Am inteles acum, deci comparatie cu m340d. Ce pot sa iti zic eu ca acum am media 9.5 pe luna curenta (screenshot mai jos), luna trecuta 9.3, mai inainte 9.1, iarna un pic mai mult, deci sa zic ca o medie de 9+. Consumul asta este efectiv mediu pentru cineva care locuieste in afara orasului, dar merge des in oras. Adica are de toate, accelerari, mers in coloana, mers lejer etc.
Am avut si 335xd acum cativa ani (da, nu este motorul de pe m340d, dar este tot un 3.0 diesel biturbo), si daca imi amintesc corect consumul era undeva in jur de +/- 8L/100km, asadar cam cu 1.5L mai putin decat masina curenta, in acelasi ritm de folosire (media de care discutam).
Tu spui ca te astepti la un 4L medie de consum diferenta, asta ar insemna ca daca eu as avea un m340d ar trebui sa imi consume 5 si un pic in medie, nu cred ca e posibila chestia asta. Daca tu zici ca probabil folosesti masina diferit, si sa zicem ca ai avea un 10+ in medie cu un m340i, probabil ai avea un 8+ cu un m340d, asta este estimarea mea (educated guess sa ii spunem).
Insa acum mai apar si aspectele de folosire in oras, unde diferentele sunt destul de mari intre benzina si diesel, deci eu zic ca trebuie sa iei si asta in considerare. Eu personal ti-as recomanda sa faci un test drive atat cu un m340i, cat si cu un m340d, sa vezi daca diferenta de combustibil pe care ai plati-o pe benzina merita strict pentru tine. La un calcul grosolan, luand in calcul o diferenta de 2L de combustibil in medie (asa cum am estimat eu cel putin), ar insemna o diferenta de 15 lei/100km, sau 150 lei/1000 km sau 1500 lei/10000 km. Asadar, daca tu faci 25k km pe an, diferenta de combustibil ar insemna undeva la 3750 lei. Este decizia ta daca merita sau nu, dar cred ca un test drive te-ar lamuri.