Cateva aspecte suplimentare.
In vedere pt pretul unui sh se ia estimativul devalorizarii fata de cat costa ca pret de lista o masina noua identica.
Irelevant este ca in 2018 masina asta avea un pret de lista de aprox 60.000 euro in configuratia ta, relevant fiind ca daca o configurezi acum, dupa cresteri succesive de preturi, se apropie de 70.000 noua, incluzand si rotile de schimb.
Tot irelevant pt pretul actual ar fi ca primul proprietar poate era un client vechi bmw si nu a platit pretul de lista, ci poate a avut 15% discount. Sau poate era un client corporate cu zeci/sute de masini si a avut discount de 25-30% (da, exista asa ceva la bmw sj audi) si a platit pe la 45.000 euro..chestiile aste nefiind ca mostenirea de la regate, sa se dea beneficiile initiale din mana in mana.
Nu trebuie sa fim de acord ca la 5 ani vechime si peste 140.000 km masinile sh ar valora aprox 40% din pretul de lista ca bun noi, deci din cei 70.000 in cazul tau, adica 28.000, probabil pretul la care s-ar putea tranzactiona fiind astfel 1000-2000 sub.
Si inca 2 lucruri. La utilaje a fost la fel ca la masini. Pana prin 2021 ne agasau marile parcuri din Europa saptamal trimitandu-ne stocul, apoi totul a incetat subit. Au revenit din nou in primavara asta, semn ca piata de sh cade, oricare ar fi acea piata.
Tot semn ca piata de sh cade, este faptul ca o colega de-a mea care are capul calculator, tot urmareste de cateva luni stocul lui Tiriac leasing sa isi ia un sh. Preturile au cazut cu aprox 10%
In mod normal trebuia sa iti tai factura pt consultanta asta