Salut, Parerea mea, cat de cat avizata cred, este ca probabil compresorul de la instalatia de climatizare este pe cale sa se gripeze daca in momentul in care se aude acel "clinc" (cand il cupleaza) se simte o scadere substantiala in turatia/puterea motorului. prea putin are legatura valoarea presiunii de refulare (19-16 bari cat aveai tu) cu functionarea motorului, ba chiar mai mult de atat acea valoare variaza in functie de temperatura de afara. Iti sugerez sa nu folosesti a/c-ul ca s-ar putea sa te trezesti cu compresorul gripat. Intai ar trebui verificat daca a pierdut de freon o data sau de mai multe ori, pt ca in functie de unde este pierderea pe instalatie se pierde si o cantitate de ulei frigorific odata cu freonul. Iar pt cei neaviati care-si dau cu parerea: ei bine se poate incarca cu freon si fara acel "robotel" de incarcare creat special pt electricienii din service care nu au si nu au de ce sa aiba vreo treaba cu frigotehnia. Si mai mult decat atat daca de fiecare data cand se incarca se introduce si o cantitate de ulei stabilita dupa nu stiu ce criteriu (pt ca uleiul se baga in compresor din fabrica si cel ce incarca si cu ulei nu stie cat s-a pierdut) s-ar putea ca dupa vreo 2-3 incarcari dinastea sa ai surpriza sa ai cat freon trebuie si sa nu fi multumit de performatelei climatizarii pt ca uleiul in exces nu va mai permite sa se faca schimbul de caldura in vaporizator.