De principiu daca ei masina de la un dealer ce are niscai review-uri pozitive (mobile.de sau google) nu sunt probleme; nu se risca sa vanda o masina ce a suferit accidente majore insa nu esti scutit de riscul de a avea o portiera schimbata/revopsita etc. In egala masura in Germania TUV nu se mai obtine daca masina nu indeplineste conditiile de siguranta, de ex daca a fost implicata in accidente ce au afectat structura de rezistenta. Ideal ar fi un TUV cat mai proaspat facut sau macar sa aiva, daca nu are atunci pot aparea suspiciuni de tot felul mai ales daca dealerul nu doreste sa il faca la cererea ta. De asemenea o reparatie in cazul unei accident serios e atat de costisitoare la o masina veche incat putin probabil ca financiar sa se mai investeasca bani intr-o epava. Cu privatii e dificil sa te intelegi, chiar daca gasesti pe unii ce vorbesc engleza nu au incredere sunt suspiciosi si e foarte dificila vanzarea cumpararea propiu zisa (nu o sa vezi nici un neamt doritor sa te ajute sa scoti nr de zoll provizorii pt export). Asa ca la final de zi tot la dealer ai sansele cele mai bune. Un alt punct ce necesita atentie este sa fii atent la scam-uri de genul sa ti se ceara sa platesti masina cu promisiunea de a fi livrata ulterior la adresa indicata de tine ... vin cu povesti de adormit copii ba ca masina e a unui prieten sau ca nu locuieste in Germania si vrea sa o vanda etc etc ... de obicei se intalnesc astfel de cazuti la masinile ieftine vandute doar de privati. Un alt sfat este sa mai negociezi cu "Finance & Controlling" (fii perseverent si rabdator ) poate capeti un buget ceva mai maricel pt achizitie altfel e destul de dificil sa te incadrezi in 2500 Euro, cel mai probabil ar trebui sa incepi de pe la un 4k euro pt o masina fara pretentii la dotari ... uite una interesanta link Din experienta proprie, in Romania sunt sanse mici sa gasesti o masina buna dpdv tehnic, insa nu imposibil mai ales daca faci concesii la dotari. Eu cand am cautat masina avem o lista de "must have-uri" ca de ex. max. 200k km, motor in 6 cilindri, cutie automata, pachet M, sound HK, scaune piele si pana si in Germania a fost dificil sa gasesc una ce sa corespunda