Jump to content

Gabriel N

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Gabriel N last won the day on April 26 2023

Gabriel N had the most liked content!

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Gabriel N's Achievements

Rookie

Rookie (2/15)

  • One Month Later
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • Dedicated Rare

Recent Badges

9

Reputation

  1. Salutare, Vand diferentialul de serie de pe fosta mea masina. A fost demontat la ~25k km. cand s-a montat LSD. Nu are nicio problema. Pret: 950 lei Telefon: [pm pentru telefon]
  2. Salutare, Vand suspensia originala de pe fostul meu m140. A fost demontata cand masina avea ~26k km. Fara probleme. Vine si cu o cutie de suruburi. Pret: 750 lei Poze: https://ibb.co/9b9xqr0 https://ibb.co/xSX7wW0 https://ibb.co/KGJkSyH https://ibb.co/7Jddk0c https://ibb.co/vZx93DB Telefon: [PM pentru numar de telefon]
  3. Cu B12 garda la sol mi s-a parut identica ochiometric, nu am masurat-o inainte/dupa. Legat de confort, tot ce mai tin minte acum e ca masina nu mi s-a mai parut enervanta dupa ce am pus B12. Nu am o problema cu duritatea atat timp cat denivelarile sunt absorbite "calitativ", ceea ce nu era cazul la suspensia stock care tzopaie in draci, mai ales in oras. Si neaparat sa pui cauciucuri non-runflat daca nu ai facut-o deja.
  4. M140i-ul si-a gasit un nou proprietar Ne revedem cu un alt topic cand gasesc M2-ul potrivit
  5. Daca gasesc, un M2 competition. Stiu ce zici, in trecut si eu am pus bucsi aftermarket pe alta masina si vibram cu totul la semafor. Nu e cazul aici.
  6. Salutare! Va voi prezenta pe scurt drumul masinii mele din momentul in care am cumparat-o pana cand va pleca la urmatorul proprietar. Asadar, este vorba de un M140i in 5 usi, tractiune spate, cutie automata, fabricat undeva la mijlocul lui 2019, in ultimele luni de productie. Masina am achizitionat-o in iunie 2022 de la un dealer BMW de pe langa Munich, avand putin peste 22.000 km la bord. Imediat ce am primit cheile m-am suit la volan si am plecat spre Hubauer BMW, un alt dealer BMW aflat la vreo ora de Munich, de unde am cumparat prima piesa de pe lista: M Performance LSD. Drumul spre Bucuresti ma prinde la ora 4 dimineata pe Valea Oltului, tocmai cand incepea sa se lumineze. Aproape singur pe drum, proaspat odihnit intr-o benzinarie din Sibiu, a fost o adevarata placere sa conduc pana acasa. Primele impresii sunt ca motorul B58 si cutia ZF8 sunt intr-adevar bomba, dar sasiul lasa de dorit. Drept urmare, am trecut la treaba Prima modificare pe care am facut-o a constat intr-o bara de rigidizare si un set de insert-uri pentru bucsile puntii spate. Bara de rigidizare este un produs OEM BMW, care vine pe toate variantele de M140i/M240i, mai putin pe cele in 5 usi. Puntea spate are niste bucsi semipline, care permit destul de mult joc intre caroserie si punte. Spre exemplu, BMW-urile M nu au bucsi la puntea spate, ceea ce elimina orice joc, dar introduce vibratii. Eu am ales sa-i pun insert-uri care se monteaza peste bucsile existente, tocmai pentru a le putea scoate rapid in cazul in care apar vibratii/sunete nedorite. Rezultatul a fost bun, am scapat de senzatia de plutire stanga/dreapta pe care mi-o dadea masina cand acceleram in linie dreapta. Urmatoarea modificare pe lista: brate de M2 pentru puntea fata. Bratele aduc inca 1 grad de cadere la geometria puntii fata, ceea ce inseamna mai putina subvirare. Dar ce observi imediat este cat de solida este directia acum. Daca inainte volanul se misca un pic pe franare/virare, acum ramane nemiscat si-ti da mai multa incredere. 4 luni de zile a durat pana am reusit sa montez LSD-ul. De ce? Pentru ca la montaj e nevoie de o scula speciala cu care se trag planetarele afara din diferential. Desigur, multi fac asta cu o ranga, dar noua nu ni s-a parut o solutie corecta. Am incercat sa fac montajul la mai multi dealeri BMW, dar toti m-au refuzat pe motiv ca piesa nu este cumparata de ei. Nu a contat ca ea este sigilata, cumparata de la BMW din Germania. In cele din urma, mi-am achizitionat propriul set de scule (500 euro!) si-am dus masina acolo unde am incredere. Am respectat toate instructiunile BMW, inclusiv masina a stat 2 ore nemiscata pe rampa pentru a se intari adezivul din piulita diferentialului. A urmat o luna de rodaj, vreo 800km in care s-a mers incet + 20 minute legate pe ceas in care s-a mers in 8-uri intr-o parcare. Imediat dupa s-a facut un schimb de ulei. Diferenta intre LSD si diferential open pe masina asta este una ca si de la cer la pamant. In primul rand tractiunea este incredibila, mai ales pe asfalt ud. Per total masina este mult mai controlabila si placut de condus. De departe cea mai importanta modificare pentru masina asta, pacat ca BMW nu a mai lasat optiunea de a monta diferentialul din fabrica. Ne apropiem de capatul listei. Suspensia de serie este excesiv de rigida, iar masina "topaie" si nu-ti da incredere. Aici am optat pentru un set Bilstein B12, foarte laudat pe forumurile de specialitate. Masina a devenit "normala", calma si mult mai lipita de drum. Iar ultima piesa din puzzle a fost cauciucurile. Din fabrica masina vine cu anvelope runflat grele si zgomotoase. Am mers pe un set de Goodyear F1 Asymmetric 6 carora n-am ce sa le reprosez, sunt aderente si mult mai silentioase. Dupa toata aventura asta, aveam intr-un final masina asa cum cred eu ca trebuia sa vina din fabrica. O masina fun, confortabila, ridicol de rapida pentru un seria 1 si relativ ieftin de intretinut. Doar ca planurile mi s-au schimbat. Cealalta jucarie, un Evo 9, a primit numere de export si-a plecat pe alte meleaguri, iar asta m-a facut sa ma hotarasc ca trebuie sa plece si acest BMW, ca sa facem loc altuia
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.