Jump to content

thorus

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

thorus's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. nu-i asa greu modulul de inchidere centralizata e pe sub blocul de comanda a luminilor, e o chestie mica neagrafetele de usi se dau jos in 5 minute/bucata asa ca nu-i bai iti trebuie o surubelnita cap-philips(cruce) si un imbus pentru a demonta sistemul de inchidere (clanta). Actuatoarele sunt prinse cu doua suruburi, iar tija de actionare a sistemului de inchidere este o sarma de ote cu o bucla la capatul de sus.. Asa ca..intr-o ora nu ai ce face, cu verificarea actuatoarelor, iar modulul din bor, iarasi nu e o filozofie...daca nu te pricepi la electrica, adu un electrician/electronist si rezolva situatia in 10 minute.
  2. e ok si un 15 W 40 pentru ca vine vara...iar daca tu faci kilometrii aia...sunt sanse sa mai schimbi uleiul o data prin noiembrie :blink:
  3. Referitor la vascozitatea dinamica si cea cinematica, ideea este urmatoarea, la uleiurile multigrad. La temperaturi joase, uleiul trebuie sa aiba o vascozitate dinamica cat mai mica, pentru a genrea o forta rezistent` la pornire cat mai mica. Astfel asigura o lubrifiere buna. Cel mai bun indice este 0W. La temperaturi inalte ( standardul este de 100 grade celsius), uleuil trebuie, in schimb, sa fie cat mai vascos, deoarece temperatura ridicata de functionare il transforma intr-un fluid mai putin vasacos, existand astfel pericolul sub lubrifierii organelor de masina implicate( arbore cotit, arbore cu came, tacheti etc)
  4. OKI...sa lamurim un pic problema, pentru ca vad multa lume confuza pe aici. Unul: BMW recomanda pentru modelele fabricate in anii '80 E28, E30, E32, E34 ulei multigrad SAE 10 W/40 SG sau 20W/50SG, in functie de clima. Acum, indexul uleiurilor multigrad a aparut pentru ca acum ceva ani erau uleiuri de vara si de iarna, separate..si era super aiurea. Deci, care este, mai draga: SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna În anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Asigura o curatire mai buna a motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate. Pentru mai multe detalii vizitati pagina urmatoare : http://www.tosatech.ro/lubrifiere/motor.htm explica frumos cum e treaba cu vascozitatea dinamica, cinematica. Sper ca am fost de folos cu interventia asta. Este bine sa puneti uleiurile recomandate de producator (care presupune ca masina are o utilizare normala, fara linute si alte chestii de genul aceesta). Daca vreti sa dati curse, atunci trebuie tinut cont de uzura motorului (cati km are la bord, daca s-au schimbat segmentii etc), cea mai buna optiune fiind un ulei de inalta performanta, pentru motoare cu regimuri termice ridicate (turatii mari), de preferat sintetice- vezi Mobil1 Castrol Rs etc.
  5. Pai la inchiderea centralizata nu prea ai ce face. Problemele pot fi electrice (fire, baterie descarcata, modul de comanda-releu-bulit) sau mecanice( tijele care blocheaza usile). Poti verifica actuatorii din usa, daca ai o sursa de 12 volti. Ar trebui sa auzi un tacanit. Iar daca nu merg astia..mai bine iti iei altii, sunt vreo 150-200 de mii bucata. Altceva, nu prea mai stiu...sa te uiti la fire, sa nu fie vreunul sarit, rupt etc.
  6. Hei, mersi mult.O sa ma uit maine dimineata sa vad ce si cum.
  7. eu am crezut ca este de la bara de directie, acolo se vedea ceva, dar a venit un amic, care mananca E28 dimineata, pe care il cheama tot Adi, si mi-a spus ca jocul este, de fapt, din caseta de directie...acum, am aflat de un surub de compensare a jocurilor din caseta, dar nu stiu care este...oricum ma uit maine la ea sa vad ce si cum ,iar pe 15 cand iau banii, sper sa mai gasesc o caseta (am gasit una deja, dar nu ama avut bani) Motorul e OK, are vreo 170.000, da rmerge bine. Trebuie schimbat filtrul de aer, uleiul, filtrul de ulei, bujiile si cam atat. Dupa ce fac astea (tot pe 15 :blink: )vreau sa il reglez, dar nu stiu inca toate mecanismele lui. Miam dat seama ce si cum, dar nu stiu sa il reglez. Oricum, mai vb cu baietii de pe aici si invat cu ce se manaca reglajele motorului.
  8. Hei.Am un 520 i E28 si are directia varza...are un super joc in volan. Am aflat ca exista, in caseta de directie, un surub de compensare a jocurilor aparute...dar nu ama vut timp sa ma uit. Am o intrebare pentru adioprisan - ai avut cumva un BMW 518 rosu? in militari?
  9. Baieti...imi pare rau, dar nu am putut ajunge duminica la ora 13 la intalnire. Mi s-a spart caloriferul si a trebuit sa il schimb. Am luat altul si mi-am petrecut 5 ore pe masina, duminica. Oricum m-am descurcat mai bine decat as fi crezut ca sunt in stare...nu am rupt decat doua cleme si am rams cu vreo 3 suruburi in plus :blink: Partea proasta este ca am venit la serviciu azi (Luni, 25. aprilie) si mi-a sarit cureaua de la alternator la Piata Victorie si am mers pe baterie pana pe Barbu Vacarescu...si mi-a fiert si apa in motor:((..Asa ca ma asteapta o sedinta de reparatii ad-hoc. Oricum, propun sa face o intalnire in primul week-end dupa dupa PAste, poate ne adunam undeva la un gratar...barfim si punem la cale E28-urile. Am niste documentatii, de fapt un manual intreg, dat jos de pe un site rusesc( nu ma intrebati cum, pentru ca habar nu am limba rusa....), si ceva simt tehnic. Usile le-am demontat de vreo 5-6 ori, la fel si oglinzile, pentru cine are nevoie de ajutor, iar la scoala demontam motoare din 2 in doua zile...( sunt la Politehnica, Autovehicule Rutiere) pentru ca intarziam tot timpul la laboratoare... Asa ca...Daca are cineva nevoie...cu cea mai mare palcere, doar sa am timp
  10. Ma bag si eu. Daca are cineva nevoie..sunt aici, doar sa fiu anuntat din timp, fie pe forum fie pe mail dragos.grigore@gmail.com Apropo. Ma intereseaza intalnirile clubului. Am vazut ceva, acum vreo 2-3 saptamani la Academie...
  11. Am uitat sa precizez ca am un E28, 520 i
  12. Vreau sa fac niste schimbari de substanta. As vrea sa ii pun computerul de bord de pe 535, ii schimb deja muzica, si as vrea sa stiu de unde pot cumpara componente le niste preturi rezonabile (nu ma dau banii afara din casa), Eventual un interior din piele. Apropo: ce ar merita- sa imbrac scaunele in piele sau sa cumpar altele de pe un model dezmembrat ceva...? Am lucrat cu fibra de sticla, asa ca ma pricep, si ma gandesc sa refac tot bordul din fibra de sticla si sa il imbrac in piele...ca la TVR sau Diablo Astept raspunsurile voastre. Salutare
  13. Salut! Sunt BMW-ist de ani buni, dar mi-am luat masina, un 520i, de-abia anul trecut. A fost un moft, am luat-o superieftin si imi trebuia o masina de mers la mare. Desi are vreo 170.000 (aprox) km la bord, pe autostrada "Soarelui" am mers cu 195 km/k, indicatia vitezometrului...in talon scrie ca prinde 190 km/h...asa ca sunt foarte multumit de ea. A stat din noiembrie pana saptamana trecuta...are probleme de electrica...se consuma bateria, dar a plecat la primul sfert de cheie... Am inceput sa o fac pas cu pas...trebuie sa umblu la caseta de directie pentru ca are un joc foarte mare, incerc sa compensez jocul, iar daca nu merge, iau o caseta de la dezmembrari (in jur de 2,5-2,5 milioane). Articulatiile pe fata sunt praf...asa ca sunt in plan si ele. Oricum am o idee..vreau sa ii pun V12 de pe un 750i, E32...daca fac rost de banii necesari :blink: In rest...trebuie refacuta tinichigeria (mici sgarieturi si cateva puncte de rugina)...si sa ii umblu la interior ( vreau sa ii pun AC, geamuri electrice, i-am cumparat 2 subwoofere, etc). Oricum sper ca in 2-3 luni sa am ce arata pe site. Ma bucur ca am gasit acest club, si am apreciat serialul despre E28. Materialele sunt, in site, bune (sunt inginer auto) si apreciez calitatea informatiilor. Daca pot ajuta pe cineva...o voi face cu cea mai mare placere.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.