Salut! Am (sau mai bine zis am avut) aceeasi dilema ca si tine si m-am decis pe 118i si iti expun motivele mele: -la decizie a contribuit si faptul ca am utilizat in aceleasi conditii un diesel si un benzinar(alte marci) cam vre-o 2 ani -drumurile mele zilnice sunt de 5-6 km dus-intors prin oras: la un diesel nu se incalzeste motorul si iti va consuma cam la fel; minusul e ca nu ai caldura in interior iarna -la diesel se blocheaza diverse valve/DPF datorita depunerilor de noxe daca mergi foarte mult subturat/cu motorul rece (eu curatam EGR la 6 luni) -la 118i nu ai grija turbinei (ca tre sa o lasi cateva minute cu motorul pornit sa se raceasca dupa ce ai condus mai tare, ca o sa iti pice la un momentdat etc.) -personal nu imi place deloc zgomotul si vibratiile produse de motoarele mici diesel (am mers si cu V6 de 3 litri si era altceva ... dar nu e cazul). -la motoarele diesel Bmw intre 2007-2011 exista problema distributiei care pica si am inteles ca e destul de costisitoare de schimbat (cateva mii de eur), deci trebuie sa aduni si costul asta la pretul masinii -la diesel, datorita cuplului mare, iti va ceda mult mai repede ambreajul/volanta; eu am avut de schimbat o volanta la un diesel si nu e deloc o operatiune ieftina, mai ales la volante cu masa dubla Normal, si benzinarul are minusurile lui (cuplu mic, consum putin mai mare etc.) dar nu se compara per total. In mare cred ca diesel-ul nu merita decat daca faci foarte multi km in afara orasului si asta nu doar dpdv al costurilor, cum calculeaza multi, ci si datorita regimului de functionare al motorului. Mai mult, pentru mine personal, degeaba are 1s in minus la acceleratie daca suna ca un tractoras tot timpul ... prefer rafinamentul benzinei. O.T.: 118i are si el volanta cu masa dubla, cel putin asa am gasit pe internet?