Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/30/20 in Posts

  1. Offf Bimmer ...lumea asta se va prapadii dar tu vei ramane aici vesnic tinand mortis sa ai dreptate in toate. Greu ...greu doar din copy-paste... Hai sa-ti explic - nu am intrat de vreo 10 luni aici pe forum si probabil la fel va fi si in urmatoarele 10 luni. Si toata lumea e fericita, nu ? Tu te dai important, eu imi vad de surubaritul meu. Si sa ma mai fortez o data: - asta cu uleiurile las-o jos. Nu-i de tine. Cunosc multi "mecanici de tastatura" dar nu stiu multi care sa se priceapa la uleiuri. Tu oricum nu esti printre ei. Sti interpreta o fisa tehnica a unui ulei ? Ai vazut o fisa tehnica de ulei 2T ? Pt ca induci lumea in eroare incerc o corectie - uleiul 2T nu curata nimic si nici nu a curatat niciodata. Se foloseste "neoficial" in amestec cu motorina (desi scrie clar pe ambalaje ca e interzis acest lucru) pt a compensa lipsa motorinei dedicate unor masini mai vechi. De ex un diesel euro 3 a fost proiectat sa functioneze cu motorina de la acea vreme, respectiv euro 3 - care acum nu se mai gaseste. O motorina euro 5/6 de acum puse intr-un diesel euro 2--3 va duce la zemuirea pompelor injectie si trancaneala sistemului injectie fortat sa miste o zeama prea subtire. Ulei 2T nu bagi ca tractoristul in rezervor ci trebuie tinut cont de norma euro a motorului si a DPF-ului dupa caz si in functie de asta gasesti doza optima per litru. Eu am gasit galeria si EGR-ul curat pt ca stiu unde si cum sa folosesc un diesel, fie el si BMW. Masina asta o folosesc 90% in afara si in general n-am nici o jena sa fac schimbarea de treapta uneori dupa 3500 ture. Fa un experiment (dar nu teoretic si virtual cum sti tu) ...ia un diesel si tine-l in oras 1 an, cu schimbare treapta 2000 ture si ulei prost tinut 15 mii ...si pune-i tu ulei 2T si la spalatorul parbriz daca vrei ! DesfĂŁ apoi admisia si EGR-ul si mai vorbim. Aaaaaa ....ce dilatari si incalziri pe niste biete surubele fixate in plastic pe care sufla aer rece non-stop in drumul spre cilindrii ? Deci daca spuneam asta, eram mai credibil ? Tata, mai lasa prostiile si forumul ca te pierzi in teorii citite pe la altii. Iar aia cu inertia nu o intelegi. Lasa, n-ai tu oricum treaba cu clapetele dar suferi daca nu esti TU prezent. Bun, hai gata, am plecat. V-am salutat pe toti ! Sarbatori Fericite !
    3 points
  2. Galeria de la dezmembrari a fost execrabila - o zi am curatat pe ea in curte la tara dar si in fund aveam negreala. Am folosit si eu toate solutiile din lume dar noroc ca intre curatare si montaj a trecut o luna si au avut timp sa se evapore toate gazele. Am stat o luna cu galeria pt ca nu am reusit sa gasesc un service care sa-mi inlocuiasca bujiile. Nu prea aveam chef sa ma leg de ele, nu am nici conditii si nu-mi lipsea sa rup una. Doua service-uri m-au refuzat ...adica nu m-au refuzat "pe fața" dar au inceput cu ..."boss, ok, scoatem dar daca se rup cum facem ca tot dvs o sa fiti nervos si ne complicam..." Noroc cu nevasta care m-a intrebat - "da' tu nu ti le poti rupe singur, neaparat trebuie sa dai bani pt asta ?" Dar in naivitatea ei a spus o chestie buna asa ca mi le-am inlocuit singur, cu degripant, simt si emotii https://imgur.com/gallery/5Is7ovk
    3 points
  3. Ok, principiul de functionare asa in general il stim cu totii dar eu ma incalcisem la un moment dat si nu mai stiam de unde sa apuc problema fizic. Aveam galeria dopuita (cel putin asa mi-a spus fostul proprietar) dar ma nemultumea maxim mersul ala butuconos de sub 2000 ture. In exterior nu aveam treaba dar prin oras era obositor incat am ajuns sa ma intreb serios daca eu stiu conduce fin o masina. Am citit cat am putut pe aici despre clapete, dopuri, motoare distruse dar totusi am hotarat sa fac masina cum a fost, asa ca am cumparat o admisie cu clapete de la dezmembrari, am curatat-o, am spalat-o ...am scos clapetele, le-am facut luna si le-am sudat cu laser capetele niturilor si clapetele de ax (clapetele sunt de inox, nu ma mir ca fac prapad cand ajung in motor) Galeria cumparata mi-a venit pe curier total echipata, cu capsula vacumatica si electrovalva, garnituri ...mai putin senzor MAP. Si din cauza unor greseli copilaresti am fost capabil sa montez/demontez de 3 ori galeria admisie in 3 zile - de aici incercarea sa gasesc un ajutor pe forum... Prima runda - am vb cu un amic ce are un mic service de cartier sa ma lase acolo la caldura pt ca el nu avea program in acea zi - aveam galeria cu clapete pregatita si pt ca nu stiam daca cel care a pus dopuri cu ani in urma a lasat electrovalva sau capsula vacum pe masina, am hotarat sa le montez pe cele primite de la dezmembrari. - demontez galeria de pe masina, da, era cu dopuri si aveam si toate accesoriile dar am preferat piesele de la dezmembrari. - frumos pana aici, cu ocazia asta am inlocuit si toate bujiile (aveam 2 arse), montez galeria, cuplez furtunas, mufa, tot - pornesc si ies in proba pe sosea. Poi nu era masina mea ! Motorul s-a linistit, sound moale, pornire motor mai usoara, a disparut orice "lag" de pe acceleratie si mai ales infigareata si elastica de la ture mici, ce sa mai - eram atat de fericit incat m-am plimbat aiurea prin oras vreo 40 min sa ma conving ca nu fabulez. Runda 2 A 2-a zi de dimineata pornesc masina, totul frumos, deschid capota sa ma mai uit sa nu fi uitat ceva desfacut ...si-mi pica fața ! Intre niste cabluri si fire odihnea o garniturica roz (cea care lipseste din foto) Nu stiam ce sa fac ...iar sa demontez totul pt prostia aia sau sa las asa - in fond acel inel cred ca are rol de strangere progresiva a surubului ce trece prin ea dar ma gandeam si eu la deformari si alte minuni. Nu mai aveam garaj cu caldurica asa ca fara nici un chef m-am apucat iar de demontat in parcarea blocului pt ca stiam ca acel mic cauciuc imi va sta pe creier pe veci ...scot galeria, mda, constat locul gol, o fixez cu silicon ...si ma trec niste ganduri idioate - "ce ar fi sa pun pe galeria cu clapete, capsula vacumatica si electrovalva gasite pe masina mea !" Le-am supt, am suflat in ele, le-am lins si in final am facut schimbul de accesorii. Montez totul cu atentie sa nu mai agaț garnituri, pun totul la loc si ies pe sosea - sa-mi vina sa mor ! Mirajul de in urma cu o zi s-a risipit, aveam din nou masina ce o stiam - pornire greuță, fara chef sub 2000 ture, calcam pedala si masina reactiona in scarba, motor zgomotos ... Nu stiam ce sa mai cred ! ...ori ca mi s-a parut in urma cu o zi ...ori am uitat ceva la montaj ...ori capsula vacumatica ori electrovalva erau defecte si ar fi trebuit sa le las pe cele de la dezmembrari. Runda 3 Azi-dimineata ma infiintez turbat si infofolit langa masina spre deliciul vecinilor plictisiti de atata stat in casa si aveam de gand sa pun inapoi capsula vacum si electrovalva de la dezmembrari. Am presupus ca poate ale mele de pe masina stand aiurea pe motor s-au imbacsit cu praf sau ceva... Demontez iar tot, deja pot face toata operatiunea cu ochii inchisi ...scot galeria si WTF ! Furtunasul dintre capsula si electrovalva fiind cam scurt, nu l-am mai putut fixa pe traseul gandit de fabrica dar nici eu nu l-am fixat cumva asa ca la ultimul montaj furtunasul a fost prins, indoit si apasat intre diferite piese sub galerie - practic tot sistemul cu clapete a ramas fara comanda, pe deschis. Am fixat furtunasul cu coliere plastic si poate nu avea rost dar pt linistea mea am pus capsula vacum si electro inapoi, cele de la dezmembrari Atentie iar la garnituri, atentie la furtunas, montat totul si iesit pe sosea. A fost suficient o tura de cartier - clar, aveam iar jucaria fasneata de acum 2 zile ! Sper sa tina sudurile laser pe clapete dar oricum o sa le verific periodic. Azi in 2 ore am demontat si am pus totul inapoi deci nu-i cine stie ce pierdere de timp tot la 6 luni macar. Ok, cunosc parerea multora care sustin ca nu este nici o diferenta in mersul masinii daca se anuleaza clapetele si se pun dopuri. Eu nu ma contrazic cu nimeni dar dupa cele 3 experiente cred ca prin logica se desprinde o concluzie: - daca nu a functionat sistemul clapete (furtunas sarit sau obturat, electrovalva defecta, mufa ei oxidata, capsula vacumatica defecta, ax intepenit, clapete colmatate) ...si apoi treci la dopuri - da, sunt convins ca ai dreptate si nu vei simti nici o diferenta in dinamica masina. Aaaa, si am mai incercat ceva. Cu motorul la relanti mi-am strecurat mana sub galerie si am manevrat eu axul lung ce comanda clapetele. L-am impins/tras de la un capat la altul de cateva ori si motorul saracu a inceput sa se scuture semn ca totusi clapetele alea fac ceva. Unii zic ca sunt inutile, altii le pun inapoi - nah, care cum crede ...insa sunt de acord ca sunt prea pe fuga gandite si riscul sa se rupa exista. Eu le-am sudat V-am salutat.
    3 points
  4. Mai bine asa. Eu am pornit oarecum experimental, nu eram sigur de rezultat mai ales ca multi imi spuneau ca nu e nici o diferenta. Am preferat sa investesc minim si vroiam sa "simt" eu cum e cu clapete ...nu simtim la fel, nu avem aceleasi masini ... Planuiam sa montez galeria cu clapete, sa rulez 500 km si daca nu sesizam nici o diferenta, evident, sa nu ma risc si sa pun galeria cu dopuri inapoi. Acum nu mai e cazul - clapetele acolo raman ! Ca si costuri: - galeria completa dezmembrari - 150 lei - transport curier 30 lei - sudurile - 2 beri la amicul cu laser - solutii curatat - de prin casa - bujiile NGK - 42 lei bucata In rest niste nervi, dubii, emotii si frig.
    2 points
  5. Va salut. Va rog sa ma ajutati cu o mica indicatie despre cum functioneaza sistemul clapete din admisie la m47 (320d, e90, 163) Nu-i mare lucru, avem acolo o capsula vacumatica si o electrovalva dar m-ar interesa niste ananunte. Inteleg ca pe motor oprit, clapetele stau pe deschis ...dar cum stau la relanti ? Dar la 1500 turatii sau la 2500 turatii ? Cum reuseste acea capsula vacumatica sa manevreze axul cu clapete ca eu unul nu am reusit cu gura ! Am 2 bucati capsule vacumatice si amandoua par a fi in stare buna dar nu le-am putut manevra "de la zero" ci doar dupa ce le-am ajutat putin cu mana. In functionarea motorului in plaje diferite de turatii e vizibila miscarea axului central al clapetelor ? Va multumesc.
    1 point
  6. Folosesc ulei 2T LM (3 ml/1 litru motorina) de cand am luat masina dar asta nu curata nimic, e doar pt lubrifierea sist. inj. Galeria mea cu dopuri era curata, la fel si EGR-ul desi eu m-am pregatit cu solutii de curatat si multe carpe. Adica era unsa si avea un strat fin de funingine dar in rest nimic notabil. Nici nu m-am deranjat sa sterg ceva. Pe senzorul MAP ce a trebuit sa-l mut intre galerii am gasit putina mazga dar m-am rezumat sa-l sterg usurel cu o carpa. Referitor la suruburi care "nu se desfac singure" adaug atat: Da, in mod normal daca suruburile sunt stranse si nituite la capat nu au cum sa se desfaca ...dar intervine o chestie - inertia. O clapeta curata chiar nu poti zice ca are inertie in rotire pt ca are masa foarte mica ...insa cand ea se incarca cu depuneri groase din cauza nefunctionalitatii si a mersului subturat, lucrurile incep sa se schimbe si apar fortarile clapetei asupra nitului din capatul surubului. De aceea am preferat sa le sudez.
    1 point
  7. Si eu am pus clapetele la loc, dar am preferat sa cumpar setul de la Redo. Clapete din inox, turnate. Fara nituri, suduri si alte riscuri, plus ca sint ceva mai groase. Si mie la fel. N-a troncanit tare, dar m-a speriat.
    1 point
  8. Bine ca nu ai curatat galeria,ca mine, cu spray de curatat frane . La prima pornire ,mi-a dat un rateu de ,am zis ca a explodat masina .
    1 point
  9. Am rezolvat. Am trecut de la galerie admisie dopuita inapoi la clapete si am facut 2 mici greseli de montaj si acum e totul ok.
    1 point
  10. A venit si momentul ceasurilor 6wb sa le achizitionez, mi le doream sincer de cand am luat masina dar la ce preturi se invarteau.... Am preferat sa fac altele retrofituri, multumesc @BlshOp-VR6 pentru support.
    1 point
  11. Sunt curios cati bani ai investit deja..cred ca s-a adunat ceva )
    1 point
  12. ce spunea un prieten de curand Eu cred asa: 1. Rolul unui ulei este sa lubrifieze cat mai bine in conditiile in care este folosita masina. 2. Uleiul trebuie sa unga bine si la rece (cand pornesti masina) si la talpa (chiar daca sunt 40 grade afara). Pentru asta s-au inventat uleiurile multigrad, care au o vascozitate la rece si alta la cald. 3. Psihoza reducerii poluarii din ultimii ani a dus la aparitia uleiurilor de top 'eco' / 'fuel economy' (A1/B1), cu o vascozitate la cald scazuta si care opun rezistenta mai mica la miscarea motorului => consum mai mic => poluare mai putina. In categoria asta intra in general vascozitatile de genul 0w20 / 0w30 / 5w20 / 5w30. 4. Pe de alta parte sunt uleiurile care au vascozitatea la cald mai mare (A3/B3etc), 0/5/10/15/20w40/50/60, mentinandu-si pelicula intecta la temperaturi mai mari. Daca te uiti pe bidoane, vei vedea ca in general la cele A1/B1 scrie good fuel economy iar la cele A3/B3 scrie good protection. 6. In functie de tehnologia folosita, sunt uleiurile semisintetice si sintetice, cele din urma putand avea "distanta" mai mare intre vascozitatea la rece si cea la cald, deci o plaja de functionare mai mare. Cele complet sintetice au o gramada de avantaje, printre care faptul ca nu se prea ard. 7. In afara de asta, cam toate uleiurile au diversi adidivi, in diverse cantitati (unele impuse de producatorii de masini pt a accepta "compatibilitatea" cu marca respectiva). 8. Mai mult, dincolo de vascozitate, producatorii de automobile fac dealuri comerciale de genul "Renault recomanda Elf", "Subaru-Motul", "Citroen-Total", "Fiat-Agip", etc... cand sa fim seriosi.... orice producator important de ulei are si uleiuri de rahat si uleiuri excelente. Dar asta-i biznisu' 9. Eu cred ca orice producator de masini, intre a scadea emiisile cu X% si a face motorul sa mearga 500.000km ar alege prima varianta. Poate sunt paranoic, dar asta cred. In plus, niciun producator nu poate recomanda folosirea unui ulei foarte scump pt ca ii ies vorbe... masina ieftina dar uite ce ulei trebe sa bag in ea... vecinu' baga mai ieftin ca asa scrie in cartea masinii lui... 10. In concluzie: - in romania e mai cald cand e cald decat e frig cand e frig - deci eu m-as uita mai degraba la vascozitatea la cald (+un HTHS cat mai mare), mai ales in cazul in care tii masina in ture si mergi mult cu ea - cel mai bun compromis mi se pare un 5w40 (bun!) pt aspirate cu ture multe. Pt masini de turatie mai mica sau turbo, 5w50 sau 10w60. - in cazul folosirii masinii ca taxi sau in orase foarte mici (mergi cu motorul in permanenta rece), sau in Alaska, as opta pt un 5w30 / 0w30 / 0w20 - depinde si de buget, dar eu as merge exclusiv pe uleiuri sintetice. bafta!
    1 point
  13. Sa mor daca inteleg. Deci galeria ta cu dopuri acum e curata, dar nu curata nimic uleiul 2T.. Aia pe care ai cumparat-o era mizerabila (pentru ca foarte probabil nu a avut "tratamentul" cu 2T..) dar 2T tot nu curata nimic.. dupa tine. Si cum e cu inertia? Cum se manifesta? Cand se roteste un ax se slabeste un nit?.. Te contrazic glumind.. Stai linistit nu inertia face placuta sa cada ci vibratiile si aerul care trece pe langa ea le face sa fie pur si simplu inghitite dupa ce cad de acolo din niste suruburi probabil doar fortat insurubate.. la primele modele(!)(daca imi vorbeai de dilatare-contractie-diferite metale.. te credeam mai mult! Dupa aia idiotii s-au desteptat.. Sunt aproape sigur ca la mine inertia nu functioneaza pe niturile placutelor din admisie
    0 points
  14. Nu trebuia sa sudezi nimic.. Era suficient sa te uiti la capetele suruburilor ce ies pe partea cealalta, sa vezi daca sunt nituite, adica usor "inflorite".. spre marginea exterioara. Asta era suficient sa te lamuresti daca au chef sa se desfaca sau nu. NICI UN SURUB NU SE DESFACE DE CAPUL LUI DACA E CA MAI SUS. In rest pune ulei 2T mineral (vreo 5-10k km) 250ml/50l motorina si o sa se curete singura galeria si EGR iar masina aia o sa traga pana la 400k km fara probleme! Adica cum am zis mai sus, fara depuneri interne, daca asa te prinzi mai usor. Era chiar culmea ca fara clapete sa traga mai bine! Ca admisia e mai curata cu dopuri e alta treaba..
    0 points
  15. La montajul tijei cumva? Cam asa functioneaza, daca tot ai intrebat: Swirl flaps produce a swirl alongside the cylinder axle. They are used in diesel vehicles to improve the mixing of the fuel-air mixture at low engine speeds. For this purpose, the air is fed to each cylinder through two separate channels in the intake manifold. One of the two channels can be closed with a swirl flap. This creates a swirling of the fresh air. Better mixing reduces fuel consumption and pollutant emission. At higher engine speeds and torques, the swirl flap is opened to achieve a better filling level. The swirl flaps are also opened at starting of the engine and in overrun condition. Swirl flaps are also called "inlet duct cutoffs". In the Opel Twinport engine, the swirl flap reduces the throttle losses during part-load operation. Swirl flaps produce a swirl alongside the cylinder axle. They are used in diesel vehicles to improve the mixing of the fuel-air mixture at low engine speeds. For this purpose, the air is fed to each cylinder through two separate channels in the intake manifold. One of the two channels can be closed with a swirl flap. This creates a swirling of the fresh air. Better mixing reduces fuel consumption and pollutant emission. At higher engine speeds and torques, the swirl flap is opened to achieve a better filling level. The swirl flaps are also opened at starting of the engine and in overrun condition. Swirl flaps are also called "inlet duct cutoffs". In the Opel Twinport engine, the swirl flap reduces the throttle losses during part-load operation." Vad ca ai lipsa o garnitura rotunda de pe galeria de admisie. Sunt sanse sa strangi inegal (si sa traga aer fals pe acolo..) si eventual chiar crapi galeria si atunci sa vezi ce "bucurie" o sa ai..
    0 points
  16. Am inteles punctul tau de vedere legat de echipamentele de siguranta insa nu vad cu ce as oferii nesiguranta in trafic. Este decizia mea, aceasta modificare asa cum multe alte persoane isi modifica masina intr-un anumit mod fiind in siguranta sau nu. Respect sfaturile tale dar totusi imi doresc sa aflu cat mai multe despre acest lucru, daca este posibil si cum se poate face iar dupa voi lua o decizie daca merita sau nu sa o aplic. Multumesc !
    -1 points
  17. Semnalizarea cu probleme e cea de pe aripa sau cea din far? Cand vorbesti de ochi de pisica la cea de pe aripa ma gandesc. Cea din far probabil e in acelasi compartiment cu celelalte becuri. Trebuie verificata etansietatea capacelor farului si mai ales daca apa este in far inca. Asta poti sa o faci chiar tu.. Ai zis ca pui poza?
    -1 points
  18. Ce am incercat sa iti sugerez mai sus e ca oriunde ai merge sa iti repari masina, tocmai pentru ca stiu ca e greu sa gasesti pe cineva de incredere sa isi merite banii, macr invata sa pui si sa ceri toate detaliile. Si mai ales afla/intelege cat poti de multe ca sa stii cam ce te asteapta cat de cat. Eu imi repar singur micile defectiuni. Stai linistit, Bavaria a facut si altele mai "grave" ca sa crezi ca se incurca in cenzurarea a ceea ce spui tu.. Invata sa alegi intelept.
    -1 points
  19. 13NCU, am umblat masina cu motor M47, muult mai mult de cat tine, ca sa ne intelegem dw la inceput. Am masina de 8 (opt) ani de zile. Nici un mecanic nu s-a atins cu vreo surubelnita sau cheie de masina mea. Iar daca se va atinge va fi foarte bine urmarit in miscari! Ne-am inteles? Si la fel se va intampla cu oricare model de bmw (sau alta masina) din posesie! Asa ca nu stiu ce bazaconii scrii tu depre scris din spatele tastaturii. Sunt printre putinii de aici care vorbesc din experienta personala. Altfel as avea 15 postari in total. Dar nu numarul conteaza.. ci, calitatea. Ma stradui cat pot de mult sa le vorbesc tuturor, nu doar tie cand raspund. Cine nu intelege, nu este o problema.prea mare a mea. Ppt sa mai explic o data, asa cum (CAT) am inteles eu insumi. De aproape 70, poate 80k km pun ulei 2T in rezervor. Cred ca stiu cum merge masina mea de atat timp, nu crezi?
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.