Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/04/21 in Posts

  1. Daca tot am deschis topicul acesta, frumos ar fi sa-l si finalizez cu rezolvarea mea. Am intrat in primul "piese auto", am cerut adeziv pt parbriz si am primit tubul din imagine pt vreo 30 lei. Langa masina am studiat fiecare cheder in parte, am degresat zonele cu desprinderi cu o carpa imbibata in "spray de frane" ...apoi conform etichetei adezivului am pus apa la fiert intr-o oala in care am tinut 10 min tubul inca nedesfacut dupa care a inceput partea cea mai "porcoasa". Incredibil cat de mazgalicios e rahatul asta de adeziv - cu oricata grija am lucrat am reusit sa ma fac ca un purcel (manusi nu am avut la indemana) Am aplicat generos adeziv pe tabla usii sub cheder, l-am lasat 5 min (era cald si cam fluid) apoi cu atentie am presat usor chederul , l-am mai lasat 5 min dupa care am trecut la o apasare mai ferma. Surplusul l-am luat tragand cu degetul gol pe langa cheder pe lungimea lui. Si daca tot eram mazgalit pe maini, am pus 2 bobite de adeziv si la baza parbrizului, colt/stanga/exterior unde acel plastic nu mai statea pliat pe parbriz. In final, am tinut usile deschise inca vreo 4 ore si inainte sa le inchid totul parea in regula - chederul a ramas ferm cum l-am fixat, adezivul parea "cauciuc" intarit ...doar in vreo 3 locuri au aparut mici desprinderi de vreo 2 mm (in zonele unde chederul avea cute vechi din presarea usii)
    4 points
  2. Ok, sa aduc la finalizare si acest topic daca l-am deschis ...ca asa sunt eu - vreau, ma documentez, ma apuc, apoi ma impotmolesc, intru aici si intreb, probabil par neserios pt ca nu prea mi se raspunde, dupa care continui dupa capu' meu. Si capu' meu a gandit sa nu mai caut bureti si nu stiu ce materiale aiuritoare si daca tot mi-au mai ramas placi STP, sa le pun pe alea. In fond bitumul/masticul asta STP (sau ce-o fi el) rezista la peste 100°, e lipicios ca dracu', nu emana miros, se lucreaza bine, si de ce nu ? Da, mai mult e pt vibro/termo dar are si proprietati fono. Oricum mai mult decat nimic. Prin urmare, demontat scut, degresat, curatat, spalat si aplicat STP. Am cumparat un pachet cu 20 buc, chiar nu mai stiu cat a fost dar l-am gasit pe un site de "sound" (oricum mai ieftin ca la eMag) ...si din pachet am acoperit capota motor, scutul, vreo 2 placi au fost pierderi dupa taieri ...si inca mai am 5 ! Pt aplicare mi-am confectionat "home-made" un "roler" sau nu stiu cum sa-l numesc ...in rest doar un cutter si rabdare. Ok, efect final ? Toata treaba a plecat de la niste pisici care imi zgariau capota iarna in cautare de caldura (nah, am zis ca pun poze si am uitat). Nu aveam capitonaj, nu ma interesa prostia aia ca "moare vopseaua", nu ma interesau in mod deosebit pierderile caldura motor pt ca "diesel". Ok, am izolat capota si m-am pomenit cu toate zgomotele din lume ca vin de SUB masina rezonand cu asfaltul asa ca acum am izolat si scutul. Rezultatul m-a surprins si pe mine ! ...in habitaclu e ok, nu simt mari diferente desi dupa capitonarea capotei am sesizat o usoara crestere de zgomot motor (peretele de foc, alea, alea, nu mai revin) ...dar acum si cu scutul capitonat e o placere sa stai langa masina cu motorul pornit. Toate zgomotele inalte si medii au disparut (scartaieli, rontaituri) ...mai sesizezi doar zgomotele de frecventa joasa. Prima mea impresie a fost ca parca cineva a invelit motorul intr-o plapuma groasa. Oricum, fie ca bati cu degetele in capota sau in scut, resimti cum ai bate in perete - a plin, a fix si rigid. M-am temut ca va fi scutul motor prea greu dupa capitonare cu STP dar chiar nu. Practic am inlocuit greutatea pamantului depus in ani de zile cu placile STP si chiar nu l-am simtit incarcat. (capitonajul capota e tot STP, cumparata de pe eMag ca marime XXL universala si cum se prezinta in foto/clip e forma maxima care i-am putut-o da dupa ajustari din foarfeca) PS - daca spun ca inclusiv ușița vizitare buson baie ulei am capitonat-o cu STP, inseamna ca ma calific cu succes pt sectia de psihiatrie ? ...si un clip YouTube https://youtu.be/yPZU1pyMY6k
    2 points
  3. Dupa ce schimbi elemente de suspensie se strica geometria in sensul ca nu este aliniata, avand componente noi care trebuie reglate, de aceea te duci sa faci o geometrie dupa. Daca ce te intereseaza este viata anvelopelor, cele mai bune setari sunt cele stock, BMW le-a gandit in asa fel incat sa ai maxim de siguranta, cel mai bun consum posibil si uzura cat mai mica. Legat de recomandarile primite: - camberul cat mai aproape de zero duce la uzura redusa + aderenta mai buna in linie dreapta si uzura pronuntata pe exteriorul anvelopei in viraje + risc marit de a pierde controlul in viraje (spin-out) din cauza aderentei reduse. Sub nici o forma nu as face camber mai pozitiv decat recomandat de producator, nu vei avea nimic de castigat. Exista un singur scenariu unde vrei camber zero: la drag racing, pentru ca nu iei niciodata viraje. - toe-in te va ajuta la avea o masina mai stabila in linie dreapta, dar va creste uzura anvelopelor si vei avea un efect de subvirare mai pronuntat ( comparativ cu setarile stock ) Daca masina este daily-driver si nu sti exact ce efect au modificarile unghiurilor cel mai bine e sa ramai cu setarile de fabrica, sunt corecte indiferent de inaltimea suspensiei. Ceea ce se intampla cand cobori o masina este ca e posibil sa nu mai poti ajunge la setarile recomandate de producator si sa fie necesar sa adaugi / scazi unele unghiuri ca sa ajungi din nou la setarile de fabrica si poate asta incerca sa iti sugereze prietenul tau dar nu s-a exprimat corect
    2 points
  4. Tocmai de aici am asociat eu problema la caseta comuna BMW Am revenit si cu video la a mea masina.. Identica vibratia, vin pe acelasi drum de la munca cu passat u si nu se misca nici daca merg cu 60km prin pietrele alea. Dar am zis OK, bmw feedback etc. Dar vibratia care se vede la 10km mai revine intre 60 90, uneori si pe la 110 120 maxim, de acolo in sus se intereste caseta.., vibratia o face si pe modul sport la 60 90 chiar daca caseta se intareste. Eu cand am schimbat jantele am si fost pe tranfagarasan si am fortat toate virajele de acolo m am intors cu zgomot la flanse, dar cred ca am produs si un mic joc in caseta, acum masina este la un passion doar de bmw uri, toate sunt piatra ce tine de bucse, roata merge fin.. ii cautam bube, eu tot tin sa cred ca e un mic joc in caseta.. care nu se poate testa cu tras de roti .. si etc.
    1 point
  5. ...am softul schimbat, presupun ca sunt undeva la 190+, masina trage infricosator acum si asta nu prea e ok pt ca te imbie la prostii... Am tras de ea animalic in ultima luna si de vreo 2 zile cred ca imi aud volantul Bun, sa incerc sa finalizez topicul asta. Ieri m-am ocupat si de inlocuirea garniturilor intercooler si EGR (ma rog, asta am vrut) si in final a iesit ce s-a putut. Ma dispera maxim acel "fluier de copil" in forja si am zis ca ar fi cazul sa vad de ce am dat 200 lei pe 3 oringuri. Masina pe rampa la tara, scut jos, inca un plastic de sub intercooler, jos ...si spectator. Cum se da jos minunea astea ? Am pipait intercoolerul, l-am mirosit, l-am mangaiat, plin de pamant, ulei si nisip ...in final deduc ca la capetele lui sunt 2 cuburi mari de plastic clipsate. Ok, le declipsez si abia am avut timp sa tin de radiatoare si ventilator pt ca brusc au venit gramada inspre mine. Bun, nu asa, am pus "cuburile" inapoi. In final gasesc 2 cap surub pt T-nu stiu cat la capetele intercooler-ului, unul iese ...celalalt praf, mancat tot de rugina. Orice am incercat, nu am reusit sa-l misc. L-am crestat pt surubelnita dreapta, nimic, se macina pur si simplu ...l-am lovit din lateral cu o daltita, nimic, doar il taiam ... In final am taiat din gaura plastic al intercooler-ului realizand din cerc un "u" si am tras de intercoler intr-o parte pana am scapat de surub dupa care am reusit sa-l invart cu un patent. Cand am crezut ca am scapat de ce a fost mai nasol - stai ca nu pot scoate furtunul din clipsarea cu intercoolerul (cel ce merge la EGR). Degeaba am scos siguranta, oricat am incercat sa invart sau sa misc de el nu am reusit asa ca l-am scos cu totul (dupa declipsarea senzorului temp aer admisie. Cu chiu, cu vai am reusit sa am intercooler-ul langa masina, era plin de pietricele, pamant si nisip intre fantele de aluminiu ...l-am intors prevazator sa vad cat ulei curge din el - surpriza, nici o picatura ! Era uns pe interior intradevar dar ulei lichid nu am gasit. In plus parea si curatel asa ca n-am folosit nimic din gama de degresanti pusa cu mine de acasa. Am spalat totul (capatul la furtunul ramas pe masina / partea cu turbina), intercoolerul pe exterior, am scos pietricelele, am indreptat aripioarele aluminiu indoite ...dar furtunul stanga tot n-am reusit sa-l scot pt inlocuirea garniturii. Nu parea sa zemuiasca ulei dar nu stiu - ori a fost lipit cu ceva adeziv "pe veci" ori a oxidat in ultimul hal dar nu l-am putut misca (l-am tinut o ora cu degripant, socuri si vibratii si degeaba) Asa ca am inlocuit doar garnitura intercooler dreapta si cea de la imbinarea furtunului cu EGR-ul ...si evident ca nu am gasit in toata gospodaria un holsurub sa-l inlocuiesc pe cel ruginit ce fixeaza intercoolerul. Solutia ? Romaneasca ! - l-am pus tot pe cel vechi dupa ce l-am crestat mai temeinic pt surubelnita dreapta si l-am gresat corespunzator Rezultatul in probe ? - ohh, yess, copilul cu fluier a disparut ! Spre casa am schimbat treapta si la 4000, si 4200 in forja animalica (cu geamurile fata "crapate" sa aud) dar nu mai fluiera, nu mai suiera nimic. Pe partea de admisie eu zic ca am rezolvat cam tot ce se putea si in sfarsit pot spune ca dupa mai mult de 6 luni de experimente cu dopuri/clapete, electrovalve si EGR, capsule vacumatice si furtunase, garnituri si nisip in ochi, in sfarsit am rezolvat. Motorul are un sound placut, linistit, raspunde ferm la comenzi, lag zero, il simt elastic si sprinten ...nah, a fost o experienta. Eu nu zic ca asta e solutia salvatoare la e90/NFL, fiecare decide in functie de motorul si pretentiile lui dar ca si concluzie personala de final pot spune atat - pana nu am pus masina in parametrii cu EGR-ul si electrovalva ce il comanda, pana n-am stabilizat vidul din instalatie evitand si cea mai mica pierdere si de fapt pana nu am facut masina inapoi exact asa cum a fost fabricata (clapete) - eu unul nu m-am inteles cu ea. Toate bune.
    1 point
  6. No, mai colegule, daca nu ti-a fost pe plac comentariu de mai sus, atunci eu iti zic sincer ca daca pui sau motorul ar fi avut antigel G11 verzui sau albastrui la -30 tot verzui sau albastrui era dupa 2-3 ani. Ca asa a fost la mine, recuperat in bidon transparent. Acum, pe partea cealalta, antigelul nou are si alte propietati, una principala ar fi de oarecare ungere .. daca il iei putin intre degete observi ca se formeaza ca o pelicula usor alunecoasa, mai alunecoasa parca decat cel uzat.. Ce sa zic, bafta in experimentat. Nu incerc decat sa vorbesc despre lucruri neconsiderate de altii. Iar cine vrea, baga si la cap. .Altii sa dea cu, capu' in minus caci, ca orice om, nu pot sa am dreptate in fata tuturor Bravo, sa ne raportezi de acolo de sub utilaj, ca ne face bine! Acum, razand si glumind, sper ca nu faci schimbul la ulei de motor cu motorul "pravalit" asa? Nu de alta dar asa RAMPE frumoase, e pacat sa nu aiba parte si de un cric hidraulic cu doua capre de 2 tone fiecare, pe un petec de beton armat pus de tine.. (Pentru orice ultilaj ai avea.. simt ca iti place sa te murdaresti de mecanica ) BMWul are un punct FORMIDABIL de ridicat fata sau spatele masinii de o data, iar pentru asta ii apreciez. Caru' pentru boi da bine in poza, nu-i vorba. Am incheiat banter-ul.
    1 point
  7. Offff..... Imi place cu tine ! A fost in masina G12. Nu am gasit surubul golire bloc, deci 3-4 litri au ramas captivi. Am pus tot G12, diferenta scoasa. Si da, circul vara joja aia pe post de indicator nivel. Ce are, sunt idiot, nu vad plutitorul ala cat se ridica ? Totusi, ca "siguranta" sa zicem, m-am uitat pe desenul de pe vas unde iti arata ca unui catel de plus cum sa stea joja pt un nivel corect. ...si uite ca pun joja rupta de forma pe plutitor, o tin cu mana, si vad daca corespund desenului )) Pt atata lucru eu nu inlocuiesc vasul. Si inca astept un argument tehnic pt care sa nu pun G12 la masina asta, altul decat acela ca "asa zice producatorul" ...producator pe care de altfel nu-l suspectez maxim de buna-credinta. Nici pe cei de la BMW, nici pe altii. Bimmer, as mai scrie, ma cunosti, dar sunt sub utilaj si sunt negru pe maini. Iti pun diseara niste poze PS - dimineata pe rece am verificat nivelul antigel si plutitorul era prabusit. Am mai completat cu 0,75 l.
    1 point
  8. Salutare, Nu am mai scris de mult, scuze pentru asta. Inca mai am masina, are 180.000 si pot sa spun ca este una dintre cele mai bune masini pe care le-am avut vreodata. Consum: mai mult decat OK, media este 9. Service: doar consumabilele normale, placute frana, discuri, ulei, filtre, etc. Acum o are baiatul meu, care este foarte incantat de ea. Eu am trecut la o versiune mai mare, un M550i G30. O zi frumoasa tuturor.
    1 point
  9. 13NCU, adevarate aventura cand schimbi tu antigelul! Asta e un compliment nu altceva. Si acuma o sa mergi fara indicator de nivel? Oare nu era mai bine, daca tot " BMW zice altceva dar masina e la mine" NU ERA OARE MAI BINE SI INTELEPT sa ii fi pus motorului doar apa, de care vrei tu.. de vreo doua ori si apoi sa ii pui antigelul sufletului tau!?? Intreb si eu asa, cum e mai intelept pentru inlocuire eficienta. Oricum e bine ca stii un lucru clar, in caz ca nu il stii il spun eu, nu e bine deloc sa amesteci G11 cu G12 si sa uiti de ele ca-s amestecate.. (Dar zau ca nu inteleg de unde incapatanarea asta sa pui altceva decat ce iti recomanda producatorul.. e cu mult mai ieftin celalalt? Sau l-ai gasit la magazinul de la coltz?) Si nu, nu e deloc asemantor cu idee de a NU inlocui uleiul in cutia de viteza; aste este o Cu Totul Alta Idee. ..de ce nu ai pus Undelemn de la Bunica in cutie(?), ca sa fii pe aceiasi "linie" cu ideile emise .. de "stiu eu mai bine" tipica romanilor.."? )
    1 point
  10. De ce ai optat pentru motorul asta? Performanta sigur nu
    1 point
  11. Ce sa zic... Masina toata e un scut din numar in numar. Unul sub motor, sub cutie, pe laterale si in spate. Toate le-am demontat cu ocazia diferitelor lucrari dar eu nu am gasit decat plastic gol sau fibra de sticla ...nici vorba de spume, pungi si alte lucruri.
    1 point
  12. Bimmer - tu ramai "prietenul" meu pe veci ! Orice fac, nu pot scapa de tine. Dar incepe sa-mi placa ! Bun, deci bituminoasele STP sunt pe capota si nu cred ca cineva e capabil sa le dezlipeasca la cum s-au fixat. "Plapumita" STP e prinsa in "braduti" peste "bituminoase" - nu mai are rost sa vb despre "carpele" de la dezmembrari. Ce pun totusi pe scutul motor ?
    1 point
  13. Eu am avut 523i cu n52 , nu m-as fi riscat la n53 , chiar vroiam sa imi iau un e92 cu n53 si cand am vazut cum merge ca avea niste probleme nu se vindea degeaba bleah, am zis pas la n53 Nu prea gasesti as a usor 523i cu n52, al meu il luasem de la un handler care importa din italia masini, si am inscris-o eu in germania, pe urma am dat-o export in slovacia ... Eu bagam de 80-90e saptamanal benzina, imi placea maxim masina Sa o stapanesti sanatos
    0 points
  14. Eu de cate ori am fost la ei, am plecat cu problema rezolvata. Penultima oara imi aparea motorul in bord, doua zile la rand, in total vreo 3 ore s-a stat pe masina sa vada exact de la ce este ... tija de la turbina nu deschidea total, de acolo si eroarea de aer putin in admisie. In conditiile in care am primit alte verdicte de la turbina praf, admisie colmatata, in conditiile in care acum 2 ani a fost curatata. Ultima data cand am fost la ei, au dat verdictul corect, au schimbat volantul si kitul de ambreiaj. La ei am schimbat de 50000 km si distributia, nicio problema de atunci. Asa ca oriunde te-ai duce nu o sa fii 100% multumit.
    -1 points
  15. Nu e deloc o carpa fina. E o panza subtire, da, subtire, se rupe daca te dai 3-5% muschi la ea, plina (unde trebuie ca sa ramana loc..) cu un fel de spuma uscata foarte usoara - aceea fiid izolatia fonica si termica) de acele clipsuri care se rup cand le scoti!! Chiar stiind cum sunt fixate.. Asadar nu cred ca iti ramane decat sa platesti pretul exorbitant (stii de ce(?) pentru ca fabricantul nu mai face asa ceva pentru modelul ala pentru ca e vechi modelul capotei... sau stocul e foarte mic ................... pentru ca numai nebunii ca noi cumpara nou la o masina de 14-15 ani.. de aceea sunt ATAT DE SCUMPE) de la dealer. Asa se intampla cu preturile la toate componentele care nu prea se dau jos de pe masina.. din evidenta "inutilitate", sau acele componente care se strica f.f. rar! (Intrebare)Tu crezi ca ala de iti vinde in dezmembrari ...... ARE sau nu are idee de pretul de la dealer?? Acum hotaraste-te daca mai poti! ) :hyper: Sa nu imi spui ca ai hotarat sa lasi sa ii sara vopseaua capotei de la prea multa caldura dupa ce opresti motorul. Asta in timp desigur.. Aviz amatorilor care ca si mine li s-a parut prea murdara protectia aia ..si nu mai ramas mare lucru din ea dupa o sprayere cu un spray de diluat uleiuri ...
    -1 points
  16. Ce sa iti fac daca am aceiasi masina cu 10 ani inaintea ta? Nu e firesc sa stiu mai multe, din experienta mea? ...ca m-am bagatt.. la inceput timid, dupa aia mi s-a lipit de suflet! ) O placere, cand stii ce faci;pana in prezent mi-a iesit, fara falsa modestie. Acu, nu ramane decat sa dau din experienta.. De scutul motor, cel de dedesupt, are o pasla in el bagata intr-o punga neagra.. lipita de plasticul scutului.. La mine, pentru ca e sparta punga aia uletima oara cand am dat scutul jos era ultra-greu si nu stiam de ce. Se adunase apa in el si se imbibase pasla aia.. Nu stiu cata protectie a caldurii da, dar sigur protectie impotriva prafului e buna, dar si a unor pietre si alte chestii ce se pot da la chestii de aluminiu; sunt destule pe acolo pe dedesupt.. Cauta un scut cu sau fara "izolatie" si ai o protectie minina.. pe alalalt din spate mai lunguietz il ai? Ca ala cade, il ia curentul de aer.. daca primul, cel mai mare nu e la locul lui..
    -1 points
  17. Nu am cautat in viata vietilor mele asa ceva, atat de mult pe internet: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VU51-EUR-02_2007_E91_BMW_320d&diagId=51_6030#51717160377 Se pare ca numai E91 are.. si vine in pereche cu, cealalta "brida" in V... Mi-as face oricand un retrofit asa ceva daca as putea. De sub piesa 1 se agata "crocodilul" pe spate; extraordinar de stabil si solid. Daca vrei sa te bagi des sub masina, cauta in dezmembrari piesa aia in V (nr.2) si uita-te cu atentie cum e prinsa de marginile exterioare alea masinii, practic sunt niste tevi pe capat in care intra niste suruburi lungi si te-ai scos. Piesa 1 se prinde relativ usor in partea de sus de probabil orice cadru de diferential la E90.
    -1 points
  18. Colega, data viitoare cand mai ajungi la mecanic sa il intrebi cat iti ia sa faca treaba cum trebuie si cat ca sa fac treaba pe jumatate. Macar asa, sa stie ca stii si tu, ca ai fi putut sa o faci tu dar asa il PLATESTI sa faca treaba pentru tine, tu neavand timp. Pana la urma la asta se rezuma de multe ori.. E drept ca pana sa ajungi la surubul ala de golire din radiator trebuie dat scutul motor jos (daca nu ma insel, slabita sau scoasa protectia barii fata, intercooler dat jos.. Ehe, astea nu se fac in 10-15 minute.. asa ca cineva, tu, trebuie s platesti pentru timpul asta.. Si ca sa nu exagerez deloc, sa fi mers eu la mecanic as fi lasat masina la el numai daca il vedeam.ca foloseste densimetru in amestecul antigel.
    -1 points
  19. Bine mai, tu ai pus material fonic si acum te miri ce bine antifoneaza? :nurse: Spune-ne ca ai inchis ochii si nu te-ai uitat nici pe internet, l-ai pus si ne-ai scris noua. Drept pedeapsa o sa trec pe la tine sa imi pui si mie, s'am si eu. In alta ordine de idei, te intreb asa, crezi ca bmw putea sa puna asa materiale? Si daca nu a pus, nu a pus ca nu si-a permis?
    -1 points
  20. Nu e ala. Mi se pare ca e in spatele grilelor mici din plasticul ala. Sunt si in plafoniera din spate. Izoleaza-l si pe el fonic Schimba turbina cand ai bani. Iricum actuatorul e peun drum fara intoarcere.. mi-au zis ai mie alti cand am schimbat preventiv turba.. Asa face actuatorul pana inchizi masina; macar asa stii si tu ca ai inchis masina si pisicile au parte de liniste. :hyper: Nu adevarul e ca intra in sleep dar dupa vreo jumatate de ora dupa ce nu mai umbli pe la masina: deschizi usi, capota, portbagaj.. Vezi ca stiu? parca mai ieri imi suna si.mie in urechi bazaiala aia. O stiu; o visez, acum e randul tau )
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.