Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/22/19 in Posts

  1. tocmai ca in romania ai nevoie ca masina sa fie cat mai puternica si nu este vorba de a merge cu viteza mare. fa o simulare pe google maps pt doua orase din extremitatile franteo (lille-marseille) si vezi ca fix 1000 km ii faci in 8 ore jumatate. darabani-moldova veche, adica 800km, ii faci in 12 ore. practic, in tarile civilizate, pt ca ai autostrada, mergi constant cu 130kmh si poti sa ai si X7 cu 190cp ca este indeajuns. la noi, mergi prin sate, fara autostrazi, cu mii de masini pe care trebuie sa le depasesti si chiar ai nevoie de o masina puternica. chiar si cu M5, daca nu incalci legea la modul cel mai nesimtit, nu ai sanse sa traversezi tara in mai putin de jumatate de zi. de astanu viteza maxima e importanta la o masina, ci cat de repede este ea in stare sa accelereze...poti estima gresit o depasire si poti intra in situatii in care iti trebuie o masina sanatoasa
    4 points
  2. Shit, nici n-am observat ce prostie am scris. Nu mai pot edita
    2 points
  3. Tu ai probleme de citire sau intelegere? Omul a pus aceeasai dimensiune doar ca nu runflat ci xl. Dimensiunea e aceeasi indiferent ca un cauciuc este runflat, xl, tubeless sau cu camera. CE e asa greu de priceput? Care e problema daca omul nu a mai vrut runflat, dar a respectat dimensiunile din CIV? Hai sa scriem sa ne aflam in treaba, de ce sa gandim inainte sa tastam.
    2 points
  4. https://www.irishtimes.com/advertising-feature/a-car-with-a-dpf-filter-removed-cannot-legally-drive-on-public-roads-in-ireland-1.4119079?mode=amp Deci se poate
    1 point
  5. Toate firmele face downsizing dar e mai greu sĂŁ schimbi percepția oamenilor. Evident, puterea a crescut și mașinile sunt chiar mai rapide acum, dar tot parcĂŁ ĂŽn mintea ta e cĂŁ e ceva acolo lipsĂŁ, cumva cĂŁ motorul se chinuie puțin mai mult decât te-ai aștepta. MĂŁ uitam cĂŁ Volvo pe noul XC90 nici nu mai are motorizĂŁri mai mari de 2000cmc.
    1 point
  6. @LYM eu m-am uitat cum se misca X5 e70 cu motorul de 3 litri diesel. varianta fara facelift care s-a produs pana in 2010 si avea 235 cp si 520nm era sensibil mai lenta decat 231cp si 450nm de pe g05. varianta e70 cu facelift si 245cp si 540nm este similara cu motorul de 2 litri actul, chiar daca are cuplul mult mai mare. practic, nu inteleg de ce ceea ce s-a produs pana in vara lui 2013 era considerat ceva rapid, iar dupa 6 ani, acelasi comportament este considerat a fi lent.
    1 point
  7. Eu nu stiu ce ai de esti mereu asa, parca esti mereu pus pe cearta, frate, stai calm... O fi de la baza de date, dar cine nu le updateaza... e ceva foarte simplu. Nfine... ca sa nu ghicesti in stele, mergi la cinevare care atunci cand iti da o eroare, sa iti dea una veridica. Si oricum nu toate modulele cu prezinta defecte interne sunt 100% nefunctionale.
    1 point
  8. M-am inregistrat pentru ca am observat niste aspecte care necesita clarificare. 1. Un PHEV (225xe, 530e, 330e, i8 etc) are suficienta rezerva de baterie care sa sustina varfurile de solicitare si cuplu. Nu e ca si cum mergi doar cu motorul pe benzina. Bateria are intotdeauna o rezerva care este intretinuta de calculatorul acesteia, rezerva care nu este disponibila pentru EV drive, dar este disponibila pentru depasiri si alte solicitari de genul. Orice decelerare de exemplu duce la incarcarea bateriei. De asemenea daca motorul nu e solicitat la maxim, el incarca partial bateria. E adevarat ca peste 120kmh motorul electric este decuplat pentru protectia la supraincalzire, existand un ambreiaj electronic pentru asta. Dar pana la 120kmh electricul si termicul lucreaza impreuna; 2. Autonomia curenta pentru 225XE este in jur de 50-55 km vara si 35-40km iarna. Incepand cu iulie 2019, bateria Samsung SDI are o capacitate bruta 10.0KW si 8.8kw neta. De asemenea exista si upgrade pentru celulele respective, la acelasi volum avand capacitate marita. 3. Pretul estimat pentru una din cele 5 celule care formeaza bateria 225xe este in jur de 750 eur, dar se gasesc baterii de 1 an la 2600 EUR la dezmembrari. Personal nu mi-as face multe griji legat de durata lor de viata, nu e acelasi lucru cu incarcarea unui smartphone. Garantia este oricum 6 ani sau 100k km. Bottom line este: oricum ai da-o, faptul ca nu mai ingrasi statul cu accizele puse peste pretul benzinei duce la economii. Pai cum asa? Sa o luam pe rand: 6 ani de incarcare la priza de acasa sau birou, cu distanta medie zilnica de 50km. Economii estimate anuale: in jur de 1500 EUR, deci 9000 per 6 ani. Cost inlocuire baterie: 3-4kEUR. Diferenta ramane in buzunarul soferului. 4. Cine intra pe spritmonitor.de poate sa observe ca phev-urile au consumuri mai mici decat hibridele. E adevarat ca tentatia de a beneficia de intreaga herghelie exista, BMW fiind pana la urma o masina sportiva. 225xe variaza undeva intre 3% si 5%, depinde de marimea pantofului fiecaruia. 5. Mai sunt niste lucruri pe care nu se pune accent suficient, cum ar fi pompa de caldura. Toate phev-urile BMW au pompa de caldura si aplicatie de ctrl de la distanta. Alte modele mid range fie nu au pompa de caldura (e.g. hyundai ioniq), fie le lipseste aplicatia cu serverele din spate intretinute de producator. Toata treaba asta inseamna ca tu iti bei cafeluta, dai un click si cand ajungi la masina totul e dezghetat si caldut. Daca ai masina la incarcat, doar o mica parte va fi conusumata din baterie, restul de la priza. Comfort maxim. Legat de consum, am condus extensiv 530e si media fara incarcare a stat undeva pe la 7%. I8 in jur de 8-10%, depinde si cum o conduci. Cu incarcare electrica se duce mult in jos, in jur de 2%, depinde cat de des incarci. E adevarat ca incarcarea este limitata la 3.7KWh, deci da, un phev este aplicabil numai daca ai incarcare acasa sau la birou. Inca un aspect: i3 si 225xe au motoarele electrice atasate direct rotilor. I8 are si el acelasi mecanism dezvoltat de GKN pentru 225XE (prima data l-au dezvoltat pentru I8), dar la 225xe nu mai au demultiplicatorul in 2 trepte folosit pentru I8. Este si motivul pentru care motorul electric este decuplat la >120kmh la 225xe (ptr protectie). Pe de alta parte, 330e si 530e au motoarele electrice incorporate in cutia de viteze, puterea termica si electrica intrand in acelasi loc si iesind unitar catre roti. Turatia motoarelor electrice este demultiplicata in cutie, trece prin ea, cu avantajele (silentiozitate) si dezavantajele ei (pierderi cinetice). Din acest pdv, ansamblul motor al 330e sau 530e este mult mai rafinat. Ca sa va faceti o idee, turatia maxima i3 si 225xe ajunge pe la 11-12k (11,400 225xe mai exact), pe cand motorul electric 530e se tureaza pana in 3000.
    1 point
  9. @bzk ceva vesti? ce s-a intamplat pana la urma cu anvelopele? @colegi, care era site-ul unde erau trecute toate anvelopele cu stea aka acreditate BMW? Mersi.
    1 point
  10. Daca nu sunt XL de acolo problema . Masina grea in manevre agresive peretele lateral e prea moale , rezultat se lasa prea mult si pierzi aderenta . Eu am montat XL nu am sesizat probleme . Macar stii limitele acum si nu mai tragi de ea . Eu in schimb ma gandesc la RFT pe viitor indiferent de masina . Am avut recent o anvelopa taiata in flanc lateral in un crater . Practic ramai imobilizat daca nu ai roata rezerva . Neplacerea de a fi frig afara , urat , ploaie e incomparabila cu comfortul unui rft cu care macar mergi chiar daca e anvelopa distrusa . Cred ca cel putin iarna merita RFT . Superioritatea la pana imi pare de neegalat , iar o anvelopa noua rft are un comportament f bun , similar cu cel nonrft .
    1 point
  11. Incredibil de mare diferenta. Cum ziceau si colegii, parca au fost luate de pe Aliexpres. Vanzatorul cine e? In afara de a se adresa celor de la Michelin au facut ceva? Adica eu mi-as pune problema: "ce naiba vand?".
    1 point
  12. Acum ca am vazut pozele... incredibil. Si eram mare fan Michelin. Arata de parca ar fi fost comandate de pe Aliexpress
    1 point
  13. revin, am pus poza la rezolutia maxima permisa in ideea ca se pot citi inscriptiile anvelopelor
    1 point
  14. cineva dorea poze cu anvelopele vechi si noi pentru comparatie, sper ca se vede clar problema stanga jos 255/40 si dreapta sus 225/45 -cateva poze s-au rasucit la upload- cele de vara au diferente infime, practic acelasi cerc problema apare la 255/40 iarna unde talonul pare foarte gros si circumferinta masurata este cam... 2120mm mai mult cu 40mm fata de 2077,22mm cat arata in calculatorul de anvelope si de peste 8 ori diferenta admisa intre ele!! http://www.calcule.ro/Compatibilitate-Anvelope/Cu-alte-anvelope.aspx#&&/wEXCwURUGFnZUNvbW1lbnRzU3RhdGUFATAFAzUxNAUDMjI1BQM1MTUFAjQ1BQM1MTYFAjE4BQM1MTcFAzI1NQUDNTE4BQI0MAUDNTE5BQIxOAUJVDVfVDQwX1Q1BQEwBQ1UNV9UNTBfVDJfVDYzBQEwBRBOZXdzUGFnZVN0YXRlS2V5BQEwBR9TY2VuYXJpb1ByZXNlbnRlcl9IYXNTdGF0ZVNhdmVkBQR0cnVlGa+izjUIJOoqAugT8EJcop8H9NY= P.S: se pare ca am avut dreptate, nu s-a deranjat nimeni sa le masoare, am mai facut eu azi doua drumuri la ei si le-am masurat impreuna cu un angajat iar intr-un final a ramas ca vor ,,insista,, la michelin pentru a le duce la expertiza.
    1 point
  15. Exact cum a zis si Stormzor sigur este o problema de fabricatie, fa o plangere magazinului de unde le-ai cumparat la ANPC, ei ar fi trebuit sa ti le schimbe fara discutie.
    1 point
  16. Cu siguranta acele anvelope au o problema de fabricatie, normal pe jantele tale 8j fata si 9j spate ar trebui sa aiba circumferinta: 2072.5mm fata 2077.2mm spate Puse una langa alta este normal sa fie diferenta, puse pe jante cele spate se intind mai mult. Daca nu se poate cu frumosul incearca o plangere la ANPC.
    1 point
  17. este normal ca X5 ca aiba Cx mai mic decat mclaren F1. mclaren are nevoie sa stea lipit pe asfalt, sa nu decoleze, sa faca o curba cu 200km/h pe cand X5-ul face aceeasi curba cu 120kmh. mclaren are nevoie de grip, de aderenta. orice element al caroseriei este pus de asa natura incat fluxul de aer sa fie impins in alt element al caroseriei pt a crea apasare aerodinamica.
    1 point
  18. Poti detalia? Nu ĂŽnțeleg ce anume e inutil la sistemul ĂŁla?
    0 points
  19. Eu sunt unul din cei ce nu mai vrea xDrive. E inutil in Romania.
    0 points
  20. Sunt curios cine folosește un 740d daily in așa maniera ĂŽncât mai bine opteazĂŁ pt un RWD decât un AWD...adicĂŁ sa fim serioși...la 750i am avut RWD dar dupĂŁ prima iarna am cĂŁutat doar mașini AWD...
    0 points
  21. Clar o masina cu AWD va fi mai safe decat RWD la orice ora.. Cum spuneai si tu, sistemul nu e exclusiv pentru iarna.. Chiar si pe ploaie sau orice alte conditii de drum... Da, se poate merge f bine si cu RWD daca ai cauciucuri bune, dar daca poti, de ce sa nu ai Xdrive pe masina, mai ales la un Seria 7. La clasa superioara cum s-ar zice, la masini gen S class, A8, Seria 7, mi se pare cel mai ok sa fie AWD..
    -1 points
  22. Te inseli, nu sunt pus pe cearta! (..in loc sa dai un raspuns MAI POTRIVIT autorului ai ales sa spui: "ISTA nu alege, ci identifica. Ce vrei defapt sa spui." Cand eu i-am spus AUTORULUI ca daca masina porneste atunci foarte probabil nu foloseste DDE care ii trebuie. Iar tu ai ales ignorand ce am accentuat, sa ma intrebi sa fiu mai explicit. Pana la urma fiecare intelege lucrurile diferit, dar mi se pare DEPLASAT sa judeci pe altcineva. Eu am judecat judecata, daca vrei, nu omul. Observ ca esti mai specialist in codari decat mine; eu din lipsa de timp, nu mai pot tine pasul; dar asta nu insemma ca nu pot urma un fir logic, FARA SA JUDEC PERSOANA! Ne-am lamurit acum? Sa ne spui cum s-a rezolvat, Cristi Natea. Mai sus vrut sa zic INPA nu ISTA.
    -1 points
  23. :bash: si cand te gandesti ca si u in primul post trebuia sa zic si ca turatia trebuie tinuta pe timpul (sau cu intentia) regenerarii la peste 2000rpm si pana in 2500 e suficient daca sistemul functioneaza. :bash:
    -1 points
  24. ..Care pompa de ambreiaj? Unde e in masina? Te referi la cilindrii receptori? Aia pot scapa lichidul sau curge daca vrei, si asta e, ii schimbi cand se strica.
    -1 points
  25. Aha Deci trebe 400 de cai sa depĂŁșești o cĂŁruțĂŁ ĂŽn siguranțĂŁ.
    -2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.