Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/15/21 in Posts

  1. Pentru cine are nevoie sau este interesat de orice informatii cu privire la motorul N47, gasiti in acest link un catalog in format pdf. Product Information N47 engine
    2 points
  2. In sfarsit a avut cineva curaj sa il puna aici. Nu e chiar catalog. E manualul functionarii motorului N47. Dar si cei cu M47 au ce invata.. Nu sunt trecute forte de strangere sau cum se demonteaza nu-s ce componenta. Sunt totusi date anumite masuratori electrice. Explica functionarea diferitelor componente ale motorului. Asta da contributie. Bravo.
    2 points
  3. Bimmer-tata, sti bine ca noi suntem "prieteni" dar iar ma vad nevoit sa intervin putin. Ce te faci cand alegi un ulei motor cu o fisa tehnica rezonabila, il cumperi si il pui plin de elan in motor ...cheie ...si constati ca motorul se aude ca dracu', metalic ? Mai mult, stai la semafor si te nimeresti langa o masina fix modelul tau si "tragi cu urechea" la motorul lui ala si constati ca abia il auzi, ca suna "moale si uns" in timp ce al tau face ca o drujba ? Bagi "rationalul" si "gandesti pozitiv" punandu-ti toata increderea in fisa tehnica ...sau "feeling-ul" tau uman si nestintific iti spune ca ceva nu e in clar cu uleiul ales ! Pt ca e clar ca daca se aude "metalic" si zgomotos, ceva n-ai calculat bine. Sau si pt asta trebuie sa formez o comisie de specialisti dotati cu stetoscoape medicale verificate metrologic care sa confirme in scris pe niste procese verbale ca "da, motorul dvs suna ca dracu'...
    2 points
  4. ptr 13NCU, motul xcess simplu facut in Franta aici https://www.emag.ro/ulei-motor-motul-8100-x-cess-5w40-4l-104256/pd/D0LMH2BBM/?ref=other_customers_viewed_go_3_10&provider=rec&recid=rec_52_0abdbf173a5f0601a3da9ad538c9243b3489a21e32586177b58e3c6d4df91b73_1634247425&scenario_ID=52 uite si fisa tehnica la xcess franta din 2020 sa compari 8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf later edit: si Gen2 e Franta il vad in magazine online, uite fisa tehnica 13NCU 8100_X-cess_gen2_5W-40_(GB).pdf https://www.motul.com/us/en-US/news/products-innovation/motul-difference-xclean-xcess-gen2 https://www.motul.com/kz/en/products/8100-x-cess-gen2-5w-40
    1 point
  5. xcess gen2 ai idee daca este facut in Franta? Schimbul urmator as vrea sa cumpar. Am avut cativa ani Xcess 5w40 Franta pe vechea masina Peugeot 307 2,0hdi 2001 79kw 109cp, scuze de offtopic dar era silentios motorul si parca l-a curatat in timp de depuneri.Nu stiu ce avea vechiul propietar.Mai incercasem Castrol inainte
    1 point
  6. Salut, la Motul X-clean+ exista 2 coduri diferite si pt bidonul de 5L si la 1L in functie de tara unde este produs. Codul pentru cel fabricat in Franta la 5L este 109220 si la 1L este 109222, pe cand la cel fabricat in Italia de 5L este 106377 si la 1L 106376. La x-cess exista 3 coduri pt ca se mai adauga gen2 care are cod la 1L 109774 , iar cele simple 109229 si 102784 , la 5l 109228 si 102870 ,cel gen2 109776. Daca fac o presupunere, cred ca cele care incep cu 109 sunt de franta, iar cele cu 102 de italia. Poti atunci cand vrei sa cumperi sa intrebi inainte la comerciant ce cod au, poate te ajuta informatiile de mai sus, multi km fara evenimete!
    1 point
  7. @Remus330 - tarziu am vazut dar incerc un raspuns. Folclorul e gros ...ca bujiile intra doar la nu stiu ce temp mica mediu ambiant, ba ca intra tot timpul doar cu durata diferita ...nu stiu. Stiu ca am traversat o iarna cu o bujie arsa si cand temp mediu ambiant scadea sub +4°C, porneam cu tremurici pe relanti + fum cam 1min, apoi totul se stabiliza. La e90 de acum nu am verificat dar am fost curios la fostul Opel diesel, Astra G 2003,1.7... Am scos mufa unei bujii, am inseriat un bec, l-am agatat pe stergator sa vad becul de la volan ...afara 35°C, zi de vara, masina nepornita de o zi ...contact ....becul alimentat de mufa bujiei a stat aprins 10 secunde. Asta la Opel ...la e90 posibil sa nu fie asa. Daca tot ai facut un efort sa cumperi bujiile, trebuia sa mai insisti putini si pt un releu nou. E mai "safe". Dar poate intre timp le-ai inlocuit si e totul ok. @Dom'Popesco - am o mica "jucarie" de tip HUD montata deasupra retrovizoarei centrale cuplata non-stop la mufa OBD2 a masinii si astfel monitorizez continuu temp antigel si incarcarea (daca maretul BMW nu s-a mai indurat sa-mi doteze bordul cu un ceas temp apa) Nu am sesizat vreo neregula la voltaj, se mentine cam mereu pe plaja 14,1 -14,2 indiferent de consumatori (nu am IBS). Tu ai descris o situatie nasoala, eu am doar mici sughituri pe relanti rece de max 4 min.
    1 point
  8. In primul rand multumesc frumos pentru aprecieri Nu este masina din acel clip, desi era cat pe ce sa o cumpar eu pe aceea. Din fericire sa zic asa, a aparut "din senin" aceasta ocazie cu cutie manuala si am preferat-o in detrimentul celei automate. Ca scurt update, tocmai am primit azi atestarea de vehicul istoric Am schimbat si uleiul si filtrele, uleiul la cutie si diferential, lichidul de frana, antigelul si bujiile. Am cumparat si discuri noi fata spate si placute de frana + un kit de suspensie cu arcuri Eibach Pro Kit si amortizoare Bilstein. Va cobori masina aproximativ 2,5cm pe fata si 2cm pe spate, din ce spun ei. Si bineinteles ca nu m-am putut abtine si am luat un set de jante Styling 37 originale Fuchs pe 18" cu anvelope de vara Ma gandesc atunci cand voi reconditiona etrierii sa ii vopsesc galben, sa faca un contrast frumos cu albastrul. Not sure yet...in general sunt adeptul unui look clean and stock. Si da, masina sta doar in garaj subteran cu temperatura constanta si va iesi pe strazi doar cand e frumos afara.
    1 point
  9. ...si dom'Popescu, acum mi-am amintit, ca parca dimineata am gasit strecurata printre randuri intrebarea ta "ce m-a nemultumit la Civic de l-am dat intr-o luna" ? Intre timp ai renuntat la curiozitate si ai editat. Voi fi putin "off-topic" dar poate ajuta... 3 chestii mi-au demontat MITUL japonezelor - insonorizarea - de toata jena ! Loganul e varf de gama in comparatie. Auzeam in rulaj nisipul antrenat de roti, motorul parca era la mine pe genunchi (benzinar, v-itec, 140cp), auzeam orice piesa auto ce se misca in jurul meu, chiar era prea mult pt mine desi "veneam" de pe un diesel tractoras euro3, y17dt fara pretentii. In plus caroseria aia pierdea caldura mai rapid decat o fecioara virginitatea intr-un club de manele! (am avut masina o luna de iarna, dec-ian) - apoi ..."noi japonezii". N-am reusit sa "europenizez" cerintele "lor" in materie de fluide si piese. Eu invatat cu "variante" ..."prea scump aia, pun aia" ...nu tata ! Uleiul "lor" de 0W20, piesele lor, antigelul lor ...totul "al lor" fara prea multe alternative europene. - consumul. Am facut plinul si cand am vazut ca se "aprinde becu' " dupa 470 km am zis "bine", tu vei pleca. Si normal sa fie asa cand sistemul v-itec intra dupa 6000 ture ! Pai ce sistem sa mai vreau cand la 4000 ture nu ma mai intelegeam cu nevasta in masina si trebuia sa ridicam vocea ? Asa ca am renuntat la "BMW-ul asiatic" si am trecut la unul original. In rest (din punctul meu de vedere) ...prea multa reclama, mit si aura in jurul japonezelor. Sau poate nu m-am obisnuit eu, poate nu am inteles masina ...poate sunt prea sensibil, nu stiu dar cert este ca acum am un 320d european si cu toata sensibilitatea auditiva, totusi mi-l place. Am vandut Civicul in pierdere dar m-am bucurat si asa Scuze pt off-topic.
    1 point
  10. pare mai degraba ca ai agatat o bordura pe undeva, decat provocata de alta masina...
    1 point
  11. Nu am schimbat bujiile, se pare ca toate sunt bune, asta ĂŽn cazul in care verificarea e buna (fir pe caroserie și pe capul bujiei=scânteie), acum dau vina pe releu pentru eroarea de pe tester, e mai safe sa schimb prima data releul, iar bujiile când voi face distribuția cu chiulasa data jos. Sper sa fie acel releu ca fĂŁrĂŁ o bujie nu face regenerare DPF. Bujiile funcționeazĂŁ pana ajunge motorul la o anumita temperatura, dupĂŁ câteva cĂŁutĂŁri (bĂŁnuiesc ca fiecare mașina are sistemul ei). Alta bĂŁnuialĂŁ de a mea mai era galeria infundata, care s a dovedit a fi dezastru, dupĂŁ curĂŁțare (nu arata impecabil acum dar nici ĂŽn halul ĂŽn care era nu mai este, nu vreți sa știți ce era acolo) + anulare clapete nu mai am acele oscilații și tot pachetul de "probleme" la relanti ĂŽn primele 5 min de funcționare. Asta la o singura pornire dupĂŁ operațiunea asta și 15 ore de stat, sper sa rĂŁmânĂŁ asa și pe viitor. O problema pe care o aveam ĂŽn acele prime "5" min de funcționare era ca atunci când plecam de pe loc se "chinuia" (ex: când acceleram se ridica ĂŽn 1200 ture cobora la 1000, ca și cum s ar ĂŽneca, ceva o trĂŁgea ĂŽnapoi, și apoi mergea normal. Tot asa pana se ĂŽncĂŁlzea, trecea de acea "faza") o explicate de a mea logica (posibil sa aberez) ar fi ca capetele se deschidea mai târziu decât trebuie, (pleca mașina mai greu cu ele ĂŽnchise iar când se deschideau revenea la normal) mai ales ca am vĂŁzut ce greu se ĂŽnvârtea acea tija de la carbon depus.
    0 points
  12. Sunt normale cerintele, piesa veche este a asigurĂŁrii, nu este a ta, face ce vrea cu ea.
    0 points
  13. As fi vrut eu sa te mai complimentez eu inca o data in stil mioritic dar mai bine ma abtin si zic bravo! Si tot eu mi-am luat curaj si am accentuat cu rosu ce a primit totusi asa masina! Nu citesti in fiecare zi asa ceva pe un topic. Sa le sara in ochi si la altii.
    0 points
  14. Bai nu stiu ce sa zic, am parcat si nu o aveam, am iesit din magazin si o aveam. Ce a provocat, nu stiu, nici nu mai conteaza. Si mie mi s-ar parea ca e facuta de mine sau celalalt sofer, doar ca stiu clar cand am iesit ca m-am uitat la ea, mi se parea ca am parcat cam aproape de ala din stanga (o coaja de duba cu unul la volan). Cand m-am intors duba nu mai era si zgarietura da. In fine, tragedie nu e, CASCO imi expira in iunie si am zis sa mai astept poate se mai aduna evenimente, sa le fac pe toate odata pana reinnoiesc. Pana acum e doar asta.
    -1 points
  15. No, pai daca intra si el pe subiect asa se intelegea. Asa, trebuie sa iti dau dreptate si ma doare. :) Normal, ca oricat ar fi de fiabila ar fi o Honda sau un Suzuki, intr-o zi tot se va strica.. vei avea nevoie de piese mai mult sau mai degraba, nu usor de gasit.. Chiar nu am auzit de mult timp paralela asta intre japoneze si nemtesti. Eu am crezut ca stim toti treaba asta.. Eu nu incurajez decat o sursa foarte serioasa de unde trebuie sa va luati uleiuri sau ce lichide aveti nevoie la masina.. asta e prima regula (nu a mea, am aflat si eu de la altii..) si apoi sa nu schimbi uleiurile precum ciorapii. Tot la fel, nu e inventia mea! Asa e sanatos, asa se pun uleiurile la masina.. Si normal (din nou) sa stai cat mai aproape, adica identic cu, cerintele date de fabricant. Da, stiu, se pune la masinile, ultimile facute.. uleiu' 0w20 / Longlife-17 FE+.. durere, :hairy: si parerea mea personala, ma infioara.. bine ca nu am asa motor. Sincer, asta m-a inflamat (prea mult spus..); ca se tot recomanda schimbul uleiurilor dupa cum suna motorul.. lucru neauzit pe alte canale (serioase) de cercetare ale internetului. Ma refer la surse serioase nu "teste" si comentarii despre frictiune si curgere de pe YT. Cand e vorba de motorul meu cred si urmez informatiile din sursele cele mai serioase nu zvonuri si impresii ale altora. NU vreau ca impresiile altora sa imi uzeze prematur motorul. Hai, ca nu-i greu de inteles.. Incheiat.
    -1 points
  16. Depinde,sant firme de asigurari care vor poze cu piesa inlocuita distrusa(in cazul asta ,spoilerul taiat in 2 cu flexul).Asta in cazul unei piese cu un defect minor,tocmai pt.a impiedica revanzarea lui ca s.h.
    -1 points
  17. Tu ce vrei sa afli? Cum functioneaza EGR-ul? Stii engleza, sa o intelegi? Pune aici VIN-ul si caut pentru tine.
    -1 points
  18. Sigur ca da , ca toata lumea are flex… bine ca nu vor sa le mai si dai cu matura prin curte, astea is ceva genul “ un forst vecin avea un prieten care avea un var care o zis ca..”
    -1 points
  19. Nu, gresit, ma dau jos sa il intreb.. si mai bine ma iau dupa soferul cu motorul care toarce ca o pisica.. si nu ma las pana nu aflu ce mama masii de ulei pune el in motor si eu nu. Si sa imi spuna toata povestea de succes a unui motor care toarce si al meu nu. Hai sa continuam folclorul ca incepe sa imi placa... Vezi tu, topicul acesta in loc sa devina tehnic si simplu, risca sa ajunga mahala sau altceva... dar nu un mod dupa care sa alegem uleiuri dupa fisa tehnica ci empiric cam de baba Vanga.. Eu de cand intru pe topicul asta doua marci si tipuri de ulei de motor am zis ca pun si am spus. Si cat m-a dus mintea cum procedez cu motorul pana la cald (de parca asta nu ar conta, PENTRU ALTII) am tot explicat; evident ca am fost contrazis; am 465k km la zi fara sa scot nici macar injectoarele.. Porneste ceas; a mai facut figuri din cauza de baterie.. dar cam atat. Uleiul il consuma exact camd ma astept, la varsta lui.. Asa ca deocamdata raman la concluzia mea. Iar alegerea mea mi se potriveste. Asta nu inseamna ca altii trebuie sa procedeze ca mine.. Experimentele, am inteles de la altii (am pus link aici catre pareri pe care le respect mult mai mult pentru ca abordeaza uleiurile exact cum trebuie) ca nu e bine sa schimbi uleiurile, marcile.. am explicat in alte postari exact ce am inteles. Succes in alegerea formulei perfecte, dar ma tem ca nu exista formula perfecta pentru ca motoru se uzeaza cu fiecare schimb de ulei iar asta ar trebui sa dea de gandit.. Bafta.
    -2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.