Jump to content

Alimentare ceasuri plasma


catad83

Recommended Posts

+ il iei de la un fir cu + tot timpul.

- desfaci blocul de lumini si masori cu un voltmetru pana gasesti firul de - care reprezinta iesirea pentru lumina de pozitii, te legi de acolo si gata problema.

Ambele fire le poti gasi in blocul de lumini.

 

Atentie! nu o sa poti controla intensitatea luminii din butonul de intensitate al masinii, iti setezi intensitatea doar din potentiometru aflat pe ivnertorul de tensiune. Eu unul le-am reglat prima oara si de atunci asa au ramas.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

+ il iei de la un fir cu + tot timpul.

- desfaci blocul de lumini si masori cu un voltmetru pana gasesti firul de - care-ti da comanda pentru lumina de pozitii, te legi de acolo si gata problema.

Ambele fire le poti gasi in blocul de lumini.

 

Atentie! nu o sa poti controla intensitatea luminii din butonul de intensitate al masinii, si iti setezi intensitatea doar din potentiometru aflat pe ivnertorul de tensiune.

 

 

Mersi mult. Ma gandeam eu ca e ceva de genul asta. Nu stiam ca LCM da comanda pe "-" adica inchide la masa circuitul, credeam ca trebuie legat la masa si "+" de la LCM...

Link to comment
Share on other sites

Da, la mai toate masinile asa este - este masa si comenzile se fac doar prin +, la E46 comenzile se fac prin -. sa ma corecteze cineva daca gresesc.

 

Am montat si eu la un e46, atentie ... sa nu cumva sa desfaci acele, si daca freaca acele in plasma si nu merg bine, lipeste plasma pe ceasuri cu banda dubluadeziva in unele locuri.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Da, la mai toate masinile asa este - este masa si comenzile se fac doar prin +, la E46 comenzile se fac prin -. sa ma corecteze cineva daca gresesc.

 

Am montat si eu la un e46, atentie ... sa nu cumva sa desfaci acele, si daca freaca acele in plasma si nu merg bine, lipeste plasma pe ceasuri cu banda dubluadeziva in unele locuri.

frumoase pozele cu maidaneza ta,si vad ca ai si muncit ceva la ea......apropo,nu deranjeaza noaptea la drum lung plasmele?si inca ceva,am vazut ca pe net sunt unele si cu potentiometru de reglat intensitatea...au butonul pe fir...

Link to comment
Share on other sites

La e46, va pot spune doar din amintiri (am montat o singura data la un prieten), nu stiu pinii exact, dar metoda descrisa mai sus e perfecta pentru a afla firele de care ai nevoie.

Pt e36, maine va spun codul de culoarea ar firelor de unde am legat, dupa ce vin de la masina.

 

Eu merg cu plasmele la maxim si nu ma deranjeaza, poate si din cauza ca merg doar prin oras unde e multa lumina. Orice model de plasma am vazut ca are potentiometru pentru nivelul de lumina + un comutator de schimbat culoarea din albastru in verde.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

DIY INSTALARE PLASMA E36: http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...d.php?t=1273847

 

Pt e46 n-am gasit absolut nimic pe net.

 

Multam Robyta, sper ca te referai la monstrul din garaj in 10 culori la care inca mai am de munca.

asta cu DUR e a unui prieten ... avea ceva probleme la instalatia electrica.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Sunt sigur ca sunt cel putin cativa cu E46 care au plasme instalate dar intrucat observ ca nu ne impartaseste nimeni din experienta proprie sa va spun cum am facut eu (a nu se intelege ca doar asa trebuie).

 

- precizez ca am incercat asa cum userul @zimenz m-a sfatuit, am incercat sa caut minusul la blocul de lumini, "+" conectat tot timpul dar nu am reusit, cel putin la mine...

- am conectat la blocul de lumini, firul de "+" la pinii 44 sau 45 (sunt pinii de comanda pentru pozitii - stanga dreapta - la oricare dintre ei) si firul de "-" la masa (caroserie)

 

Pot sa spun ca functioneaza, doar ca apare testul de bec ars pentru pozitii, din cand in cand palpaie de 4-5 ori plasmele (la pornire si in cazul in care nu sunt aprinse pozitiile la un interval prestabilit). Dupa cum am inteles e o situatie intalnita si la cei care au angel eyes aftermarket...

Se poate incerca alimentarea de la un bec care lumineaza butoanele (de la deschiderea geamurilor de ex.) pentru a se evita testul de bec ars dar nu garantez ca o sa mearga sau ca asa, consumul plasmelor alimentate de la un bec cu un consum mic nu duce la alte probleme...

Poate pun si o poza cu rezultatul mai incolo...

Link to comment
Share on other sites

Pinii 44 si 45, sunt intr-adevar stanga dreapta, cand vrei sa pui pozitia decat pe stanga, sau decat pe dreapta. Asta este o optiune care o are VW, e36 si mai multe masini, pozitia decat pe o parte este pt un consum mai mic de curent, problema este ca atunci cand lasi pozitia decat pe o parte(indiferente de parte) luminile din bord trebuie sa-ti ramana stinse, acum plasmele or sa se aprinda cand lasi pozitia aprinsa pe partea la care-i corespunde firul de unde ai legat, dar asta nu ar fi o problema.

 

Intr-adevar o sa-ti palpaie cand pornesti motorul, alternatorul consuma un curent imens pe o perioada mica de timp.

 

Si da, a doua palpaiala apare la un interval de 10-20 de secunde, si asta doar cand esti cu motorul pornit. Am observat asta la E46 in lumina de la angel eyes, find neon stingerea/aprinderea e putin mai rapida decat un bec cu filament ... si se poate observa acea fractiune de secunda cand se stinge.

 

Nu stiu cum sunt becurile(led-uri) din butoanele de la geamuri la e46, dar la e36 imi raman aprinse in mers si 15 minute dupa ce am oprit motorul, nu are nici o treaba cu pozitia. O alta varianta, vezi daca ai bec la bricheta.

Link to comment
Share on other sites

Palpaie cand contactul este in pozitia 2 si isi face testele si intradevar cu motorul pornit din cand in cand, dar cum se circula cu farurile aprinse asta nu e o problema... Eu nu le mai dau jos sa le modific dar e o posibilitate becul la bricheta. Din cate stiu eu, e un led la e46 de aceea spuneam mai sus ca e consum mic la becurile butoane/bricheta ... Oricum cine vrea sa isi monteze plasme are un punct de plecare dupa cele expuse aici.

Multumesc @zimenz pentru ajutor, nu cred ca am avut ocazia sa iti multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

E46: Dupa ce s-au montat plasmele in bord, se desface trimul de la blocul de lumini se desfac cele 2 suruburi si se scoate blocul de lumini afara.

Mufa de la blocul de lumini se poate desface in 2 componente, Invertorul de plasma se leaga dupa cum este desenat in schema, Plusul se leaga de la al 3-lea fir de sus, Negru/verde iar minusul se poate lega de la surubul aflat sub trimul mic de deasupra blocului de lumini. Cam asta e tot.

 

E36: Se desface capacul mare de la sofer, cel aflat deasupra pedalelor. La butonul de reglaj al intensitatii luminii din bord se desface mufa, e o mufa cu 4 gauri in care intra 3 fire, nu mai tin minte exact dar se leaga de firul din mijloc (+ plasma, adica firul rosu), minusul de la plasma (firul negru) se leaga de unul din firele maro care duc de surubul din stanga direct pe caroserie. Dupa ce s-au legat se face proba daca merg, daca totul e ok se asambleaza totul la loc, repet, nu tin minte exact daca firul din mijloc ... dar 100% de unul din firele alea 3 se leaga, daca gresiti nu aveti ce sa stricati.

 

Rog un moderator sa stearga tot ce nu e interesant, sa ramana decat primul si ultimul post, multi nu stau sa citeasca tot topicul. Bafta!

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru diy ziemenz, am rezolvat si eu cu ajutorul lui(acuma seara - call me crazy) doua probleme care ma stresau foarte foarte mult. 1acul turometrului freca pe plasma si statea nemiscat mai bine de jumate de ora, dar isi dadea drumul ulterior si 2. la montarea initiala acul de la temperatura apei era "sarit" sa zic asa, spre stanga(invers acelor de ceas) si cand temperatura era normala, de fapt el statea la linia anterioara ... si am reusit sa-l recalibrez cu ajutorul acelui diy. Edited by Ovidiu Augustin
Link to comment
Share on other sites

Inca ceva:

 

ACELE NU SE SCOT SUB NICI O FORMA, pt ca ulterior trebuiesc recalibrate si nu mai reusiti. Eu am facut prostia asta (noroc ca aveam OBC mare si le-am repus la linie cu multa munca si chin)

Plasma in unele locuri(intre ac si marginea plasmei) se lipeste cu scoch dublu adeziv, ca sa nu se umfle si sa stea perfect intinsa, altfel iti agata acele, trebuie sa recunosc ca si cu dublu adeziv la un e36 tot imi atingea si a trebuit iarasi dat jos, la e46 a mers f usor.

 

Scoch dublu adeziv se gaseste in Bricostore.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

E46: Dupa ce s-au montat plasmele in bord, se desface trimul de la blocul de lumini se desfac cele 2 suruburi si se scoate blocul de lumini afara.

Mufa de la blocul de lumini se poate desface in 2 componente, Invertorul de plasma se leaga dupa cum este desenat in schema, Plusul se leaga de la al 3-lea fir de sus, Negru/verde iar minusul se poate lega de la surubul aflat sub trimul mic de deasupra blocului de lumini. Cam asta e tot.

 

va salut

am incercat ieri sa imi montez si eu un set de ceasuri plasma pe masina mea BMW E46 318 CI , cand am scos blocul de lumini am vazut 2 fire negru/verde cate un fir pe fiecare compenenta . La care trebuie sa leg plusul(cablu rosu )?

 

merci mult

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.