Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/22/21 in Posts
-
Salutare si bine v-am regasit dragi colegi de forum. Dupa mai bine de un an de cand am renuntat la BMW in favoarea "stelutei argintii", iata ca ata ma trage inapoi la aceasta marca. Povestea incepe in copilarie, pe vremea cand colectionam surprizele Turbo si ne minunam cu totii in curtea scolii sau pe la bloc de cati cai putere aveau unele masini sau cat prindeau viteza maxima. Alte informatii oricum nu prea aveam despre acele "bestii" din fotografii...nu aveam internet iar publicatiile auto erau ceva intangibil pentru noi. Stiam doar ca exista pe undeva in lumea asta si unii oameni norocosi chiar le conduc. Cu un design timeless si tehnologie de ultima ora pentru acele timpuri, BMW 850i E31 era una din masinile care m-a fascinat inca de la aparitie. Si iata ca 30 ani mai tarziu, am placerea sa deschid acest topic pentru a impartasi cu voi drumul acestei legende. Am gasit-o in Elvetia, unde in concediu fiind, m-am apucat sa rasfoiesc un site local de vanzari auto. Intamplator am dat peste ea si mi-au atras atentia culoarea si faptul ca era manuala :hyper: I-am trimis direct de pe site un mesaj vanzatorului intreband cateva detalii, fara prea mari asteptari de raspuns. Insa a doua zi am primit un mesaj destul de detaliat, chiar cu mai multe informatii decat cerusem, in care eram invitat sa vizionez masina si sa facem un test-drive, asigurandu-ma ca e foarte bine intretinuta in ciuda celor 30 anisori. Atat am avut nevoie, un impuls...m-am urcat a doua zi in masina si am pornit la drum prin frumoasa Elvetie. Am zis ca merita doar pentru road trip, chiar daca nu se concretizeaza deal-ul. Ajuns la fata locului, am placerea sa fiu intampinat de un domn in varsta impreuna cu sotia, extrem de prietenosi. Imediat mi-au sarit in ochi cele 5 garaje de pe langa casa, neincapatoare deja pentru colectia domnului, intrucat un X5 statea in aer liber. Surpriza a urmat cand a inceput sa le deschida...Tesla Roadster, un Maserati cabrio ceva editie limitata, un Ferrari F355 spider, M3 E46 si acest E31 850i (ulterior am aflat ca mai are 2 garaje inchiriate unde tine un Z3M coupe si un Z4M, plus vreo 5 motociclete ) Long story short, a urmat un test-drive si o verificare vizuala a masinii. Era prima oara cand ma urcam intr-un E31 deci probabil entuziasmul se citea pe fata mea, desi incercam sa nu o arat prea mult. Simteam motorul ca o uzina sub capota, tragea liniar si se auzea frumos, fara a fi deranjant (totul stock). Am facut si testul vestit cu moneda pusa pe cant pe motor si l-a trecut Avea masina de 9 ani, cumparata de la primul proprietar, timp in care a facut relativ putini km insa a primit mentenanta periodica necesara, acest lucru fiind dovedit cu un teanc de facturi. Cu aproape 157.000km la bord masina nu este perfecta, dar acum ca e la mine tind sa cred ca va deveni Planuri cu ea? Sa fie cat mai aproape de starea originala cand a iesit din fabrica...tehnic si optic. Cel mult ma gandesc sa ii iau niste jante Style 37 pe 18" (modelul de pe CSi).23 points
-
Un mic update: n-am scapat doar cu geometria. Am schimbat bieletele si capetele de bara (Lemforder) + geometrie si masina e perfect stabila acum Am avut o problema cu unul din faruri, batea in pamant. Era iesit motorasul de nivel (vertical) din locas. Am rezolvat-o eu in parcare dand jos protectia la aripa, desfacand farul si repozitionand tamburusul in locas. In timp ce faceam asta am observat ca etrierul e diferit/mai mare decat cel pe care il tot vedeam pe realoem pentru masina mea. E posibil ca fostul proprietar sa fi facut upgrade la frane de 335d. Nu stiam asta cand am cumparat masina, lol. (edit: m-am uitat pe realoem si sunt etrieri de 335d) In rest... cred ca o sa o pun la vanzare. M-am saturat sa trebuiasca sa fiu mega grijuliu oriunde merg din cauza arcurilor joase si a barii M. Ma gandesc sa-mi iau o troaca de masina la 2-3k euro cu care sa merg comfortabil oriunde si sa nu ma deranjeze daca mi-o zgarie cineva in parcare. P.S. Am uitat, am mai facut o revizie, la 9000km, filtre Bosch + ulei Ravenol 5W-30 VMP.2 points
-
Multumesc tuturor Da, ce a facut Dan cu masina aia e arta. Probabil imi va fi sursa de inspiratie si ajutor la nevoie. Masina va sta doar in garaj si cel mai probabil nu va circula pe perioada iernii. Poate doar asa iesiri scurte cand e vremea frumoasa, la dezmortit franele. Oricum, simteam nevoia sa incep un proiect nou, dupa ce am terminat 944 si ma cam plictiseam2 points
-
1 point
-
1 point
-
M-as mira sincer ca diferenta dintre cele doua versiuni sa conste doar in soft. Totusi trebuie sa bagi mai multa benzina in cilindri pt 30i a.i. sa obtii acea diferenta de putere destul de mare fata de 20i. Ma gandesc ca pt asta ai nevoie de o pompa de inalte mai puternica, alte injectoare, o turbina mai potenta. Sper ca astea se aplica si la benzinare, nu-s f familiar. Economic, se justifica modularitatea si nu doar in cazul cilindrilor asa cum se practica in prezent la aceste B-uri pe benzina (B38, B48, B58). Nu stiu daca au pastrat strategia si in cazul celorlalte piese, gen: injectoare, turbina, intercooler, etc In felul acesta diferenta sa se faca doar din soft. Ma gandesc ca diferenta financiara dintre un 20i si 30i nu vine doar din soft, sigur sunt si diferente hardware, fizice intre componente. Altfel ambele motoare ar trebui sa coste la fel, prin urmare 20i n-ar mai avea nici o justificare. Trebuie sa existe o diferenta financiara considerabila intre cele doua.1 point
-
@silviu, chiar nu sunt ironic. Am mai cumparat o masina de la el, un 320d, acum 6-7 ani, doar ce o cumparase pe actuala. Atunci mi-a zis ca nu o vinde, poate peste 10 ani, deci mai asteptam daca e nevoie. Ideea este ca masina asta nu se mai fabrica, si sincer, pretul ar trebui sa creasca. Plus ca este intretinuta exemplar si are modificari aduse1 point
-
Ne bucuram inca de soare si vreme frumoasa insa in curand va veni si vremea hibernarii de peste iarna asa ca un schimb de ulei si filtre e bine venit. Filtrul de polen fabricat in RO ...1 point
-
Eu as baga Castrol 5W30 FS long lifer si aia e.....in portbagaj a venit cu Repsol 5W30 FS long life si merge bine....Va multumesc pentru raspunsuri!1 point
-
Eu hybrid nu-mi iau decat daca autoritatile imi rup mana si mi-o baga pe gat.. sau mi-o scrantesc.. cel putin ... sau daca am juma'-di-milion-di-"parai" in cont si care putrezesc acolo sau am uitat de de ei! Tu edit, ca esti mai instarit, abia astepti sa fii prietenos cu mediul? Ca eu nu inteleg ce trebuie spus dupa intelegerea acestei stiri..1 point
-
și ? chiar nu pleacĂŁ fĂŁrĂŁ banii ceruți nu-i place concurența , prea ieftin , prea full , prea puțin rulate1 point
-
Salutare tuturor, intervin si eu cu un punct de vedere dupa ceva vreme Domnul Andrei525 a fost la noi cu masina prima oara in 2018 pentru un pachet integral, totul a fost in regula si nu au existat nemultumiri din cate stiu eu; intre timp domnul a inceput sa studieze din ce in ce mai mult domeniul si in 2019 a revenit pentru acelasi pachet, a preluat masina de la noi si dupa ce a ajuns cu ea acasa "a mai inspectat putin" ( formularea dansului ) si a descoperit neajunsurile din fotografii; fiind dintr-o localitate destul de indepartata de Bucuresti, o vizita de 5 min sau deplasarea noastra pentru remedierea lor nu era posibila, fapt pentru care ne-am oferit sa executam un pachet de intretinere in valoare de 500-600 de lei fara nici un cost ( pachet intretinere = vizita de o singura zi, se curata exteriorul si se decontamineaza dupa caz, mici retusuri, se curata pielea/plasticele/interiorul de praf, reaplicare tratament hidrofob pe parbriz etc ). La momentul respectiv dansul a fost de acord si chiar am mai discutat referitor la sfaturi despre abordarea unor probleme aparute intre timp, masini de polish etc. In primavara 2020 ( la aproape un an de cand am facut pachetul de detailing ) am fost contactati pentru un "refresh" al masinii, oferindu-ne sa efectuam asa cum promisesem pachetul de intretinere, insa in cursul anului care trecuse masina capatase zgarieturi superficiale si diverse "probleme" de la pasari si ar fi necesitat polisata / reaplicare protectie etc. Dorinta domnului era sa efectuam intreg pachetul de detailing gratuit la un an de zile dupa ultma vizita si nu pachetul de intretinere; ne-am oferit sa facem o reducere echivalenta cu valorea pachetului de intretinere insa dansul a dorit restituirea valorii acestuia pentru ca nu doreste sa beneficieze de el sau de reducere. ( fapt care s-a si intamplat, am restituit contravalorea pachetului de intretinere ). Consideram abrodarea si metodele prin care s-a dorit "rezolvarea problemei" complet ne-echitabile raportat la neajunsurile serviciului prestat; nu suntem si nici nu vom pretinde vreodata ca suntem perfecti, insa de fiecare data am reusit sa remediem toate problemele sesizate de clientii nostrii, cu exceptia cazului de fata. Va doresc mult succes domnule @andrei525 pe calea detailing-ului, am vazut ca doriti sa va implicati din ce in ce mai mult in acest domeniu si sper sa ajungeti la nivelul de satisfactie al clientilor pe care noi se pare ca nu am reusit in cazul de fata. Referitor la afirmatia domnului "marss" " ceea ce la dyc s a transformat intr o afacere si nu stii pe mana cui iti cade masina" , va asigur ca nu stiti felul in care am format echipa si cata munca se afla in spate; eu si sotia mea suntem acolo in permanenta lucrand cot la cot cu colegii nostrii cu ajutorul carora am reusit sa formam o echipa in decursul celor peste 5 ani de activitate. Consider o lipsa de respect sa insinuati ca "nu stiti pe mana cui" ajunge masina atat timp cat nu ati fost clientul nostru sau nu ati avut vreo problema in acest sens; indiferent cine lucreaza la masina, raspunderea este a mea sau a noastra ca si firma, nu exista "a stricat baiatul". Nu stiu cat de familiarizati sunteti cu astfel de servicii, insa un pachet complet implica peste 100h de manopera, astfel de lucrari putand fi realizate la cele mai inalte stndarde doar lucrand intr-o echipa in care fiecare isi are propriul rol, nu cred ca la dealer cand mergeti doriti sa va spele/repare/faca cafeaua etc "patronul" , nici o activitate nu poate functiona si nu se poate dezvolta in acest mod. @ACE: Referitor la costurile "ridicate" pentru care te injura lumea, fiecare isi construieste pachetele de servicii asa cum considera ca este mai bine pentru el sau pentru targetul sau de clienti; cine a fost cu adevarat interesat de ceea ce contin pachetele noastre a putut vedea ca ele includ mai multe servicii tocmai pentru a nu se ajunge la "compromisuri" pentru a se obtine costuri mai mici ( spre exemplu la exterior pachetul de "polish" include pe langa corectia lacului corectii cu vopsea la culoare, lustruire tot ce inseamna elemente exterioare cromate , polisare trim-uri, lampi spate, lac faruri, demontarea de pe masina si curatarea jantelor, protectie ceramica caroserie + jante ). Cu stima, Dan Diculescu Administrator DYC GARAGE DETAILING Problemele reclamate, am verificat cand inca nu se uscasera zonele respective, greseala mea; nu le pot uploada direct pe forum https://ibb.co/XStKWFy - poza 1 https://ibb.co/3M44xBF - poza 2 https://ibb.co/BNTHfcM - poza 31 point
-
Domnule Dan, ma dezamagiti din nou... va victimizati in mesajul asta si probabil de aia s-au inventat inregistrarile convorbirilor, pentru cei ca dvs. Conversatia noastra a fost foarte diferita de ce scrieti aici. Nu am formulat niciodata "am mai inspectat putin" ci am pus lampa de inspectie si mi-am pus mainile in cap. Da, cochetez cu detailingul si sunt atent la detalii spre deosebire de dvs. Ati avut masina la dvs 5 zile in care trebuia sa faceti anumire operatiuni pe care nu ati facut. Apoi am sunat prima oara de pe A2 reprosand ca lacul are un"haze" , plasticul de la ceasuri are zgarieruri,trapa nu a fost detaliata, inerioerul care avea o umbra de dressing nu era facut, textilul de la capota nu era facut, plasticul de la stergatoare nu era facut si avea si nisip pe el,etc. Ati spus exact asa: "o refacem la anul". Cand am sunat sa o programez ati inceput sa ma aburiti ca nu ati inteles bine si ca defapt trebuie sa platiti. Ce ati oferit dvs e bataie de joc dpmv. Ce spuneti cu cuvinte mari intretinere anuala este defapt o spalare mai amanuntita, care este defapt rutina mea de vineri dupa amiaza. La un an dupa intamplare masina era normal sa fie cu mici zgarieturi ca nu e bibelou de tinut in casa. Ce am cerut a in primavara 2020 a fost ce am cerut si in ziua cand am luat-o de la dvs. Nimic nou. Ce spune colegul "marss" chiar dvs ati spus la telefon ca "nimeni nu e perfect si nu puteti supraveghea toate masinile si operatiunile". Acum v-ati razgandit si spuneti ca se poate? Schimbatile astea de opinie nu va ajuta la imagine. Inainte sa va mai plangeti ca ce munca faceti si ce scumpe sunt materialele sa stiti ca din bugetul de 4000 ron alocat detalierii masini anuale am cumparat o groaza de produse si masina de polish din care am facut cateva masini (pro bono) si tot mai am de 2-3. Pe langa asta v-am platit de 2 ori 4000 ron la care nu am vazut factura sau bon de casa. Prietenul care a venit si el si a platit 5000 ron nici el nu a vazut. Concluzia ca sunteti evazionist domnule Dan. Nimic sa fiti mandru. Cum au spus si colegii de pe grupul de detailing de pe FB la 4000 ron trebuia sa iasa tipla si sa nu ma doara capul cu discutii. V-au cam desfintat acolo si vad ca si aici scrieti o alta realitate. Ca aveti clienti neducati in ce priveste domeniul asta vad ca a mers pana acum dar usor usor lumea se educa si ramaneti cam in urma. Dupa 5 zile si 4000 ron aveati nevoie inca o zi sa indreptati neajunsurile? La banii astia nu cred ca trebuia sa discutam de vre-un neajuns. "Localitatea" se numeste Constanta si sunt apx 220 km. Daca eram mai aproape sigur ma intorceam sa va cer banii + banii de combustibil dar am zis sa o rezolvam omeneste. Vad ca nu se poate. Oricum am dat banii, am fost dezamagit si trecut peste, dar cand vad ce scrieti aici, nu pot sa nu va scriu inapoi. Succes in a gasit clientii care nu pun intrebari si nu verifica lucrarea. FAQ: Am fost multumit de serviciile DYC garage? - NU As mai folosi serviciile DYC garage? - NU As mai recomanda serviciile DYC garage? - NU Este postul exprimat de domnul Dan in concordanta cu realitatea? - NU-1 points
-
E putin controversata situatia uleiurilor si mai ales cand nu se stie exact provenienta ( faptul ca scrie made in CE pe bidon,nu e nimic concret), apoi sa vezi etichete cu date diferite la acelasi tip de ulei mi se pare cel putin ciudat.( exemplul este castrol edge made in CE unde scrie ca este full sintetic, apoi in versiunea facuta in Germania, acelasi ulei este hc-synthese). Eu de cand am cumparat masina in 2017 (seria 3 cu 320d, n47d20c) pentru doua schimburi de ulei am folosit castrol 5w30 edge professional longlife bmw, iar pana la 10mii km completam cu 1,5 litri, ceea ce nu mi s-a parut normal. Apoi dupa mai multe recomandari de pe forum, am schimbat uleiul cu Liqui Moly 5w30 Toptech 4600 si la acelasi interval de schimb, nu a mai fost deloc consum de ulei. La ultimul schimb de ulei am zis sa incerc Ravenol VMP 5w30, pentru ca am vrut sa folosesc cel mai bun ulei full sintetic de pe piata totodata avand si o provenienta clara. Nu e surprinzator faptul ca la aproape 10mii km nu s-a consumat deloc, la fel ca cel Liqui Moly, dar am remarcat in plus un zgomot redus al motorului si ceva economie in plus la combustibil. Parerea mea e ca trebuie folosit un ulei cat mai bun, urmarind norma recomandata de producatorul motorului. Faptul ca platesti in plus 100 lei, mai mult sau mai putin, nu inseamna nimic intr-un an sau 10mii km, dar poate insemna mult pentru motor. E o vorba care se poate aplica bine aici : You get what you pay for.-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00