Problema cu pornirea cand apa este pe albastru provine in 90% dintre cazuri dintr-o cauza electrica. Incearca sa scoti mufa din senzorul de temperatura al lichidului de racire, senzorul se gaseste langa electromotor, spre volanta (atentie, sa nu scoti mufa din senzorul de pe volanta). Daca masina ta va porni normal cu aceasta mufa scoasa din senzor, ar fi posibil sa fi un norocos care are senzorul defect, iar daca vei schimba senzorul si tot nu porneste bine, defectiunea este in calculatorul masinii care nu mai da comanda spre releul bujiilor. Remediul cel mai simplu este sa mergi la un electrician priceput care sa iti puna in paralel cu releul bujiilor un alt releu cu temporizator pe durata scurta, circa 5 secunde, care la fiecare pornire se va declansa incat bujiile vor primi impulsul suficient incat la orice temperatura neprielnica (adica zona albastra si peste albastru inclusiv). Bujia incandescenta are nevoie de 4-5 secunde sa atinga o temperatura si de 850 de grade, caz ideal si bujii bune. Releul tau ramane si el pe masina pentru ca el stie sa-si faca treaba doar cand motorul e rece, astfel situatia poate fi cel mai usor si ieftin rezolvata. Succes!