surpriza pentru tine ? sunt nenumarate exemple... cel mai recent e Toyota.

Si cam fac si ceilalti, mai mult sau mai putin. Problema e ca un BMW nou costa o groaza de bani, oriunde in lume , si un client are ceva mai multe pretentii.. Si mai ales ca au facuta deja, cand nu numai ca au pus cutie la limita ci chiar sub limita, vezi tot ce a fost cu motor 3.0 D din 2000-2003, in afara de 730.D, care avea o cutie protrivita motorului.
Am gasit un document TIS, ei spun ca are rating de 400 NM


Salut, DOMI. Daca vorbim despre E90, 177CP si 350NM, nu cred ca max cutiei este de 400NM! Pentru ca, BMW are acest "upgrade" (Performance Power kit) care duce motorul la 200CP si 400NM. Si ofera garantie pentru tot! Deci, m-as mira sa fie DOAR 400NM, maximul de cuplu. Apoi, sunt multi tuneri consacrati care duc motorul de la 400 pana la aprox 450 NM si ....nu crapa nimic! Deci, cred ca limita superioara a cutiei de pe 320dA este ceva mai departe!
0

#59 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5956
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 21 March 2011 - 12:55

am atasat documente clare de la ZF. Sunt doua versiuni, cea maxima care e pe BMW are 400NM.
Poti sa te uiti si in TIS, tot 400 NM au. Exista un 6hp19TU. care are niste chestii pe la solenoizi upgradate si schimba ceva mai repede, soft suplimentar pentru functia de Start - Stop, etc..

TUnerii consacrati ofera aceasi garantie cu a productorului, si daca masina este noua. iar ce imi spui tu doar imi confirma mizeria pe care BMW a facut-o cu 530D, X3 3.0 D in 2000.
Tu imi spui ce auzi, eu pun documente oficiale. In plus tunerii conscrati, mai recurg la niste artificii, gen limitare de cuplu in treptele inferioare, modifica si softul cutiei, introduc un fel de clutch delay, ca sa protejeze cutia. Dar nu orice musca face asta si nici nu e la indema tunerilor de scara blocului. Dar cu sigurantac a o astefel de cutie impinsa la limita nu va tine cu toata intretinerea corecta . Ori sunt eu nebun si vreau ceva mai mult de la o masina ori 150k km la o cutie e ceva accetabil si normal ..
Poate pachetul perfomance are alta cutie, pune un vin sau un part no te rog si vedem.

pentru fiecare om care tu mi-l aduci si zice ca a facut chiptuning la 320DA si zice ca a nu a avut nici pe dracul eu iti arat unul caruia ia crapat cutia.
Trebuurile sunt relative.. a facut chip tuning si se tarie cu masina cu medie de viteza de 19 km/h in Bucuresti 90% din timp, face 10k km/an.. normal ca nu are probleme. Uzura e cumulativa, nu se rupe in doua cum iesi cu ea din parcarea "tunerului", daca are asa ceva.

Asta imi arata si ce respnsabili sunt, habar nu au rating-uri de cutii dar dau garantii.. ca merge, ca au mai facut si nu se intampla nimic.. asta e garantia lor.

Si tehnic vorbind, daca Performance upgrade iti da 400 si cutia e la 400.. da. o sa tina fix cat e garantia.


Dar e putin probabil sa sara de 50k km cu chip si cuplu mai mare de 400 NM, cum sunt majoritatea "chipurilor" pentru e90 320D




This post has been edited by DOMI: 21 March 2011 - 12:58

0

#60 User is offline   c.sainz 

  • Fan
  • Group: Contributors
  • Posts: 3679
  • Joined: 04-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 March 2011 - 13:18

Dar eu nu am scris aici din ...auzite! Verifica si vei vedea ca e asa cum spun. Si, nu e vorba despre oferta unui TUNER (indiferent de calibrul sau), ci de oferta de UZINA - BMW!
Nu spun ca nu ai dreptate, dar eu scriu ce ofera BMW!
0

Share this topic:


  • 46 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro