Jump to content

cocoon

Members
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

cocoon last won the day on April 7 2018

cocoon had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    330D E90 LCI

cocoon's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

20

Reputation

  1. Am mai discutat cu colegul si e foarte incantat de calitate si rezultat. Un mare plus in tot sistemul este DSP-ul! Nu a mai folosit ampliful OEM, ci doar MATCH-ul. Despre trecerea din BASIC - nu ignora sfatul meu de mai sus: inainte de instalare amplif aftermarket codeaza masina in HiFi. Daca nu ai scule sunt multi care o fac pe net remote (iti trebuie doar cablu) sau sunt altii care se ocupa de diagnoza si au si cablu/program pt coding (sau iti cumperi device si program bimmercode si o codezi singur de pe telefon). Ideea e ca diferenta in calitate semnal dintre BASIC si HiFi este uriasa. Daca vrei sa pastrezi BASIC iti trebuie convertor hi-low care afecteaza mult calitatea semnalului - se va auzi naspa rau dupa aia (am aflat chestia asta dupa ce am aruncat banii catre niste escroci nepriceputi). Pt woofere ar trebui sa pui macar pe cele din HiFi care au 20cm (alea de pe BASIC sunt niste pocnitori de 16cm). In incinta celor de BASIC se pot instala si alte branduri insa trebuie dezlipite incintele cu un pistol cu aer cald. Succes la upgrade!
  2. Nu sunt foarte sigur dar parca HiFi L7 de pe E90 si E60 echivala cu HK de pe F30 iar pe E60 parca Bang&Olufsen era cea mai de sus echipare (cum azi pe G30 peste HK mai exista Bower&Wilkins; pe F10 a existat Bang&Olufsen si HK in paralel iar in final doar HK). Oricum HiFi de pe F30 clar este o echipare de calitate slaba - mi s-a parut similara cu echiparea audio Basic + nav Professional pe care am avut-o pe E90: la partea de fidelitate si bass similare - doar volumul urca mai mult pe F30 HiFi. Iar despre F30 cu BASIC no comment - este putin peste sonorizarile oferite pe masinile anilor 2000 (la inceput) ((( Foarte placuta si echilibrata mi s-a parut sonorizarea pe F10 LCI - tot cu HiFi - este la ani lumina peste HiFi de pe F30. Singurul repros ar fi un pic de volum in plus la amplificare - in rest f ok pt gustul meu. Din procesare urca si aportul bass-ului la volum mic (un LOUDNESS care chiar isi face treaba) si in general se umple foarte frumos habitaclul cu un sunet placut distribuit (bass-ul ajunge si in spate, speakerele din spate au tweeter separat si au claritate f ok). Probabil pe langa calitatea mai ok a componentelor (amplif/DSP/speakere) conteaza si amplasarea speakerelor si forma habitaclului. Dupa +1500E investiti am ajuns la o concluzie trista: pentru a evita timp/bani/nervi pierduti e totusi de preferat a alegeti de la inceput echiparea TESTATA care va satisface gusturile. La masina noua 1100E extra pentru HK probabil merita fata de majoritatea retrofit-urilor pe sume echivalente (chiar daca multe pareri spun ca la HK platesti fidelitatea insa are o oarecare lipsa de bass si unii nu sunt incantati de tentativa de surround in habitaclul de F30). Pentru masina second e loteria mai mare - greu de gasit masina ideala (cu tot pachetul de dotari pentru gustul propriu) dar poate merita platit mai mult pentru una care are tot ce vrem. In cazul meu (ALPINA F30 D3) fostul proprietar (62ani) a pus minim de dotari pe masina (bineinteles sonorizare BASIC) dar am luat masina cu ochii inchisi fiind singura disponibila la pretul ala si la numai 10.000km. De cate ori ma sui in masina sotiei (Peugeot 307CC din... 2006) ma bufneste 'rasul-plansul': pentru anii aia e incredibil cum suna pachetul JBL cu care a venit masina. Are basi in usi jos, 2 tweetere pe bord iar in spate 2 basi cu tweeters coaxiali si amplif; cu exceptia unor inalte (pt gustul meu) usor plafonate sunetul e incredibil de echilibrat si distribuit perfect in toate masina - un bass care aduce clar a subwoofer. Concluzia mea de mai sus se bazeaza si pe auditia unor masini upgradate (inclusiv pachetul de varf al celor de la audiofile-incar din UK) care nu pot spune ca suna cat pentru 2300E Asta e - lesson learnt pt viitor :getlost:
  3. Din ce stiu Match-ul plus 'harness' elimina din schema amplificatorul OEM din HiFi (care are si el inclus un procesor); oricum ar fi complicat de folosit amandoua, eventual unul din amplif-uri pt woofere. La orice upgrade de la BASIC recodeaza intai masina la HiFi; mai scriam ca headunit-ul din BASIC are inclusa egalizare la greu pentru a compensa speakerele OEM de calitate scazuta. Amplificator peste headunit BASIC va fi suna nasol si iti va trebui un procesor de calitatea ca sa scapi de acele egalizari. La mine dupa codarea in HiFi si instalarea JL XD600 calitatea a crescut simtitor dar mereu mai e loc de imbunatatiri. Headunit codat in HiFi necesita amplif care stie de intrari 'diferential-balanced' (toata gama JL e compatibila dar mai sunt si altele). Inca ceva: dupa codare HiFi daca amplifici doar fata (woofere si mid/tweeters) o sa ai volum destul de mic in boxele din spate pe avertizorul sonor PDC (chiar si cu GONG la max). Ori te obisnuiesti sa tii cont de asta ori amplifici si spatele... Succes!
  4. Dupa parerea mea pt F30 cu sistem BASIC cea mai la indemana varianta este codarea in HiFi - mult mai lejer decat instalarea unui DSP. Sistemul BASIC vine default cu headunit cu multe egalizari aiurea facute pentru a compensa calitatea deplorabila a boxelor OEM din BASIC; practic vor sa pacaleasca urechea ascultatorului de rand, nepretentios. Pe BASIC folosirea DSP va ajuta la eliminearea egalizarii inutile. La mine desteptii care au facut instalarea au zis ca nu are rost sa ne complicam cu recodarea, instaland convertorul Hi/Lo care face minuni insa realitatea e ca doar 'fura' mult din fidelitate - l-au instalat ca le era mult mai la indemana ( Pe de alta parte sistemul codat in HiFi nu are neaparat nevoie de DSP. Trebuie intr-adevar un amplif capabil sa preia intrari 'diferential-balanced' asa cum ies din headunit-ul HiFi (clasa JL xD*** este una dintre optiuni). DSP pe HiFi este util in special pentru time alignment insa asta e valabil pentru cei care merg singuri in masina. In testele facute Sambata la baietii de la http://www.audiofile-incar.co.uk m-am convins de beneficiile unui time aligment facut ca la carte - instrumentele se auzeau clar in laterale (cu sincronizare perfecta dreapta/stanga) si vocea parea ca vine din speakerul central (care era dezactivat oricum); in momentul in care insa te muti de pe scaunul soferului avantajul dispare si atunci trebuie sa schimbi setarea de timing pe standard... Iar acest time aligment il simti la anumite melodii - multe din cele testate sunau apropiat de masina mea... DSP mai ajuta si la modelarea unor frecvente nedorite/neplacute dar pe un sistem care suna deja ok nu cred ca face minuni - cel putin dintr-un semnal de intrare de slaba calitate (mp3 codat slab) nu cred ca-l urca la calitate de FLAC ))) . La instalarea initiala nu mi-au pus izolatie in usi desi cerusem - au facut un fel de treaba romaneasca - se grabeau in pragul Craciunului sa inchida cat mai multe comenzi - ma rog, nu mai discut de ei ca ma enervez inutil ( Oricum mai desfac o data usile ca sa modific filtrele cu tweetere setate pe max - poate imi fac atunci singur izolarea cu Dynamat (usile si capitonajele), eventual si pe cele din spate daca am timp...
  5. Salutare, Intervin cu cateva sfaturi si recomandari din ciclul 'asa nu' pentru altii care se pregatesc de upgrade sistem audio pe F30 - asta in ideea de a evita experienta mea, adica bani aruncati si nervi: - am venit in tara de sarbatori si, marea mea greseala, din lipsa de timp atat pentru instalari dar si pentru documentare riguroasa, am apelat la o firma relativ renumita din Bucuresti pt upgrade-ul sistemului audio BASIC de pe masina actuala. Pe langa alte surprize gen fire taiate (desi imi garantasera ca nu are rost sa imi comand harness fiindca ei folosesc kit-uri direct compatibile BMW la conectica) am avut o mare dezamagire la capitolul calitate sunet. Practic le-am dat aproape 1000E pe seturi complete MB.Quart usi fata/spate plus woofere plus amplif (Crunch) plus vestitul convertor Hi/Lo (Vibe) pentru a obtine o crestere de volum insa la capitolul calitate sunet rezultatul a fost cam dezastruos (( . Din pacate trebuia sa plec din tara ca altfel stateam pe capul lor sa-si ia castroanele inapoi si sa-mi instaleze ceva mai sus calitativ sau sa returneze banii. O lectie cam dura pe care am invatat-o din episodul asta: nu mai fac investitie majora in nimic fara auditie in prealabil (normal, ideal pe aceeasi caroserie pentru a compara mere cu mere si a sti la ce rezultat sa ma astept pentru masina mea). - m-am 'chinuit' cam o luna cu muzica la calitatea descrisa - practic inaltele erau foarte stridente iar bass-ul era 'spart, trancanit' - foarte enervant si deranjant. In final, dupa ceva documentare si auditii pe alta masina, am recodat sistemul de la BASIC la HiFi si am instalat un harness de la Tehnic plus un amplif JL XD600/6v2 (eliminand convertorul Hi/Lo care fura mult din fidelitate). Calitatea sunetului a crescut considerabil - inalte mult mai clare, bass mai pronuntat si coborat in frecventa. Comparativ cu un F10 al unui amic cu echipare HiFi - la mine acum fidelitatea inca este usor sub - urmeaza sa mai desfac usile pentru a regla filtrele pe setare 'tweeter plus' (acum sunt pe mediu) si sa vad daca se mai imbunatateste ceva. O alta problema mai enervanta este ca la volum mare cu setarile de bass mai pronuntate dupa 2-3 melodii wooferele degaja un miros groaznic de incins (bobinele), asa ca urmatoare investitie va fi in woofere. Oscilez intre Earthquake SWS 8Xi si Audison AP8. - Sambata trecuta am vizitat atelierul unor profesionisti adevarati (http://www.audiofile-incar.co.uk/) - patronul are un X5 M50 folosit ca masina demo. Ce sa zic - ma oftic groaznic ca nu am aflat de ei mai din timp. Sincer acum ma cam doare sufletul de banii aruncati in RO pe upgrade ca sa mai investesc acum inca aproape 2000E pe sistemul celor de la audiofile-incar. Lucrau la un Ferrari caruia i-au dat tot bordul jos pentru a putea instala tweetere etc ) . - dupa n forumuri vizitate, mailuri schimbate si diverse auditii de proba - daca as da timpul inapoi fie as merge la baietii de mai sus, fie mi-as instala singur: in usile fata Focal (modelul de varf ES100K) sau Eton, eventual si BAV sound (mai greu de adus in Europa). Woofere Earthquake, Audison sau Eton. Boxe spate - Focal coaxiale sau poate tot ES100K (cu adaptare in fetele de usi pt tweetere). Amplif tot JL XD600/6v2 plus harness Technic. Pentru procesor oscilez intre Helix DSP.2 si Audison Bit 10 (D). - o chestie interesanta - am observat ca sistemul HiFi de pe F30/F80 este mult sub cel de pe F10 ( . Nu stiu daca ampliful (cu procesorul incorporat) este acelasi pe cele 2 modele (posibil sa fie din diferenta evidenta de fidelitate) insa boxele spate clar sunt diferite, F10 are difuzoare cu 2 cai si pe spate si, in plus, amplasarea lor la luneta creeaza o distributie mai uniforma a sunetului in habitaclu comparativ cu amplasarea in usile spate. Nu m-a dat pe spate Harmann Kardon pe F30 - cel putin dupa parerea mea tenativa de a crea surround in masina nu prea reuseste, ca sa nu mai zic de lipsa contentului surround audio in masina. - revin cu concluzia de mai devreme, nu mergeti doar pe recomandari etc - incercati pe cat posibil sa testati sistemul target-at pentru a nu avea surprize cand e prea tarziu (dupa achizitie, instalare etc). Ca la orice capitol, si la muzica totul tine de gusturi si perceptie si ce pare cuiva 'wow' si il recomanda cu caldura altuia probabil i se pare de calitate mediocra. Bafta la instalari!
  6. Merci. Masina e ok, sta foarte bine pe sosea si pe viraje dar si la viteza. Poate e chestie de gust dar mie mi se pare mai ok la tinuta de drum decat M3, cel putin pentru 'day-by-day drive' (echilibrul intre stabilitate/sportivitate/confort de departe in favoarea ALPINA). Pana la 911 insa mai e cale lunga, mai ales la directie care pe Porsche mi se pare incredibila: nu foarte dura (nici chiar pe sport +) insa fara cea mai mica tendinta de deviere de la traiectorie chiar si la denivelari la viteze mari. Bine, comparatia nu-si are rostul, Porsche era 4x4 si 4 wheel steering, deci e din cu totul alta clasa. In rest ALPINA este faina, pentru mine este un compromis f bun intre sportivitate si confort, mai ales ca merg doar in afara orasului pe trasee lungi. La +90% din drumuri merg cu familia dar suspensia si zgomotul sunt ok si pentru sotie/copil. Cum era de asteptat, consumul a crescut - nu numai fiindca e mai mare din 'dopajul' motorului dar mai ales pentru ca si stilul de condus s-a modificat in pas cu noile specificatii ale masinii ))) . Deranjanta e mai degraba scaderea autonomiei, mai ales ca la F30 au micsorat si rezervorul cu inca 4L fata de E90. Ma rog, asta e problema minora... )
  7. S-au mai dat si filtrele, arcurile, placutele toate si discurile.
  8. Clarificat la telefon intre timp. Trimis detalii pe PM.
  9. Nu s-au dat, voi posta update-uri cand se vinde cate ceva.
  10. Ha, ha - poveste lunga. Dupa discutiile cu tine si cu alti membri din diverse forumuri ma hotarasem sa investesc ceva bani in 330 ca sa-l fac mai aproape de gustul meu. Aveam pe lista suspensie (brate, bucsi punte, amortizoare si arcuri etc), scaune sport, ceva tuning mai profi pe la motor, muzica mai profi, un kit aerodinamic de la Alpina etc. Ideea e ca modificarile se ridicau catre 10.000E - o suma foarte mare comparativ cu valoarea masinii dar pe care eram dispus sa o dau ca sa aduc masina la nivelul asteptarilor si sa o tin 3-4 ani. Din toata ecuatia cel mai complicat era cu alergatura la diverse ateliere pe la care sa fac toate modificarile - aici aveam dubiul cel mai mare. Intre timp am inchiriat cate un weekend un 911 si apoi un M3 (ambele 2017), lucru care m-a zgandarit si mai rau fie catre modificari rapide pe 330D actual sau catre schimbat pe altceva care sa nu aiba nevoie de nicio modificare. De fapt dintre cele doua sincer sa fiu am fost destul de dezamagit de M3 - destul de brutal (mai ales cutia de viteze) dar cel mai mult m-a deranjat ca pe ploaie usoara la mers nu neaparat agresiv a intrat de 2-3 ori in derapaj (dansat din fund) pe la 160-180 si-ti cam piere cheful de viteza. Pe mers virajat e altceva, intra in drift chiar si cu DSC on (intervine destul de tarziu) - am fost tentat sa ma joc cu DSC off insa in contractul de inchiriere era prevazut clar ca daca la scanarea facuta la predarea masinii se identifica DSC off se pierd 800E din garantia lasata initial . Comparatia cu 911 e nedreapta - era Carerra 4S (4x4), normal ca tinuta de drum/pe traiectorie era alta; ciudat ca, desi avea scaune scoica, overall confortul era clar superior celui din M3. Iar 911 nu era limitat si m-am jucat un pic si cu viteza maxima (mi-a iesit poza doar la 296 ) ). Oricum, dupa cele 2 rachete de mai sus am gasit intamplator si o Alpina D3 la un dealer apropiat, am mers la drive-test si, dupa 2 saptamani nedormite si mii de calcule etc, am si luat-o. Am avut noroc ca mi-a primit 330D-ul meu ca avans; oricum overall a fost o investitie mult peste ce aveam in plan dar macar nu imi mai doresc altceva acum de la masina, 350 cai plus diversele imbunatatiri 'by Alpina' (directie sport, cutie sport, suspensie modificata si reglabila, jante, kit aerodinamic, frane M etc) imi ajung . Cel putin o perioada )))
  11. Mai jos codul, sper ca se vede ceva: Raspuns intre timp pe PM.
  12. Salut, Cam dificil de trimis prin curier, le am la niste prieteni in Prahova in zona cu preturi mari la curierat. Eventual vorbesc cu ei cand/daca au drum spre Bv (sunt vreo 60km de la ei). Bafta.
  13. Se vand urmatoarele piese noi cumparate pentru fostul meu 330D - E90 LCI (2011); toate piesele au fost achizitionate in Decembrie 2016 cand am cumparat masina (am copie facturi ) - set arcuri EIBACH ProKit E10-20-014-04-22 - 350lei (au costat 790 pe factura de la Customtuning din Bucuresti) - set bare antiruliu EIBACH E40-20-013-01-11 - 750lei (au costat 1740 pe factura de la Customtuning din Bucuresti) - filtru ulei OEM - 50lei (124lei a costat la Bavauto) - filtru aer OEM - 90lei (217lei a costat la Bavauto) - placute frana fata ATE ceramic (pt frana performance - disc de 348mm) - 150lei (au costat 110E) - placute frana spate ATE standard (pt dimensiune disc 336mm) - 80lei (au costat 250lei de la Autokarma) - set discuri frana spate ATE (336mm) - 250lei (au costat 450lei) - set presuri interior cauciuc OEM (varianta fara xDrive) putin folosite - 100lei (au costat 435lei la Bavauto) Pt achizite 'la pachet' inca un discount consistent
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.