Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/06/23 in Posts

  1. Prostirea posesorilor de mașini, in masă, pentru profit maxim ! Toți "specialiștii" în BMW care și-au făcut service-uri ,ca ciupercile după ploaie , s-au combinat cu producătorii de uleiuri care au inventat mașina aia ,se folosesc de faptul ca ZF recomanda schimbare uleiului in cutie ,chiar daca BMW zice că nu , dar uita să spună că ZF recomanda schimbarea uleiului prin metoda clasica . De ce ? Simplu ,pentru a va jumulii de bani . Omit,bineînțeles ,să vă spună și câte mașini au avut probleme la cutie ,după ce au schimbat uleiul in service-urile lor,folosind mașinăria "magica". Daca se strica cutia , ți-o baga p-aia : "s-a stricat pentru că ai venit prea târziu ,trebuia să schimbi uleiul mai devreme ". A mea are 500 k km ,are uleiul in cutie din fabrica și schimbă perfect . Și dacă o să îl schimb vreodată ,o să îl schimb prin metoda clasica .
    3 points
  2. Am trimis un mail direct catre ZF (de pe site-ul lor oficial) in care sa cer niste sfaturi despre schimbul de ulei: In principiu, query-ul meu si-a luat forward direct catre ZF Faur, fiind partenerul oficial ZF din Romania, si am primit urmatorul raspuns: Un pic ciudat ca pana si ei se cam contrazic cu recomandarea de 80-120k km, desi acolo sunt mentionate conditii de exploatare mai dura (tractat, condus sport, condus constant aproape de top speed). In cele din urma, o sa caut un service care sa faca schimbul prin procedura ZF. Sper sa mai ajute si pe altcineva sa ia o decizie in legatura cu mententanta corecta a cutiei de viteze.
    2 points
  3. Eu zic sa mai astepti pana la 150k Km si ulterior ii schimbi uleiul si baia prin metoda gravitationala, cea recomandata de ZF. Pompele alea de le folosesc unii, imping uleiul cu presiune a.i. sa reuseasca sa-l inlocuiasca pe tot si in felul asta iti poate deranja ceva prin ea: garnituri, bucse sau ce alte piese de dimensiuni mai mici or mai fi pe acolo. LE. Vezi ca sunt kit-uri ZF care contin uleiul la bidonase de 1L si baia de ulei. Costa undeva pe la 1200RON.
    2 points
  4. Am ridicat puntea spate cu 4cm si mi se pare inaltimea pefecta. Voi reface geometria si voi reveni cu poze. Este destul de greu reglatul inaltimii pe puntea spate la platforma F, intrucat reglajul se face din arc iar arcul nu este prin fix de caroserie si bratul inferior ar rotii, ci acesta intra in doua canale, unul sus iar celalat jos si se poate rotii in ele prin urmare nu ai cum sa strangi cu cheia mecanismul de ridicare al arcului asa ca trebuie dat jos, repus pe pozitie samd. Operatiunea tehnic nu este dificila, trebuie date rotile spate jos, scoase cele doua suruburi care tin amorizorul si scoti arcul dar tot incomod este fata de cum este pe puntea fata. De fapt sistemul de pe seria F, cel putin F22 pe puntea spate nu ai cum sa ai un sistem cu adevarat coilover intrucat cele doua componente ale suspensiei sunt distincte.
    1 point
  5. Salutare, Am o întrebare legată de schimbul de ulei pentru cutia de viteze ZF8HP. Mașina mea are acum ~135.000 km (cumparata de vreo 5 luni si am facut sub 5k cu ea pana acum) si am o nedumerire in legatura cu schimbul de ulei. Am citit multe informații contradictorii online despre opțiunile de schimb de ulei pentru cutiile de viteze automate. ZF sustine ca schimbul de ulei sa fie facut partial (prin scurgere gravitationala si ulterior completare), în timp ce alții recomandă un flush complet al sistemului. Înțeleg că fiecare abordare are avantaje și dezavantaje, dar aș dori să aflu care ar fi cea mai bună alegere pentru mașina mea. Până în prezent, nu am avut parte de probleme majore cu cutia de viteze. Aceasta funcționează bine și nu prezintă simptome evidente ale uzurii, cel putin nu din ce am simtit eu. Nu smuceste, nu patineaza, merge in regula. La diagnoza in reprezentanta, cutia a prezentat valori in parametri (clutch fill pressures & rapid fill times), deci si din punctul ala de vedere pare okay. Mentionez ca sunt din Arad/Timisoara, deci un drum pana la ZF Faur la Bucuresti e cam mult pentru schimbul de ulei. In Arad am discutat cu cei de la Ubydeal, de care am auzit numai de bine, insa ei mi-au spus ca folosesc aparat ATF pentru drain & fill, deci cred ca e metoda flush, ceea ce nu ma entuziasmeaza in mod special, pentru ca nu respecta procedura ZF. Cum credeti ca ar fi mai okay? Din ce am inteles, metoda asta de flush poate sa scoata si pilitura ramasa printre ambreiaje, lucru care le poate face sa patineze ulterior, daca au uzura suficient de mare. Nu stiu cum a fost masina exploatata pana la 130k km, ma indoiesc ca i-a fost schimbat uleiul la cutie, si a si depasit intervalul de 80-120k km recomandat de ZF, motiv pentru care sunt un pic reticent la flush, dar pe de alta parte, nu cunosc un service de incredere care sa faca schimbul pe metoda gravitationala. Oare ma stresez prea tare pe tema asta? TLDR: masina 135k km, vreau sa fac schimb ulei cutie ZF8HP, sunt din vest, Bucuresti e departe, merg la Ubydeal cu aparat flush, sau caut alt service cu schimb gravitational? As aprecia si daca ar fi cineva care a facut relativ recent schimbul de ulei la ZF8HP prin zona de vest, sa-mi recomande si mie un service de incredere, si poate sa-mi spuna cam in ce a constat, cat a durat si ce costuri a avut. (Ubydeal mi-a spus 2200 lei pentru lucrarea completa, piese, manopera etc, deci cam in grafic cu restul pietei, din ce am inteles) Mulțumesc anticipat pentru timpul acordat și pentru sfaturi!
    1 point
  6. Salut, am schimbat uleiul in cutie ZF8HP70 la 240K km prin metoda clasica, gravitational. Era negru, fara pilitura dar cutia schimba perfect. NU am observat mare imbunatatire dupa schimb.
    1 point
  7. Din ce am gasit aici, cutiile vechi, 5HP/6HP au variantele A B C. Am vazut un alt pdf (cel din atas) cu procedura pt 8HP si acolo pare sa fie procedura de la varianta C cu o modificare: mentioneaza doar D1 si D2, nu toate vitezele. 8HP Oil Service Information.pdf
    0 points
  8. Ma minunez citind parerile dvs ! Omul a gasit "span" in flitrul de ulei ! Span, impropriu zis, dar e corect, sunt parti de cuzinet in filtru. Te poti risca de cativa bani sa dai baia jos si sa verifici starea arborelui cotit. Printr-o minune, poate arborele a scapat si cu un set de cuzineti rezolvi problema. Clar, in motorul ala nu mai ai baza. Spanul de cuzinet in filtru e din cauza pompei de ulei uzate, in primul rand, si apoi privind retrospectiv pe termen lung din cauza uleiului schimbat tarziu sau de proasta calitate. Bine, nici inginerii de la BMW nu au mai facut motorul "de fier", au mers pe indicatiile UE apropos de societatea de consum, norme euro si altele.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.